Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Πως θα απαντούσε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ σε ενδεχόμενο Grexit


Δε θα λένε: Τον καιρό που η βελανιδιά τα κλαδιά της ανεμοσάλευε.

Θα λένε: Τον καιρό που ο μπογιατζής τσάκιζε τους εργάτες.

Δε θα λένε: Τον καιρό που το παιδί πετούσε βότσαλα πλατιά στου ποταμού το ρέμα.
Θα λένε: τον καιρό που ετοιμάζονταν οι μεγάλοι πόλεμοι.

Δε θα λένε: Τον καιρό που μπήκε στην κάμαρα η γυναίκα.
Θα λένε: Τον καιρό που οι μεγάλες δυνάμεις συμμαχούσαν ενάντια στους εργάτες.

Μα δε θα λένε: Ητανε σκοτεινοί καιροί.

Θα λένε: Γιατί σωπαίναν οι ποιητές τους;

Μπ. Μπρεχτ (1937)

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Κίνδυνος για χιλιάδες αγρότες να χάσουν τις κοινοτικές επιδοτήσεις για τα επόμενα 7 χρόνια


Χάνει την επιδότηση όποιος δεν κάνει δήλωση ενιαίας ενισχυσης



Η μέχρι τώρα ευλογία για τους αγρότες που δεν ήταν τίποτε άλλο από τις επιδοτήσεις, βοηθώντας τους, να επιβιώσουν σε δύσκολες συνθήκες. Μπορεί η νέα ΚΑΠ και ο τρόπος που θα χορηγούνται οι αγροτικές επιδοτήσεις να επιχειρεί να βάλει σε τάξη τα κακώς κείμενα όλων των προηγούμενων χρόνων, ωστόσο όποιος παραγωγός δεν κάνει άμεσα τη δήλωσή του για τη στρεμματική ενίσχυση θα χάσει για τα επόμενα χρόνια τις επιδοτήσεις

Ανέκαθεν ο αγρότης ήταν τελείως απροστάτευτος απέναντι στα καπρίτσια του καιρού, των οικονομικών αλλαγών και του εμπορίου. Στο μόνο που θα μπορούσε να ελπίζει ήταν οι κοινοτικές επιδοτήσεις για τις οποίες ο χρόνος μετράει αντίστροφα και εαν δεν τρέξει θα τις χάσει για τα επόμενα 7 χρόνια. Ο συνωστισμός που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι μεγάλος.

Από το ξημέρωμα πηγαίνουν στα γραφεία του Συνεταιρισμού για να εξασφαλίσουν το σχετικό έγγραφο που πιστοποιεί ότι ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις απαιτούμενες διαδικασίες. Τα χρονοδιαγράμματα είναι συγκεκριμένα, παρατάσεις δεν είναι σίγουρο πως θα δοθούν και όποιος δεν υποβάλει εμπρόθεσμη δήλωση πέραν από πρόστιμο θα χάσει και τα χρήματά του.
Πέρα από το γεγονός πως θα πρέπει να περιμένουν καρτερικά στην σειρά από το ξημέρωμα για να κάνουν τη διαδικασία της κατάθεσης αιτήσεων για την ενιαία ενίσχυση, βλέπουν να μειώνονται δραστικά τα ποσά που θα εισπράττουν για την καλλιέργεια του “μαύρου χρυσού” του νησιού μας, τη σταφίδα.
Δεν το κρύβουν πως φέρονται διατεθειμένοι ακόμη και να ξεριζώσουν κλήματα και ελιές και να στραφούν στην ενασχόληση με τον τουρισμό για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους.









imerazante.gr

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Η Πάολα τουλάχιστον είναι αυθεντική... Τζιμάκο

Η φωτογραφία είναι του Κωνσταντίνου Ρήγου από το Instagram
Το μόνο που με στεναχωρεί είναι που κάποιοι πιστεύουν αυτούς τους τσαρλατάνους.


