Δεν είμαι ρατσιστής, αλλά οι Έλληνες προέρχονται από τον πλανήτη Σείριο -ξεχωρίζουν
Ξεκινάμε διαβάζοντας αποσπάσματα της περιγραφής του βιβλίου Ιστορίας ΣΤ’ Δημοτικού:
Φέτος θα συνεχίσουμε το συναρπαστικό μας ταξίδι στην Ιστορία με το βιβλίο «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου». Είναι μια περίοδος πολύ σημαντική, η οποία ξεκινά από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης και φτάνει μέχρι τις μέρες μας. […]Πιστεύουμε ότι έτσι θα σας βοηθήσουμε να καταλάβετε ότι η Ιστορία είναι τελικά η ίδια η ανθρώπινη ζωή, με τις καλές και τις άσχημες στιγμές της, και γι’ αυτό πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με σεβασμό. Ελπίζουμε ότι ολοκληρώνοντας τη φετινή σχολική χρονιά σας, θα έχετε αποκτήσει περισσότερες ιστορικές γνώσεις αλλά κυρίως κριτική σκέψη και αγάπη για το παρελθόν, που είναι χρήσιμες για να σχεδιάσετε το μέλλον. (δικές μου οι υπογραμμίσεις)
Ας δούμε χοντρικά, πως το βιβλίο αυτό μας ξεναγεί τα παιδιά μας «στο συναρπαστικό ταξίδι στην Ιστορία»…
Επαναλαμβάνουμε, τον τίτλο : «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου»
Όπου «νεότερου και σύγχρονου κόσμου» εννοείται:
Όπου «νεότερου και σύγχρονου κόσμου» εννοείται:
- Στην Ενότητα Α: Οι εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τους Νεότερους Χρόνους (μέσα 15ου αιώνα – αρχές 19ου αιώνα) – Στην ενότητα αυτή είναι ο «κόσμος», δηλαδή 4 σελίδες η Αναγέννηση και η θρησκευτική μεταρρύθμιση, 4 σελίδες οι Γεωγραφικές Ανακαλύψεις και ο Διαφωτισμός και 4 σελίδες η Αμερική και η Γαλλική Επανάσταση.
Σύνολο σελίδων «νεότερου και σύγχρονου κόσμου»: 12.
- Οι υπόλοιπες ενότητες Β – Γ – Δ – Ε αποτελούνται από την ελληνική Ιστορία.
Σύνολο σελίδων Ελληνικής Ιστορίας: 209.
- Πηγές και εικόνες: σελίδες 3.
Το κεφάλαιο «Οι Δάσκαλοι του Γένους» στη σελ. 52 (βλ. φωτό 2), ξεκινά με μια ολόσωμη, κύρια εικόνα του Κοσμά του Αιτωλού, και «οι λοιποί δάσκαλοι» περιορίζονται σε λιλιπούτειες φωτογραφίες 2-3 εκατοστών. Το κείμενο δε, αναφέρεται κατά 70% στον Κοσμά τον Αιτωλό και το υπόλοιπο, στους… υπόλοιπους! -Καθότι θεωρούνται από τους συγγραφείς του βιβλίου, σχετικά ασήμαντοι μπρος στο μεγαλείο του εν λόγω μέντιουμ-δάσκαλου του γένους.
Στη σελίδα 81 έχουμε εικόνα της Προκήρυξης του Αλέξανδρου Υψηλάντη, αλλά κουβέντα για την ίδια την Προκήρυξη και το περιεχόμενό της. Τα αιτήματα, οι σκοποί και η ιδεολογία της Ελληνικής Επανάστασης, παραλείπονται, θεωρούνται… ασήμαντα, βλαβερά.
Άλλη πηγή… γνώσης για τους μικρούς μας μαθητές: Ενώ μαθαίνουν ότι Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε στην Οδησσό της Ρωσίας, «μαθαίνουν» επίσης μέσω του χάρτη στη σελ. 10. ότι η ρωσική πόλη της Οδησσού αποτελεί μέρος της… Οθωμανικής Αυτοκρατορίας(!).
Οι λόγοι της Επανάστασης, δηλαδή η ουσία, ούτε καν αναφέρεται στο βιβλίο με τον τόσο φιλόδοξο τίτλο.
Να μην ξεχάσω στο σύντομο αυτό κείμενο, να αναφέρω και το Κεφάλαιο για τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο όπου τα παιδιά μαθαίνουν (οκ, λέμε και καμιά μαλ…) μόνο «τι έκανε» η Ελλάδα σε αυτόν, τα υπόλοιπα κράτη-έθνη δεν υφίστανται καν. Οι λόγοι που οδηγήθηκε ο κόσμος στον αιματηρό αυτόν πόλεμο θα πρέπει να παιδιά, ίσως να τον… μαντέψουν.
« Στα παιδάκια της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού σχολείου, δηλαδή στα παιδάκια των έντεκα χρόνων, η πολιτεία προσφέρει ΄πενα βιβλίο που αρχίζει με ένα χονδροειδές ψεύδος. Επιγράφεται Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου και είναι ελληνική Ιστορία σχεδόν αποκλειστικά. Ιστορία όμως είναι η αλήθεια για το παρελθόν!
Είναι ένα βιβλίο που τροφοδοτεί τον εθνικισμό και εμμέσως τον ρατσισμό, αφού «ο κόσμος» είναι μόνον οι Έλληνες και έχει αντιστρέψει το ισοζύγιο της σημασίας των γεγονότων για ιδεολογικούς λόγους. Παραγνωρίζει όλους τους κανόνες αυτού που ονομάζουμε παιδαγωγική και δεν υπολογίζει την ηλικία των μαθητών ούτε ως προς τον όγκο της ύλης ούτε ως προς την ιεράρχηση του παρελθόντος – σαν να είναι όλα σημερινά. Η εικόνα της σελίδας σε ζαλίζει με τα πολλά χρώματα και την ποικιλία των τυπογραφικών στοιχείων.
Αφού η πολιτεία ενδιαφέρεται για τα παιδιά, δηλαδή για το μέλλον της κοινωνίας, παρακαλούνται οι αρμόδιοι να πετάξουν αυτό το βιβλίο στη χωματερή». – Από: Βασίλη Κρεμμυδά, The Book’s Journal τ.31 Μάιος ‘13
Στο νου μου έρχονται τα κατά καιρούς τα, άδικα ή δίκαια, αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ που τους αντιπροσωπεύει.
Θα περίμενε κανείς, ιδιαίτερα αυτή η εκπαιδευτική ομοσπονδία, να κοιτάξει έστω για λίγο τη διδασκόμενη ύλη των παιδιών μας. Του μέλλοντός μας.
Όσο για τις συζητήσεις περί «Αντιρατσιστικού Νόμου» τα θεωρώ χωρίς καμία ουσία –τα αφήνω στους… «αριστερούς και προοδευτικούς», αυτοί που μαζί με την πελατεία των… ενεργών πολιτών, είναι οι αρμοδιότεροι.
Αναδημοσίευση απο: http://roides.wordpress.com/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για το σχόλιό σας