Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Συνέντευξη με έναν άνεργο από την Καλλονή Λέσβου…


Συνέντευξη από τον σπουδαστή του Προγράμματος Επαγγελματικής Διαδικτυακής Δημοσιογραφίας της Ακαδημίας των Πολιτών Σταύρο Μαντατή (δημοσιογράφος LesvosPost.com-Υπεύθυνος ρεπορτάζ L.P)

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εργασίας των σπουδαστών της Ακαδημίας των Πολιτών με τίτλο "Ανεργία και συνέπειές της". Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε  στην ιστοσελίδα LesvosPost.com και στον τοπικό τύπο.


*Όπου
Σ.Μ Σταύρος Μαντατής
Γ.Χ ΑΝΕΡΓΟΣ


Η συνέντευξη


Σ.Μ Καλησπέρα Γιώργο και σε ευχαριστώ που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή την συνέντευξη.
 
Καλησπέρα σας!


Σ.Μ Οι περισσότεροι άνεργοι διστάζουν να μιλήσουν για αυτό το θέμα θεωρώντας το "ταμπού". Απο που κατάγεσαι και ποιές ήταν οι σπουδές σου ; 

Γ.Χ Κατάγομαι από τη Καλλονή Λέσβου. Έχω σπουδάσει Θεολογία.


Σ.Μ Πόσο καιρό είσαι άνεργος Γιώργο; Προσπάθησες να βρείς δουλειά και πού απευθύνθηκες; 

Γ.Χ Βασικά είμαι άνεργος απο τότε που τέλειωσα τη σχολή μου το 2010. Δηλ εδώ και τρία περίπου χρόνια. Αρχικά προσπάθησα να βρω κάτι σχετικά με το αντικειμενό μου. Έτσι πρόλαβα να δώσω ένα μόνο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (γιατί μετά καταργήθηκε και ο διαγωνισμός!), αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφερα. Γρήγορα κατάλαβα ότι έπρεπε να εγκαταλείψω την "πολυτέλεια" να ασχοληθώ με κάτι σχετικό με αυτο που σπούδασα και έτσι ψάχτηκα παντου. Δούλεψα περιστασιακά σε καφετέριες και μπαρ. Φυσικά για ένσημα ούτε λόγος...


Σ.Μ Υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες όπως ο ΟΑΕΔ που αποσκοπούν στον συμβουλευτικό προσανατολισμό των ανέργων. Έχεις κάνει εγγραφή στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ; Είχες απο αυτή την υπηρεσία κάποια βοήθεια;

Γ.Χ Ναι έχω κάνει εγγραφή. Έχω βγάλει και κάρτα ανεργίας! Με έχει βοηθήσει στο ότι έχω παρακολουθήσει μέσο του ΟΑΕΔ κάποια σεμινάρια τα οποία μου εξασφάλισαν ορισμένες γνώσεις και κάποια απαραίτητα εφόδια, χωρίς να χρειαστεί πληρώσω. Για παράδειγμα πήρα το πτυχίο μου στους υπολογιστές!


Σ.Μ Ασφαλώς θα υπάρχουν δυσκολίες στην καθημερινότητά σου ως άνεργος. Πες μου για την ζωή σου.. πώς το βιώνεις αυτό ;

Γ.Χ Δυστυχώς δυσκολίες υπάρχουν πολλές, δεδομένου μάλιστα ότι δεν προέρχομαι απο εύπορη οικογένεια. Πολλές φορές αδυνατώ να καλύψω ακόμα και τα προσωπικά μου έξοδα (τσιγάρα, καφέδες βενζίνη κτλ.). Νοιώθω άσχημα ,γιατί παρόλο που είμαι 26 χρονών αναγκάζομαι να ζητώ χρήματα, ακόμα και για τα καθημερινά μου έξοδα, από τους γονείς μου. Είναι πολύ άσχημο, γιατί ενώ βρίσκομαι στη πιο παραγωγική ηλικία της ζωής μου είμαι στο περιθώριο. Αν θέλεις να σου μιλήσω και με όρους ποδοσφαίρου , αναρωτιέμαι πότε θα μπω στο γήπεδο παίξω μπάλα, όταν θα γεράσω; Ευτυχώς ζω σε μια επαρχιακή κωμόπολη και έτσι ασχολούμαι κατα περιόδους με τις αγροτικές εργασίες των γονιών μου. Για παράδειγμα το χειμώνα βοηθάω την οικογενειά μου στη συγκομιδή των ελιών.


Σ.Μ Στα τέλη του Απριλίου κατατέθηκε απο κόμμα της συγκυβέρνησης (ΠΑΣΟΚ) τροπολογία για την απασχόληση ανέργων σε ολιγόμηνα προγράμματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με αυτή οι απολαβές προβλέπονται στα 19,6 ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερες των 490 ευρώ μηνιαίως - ενώ για εργαζόμενους κάτω των 25 ετών, οι απολαβές δεν θα ξεπερνούν τα 427 ευρώ μηνιαίως. Πιστεύεις πως αυτό βελτιώνει την οικονομική σου κατάσταση και θεωρείς πως ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες της ζωής ;

Γ.Χ Το θεωρώ πολύ σημαντικό. Μάλιστα έχω κάνει και γω τα χαρτιά μου! Μακάρι να με πάρουν. Όχι μόνο γιατί θα είναι μια οικονομική ελάφρυνση, αλλά κυρίως μου δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσω προυπηρεσία. Μέχρι τώρα όπου και να πήγαινα μου ζητούσαν προυπηρεσία και γω τους απαντούσα πως αν δεν με πάρει κάποιος να ξεκινήσω μια δουλειά ,πως θα τη βρω τη προυπηερσία απο τον καναπέ μου ;;; Όσο καλά όμως και να είναι αυτα τα προγράμματα ας μην γελιόμαστε είναι σαν χορηγούμε σε έναν ασθενή με καρκίνο βιταμίνες!! Δεν πιστεύω σε καμιά περίπτωση, ότι το πρόβλημα της ανεργίας θα λυθεί έτσι. Ή αν μιλήσω προσωπικά, ξέρω ότι μετά απο αυτους τους πέντε μήνες που μου παρέχει το πρόγραμμα, θα είμαι και πάλι άνεργος !

Σ.Μ Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε σε τηλεοπτικό σταθμό, ερωτηθείς τί θα έκανε αν είχε μπροστά του έναν άνεργο δήλωσε ότι: “Αν είχα μπροστά μου έναν άνεργο θα του έβρισκα δουλειά”, «Έχουμε 2,5 δις στο ταμείο που αποσκοπούν στη μετεκπαίδευση και την εύρεση εργασίας. Υπάρχει ελπίδα». Πώς σχολιάζεις αυτή την δήλωση;

Γ.Χ Θα πω ότι ελπίδα πεθαίνει τελευταία!! Έγω αυτο που βλέπω είναι ότι τα χρόνια περνάνε και γω απασχολούμαι σε δουλειές του " ποδαριού " με μισθό χαρτζιλίκι και χωρίς ένσημα. Ρωτάω λοίπόν, εκ μέρους όλων των νέων, που όπως λένε είμαστε το μέλλον της Ελλάδας, είναι αυτη σοβαρή προοπτική για να κάνουμε οικογένεις και να δημιουργήσουμε πράγματα;


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σταύρος Μαντατής


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστούμε για το σχόλιό σας