Αντιγράφω σχόλιο από το you tube : gianniszouvelas
Την Παρασκευή πήγαμε στην συναυλία του στον μύλο,12€ είσοδος, βγαίνοντας λέει:"άντε να τελειώσουμε γιατί έχουμε να πάμε και στην παολα"...γελάσαμε όλοι....τώρα κλαίω τα 12€





Δημήτρης Κανελλόπουλος στην Εφημερίδα των Συντακτών


Έχει και πιο χαμηλά να φτάσει ο Τζίμης Πανούσης; Πάντως η Πάολα με την οποία τραγούδησε μαζί της είναι χίλιες φορές προτιμότερη.


Αποτέλεσμα εικόνας για paola panoyshwΔιότι, η Πάολα τουλάχιστον είναι αυθεντική. Και είναι εκεί, στην Πύλη Αξιού της Θεσσαλονίκης όπου εμφανίζεται, να κάνει το δικό της λαϊκό (ή όπως αλλιώς λέγεται) πρόγραμμα. Στο συγκεκριμένο λοιπόν νυχτερινό κέντρο βρέθηκε ο Τζίμης Πανούσηςκαι τραγούδησε μαζί της Στέλιο Καζαντζίδη.


Όπως είδαμε και στα εκτεταμένα τηλεοπτικά ρεπορτάζ των μεσημεριανών πάνελ, οι δύο καλλιτέχνες τα είπαν και στα καμαρίνια του μαγαζιού - η φωτογραφία είναι του προβοκάτορα Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram: «Εντάξει αυτό δεν γινόταν να μην το ανεβάσω Τζίμης- Πάολα».

Επαναλαμβάνω, προτιμώ την Πάολα από τον Πανούση, τον συμμαθητή του Γρηγόρη Ψαριανού. Άλλωστε ο Τζιμάκος δεν έχει ανάγκη, όλες οι «γλάστρες» στα πρωινάδικα αναφέρθηκαν με σεβασμό στο καλλιτεχνικό του έργο. Όλες οι... «γλάστρες» συμφώνησαν στο πόσο σπουδαίος και ιδιαίτερος καλλιτέχνης είναι.


Τα στερνά τιμούν τα πρώτα.

Έξι μήνες μετά μετατίθεται η πληρωμή όλων των εξισωτικών αποζημιώσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για εξισωτικη αποζημιωσηΜε διαβεβαιώσεις ότι μέχρι τέλος του 2015 θα έχουν πληρωθεί όλες οι εκκρεμότητες παλιών εξισωτικών, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί τα σχετικά κονδύλια ύψους 130 εκατ. ευρώ, απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Βαγγέλης Αποστόλου σε ερώτηση βουλευτή ΚΚΕ.


Πιο αναλυτικά, «έχει εγκριθεί μια συνολική πίστωση 130 εκατ. ευρώ και βέβαια η καταβολή ήδη γίνεται και μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουν κλείσει όλες οι εκκρεμότητες των προηγούμενων ετών», σημείωσε ο κ. Αποστόλου, σχετικά με την πορεία πληρωμής των εξισωτικών αποζημιώσεων, απαντώντας σε ερώτηση για τα προβλήματα των κτηνοτρόφων από τον καταρροϊκό πυρετό, του βουλευτή, Νίκου Μωραΐτη.

Ξεκαθάρισε, παράλληλα, ότι «όπου υπάρχουν θέματα εξαιτίας της επιλεξιμότητας των εκτάσεων το πρόβλημα είναι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορώ να σας πω εγώ τώρα «θα το αντιμετωπίσουμε», «θα βρούμε τα χρήματα». Αυτά είναι χρήματα τα οποία έρχονται μέσα από τις εξισωτικές ενισχύσεις, αποζημιώσεις και το αντιλαμβάνεστε ότι προϋποθέτουν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όπου θα δώσουμε τη μάχη, αλλά για να δώσουμε τη μάχη πρέπει οπωσδήποτε να είμαστε συνεπείς κυρίως όσον αφορά τα ζητήματα διαχείρισης των βοσκήσιμων γαιών», κατέληξε ο υπουργός.


Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Οι δοσίλογοι που τιμωρήθηκαν στην Ελλάδα είναι οι λιγότεροι στον κόσμο

Η βασική ελληνική ιδιαιτερότητα είναι πως οι ένοπλοι δοσίλογοι ενσωματώθηκαν στον κρατικό μηχανισμό και εισχώρησαν στις πτυχές του καθεστώτος πριν προλάβουν να δικαστούν, από το Δεκέμβριο του 1944.

Αποτέλεσμα εικόνας για δοσιλογοιΑυτά δηλώνει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιστορικός Δημήτρης Κουσουρής με αφορμή το βιβλίο του «Δίκες των δοσίλογων 1944-1949. Δικαιοσύνη, συνέχεια του κράτους και εθνική μνήμη» (εκδόσεις Πόλις). Κι ενώ αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσεται στους δοσίλογους στην Ελλάδα, από την άλλη μεριά η μακράν μεγαλύτερη συνιστώσα της αντίστασης, το εαμικό κίνημα, εξαιρείται από την κοινότητα των θυμάτων αλλά και των ηρώων του έθνους. Για το βιβλίο του Δ. Κουσουρή θα πραγματοποιηθεί συζήτηση την ερχόμενη Τρίτη 9 Ιουνίου στις 8 το βράδυ στο Polis Art Café (Πεσμαζόγλου 5).

ΕΡ: Ακολουθώντας την πρακτική των διεθνών δικαστηρίων, που δίκαζαν και καταδίκαζαν τους Γερμανούς, τα εθνικά δικαστήρια της μεταπολεμικής Ευρώπης δίκαζαν και καταδίκαζαν τους δοσιλόγους επί τη βάσει της αρχής της ατομικής ευθύνης, απαλείφοντας τη συλλογική ενοχή για τη συνεργασία με τους ναζί. Ισχύει το ίδιο και για τα Ειδικά Δικαστήρια Δοσιλόγων της Ελλάδας;

ΑΠ: Η υιοθέτηση της αρχής της ατομικής ευθύνης αποτέλεσε τη βασική καινοτομία της διεθνούς δικαιοσύνης μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, αφού έδωσε τη δυνατότητα στους νικητές να διώξουν ποινικά και να τιμωρήσουν τους δράστες εγκλημάτων που παραβίαζαν τους διεθνείς κανόνες του πολέμου.

Πέρα από τα Διεθνή Στρατιωτικά Δικαστήρια που στήθηκαν στη Νυρεμβέργη και στο Τόκιο, έκτακτα δικαστήρια στήθηκαν, με τη μια ή την άλλη μορφή, σε όλες τις χώρες που είχαν γνωρίσει την κατοχή του 'Αξονα. Ο αριθμός όσων με τον έναν ή τον άλλο τρόπο διώχθηκαν από τη δικαιοσύνη μετριέται σε δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες -ανάλογα με το μέγεθος της χώρας.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της ποινικής αντιμετώπισης των εγκλημάτων ήταν ότι προσέφερε ένα μέσο εκτόνωσης του αιτήματος για τιμωρία, που ταυτόχρονα αποπολιτικοποιούσε τις υποθέσεις που κρίνονταν και περιόριζε τον αριθμό όσων τελικά θα διώκονταν και τιμωρούνταν. Όπως, καταδικάζοντας κάποια μέλη της ηγεσίας του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος, οι δίκες της Νυρεμβέργης «έσβησαν» από τη δημόσια σφαίρα την ενεργή συμμετοχή και στήριξη του γερμανικού λαού στην πολιτική του Χίτλερ, έτσι και η τιμωρία μέρους μόνο από όλους όσοι κατηγορήθηκαν για συνεργασία με τους κατακτητές έθεσε τα θεμέλια των λογής μεταπολεμικών εθνικών μύθων περί καθολικής αντίθεσης και αντίστασης στη φασιστική κατοχή. Τα ΕΔΔ εφάρμοσαν και προσάρμοσαν αυτό το μοντέλο δικαιοσύνης στις συνθήκες και τις νομικοπολιτικές παραδόσεις της χώρας.

