Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

8 λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι βρίσκουν καταφύγιο στην θρησκεία

Εκτιμάται ότι σχεδόν το 90% των ανθρώπων παγκοσμίως ανήκει σε μια θρησκεία. Ακόμα κι αν αποκλείσουμε τα παιδιά των θρησκευόμενων ανθρώπων (σε πολλές χώρες τα παιδιά νομικά ανήκουν στην ίδια θρησκεία με τους γονείς μέχρι να ενηλικιωθούν), είναι ξεκάθαρο ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει θρησκευτικές πεποιθήσεις. Η ερώτηση είναι γιατί; 
Υπάρχει κάποια διαμορφωμένη προς τον θεό τρύπα στον εγκέφαλό μας; 
Γιατί οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να πιστεύουν ένθερμα στο πολύ απίθανο; 
Η σύντομη απάντηση είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά, ωστόσο υπάρχουν μερικές πλευρές της συμπεριφοράς μας που παρέχουν μερικά στοιχεία. Ακολουθούν 8 λόγοι σχετικοί με την θρησκευτική συμπεριφορά.

8. Οι άνθρωποι είναι προληπτικοί

Υπάρχει ένα παράλογο φαινόμενο που συμβαίνει λίγο ως πολύ σε πολλούς λάτρεις δημοφιλών ομαδικών σπορ. Εάν, κατά την παρακολούθηση ενός αγώνα, για κάποιον λόγο σταματήσουν για λίγο να τον βλέπουν και τη στιγμή εκείνη συμβεί μια νίκη, θεωρούν πως η επανάληψη της συμπεριφοράς τους αυτής μπορεί να οδηγήσει και πάλι σε νίκη. Οι λάτρεις του ποδοσφαίρου για παράδειγμα, εάν σταματήσουν για λίγο την παρακολούθηση ενός αγώνα και εκείνη τη στιγμή μπει γκολ, νιώθουν ότι πρέπει να σταματήσουν ξανά την παρακολούθησή του με την πεποίθηση ότι θα μπει κι άλλο γκολ.

Παρότι γνωρίζουμε σύμφωνα με τη λογική μας ότι το να πεταχτούμε στην τουαλέτα δεν επηρεάζει ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι που παίζεται εκατοντάδες ή χιλιάδες μίλια μακριά, το αίσθημα βρίσκεται εκεί και είναι διαδεδομένο. Έχουμε ακούσει πολλές εκφράσεις του τύπου «δεν είμαι προληπτικός αλλά...»

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι οι προλήψεις δεν περιορίζονται στους ανθρώπους. Ο ψυχολόγος B.F. Skinner έδειξε ότι τα περιστέρια διακατέχονται επίσης από προλήψεις. Συγκεκριμένα τοποθέτησε πεινασμένα περιστέρια μέσα σ' ένα κουτί και τους έδινε φαγητό σε τυχαίες στιγμές. Τα περιστέρια θα επαναλάμβαναν οποιαδήποτε τελευταία τους συμπεριφορά για να «κάνουν» το φαγητό να ξαναρθεί.

Όπως έχει επισημανθεί είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάκριση ανάμεσα στην προληπτική συμπεριφορά (π.χ. να πιούμε ένα φλιτζάνι καφέ ώστε να «κάνουμε» μια ποδοσφαιρική ομάδα να σκοράρει) και στην θρησκευτική συμπεριφορά (π.χ. μιλώντας με σιγανή φωνή για να «προκαλέσουμε» βροχή). 

7. Oι άνθρωποι δεν μπορούν να ελέγξουν τον ανθρωπομορφισμό

Αλήθεια, ποιοι από εμάς μιλούν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους; Και όχι επειδή διαθέτουν αναγνώριση ομιλίας. Απ' ότι φαίνεται πολλοί το κάνουμε αυτό. Μιλάμε (ή φωνάζουμε) στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στα αυτοκίνητα, στα κατσαβίδια, σε σχεδόν οτιδήποτε με το οποίο αλληλεπιδρούμε. Πρόκειται για μια διαδεδομένη πρακτική και αφορά ειδικότερα τα παιδιά τα οποία επιβάλλουν προσωπικότητες σε άψυχα αντικείμενα. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για τη χρησιμότητα αυτής της συμπεριφοράς, για παράδειγμα αν αναζητάμε κάτι που χάσαμε και φωνάξουμε το όνομα του εν λόγω αντικειμένου, τότε μπορούμε να το βρούμε πιο εύκολα- δηλαδή το να μιλάμε σε κάτι βοηθάει τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν στο χαμένο αντικείμενο. Και πάλι, αν οι άνθρωποι πιεστούν θα παραδεχτούν ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, το αυτοκίνητο ή το κατσαβίδι δεν μπορεί να τους ακούσει στην πραγματικότητα, ακόμα κι αν φωνάξουν, όμως οι άνθρωποι δεν μπορούν να σταματήσουν να το κάνουν. Αυτή η συμπεριφορά έχει οικοδομηθεί μέσα στον εγκέφαλό μας. Πώς συνδέεται αυτό με την θρησκευτική πίστη; Η θρησκεία έχει περιγραφεί ως «προσπάθεια να μιλήσουμε στον καιρό». Άραγε πόσο διαφορετικό είναι το να μιλάμε με τα αυτοκίνητά μας; 

6. Ανάγκη για σκοπό

Φαίνεται πως έχουμε μια φυσική ικανότητα να αποδίδουμε σκοπό στα πράγματα. Για παράδειγμα τα κουνέλια μπορούν να έχουν πολλούς σκοπούς. Τρώνε γρασίδι, φτιάχνουν τρύπες, κάνουν περισσότερα κουνέλια (προφανώς!), ταΐζουν αλεπούδες και ούτω καθεξής. Φαίνεται ότι είναι φυσικό να πιστεύουμε ότι όλα πρέπει να έχουν έναν σκοπό. Αλλά ποια η χρησιμότητα των σφηγκών; Αυτή είναι μια ερώτηση που ακούγεται συχνά λες και οι σφήγκες είναι κάτι που υπάρχει χωρίς καθαρό σκοπό. Μας φαίνεται λάθος να πιστεύουμε ότι μερικά πράγματα δεν έχουν σκοπό και απλά «είναι». Η τάση να νομίζουμε ότι «όλα έχουν έναν σκοπό» οδηγεί στα ερωτήματα «ποιος ο σκοπός της ζωής;», «ποιος ο σκοπός του θανάτου;», «ποιος ο σκοπός του κακού;». Πολλοί φιλόσοφοι θα υποστήριζαν ότι αυτές δεν είναι λογικές ερωτήσεις, εν μέρει επειδή βασίζονται στην υπόθεση ότι αυτά τα πράγματα έχουν έναν σκοπό. Αλλά αν επιμένουμε ότι τα πράγματα έχουν σκοπό, τότε μια υπερφυσική εξήγηση, που μπορεί να εξηγήσει τα πάντα, μπορεί προφανώς να τα εξηγήσει. 

5. Πίστη στη δικαιοσύνη

Φαίνεται ότι οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη πίστη στη δικαιοσύνη. Η φράση «δεν είναι δίκαιο!» μας ακούγεται οικεία, ειδικά όταν βρισκόμαστε σε νεαρή ηλικία. Παρότι η συνηθισμένη απάντηση των γονιών είναι «η ζωή απλά δεν είναι δίκαιη», η αίσθηση ότι η ζωή «πρέπει» να είναι δίκαιη είναι βαθιά ριζωμένη, όπως και για την δεισιδαιμονία, υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν περιορίζεται στους ανθρώπους. Ο εξελικτικός βιολόγος και καθηγητής Marc Bekoff πιστεύει ότι ένα αίσθημα ηθικής έχει οικοδομηθεί στους εγκεφάλους όλων των θηλαστικών, αλλά οι άνθρωποι απλά απεχθάνονται να βλέπουν παραπτώματα να μένουν ατιμώρητα και είναι κοινός παράγοντας στις θρησκείες ότι υπάρχει «πολύ» τιμωρία εν δράσει. Είναι κάπως δυσάρεστο να πιστέψουμε ότι ένας από τους σπουδαιότερους «πόλους έλξης» της θρησκείας είναι η ελπίδα ότι οι «κακοί» άνθρωποι θα τιμωρηθούν πραγματικά. 

4. Ελπίδα για ζωή μετά θάνατον

Η άλλη πλευρά της πίστης στη δικαιοσύνη. Όταν κάποιος πεθαίνει, ένα από τα στάδια της θλίψης είναι ο θυμός. Μας φαίνεται απλά τόσο λάθος, τόσο άδικο το ότι κάποιος που αγαπάμε έφυγε από κοντά μας. Ποιος δεν θα ήθελε να είναι αλήθεια η συνάντησή μαζί του ξανά; Όπως με πολλά απ' αυτά τα πράγματα, το λογικό μας μπορεί να δεχτεί ότι το να ζούμε απλώς και το να έχουμε συνείδηση της ζωής μας είναι αρκετό, όμως η λογική μας δεν είναι το μόνο πράγμα που καθοδηγεί τις πεποιθήσεις μας. 

3. Μας λείπουν οι γορίλες μας

Ο κοντινότερος ζωντανός συγγενής του σύγχρονου ανθρώπου είναι οι γορίλες. Ανάλογα με το πώς μετράμε το DNA, είμαστε κατά 99% γορίλες ή οι γορίλες είναι κατά 99% άνθρωποι. Όπως ο φυσιοδίφης και παρουσιαστής David Attenborough έχει επισημάνει, η όραση, η ακοή και η αίσθηση της όσφρησης των γοριλών είναι τόσο όμοιες με τις δικές μας σε σημείο που να βιώνουν τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο που τον βιώνουμε κι εμείς

Η συμπεριφορά των γοριλών, ωστόσο, είναι διαφορετική από των ανθρώπων. Κοινωνίες γοριλών ζουν σε μικρές ομάδες με ένα κυρίαρχο αρσενικό (λέγονται ασημοτρίχηδες επειδή το τρίχωμα του αρσενικού γίνεται γκρι όσο μεγαλώνει ηλικιακά). Ο ασημοτρίχης υπερασπίζεται την ομάδα από επιθέσεις και όπως είναι ευνόητο, ένας ώριμος, αρσενικός γορίλας είναι πολύ δυνατός, γι' αυτό και είναι πιθανότερο να κερδίζει. Ο ασημοτρίχης επίσης «διευθύνει» την ομάδα παίρνοντας όλες τις αποφάσεις, σχεδιάζοντας τις μάχες, αποφασίζοντας πού θα μετακινηθεί η ομάδα και ούτω καθεξής.

Οι άνθρωποι δεν ζουν μ' αυτό τον τρόπο. Ζουν σε σχετικά μεγάλες ομάδες, συγκριτικά με τους πιθήκους ειδικότερα, και δεν έχουν έναν εξαιρετικά ισχυρό αρσενικό αρχηγό. Ωστόσο υπάρχει η θεωρία ότι μέχρι πρόσφατα (με όρους εξελικτικής βιολογίας) ζούσαμε κι εμείς όπως οι γορίλες και ένα μέρος του εγκεφάλου μας συνεχίζει να επιζητά αυτό τον τρόπο ζωής. Ένα σημαντικό μέρος της θρησκευτικής συμπεριφοράς είναι πανομοιότυπη με την υποτακτική συμπεριφορά σ' ένα κυρίαρχο αρσενικό (τα μάτια είναι χαμηλωμένα, υπάρχει ησυχία και σεβασμός κατά την παρουσία τους). Η διαφορά είναι ότι το κυρίαρχο αρσενικό μας δεν είναι τόσο χειροπιαστό σήμερα. 

2. Καταναλώνοντας «ειδικά» φυτά

Ιθαγενείς της Νότιας Αμερικής κατανάλωναν για αιώνες το παραισθησιογόνο φυτό Αγιαχουάσκα (οι Ευρωπαίοι ιεραπόστολοι το περιέγραψαν τον 16ο αιώνα, αλλά ήταν ήδη για πολύ καιρό καθιερωμένο τότε). Η Αγιαχουάσκα είναι εύκολη στην παρασκευή της αρκεί να έχεις πρόσβαση σε τροπικό δάσος και δυνατότητα να βράσεις νερό. Τα ποικίλα φύλα της συνθλίβονται, βράζονται και καταναλώνονται. Απ' ό, τι φαίνεται είναι δύσκολο να ελέγξουμε την αποτελεσματικότητα του μείγματος, αλλά οι χρήστες του λέγεται ότι βιώνουν πνευματικές εμπειρίες που αλλάζουν τη ζωή τους κάτω από την επίδραση των χημικών των φύλων του φυτού. Άλλες επιδράσεις του φυτού που έχουν περιγραφεί είναι η αίσθηση ζώου-θηράματος σ' έναν πνευματικό κόσμο. Οι άνθρωποι δεν είναι ξένοι προς τα παραισθησιογόνα ναρκωτικά. Στοιχεία για χρήση μαγικών μανιταριών χρονολογούνται από την προϊστορική εποχή και πιστεύεται ότι οι πρώιμες θρησκείες ήταν μια προσπάθεια να εξηγηθούν οι παραισθησιογόνες εμπειρίες των ναρκωτικών. 

1. Μας φέρνει κοντά.