ΕΡ: Πού συνταυτίζονται και πού αποκλίνουν οι τύχες των δοσιλόγων σε Ελλάδα και Ευρώπη μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου;

ΑΠ: Συνταυτίζονται καταρχήν στο ότι στην Ελλάδα, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι διώξεις των δοσιλόγων έλαβαν τέλος κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1950, σε μια διαδικασία που ο ιστορικός Νόρμπερτ Φράι συνόψισε με το τρίπτυχο «αμνήστευση, επανενσωμάτωση, αποστιγματισμός».

Η στατιστική σύγκριση δείχνει ότι ο αριθμός εκείνων που τελικά τιμωρήθηκαν, έστω τύποις, στην Ελλάδα, ήταν από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη: η μοναδική χώρα με αισθητά χαμηλότερο ποσοστό τιμωρίας ήταν η Ιταλία, όπου είχε δοθεί αμνηστία από το 1946 κιόλας από τον Τολιάτι, που από τη θέση του υπουργού Δικαιοσύνης παραδέχτηκε πως ήταν πρακτικά αδύνατο να διωχθούν όλοι όσοι είχαν λάβει ταυτότητα του Φασιστικού Κόμματος.

Η βασική ελληνική ιδιαιτερότητα ήταν πως οι ένοπλοι δοσίλογοι ενσωματώθηκαν στον κρατικό μηχανισμό και εισχώρησαν στις πτυχές του καθεστώτος πριν προλάβουν να δικαστούν, από τον Δεκέμβριο του 1944. Η Λευκή Τρομοκρατία μετά τη Βάρκιζα εγκαθίδρυσε ένα κλίμα φόβου που περιόρισε δραματικά την όποιας μορφής τιμωρία μπορούσε να επιβάλλει η δικαιοσύνη.

Στην πολιτική δίκη των κυβερνήσεων οι βασικοί κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν, αλλά κανείς δεν εκτελέστηκε, όπως συνέβη π.χ. στη Γαλλία, στην Τσεχοσλοβακία, στη Νορβηγία και αλλού.

Οι λογής ταγματασφαλίτες αντιμετωπίστηκαν με σκανδαλώδη επιείκεια από τα Ειδικά Δικαστήρια, που έφτασαν στο σημείο να τους αθωώνουν στερεοτυπικά «δια λόγους βλακείας» λόγω του νεαρού της ηλικίας τους.

Όσον αφορά τον οικονομικό δοσιλογισμό, από τους εξέχοντες εκπροσώπους της προπολεμικής αστικής τάξης που συνεργάστηκαν με τον κατακτητή, στην Ελλάδα δεν καταδικάστηκαν ούτε καν κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως συνέβη π.χ. στη Γαλλία.

ΕΡ: Οι δίκες των δοσίλογων στην Ελλάδα αποσκοπούσαν στη νομιμοποίηση του μεταπολεμικού καθεστώτος. Από την άλλη, όμως, πλευρά η ελληνική δικαιοσύνη τάχθηκε σαφώς με το μέρος της μιας παράταξης του Εμφυλίου. Πού οδήγησε αυτή η αντίφαση, αν πρόκειται όντως για αντίφαση;

ΑΠ: Πρόκειται όντως για μια αντίφαση εν τοις όροις, αφού η αστική δικαιοσύνη που οφείλει, τυπικά τουλάχιστον, να είναι υπεράνω των πολιτικών και λοιπών διαιρέσεων, μετατρέπεται με ταχύτατο τρόπο σε μηχανισμό πολιτικής δίωξης και, κυριολεκτικά, φυσικής εξόντωσης του εαμικού κινήματος.

Οι αριθμοί είναι εύγλωττοι: ανάμεσα σε 1945 και 1949 εκτελέστηκαν με απόφαση πολιτικών ή στρατιωτικών δικαστηρίων 25 δοσίλογοι και πάνω από 3.000 καταδικασθέντες ως μέλη ή συνοδοιπόροι του ΚΚΕ και του ΕΑΜ.