Παρότι είναι δύσκολο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα πώς εξελίσσεται η συμπεριφορά, υπάρχουν συνήθως ένας ή δύο λόγοι για την επιβίωσή της. Είτε προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα είτε αποτελεί παρενέργεια από κάτι άλλο που προσφέρει ένα πλεονέκτημα. Σε πρώτη ματιά, η θρησκεία είναι εξελικτικά ακριβή. Η θυσία ζώων και ανθρώπων είναι ιστορικά κοινός τόπος, οι θρησκευτικοί πόλεμοι μέχρι σήμερα κοστίζουν χιλιάδες ζωές, επομένως πώς θα μπορούσε η θρησκευτική πίστη να επιβιώσει στην εξελικτική διαδικασία;

Μία θεωρία υποστηρίζει ότι η θρησκεία φέρνει τους ανθρώπους κοντά ή ακριβέστερα επιτρέπει σε πολλούς ανθρώπους να συμβιώνουν χωρίς να σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Οι κοντινότεροι εξελικτικοί μας συγγενείς οι γορίλες και οι χιμπατζήδες- ζουν σε μικρές ομάδες (150 άτομα είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη ομάδα χιμπατζήδων). Οι χιμπατζήδες και οι άνθρωποι μοιράζονται έναν
κοινό πρόγονο πριν από περίπου 8 εκατομμύρια χρόνια, συνεπώς φαίνεται πιθανό ότι οι πρώιμοι άνθρωπου διαβιούσαν σε μικρές ομάδες, αλλά άρχισαν να ζουν σε όλο και μεγαλύτερες ομάδες με την ανακάλυψη της γεωργίας που τους ανάγκασε να ζουν μαζί. Κάτι θα έπρεπε να αλλάξει στον εγκέφαλο του πρώιμου ανθρώπου ώστε να μας επιτρέψει να ζούμε σε μεγάλες ομάδες χωρίς συνεχόμενες προστριβές. Μια κοινή θρησκευτική πίστη θα μπορούσε να είναι αυτή η αλλαγή. Ένα ενδιαφέρον σημείο της θεωρίας αυτής είναι ότι δεν ενδιαφέρεται για το ποιες είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, αλλά είναι σημαντικό κάθε μέλος της κοινότητας να πιστεύει το ίδιο πράγμα. Αυτό πιθανώς εξηγεί ορισμένες αλλόκοτες πεποιθήσεις στις θρησκείες.

Μετάφραση - Απόδοση: Δημήτρης Μητρόπουλος, για το ESOTERICA.gr

O Δημήτρης Κουτσούμπας στη Λέσβο στις 18 Ιουλίου

Επίσκεψη στη Λέσβο θα πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα ο Γ.Γ του ΚΚΕ Δημήρης Κουτσούμπας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της τοπικής εφημερίδας ΝΕΟ ΕΜΠΡΟΣ ο νέος Γραμματέας του Κόμματος θα μιλήσει σε πολιτική ομιλία την Πέμπτη 18 Ιουλίου στη πλατεία Σαπφούς.

Το πρόγραμμά του θα  ανακοινωθεί στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας. 

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Σε νέες περιπέτειες οι κτηνοτρόφοι της ΒΔ Λέσβου- Κίνδυνος περικοπών στις επιδοτήσεις

Τον κίνδυνο να χάσουν τις επιδοτήσεις ή μέρος αυτών που λαμβάνουν μέχρι σήμερα, αντιμετωπίζουν εκατοντάδες κτηνοτρόφοι της βόρειας και κεντρικής Λέσβου. Αιτία είναι ο κοινοτικός κανονισμός που εφαρμόζεται φέτος για πρώτη φορά και ορίζει ως βοσκοτόπια μόνο τις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Εκτάσεις με πουρνάρια, θάμνους και ξυλώδη βλάστηση εξαιρούνται από τους βοσκοτόπους, ενώ μέχρι πέρυσι αντιμετωπίζονταν ως τέτοιοι. Οι κτηνοτρόφοι που διαθέτουν τέτοιες εκτάσεις, κινδυνεύουν να χάσουν τις επιδοτήσεις που δικαιούνται και τις οποίες λάμβαναν κανονικά μέχρι πέρυσι.

Ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιδοτήσεων της ΕΑΣ Λέσβου, Στρατής Κεφάλας, αναφέρει: «Το πρόβλημα εντοπίζεται σε περιοχές όπως είναι ο Μανταμάδος, η Πελόπη, η Στύψη, η Πέτρα, η Φίλια, η Αγία Παρασκευή, τα Παράκοιλα, η Γέρα κ.ά.. Δηλαδή σε αυτές τις περιοχές όπου η βόσκηση γίνεται σε εκτάσεις με δενδρώδη ή θαμνώδη βλάστηση. Πρακτικά, αυτό που συμβαίνει στις παραπάνω περιοχές, είναι πως για έναν κτηνοτρόφο που δήλωνε 100 στρέμματα για να πάρει τις επιδοτήσεις, διαπιστώνουμε ότι τα 40 ή τα 50 στρέμματα χαρακτηρίσθηκαν ως μη επιλέξιμες εκτάσεις.»

Δεν υπάρχει πρόβλημα στην Ερεσό, το Σίγρι και τις άλλες περιοχές της δυτικής Λέσβου, όπου δεν υπάρχουν βοσκοτόπια με δενδρώδη βλάστηση.

Έως χθες το μεσημέρι δεν είχε διευκρινιστεί η έκταση του προβλήματος. Το Τμήμα Επιδοτήσεων της ΕΑΣ Λέσβου προσπαθούσε να προσδιορίσει τον αριθμό των στρεμμάτων που χαρακτηρίσθηκαν ως μη επιλέξιμα σε όλο το νησί. Στη συνέχεια, θα γινόταν ο προσδιορισμός του ποσού των επιδοτήσεων που κινδυνεύουν να χάσουν οι κτηνοτρόφοι του νησιού.

Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λέσβου, Αλέκος Γιαζιτζόγλου, αναφερόμενος στο πρόβλημα, μας είπε: «Το πρόβλημα είναι σοβαρό και σημαντικό. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΟΠΕΚΕΠΕ, για να δούμε πώς μπορούμε να το ξεπεράσουμε. Ανάλογο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και στο παρελθόν, όπως θα θυμάστε.»


Πώς προέκυψε το πρόβλημα
Η αλλαγή του ορισμού των βοσκοτόπων δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Πρόκειται για ένα θέμα που άνοιξε πριν από δύο χρόνια τουλάχιστον, όταν υιοθετήθηκε κανονισμός που ορίζει ως βοσκοτόπια μόνο τις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Δηλαδή φτιάχτηκε στα μέτρα των χωρών της βόρειας και της κεντρικής Ευρώπης κι αφήνει εκτός των κοινοτικών επιδοτήσεων τους βοσκοτόπους των μεσογειακών χωρών, όπου οι εκτάσεις είναι άγονες, άνυδρες και επικλινείς.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, η διατύπωση του κανονισμού δεν είναι τυχαία, διότι γίνεται προσπάθεια για τη φετινή χρονιά να μειωθεί το ύψος των συνολικών αγροτικών επιδοτήσεων που δίνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να κλείσει τον προϋπολογισμό τού 2013 χωρίς δημοσιονομικό έλλειμμα. Η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) έως και σήμερα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από κάθε άλλη Πολιτική. Γι’ αυτό και μια περικοπή των πόρων τής ΚΑΠ έχει άμεσα και ουσιαστικά δημοσιονομικά αποτελέσματα.

Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες συζητήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εξτρά οριζόντια μείωση των αγροτικών επιδοτήσεων σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος.

του Νίκου Μανάβη απο την εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ

Σχόλιο web radioanemotia

Aκόμα κι αν δεν επιβεβαιωθούν τα γραπτά του κ. Μανάβη δεν νομίζουμε να υπάρχει καμιά αμφιβολία πως η εξάρτηση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και οικονομίας στις ΚΑΠ δεν ωφελεί καθόλου τους φτωχομεσαίους αγρότες. 
Γιατί για να  επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος δεν γίνονται περικοπές σε μεγαλοαγρότες; Στην θύελλα που έρχεται οι αγρότες ας πετάξουν τα ανδρείκελα απο τις συνδικαλιστικές ενώσεις και να προετοιμαστούν για να διεκδικήσουν όσα τους ανήκουν. 
Αυτό που προέχει τώρα είναι ισχυροί αγροτικοί σύλλογοι και επιτροπές αγώνα και ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης της αγροτικής οικονομίας έξω απο τα πλαίσια της ΕΕ με κεντρικό σχεδιασμό και έλεγχο απο τα κάτω. 

Κάθε Παρασκευή ραντεβού στο vasilisp radiο

Με συντροφιά την μοναδική φωνή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου και τους ηλεκτρικούς ήχους της εποχής μας δίνουμε ραντεβού κάθε Παρασκευή 20:00- 22:00 στο vasilisp radiο, το επίσημο ραδιοφωνικό στέκι των φίλων του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. http://vasilisp.listen2myradio.com/

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Η ρατσιστική συνειδηση οπως διαμορφωνεται απο τα ΜΜΕ

Γράφει ο Σταύρος Μαντατής: Τελειόφοιτος φοιτητής της Α.Ε.Α.Η.Κ, σπουδαστής του Διαδικτυακού Επαγγελματικού Προγράμματος Δημοσιογραφίας της Ακαδημίας των Πολιτών  

Συχνά πυκνά διαβάζουμε ή ακούμε για «παράνομους» μετανάστες που εισήχθησαν λαθραία στο Ελληνικό κράτος. Για παράνομες πράξεις από «λαθρομετανάστες», αύξηση εγκληματικότητας σε στέκια μεταναστών και πολλές τέτοιες «αμερόληπτες» ειδήσεις που τονίζουν στην είδηση κυρίως την εθνικότητα του ατόμου. 

Η κοινή γνώμη έχει ταυτίσει την μετανάστευση και τους μετανάστες με την παρανομία. Ασφαλώς άδικα αλλά όχι και τυχαία μιας και η «τέταρτη εξουσία», τα ΜΜΕ συμβάλει καθοριστικά με την στάση της στο να διαμορφωθεί αυτή η αντίληψη. 

Η πλειοψηφία των ΜΜΕ αναφέρεται σε μία παράνομη πράξη υπερπροβάλλοντας την εθνικότητα του δράστη αν είναι αλλοδαπός, αλλά δεν τηρεί το ίδιο και για τους Έλληνες. Για παράδειγμα τα έντυπα και κυρίως τα οπτικοακουστικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν στην πρόσφατη δολοφονία της Φαίης απο τον φίλο της χαρακτηρίζοντάς τον ως «ημεδαπό» και ως «25χρονο». Για μια παρόμοια περίπτωση, του βιασμού στην Σύρο αρκετούς μήνες πρίν,  χαρακτήρισαν τον δράστη  «Πακιστανό» σύμφωνα με την καταγωγή του, προβάλλοντας την εθνικότητά του. Όπως θυμάστε είχε προκληθεί έντονη αναστάτωση και εξαγριωμένοι «πολίτες» κρατώντας ελληνικές σημαίες ήθελαν να λιντσάρουν τον δράστη κατα την μεταφορά του. Στην πρώτη περίπτωση ο δράστης αναφέρεται με την ηλικία του και ως «ημεδαπός» και στην δεύτερη τονίζεται η εθνικότητα του.

Η ειδησιογραφία εφημερίδων, διαδικτυακών σελίδων ακόμα και δελτίων ειδήσεων είναι γεμάτη απο τέτοια παραδείγματα που επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τον όρο Έλληνας για οτιδήποτε σχετίζεται με την παρανομία και πολύ περισσότερο  επιλέγουν να χαρακτηρίζουν πάντα τον υπαίτιο με την χώρα καταγωγής του. Σε μερικές περιπτώσεις και με το θρήσκευμα του. 
Αυτό συμβάλει ώστε στην «κοινή γνώμη» να διαμορφωθεί η λαθεμένη εντύπωση πως η εθνικότητα ή το θρήσκευμα είναι τα αιτία της παρανομίας και όχι οι κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες του συστήματος που ζούμε. 

Ένα ακόμα παράδειγμα επιτηδευμένης χρήσης της γλώσσας είναι όταν χαρακτηρίζεται ανάλογα με τις περιστάσεις κάποιος ως «υπαίτιος» ή «φερόμενος». Ειδικότερα όταν τα ΜΜΕ έδωσαν στην δημοσιότητα τις φωτογραφίες των τεσσάρων φοιτητών που σχετίζονται με την ληστεία της τράπεζας στην Κοζάνη αποκαλώντας τους «υπαίτιους» και γνωστοποιόντας την προσωπικά τους στοιχεία. Σε ανάλογες περιπτώσεις για ληστείες οι δράστες αναφέρονται ως «φερόμενοι».

Δεν πρέπει λοιπόν να μας ξαφνιάζει η έξαρση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού στην Ελληνική κοινωνία με την συνεπακόλουθη άνοδο ακροδεξιών πολιτικών σχηματισμών. Τα ΜΜΕ έχουν φανεί πολύ χρήσιμα στο να βγάλουν από το περιθώριο της ιστορίας την μισαλλοδοξία επιβεβαιώνοντας πως λειτουργούν ως όπλο των κυρίαρχων τάξεων που τους συμφέρει να διαχωρίζονται οι εργαζόμενοι μεταξύ τους για να διαιωνίζεται και να επιβιώνει το σύστημα της εκμετάλλευσης. 

Η δημοσιογραφία δεν είναι όμως αυτή και δεν πρέπει να είναι αυτή. Οι κανόνες δεοντολογίας της δημοσιογραφίας προτάσσουν ο δημοσιογράφος να αντιμετωπίζει τους πολίτες ισότιμα. Χωρίς διακρίσεις εθνικής καταγωγής, φύλου, φυλής, θρησκείας, οικονομικής κατάστασης, πολιτικών φρονημάτων και κοινωνικής θέσης .  


Όταν επιτευχθεί αυτό τότε θα μπορέσει και η δημοσιογραφία να συμβάλει έτσι ώστε να ερμηνευτούν καλύτερα διάφορα κοινωνικά φαινόμενα όπως η μετανάστευση και η εγκληματικότητα και γιατί όχι να βοηθήσει ώστε να εξαλειφθούν. Για να δικαιώνει στην πράξη όσους την αντιλαμβάνονται ως λειτούργημα και αυτούς που την ασκούν ως λειτούργημα. 

Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει την Χούντα

...η φωτογραφία αφιερωμένη σ' αυτούς που "ξεχνάνε"
σ' αυτούς που υψώνουν τη σημαία της χούντας σε συγκεντρώσεις τους
σ' αυτούς που πουλάνε πατριωτισμό και δηλώνουν ανερυθρίαστα γνωρίζοντας ότι ψεύδονται πως η χούντα δεν ήταν αμερικανόφερτη

Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει το καθεστώς της Χούντας.