Ωστόσο αυτή η αντίφαση είναι που περιγράφει καλύτερα απ' όλα τον ρόλο των Ειδικών Δικαστηρίων. Στα τέλη του 1945 και στις αρχές του 1946, πριν ακόμη τεθούν σε ισχύ το Γ' Ψήφισμα και οι άλλοι αντικομμουνιστικοί νόμοι, Ειδικά Δικαστήρια Δοσιλόγων σποραδικά δίκασαν και καταδίκασαν μέλη της εαμικής αντίστασης ως δοσιλόγους, με το σκεπτικό πως είχαν ασκήσει ενάντια σε εθνικόφρονες πολίτες υποκινούμενοι από τον βούλγαρο κατακτητή.

Με άλλα λόγια, το αντιφασιστικό «καθεστώς εξαίρεσης» που δημιούργησαν οι μηχανισμοί της δικαιοσύνης το 1945 εδραίωσε την ισχύ της δικαστικής εξουσίας και προετοίμασε το έδαφος για την επιβολή ενός αντικομμουνιστικού καθεστώτος εκτάκτου ανάγκης.

ΕΡ: Γιατί οι καταδίκες των δοσίλογων ήταν εντέλει τόσο περιορισμένες ακόμα και σε σχέση με τον αριθμό των προσαχθέντων σε δίκη;

ΑΠ: Οφείλω καταρχήν να θυμίσω πως πάνω από το 80% των υποθέσεων δεν έφτασε ποτέ σε δίκη, αλλά μπήκαν στο συρτάρι με βουλεύματα κιόλας από την προανακριτική διαδικασία. Πολλές από αυτές τις περιπτώσεις αφορούν οικονομικούς δοσίλογους, που όπως αποδείχτηκε είχαν τη δυνατότητα να δωροδοκούν δικαστές.

Αντίστοιχα, με βάση την απόφαση της μεγάλης δίκης των κυβερνήσεων, τα Τάγματα Ασφαλείας ήταν μονάδες τήρησης της τάξης, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, και η δίωξη των μελών τους μπορούσε να γίνει μόνο αν υπήρχαν επαρκείς ενδείξεις για υπέρβαση των καθηκόντων τους.

Όπως είπαμε, η Λευκή Τρομοκρατία και η οικονομική καχεξία ριζοσπαστικοποιούσαν τους συντηρητικούς και πίεζαν τους δημοκρατικούς δικαστές να εξαντλούν την επιείκειά τους στους δοσιλόγους και την αυστηρότητά τους στους εαμικούς. Αυτό το κλίμα αποτυπώνεται και στην εξέλιξη των δικών.

Συχνά οι μάρτυρες κατηγορίας δεν προσέρχονται, ή προσέρχονται στο δικαστήριο για να αναιρέσουν τις προηγούμενες επιβαρυντικές καταθέσεις, ως αποσπασθείσες υπό πίεση από τις αρχές του ΕΑΜ στις ταραγμένες μέρες της Απελευθέρωσης. Εξάλλου, υψηλόβαθμοι κρατικοί παράγοντες μεσολάβησαν συχνά ούτως ώστε οι κατηγορούμενοι να λάβουν βρετανικές βεβαιώσεις για συμμετοχή στα συμμαχικά δίκτυα κατασκοπείας.

ΕΡ: Η θεωρία των δύο άκρων απασχόλησε πολύ τη δημόσια ζωή της χώρας κατά τα διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Η ίδια θεωρία εμφανίζεται και στο βιβλίο σας. Πώς τη συνδέετε με το ζήτημα των δικών των δοσίλογων, αλλά και του Εμφυλίου γενικότερα;

ΑΠ: Καταρχήν η θεωρία των δύο άκρων δεν είναι ελληνική εφεύρεση ή ιδιαιτερότητα, αλλά αντλεί τις ρίζες της από τον ευρωπαϊκό μεσοπόλεμο και απόκτησε μια νέα δυναμική με τις θεωρίες του ολοκληρωτισμού μετά τον Πόλεμο κι ακόμα περισσότερο μετά την κατάρρευση των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού και το τέλος του Ψυχρού Πολέμου.