Η χούντα ενίσχυσε το ταμείο της προεκλογικής εκστρατείας του Νίξον με 549.000 δολάρια. Μετρητά, ζεστά- ζεστά… Είχαν «ζεσταθεί» από τη συνεχή κίνηση!
Τα χρήματα αυτά τα είχε διοχετεύσει η CIA στην ΚΥΠ, με σκοπό να «αναβαθμιστεί» η δράση της ελληνικής Υπηρεσίας, να γίνει πιο αποτελεσματικό το αντικομουνιστικό της έργο, κλπ. Στη συνέχεια, κατ” εντολή Παπαδόπουλου και με μοχλό το Ρουφογάλη, γινόταν η «ανακύκλωση» και τα χρήματα όδευαν προς το Νίξον.Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει το καθεστώς της Χούντας.

Η χούντα ενίσχυσε το ταμείο της προεκλογικής εκστρατείας του Νίξον με 549.000 δολάρια. Μετρητά, ζεστά- ζεστά… Είχαν «ζεσταθεί» από τη συνεχή κίνηση!
Τα χρήματα αυτά τα είχε διοχετεύσει η CIA στην ΚΥΠ, με σκοπό να «αναβαθμιστεί» η δράση της ελληνικής Υπηρεσίας, να γίνει πιο αποτελεσματικό το αντικομουνιστικό της έργο, κλπ. Στη συνέχεια, κατ” εντολή Παπαδόπουλου και με μοχλό το Ρουφογάλη, γινόταν η «ανακύκλωση» και τα χρήματα όδευαν προς το Νίξον.

πηγή: Λέμε ΟΧΙ στη Χρυσή Αυγή

Η γλώσσα του σώματος όπως διακρίνεται στην φωτογραφία είναι επίσης και ο καλύτερη απάντηση σε όσους επικαλεστούν μια τυπική συνάντηση.  

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Κάθε πότε θα γίνεται η καταβολή των επιδοτήσεων στους αγρότες τους επόμενους μηνες

Έως τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιστροφής του ΦΠΑ στους αγρότες, ενώ πρόκειται να καταβληθεί και η δεύτερη δόση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Πετρελαιοειδών. Όπως είπε, στο πλαίσιο σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης, από το σύνολο των αγροτών που έχουν κάνει αιτήσεις επιστροφής ΦΠΑ, έχουν ήδη πληρωθεί γύρω στους 50.000 παραγωγούς.

Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, πως έως το τέλος του τρέχοντος μηνός θα δοθούν 10 εκατ. ευρώ για τις αποπληρωμές σφαλμάτων της ενιαίας ενίσχυσης του 2012 και στις πρώτες ημέρες του Ιουλίου θα καταβληθεί σε 70.000 κτηνοτρόφους η εξισωτική αποζημίωση ύψους 130 εκατ. ευρώ. Τέλος, έως το τέλος Ιουνίου θα καταβληθεί το συνολικό ποσό των 40 εκατ. ευρώ σε όσους είχαν υποβάλει αγροπεριβαλλοντικά επενδυτικά σχέδια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έδινε εξετάσεις στα θρησκευτικά αλλά έγραψε για την ΑΕΚ

Απίστευτος ο μαθητής που αντί για να γράψει τα θρησκευτικά στις σχολικές του εξετάσεις έγραψε για την ΑΕΚ.

Στο τέλος έκλεισε το γραπτό και ευχήθηκε "Καλό καλοκαίρι" 

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Άρης Βελουχιώτης γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος (Βίντεο)


Άρης Βελουχιώτης 
(Ημεροδρόμος - Ν. Μπογιόπουλος - Ριζοσπάστης 18/6/13)

Προχτές την Κυριακή, στις 16 του μήνα, συμπληρώθηκαν 68 χρόνια. Ηταν 16 Ιούνη του 1945 όταν ο κομμουνιστής, ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο αγωνιστής στην πάλη κατά του ιμπεριαλισμού και του φασισμού, ο πρωτοπόρος μαχητής για μια Ελλάδα της λαοκρατίας και όχι της πλουτοκρατίας, για την Ελλάδα της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού, θα φύγει από τη ζωή.

Ο Αρης, κυκλωμένος από τους διώκτες του, έξω από τη Μεσούντα, θα ανοίξει ο ίδιος την πόρτα της αιωνιότητας. Θα περάσει στην αθανασία της συλλογικής μνήμης και συνείδησης, δίνοντας το τέλος με το ατομικό του περίστροφο. Μαζί του στο θάνατο τον συντρόφεψε και ο πιστός του αντάρτης, ο Τζαβέλας.

Ακολούθησε ο κανιβαλισμός. Η θηριωδία του μεταβαρκιζιανού καθεστώτος. Οι δύο νεκροί σύντροφοι θα αποκεφαλιστούν και τα κεφάλια τους θα κρεμαστούν, σαν σήμερα, από τις 18 έως τις 20 Ιούνη, σ' ένα φανοστάτη στα Τρίκαλα.

 *
Ο Αρης δεν υπήρξε, δεν διαμορφώθηκε «τυχαία». Από τον Θανάση Κλάρα γεννήθηκε ο Αρης Βελουχιώτης, γιατί «αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι, πάντα είν' ο ίδιος ο λαός».

Η διαδρομή από τον Θανάση Κλάρα μέχρι το γνήσιο παιδί του ΚΚΕ, τον Αρη Βελουχιώτη, είναι μια διαδρομή ταυτισμένη με το μήνυμα που εκπέμπεται από τα ίδια τα νάματα της ποίησης του κομμουνισμού.

Πολλοί παριστάνουν τους «αρμόδιους» να μιλήσουν γι' αυτή τη διαδρομή, για τις σχέσεις του Αρη με το ΚΚΕ. Ομως, αρμοδιότερος είναι ο ίδιος ο Αρης. 

Και μίλησε:

«...Αν στη ζωή μου υπάρχει ένα σημείο που με συγκίνηση και με υπερηφάνεια αφάνταστη από καιρού σε καιρό γυρίζω και βλέπω, είναι ακριβώς η εποχή που μπήκα στο Κομμουνιστικό Κόμμα. Διαπαιδαγωγήθηκα ταξικά, έμαθα το συμφέρο μου, πέταξα τον κεφαλαιοκρατικό πολιτισμό στα μούτρα της λωποδύτριας μπουρζουαζίας και ρίχτηκα με πίστη, με θέληση, με ηρωισμό στον αγώνα για τις εργαζόμενες μάζες. Εκτοτε, δεν έχω στο ενεργητικό μου παρά φυλακίσεις για πάλη επαναστατική. Μιλάν τα γεγονότα, μιλάει αυτή η αλήθεια. Ούτε ΜΙΑ ΚΗΛΙΔΑ. Είναι αυτό σε βάρος μου; Είναι αυτό στοιχείο ενάντια στο Κομμουνιστικό Κόμμα; ΤΙΜΗ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ότι γλίτωσα απ' τη διαφθορά της συνείδησης, στην οποία με οδηγούσε το ληστρικό αστικό καθεστώς και κόσμησα τον Κλάρα που φερόντανε τροχάδην στον γκρεμό με ΑΓΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ στοιχεία και μόνο με τέτοια. Το Κομμουνιστικό Κόμμα εξαγνίζει και δημιουργεί αγωνιστές αφοσιωμένους στη μεγάλη υπόθεση του προλεταριάτου. Είναι το μόνο κόμμα που οδηγεί τους εκμεταλλευόμενους στον ιστορικό δρόμο: Στην οριστική απελευθέρωση του προλεταριάτου. Στο κόμμα αυτό έδωσα όλη μου τη ζωή και θα συνεχίσω να δίνω όσες δυνάμεις μου απομείναν στον αγώνα του, για το ψωμί των εργαζομένων, κατά των φόρων και των πολέμων, για την επανάσταση».
 (Θανάσης Κλάρας, επιστολή στον «Ριζοσπάστη», 9/9/1931)

Αυτός ήταν ο Αρης.

 *
Σ' ένα άλλο «προφητικό» κείμενο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αναγέννηση» στις 21 Ιούνη 1945, ένας Θεσσαλός δημοσιογράφος, ο Φαίδων Μακρής, έγραψε:

«Σύμφωνα με τους μαθηματικούς νόμους του εκκρεμούς, το καθημαγμένο κεφάλι του Αρη Βελουχιώτη, ταλαντευόταν προχθές κρεμασμένο σ' ένα φανοστάτη της πλατείας των Τρικάλων. Αιωρείτο αργά. Δεξιά - αριστερά, δεξιά - αριστερά και κάθε ταλάντευση σημείωνε και μια τραγική στιγμή των καιρών που διανύουμε. Σιωπηλά τα πλήθη βλέπαν με κατάπληξη το μακάβριο θέαμα.

Ενα "γιατί;" μεγάλο σαν το έργο του Αρη, γεννιόταν μες στις ψυχές όλων χωρίς να φτάνει και στα χείλια. Η ανταρσία του ενάντια στο κράτος τιμωρήθηκε με το θάνατο, η ανταρσία ενάντια στο κόμμα του τιμωρήθηκε ακόμα πιο σκληρά για έναν κομμουνιστή, με τη διαγραφή του.

Ομως, η αισχρή, βάρβαρη και ανίερη διαπόμπευση της κεφαλής του ήρωα είναι μια ιστορική αδικία και μια εθνική ντροπή...

 "Χαράς ευαγγέλια" γαύγισε για το θάνατο του ήρωα η εμπαθής ασημότης της Νομαρχίας Τρικάλων, χωρίς να σκεφτεί ότι όταν αυτός θα εγκαταλείψει με "τας κεκανονισμένας τιμάς" τη ζωή, ύστερα από λίγο δε θα τον θυμούνται ούτε οι στενότεροι συγγενείς του, ενώ τον Αρη Βελουχιώτη δε θα τον ξεχάσουν ούτε οι φίλοι του ούτε οι εχθροί του. Γιατί αυτός και το έργο του έχουν πια καταγραφεί στην ιστορία του έθνους».Προχτές την Κυριακή, στις 16 του μήνα, συμπληρώθηκαν 68 χρόνια. Ηταν 16 Ιούνη του 1945 όταν ο κομμουνιστής, ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο αγωνιστής στην πάλη κατά του ιμπεριαλισμού και του φασισμού, ο πρωτοπόρος μαχητής για μια Ελλάδα της λαοκρατίας και όχι της πλουτοκρατίας, για την Ελλάδα της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού, θα φύγει από τη ζωή.

Ο Αρης, κυκλωμένος από τους διώκτες του, έξω από τη Μεσούντα, θα ανοίξει ο ίδιος την πόρτα της αιωνιότητας. Θα περάσει στην αθανασία της συλλογικής μνήμης και συνείδησης, δίνοντας το τέλος με το ατομικό του περίστροφο. Μαζί του στο θάνατο τον συντρόφεψε και ο πιστός του αντάρτης, ο Τζαβέλας.

Ακολούθησε ο κανιβαλισμός. Η θηριωδία του μεταβαρκιζιανού καθεστώτος. Οι δύο νεκροί σύντροφοι θα αποκεφαλιστούν και τα κεφάλια τους θα κρεμαστούν, σαν σήμερα, από τις 18 έως τις 20 Ιούνη, σ' ένα φανοστάτη στα Τρίκαλα.

*
Ο Αρης δεν υπήρξε, δεν διαμορφώθηκε «τυχαία». Από τον Θανάση Κλάρα γεννήθηκε ο Αρης Βελουχιώτης, γιατί «αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι, πάντα είν' ο ίδιος ο λαός».

Η διαδρομή από τον Θανάση Κλάρα μέχρι το γνήσιο παιδί του ΚΚΕ, τον Αρη Βελουχιώτη, είναι μια διαδρομή ταυτισμένη με το μήνυμα που εκπέμπεται από τα ίδια τα νάματα της ποίησης του κομμουνισμού.

Πολλοί παριστάνουν τους «αρμόδιους» να μιλήσουν γι' αυτή τη διαδρομή, για τις σχέσεις του Αρη με το ΚΚΕ. Ομως, αρμοδιότερος είναι ο ίδιος ο Αρης.

Και μίλησε:

«...Αν στη ζωή μου υπάρχει ένα σημείο που με συγκίνηση και με υπερηφάνεια αφάνταστη από καιρού σε καιρό γυρίζω και βλέπω, είναι ακριβώς η εποχή που μπήκα στο Κομμουνιστικό Κόμμα. Διαπαιδαγωγήθηκα ταξικά, έμαθα το συμφέρον μου, πέταξα τον κεφαλαιοκρατικό πολιτισμό στα μούτρα της λωποδύτριας μπουρζουαζίας και ρίχτηκα με πίστη, με θέληση, με ηρωισμό στον αγώνα για τις εργαζόμενες μάζες. Εκτοτε, δεν έχω στο ενεργητικό μου παρά φυλακίσεις για πάλη επαναστατική. Μιλάν τα γεγονότα, μιλάει αυτή η αλήθεια. Ούτε ΜΙΑ ΚΗΛΙΔΑ. Είναι αυτό σε βάρος μου; Είναι αυτό στοιχείο ενάντια στο Κομμουνιστικό Κόμμα; ΤΙΜΗ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ότι γλίτωσα απ' τη διαφθορά της συνείδησης, στην οποία με οδηγούσε το ληστρικό αστικό καθεστώς και κόσμησα τον Κλάρα που φερόντανε τροχάδην στον γκρεμό με ΑΓΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ στοιχεία και μόνο με τέτοια. Το Κομμουνιστικό Κόμμα εξαγνίζει και δημιουργεί αγωνιστές αφοσιωμένους στη μεγάλη υπόθεση του προλεταριάτου. Είναι το μόνο κόμμα που οδηγεί τους εκμεταλλευόμενους στον ιστορικό δρόμο: Στην οριστική απελευθέρωση του προλεταριάτου. Στο κόμμα αυτό έδωσα όλη μου τη ζωή και θα συνεχίσω να δίνω όσες δυνάμεις μου απομείναν στον αγώνα του, για το ψωμί των εργαζομένων, κατά των φόρων και των πολέμων, για την επανάσταση».
(Θανάσης Κλάρας, επιστολή στον «Ριζοσπάστη», 9/9/1931)

Αυτός ήταν ο Αρης.

*
Σ' ένα άλλο «προφητικό» κείμενο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αναγέννηση» στις 21 Ιούνη 1945, ένας Θεσσαλός δημοσιογράφος, ο Φαίδων Μακρής, έγραψε:

«Σύμφωνα με τους μαθηματικούς νόμους του εκκρεμούς, το καθημαγμένο κεφάλι του Αρη Βελουχιώτη, ταλαντευόταν προχθές κρεμασμένο σ' ένα φανοστάτη της πλατείας των Τρικάλων. Αιωρείτο αργά. Δεξιά - αριστερά, δεξιά - αριστερά και κάθε ταλάντευση σημείωνε και μια τραγική στιγμή των καιρών που διανύουμε. Σιωπηλά τα πλήθη βλέπαν με κατάπληξη το μακάβριο θέαμα.

Ενα "γιατί;" μεγάλο σαν το έργο του Αρη, γεννιόταν μες στις ψυχές όλων χωρίς να φτάνει και στα χείλια. Η ανταρσία του ενάντια στο κράτος τιμωρήθηκε με το θάνατο, η ανταρσία ενάντια στο κόμμα του τιμωρήθηκε ακόμα πιο σκληρά για έναν κομμουνιστή, με τη διαγραφή του.

Ομως, η αισχρή, βάρβαρη και ανίερη διαπόμπευση της κεφαλής του ήρωα είναι μια ιστορική αδικία και μια εθνική ντροπή...

"Χαράς ευαγγέλια" γαύγισε για το θάνατο του ήρωα η εμπαθής ασημότης της Νομαρχίας Τρικάλων, χωρίς να σκεφτεί ότι όταν αυτός θα εγκαταλείψει με "τας κεκανονισμένας τιμάς" τη ζωή, ύστερα από λίγο δε θα τον θυμούνται ούτε οι στενότεροι συγγενείς του, ενώ τον Αρη Βελουχιώτη δε θα τον ξεχάσουν ούτε οι φίλοι του ούτε οι εχθροί του. Γιατί αυτός και το έργο του έχουν πια καταγραφεί στην ιστορία του έθνους».

(Ημεροδρόμος - Ν. Μπογιόπουλος - Ριζοσπάστης 18/6/13)


                                            Βίντεο για τον Καπετάνιο του ΕΛΑΣ  






Άρθρο-απάντηση LesvosPost.com «Ας κρατήσουν τα πανηγύρια και το τσουβάλιασμα»

Γράφει ο υπεύθυνος ρεπορτάζ του LesvosPost.com Σταύρος Μαντατής

Η δημοσιογραφική είδηση προϋποθέτει την έρευνα και πέντε απαράβατους όρους για να γράψει κάποιος το αποτέλεσμά της, δηλαδή την αλήθεια. Προϋποθέτει το θάρρος, να γράφεις την αλήθεια. Την εξυπνάδα, να ξεχωρίζεις την αλήθεια. Την τέχνη, να χειρίζεσαι την αλήθεια σαν όπλο. Τη κρίση, να διαλέγεις εκείνους που στα χέρια τους η αλήθεια γίνεται αποτελεσματική και τη μαεστρία, να διαδίδεις την αλήθεια σε πολλούς


Με έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΣΕΜΜΕΛ σχετικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις για την ΕΡΤ με την οποία χαρακτηριζόμαστε "παραδημοσιογραφικό" site και "απεργοσπάστες"! 

Προφανώς η ανακοίνωση παραβλέπει κάποια πράγματα: 

Το LesvosPost.com είναι ένα δημοσιογραφικό site της Λέσβου το οποίο έχει ίσως την μεγαλύτερη ροή ειδήσεων, των οποίων οι περισσότερες αποτελούν "πρωτογενή υλικό". Οι ειδήσεις του δηλαδή αποτελούν αποτέλεσμα της δημοσιογραφικής δουλειάς των μελών του. Τα ρεπορτάζ και οι συνεντεύξεις των υπεύθυνων μελών του LesvosPost.com κυριαρχούν στις ειδησεογραφία που δεν στηρίζεται σε ένα απλό copy paste.

Πως λοιπόν χαρακτηρίζεται αυτό το site παραδημοσιογραφικό; Η δημοσιογραφία ταυτίζεται με μόνο κάποιο τίτλο ή κάρτα μέλους; Το LesvosPost.com δεν έχει ανάγκη τέτοιους τίτλους τα δημοσιογραφικά διαπιστευτήριά του τα έχει αποκτήσει στον δρόμο και αποτελούν συνέχεια όσων έχουν τα μέλη του μάθει από τα προγράμματα σπουδών που παρακολούθησαν και παρακολουθούνε. 

Αναφέρεται επίσης πως είμαστε "απεργοσπάστες" αφού πρώτα κόπτεστε για τα δικαιώματα των εργαζομένων. 

Όπως σημείωσε ο διευθυντής του LesvosPost.com , Γιώργος Στεφάνου, σε απάντησή του ΕΔΩ

Το LesvosPost.com δεν ανήκει σε κανένα συνδικαλιστικό όργανο που λέγεται ΣΕΜΕΛ. Το οποίο από όσο ξέρουμε δεν είναι αναγνωρισμένο από την ΕΣΗΕΑ, ούτε από την ΕΣΗΕΠΙΝ.

Πολύ περισσότερο Το LesvosPost.com δεν ανήκει σε κανέναν συνδικαλιστικό φορέα για να "δώσει λόγο" για την στάση του στην απεργία των ΜΜΕ. Ακόμα δεν υπάρχει καμία νομοθεσία στην Ελλάδα που να εντάσσει τα SITES η BLOGS σε κάποια ευρύτερη δημοσιογραφική αρχή. 

Τα μέλη του του LesvosPost.com βρέθηκαν τις ημέρες των απεργιών έξω από το Ραδιομέγαρο της ΕΡΑ Αιγαίου, της ΕΡΑ Ηρακλείου Κρήτης και της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή στην Αθήνα για να συμπαρασταθούν στους απολυμένους και να καλύψουν τις κινητοποιήσεις (Τα σχετικά ρεπορτάζ και οι ανταποκρίσεις το επιβεβαιώνουν αυτό).Το LesvosPost.com ακόμα και τώρα κάνει αναμετάδοση του απεργιακού προγράμματος των απολυμένων της ΕΡΤ και στις αναρτήσεις του καλύπτει τις εξελίξεις σχετικά με το ζήτημα. 

Η δημοσιογραφία έχει ανάγκη από αρετή και τόλμη και όχι κινήσεις εντυπωσιασμού που πλασάρουν μια "κοινωνική ευαισθησία" για να διαφοροποιηθεί η δημοσιογραφική στάση από κάτι στο οποίο εντάσσεσαι ιδεολογικά και πρακτικά. Το δύσκολο είναι να μην διατηρείς ψευδαισθήσεις ως προς την κατεύθυνση ενός αγώνα και το κυριότερο είναι να προσπαθείς με την δημοσιογραφική σου στάση να αποκαλύψεις τους υπαίτιους των καταστάσεων. 

Με βάση τις πέντε δυσκολίες που αναφέρθηκαν στην αρχή κρίνεται πως η δημοσιογραφική δεοντολογία προτάσσει η έρευνα σας να ακολουθάει περισσότερη μεθοδολογία στο εξής. 

Διότι το ΣτΕ αποφάσισε την επαναλειτουργία του σήματος και των εκπομπών, μέχρι να δημιουργηθεί ο καινούργιος φορέας. Κανένα από τα άλλα άρθρα της ΚΥΑ δεν αναστέλλεται με βάση την απόφαση του ΣτΕ. Δηλαδή, οι 2.500 και πλέον εργαζόμενοι της ΕΡΤ παραμένουν απολυμένοι, η διάλυσή της είναι δρομολογημένη και το μόνο που υποχρεούται η κυβέρνηση, είναι να «ξανασηκώσει» το σήμα της, μέχρι να δημιουργηθεί η ΝΕΡΙΤ ΑΕ! Το άρθρο 1 και 2 είναι σαφή: «Η μετάδοση ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών, η κυκλοφορία εκδόσεων, η λειτουργία διαδικτυακών ιστοτόπων όπως και κάθε άλλη δραστηριότητα της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών αυτής, διακόπτονται μετά το τέλος του κανονικού προγράμματος της 11ης Ιουνίου 2013 και έως τη σύσταση νέου φορέα, που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον στο πλαίσιο της τήρησης αρχών που συνάδουν με τους όρους της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης εντός του ανταγωνιστικού ραδιοτηλεοπτικού περιβάλλοντος». Το 2ο άρθρο γράφει: «Οι συχνότητες της ΕΡΤ ΑΕ παραμένουν ανενεργές έως τη σύσταση του νέου φορέα, οπότε και μεταφέρονται σε αυτόν αυτοδικαίως».

Ας "κρατήσουν τα πανηγύρια"... και το βολικό "τσουβάλιασμα". η δικαίωση θα έρθει με την επαναπρόσληψη των απολυμένων και με επαναλειτουργία του κρατικού φορέα ενημέρωσης που θα προβάλλει τη λαϊκή αγωνία και τους λαϊκούς αγώνες

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Έλαμψε εχτές στη Μυτιλήνη ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου

Σήμερα ολοκληρώνεται η μεγάλη έκθεση expo Aegean που πραγματοποιείται εδώ και 4 μέρες στην Μαρίνα Μυτιλήνης με την συναυλία των Imam Baildi και βέβαια αμέτρητα πυροτεχνήματα αργά τα μεσάνυχτα…..Στην τελετή έναρξης της 1ης Εμπορικής – Τουριστικής και Πολιτιστικής Έκθεσης της «EXPO – AEGEAN» στη μαρίνα της Μυτιλήνης, παρευρέθηκε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής, εγκαινιάζοντας τις εκδηλώσεις που ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα.

Ο Περιφερειάρχης, ξεναγήθηκε στους χώρους της έκθεσης, επισκέφτηκε τα καλαίσθητα περίπτερά της δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρουσίαζαν και παρακολούθησε τις μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις της βραδιάς. Ας σημειωθεί ότι στην έκθεση, συμμετείχε και η Περιφέρεια με δικό της περίπτερο, φιλοξενώντας τα προϊόντα των Γυναικείων Αγροτικών Συνεταιρισμών της Λέσβου.



Στο σύντομο χαιρετισμό του, ο κ. Γιακαλής συνεχάρη τους διοργανωτές και όλους όσοι εργάστηκαν για τις εκδηλώσεις τονίζοντας πως η μεγάλη συμμετοχή επιχειρηματιών και φορέων, μέσα σε μία δύσκολη συγκυρία που βιώνουν οι πολίτες και των δύο χωρών, δίνουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη σημερινή εκδήλωση, στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας για ένα καλύτερο μέλλον.


Νωρίτερα ο Περιφερειάρχης είχε προγραμματισμένη συνάντηση στο γραφείο του με Δημάρχους και εκπροσώπους Εμπορικών Επιμελητηρίων των απέναντι παραλιών που βρέθηκαν στη Λέσβο με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σμύρνης κ. Ekrem Demirtas και το Δήμαρχο Τσεσμέ Faik Tutuncuoglu. Ο κ. Γιακαλής είχε την ευκαιρία να συζητήσει με την τουρκική αποστολή για διάφορα κοινά θέματα και προβληματισμούς που απασχολούν τους πολίτες από τα νησιά μας αλλά και από τα παράλια, καθώς και για την πρόσφατη εξέλιξη με τη βίζα που διευκολύνει την μετακίνηση των Τούρκων επισκεπτών στα νησιά. 

Ο κ. Γιακαλής αντάλλαξε δώρα με τους συναδέλφους του, αυτοδιοικητικούς από τα παράλια της γειτονικής χώρας και ανανέωσε το ραντεβού του μαζί τους, στην πρώτη ευκαιρία που θα παρουσιαστεί στο άμεσο μέλλον.


Χτες πλήθος κόσμου γέμισε την Μαρίνα Μυτιλήνης για να δει τα περίπτερα τα πολιτιστικά δρώμενα αλλά και στο τέλος να χορέψει και να τραγουδήσει παλιά και νέα τραγούδια του μεγάλου «Βασίλη Παπακωνσταντίνου» Ο οποίος δεν ξέχασε και το κλείσιμο της ΕΡΤ λέγοντας μερικές εύστοχες ατάκες κατά την διάρκεια της συναυλίας…


Η κάμερα του L.P με τον αρχισυντάκτη και Δ/ντη του LesvosPost.com Γεώργιο Στεφάνου βρέθηκε χτες στο χώρο που πραγματοποιείτε η έκθεση «expo Aegean» και αφού ξεναγήθηκε σε όλα τα περίπτερα αμέσως μετά παρακολούθησε και κατέγραψε πλάνα από την μεγαλειώδη συναυλία του Β. Παπακωνσταντίνου… Απολάυστε τα βίντεο…





Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου που ξεκίνησε εχτές την καλοκαιρινή του περιοδεία με τίτλο "40 χρόνια έφηβος"  μας προϊδέασε για το τι θα ακολουθήσει στις επόμενες συναυλίες που θα έχουν εορταστικό χαρακτήρα και ασφαλώς δεν θα μένουν ανεπηρέαστες απο τις πολιτικές εξελίξεις και τα κοινωνικά δρώμενα... Επόμενοι σταθμοί στο φετινό ταξίδι του Βασίλη είναι στην Πετρούπολη στις 20 και στο Ηράκλειο στις 26 αυτού του μήνα.