Σε γενικές γραμμές, διαφορετικές εκδοχές της θεωρίας, που συνοψίζονται εν ολίγοις στην ταύτιση «μαύρου» και «κόκκινου» φασισμού, επιστρατεύονται σε περιόδους κρίσης των φιλελεύθερων δημοκρατιών και σηματοδοτούν την αύξηση της επιρροής αντικοινοβουλευτικών και αντιδημοκρατικών ρευμάτων και ιδεών.

Στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1940, η ιδεολογία των «δύο άκρων» αποτέλεσε καταρχήν κατασκευή της «γκρίζας ζώνης» των αστικών ελίτ της Κατοχής - εκείνων δηλαδή που αν και συμβιβάστηκαν ή συνεργάστηκαν με τους νέους κυρίαρχους της χώρας, προτίμησαν να μην εκτεθούν ιδιαίτερα και να διατηρήσουν επαφές με παράγοντες των Συμμάχων και της εξόριστης κυβέρνησης.

Στα Ειδικά Δικαστήρια παρακολουθούμε πώς αυτή η οπτική μετατρέπεται σε επίσημη κρατική ιδεολογία, επιτρέποντας στις κρατικές και πολιτικές ελίτ της εθνικοφροσύνης να ενσωματώσουν και σταδιακά να ελέγξουν τους πρώην δοσιλόγους αλλά και να δεχτούν άφθονη υλική και πολιτική στήριξη από ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία για να συντρίψουν το εαμικό κίνημα.

Στη σημερινή Ελλάδα, η επανεμφάνιση τέτοιων θεωριών αποτελεί κυρίως προϊόν της κρίσης και της όξυνσης των κοινωνικών και πολιτικών αντιθέσεων. Η δημόσια ιστορία υπήρξε βέβαια προνομιακό πεδίο για την προετοιμασία του εδάφους και την εισαγωγή των ρευμάτων του μεταψυχροπολεμικού «νέου αντικομμουνισμού» στα καθ' ημάς, μέσα από τη συστηματική προσπάθεια επανεγκόλπωσης των δοσιλόγων στην εθνική μνήμη του πολέμου.

ΕΡ: Μιλήστε μας για το υλικό της έρευνάς σας. Ποιες ακριβώς πηγές μελετήσατε, τι αφηγούνται τα στοιχεία τους και πώς ερμηνεύετε αυτή την αφήγηση;

ΑΠ: Κορμός της έρευνάς μου ήταν τα δικαστικά έγγραφα του ΕΔΔ της Αθήνας καθώς και υλικά περιφερειακών αρχείων που έχουν στο μεταξύ καταστεί διαθέσιμα στην έρευνα. Το Ειδικό Δικαστήριο της Αθήνας συγκροτήθηκε πρώτο, τον Φεβρουάριο του 1945, κι εκεί διεξήχθησαν οι πιο πολιτικές και δημόσιες δίκες που αποτέλεσαν και τον «οδηγό» για τις δίκες που ακολούθησαν.

Οι εφημερίδες, που συχνά δημοσίευαν εκτενή πρακτικά, ειδικά για τη δίκη των κυβερνήσεων αλλά και για δίκες κάποιων εξεχουσών περιπτώσεων δοσίλογων, αποτελούν εξαιρετική πηγή για να ανιχνεύσει κανείς τη σχέση ανάμεσα σε όσα διαδραματίζονταν στις δικαστικές αίθουσες και την περιρρέουσα κοινωνική και πολιτική πόλωση έξω από αυτές.

Στην ίδια κατεύθυνση, χρησιμοποίησα επίσης τη νομοθεσία και τη σχετική νομική συζήτηση, τα πρακτικά της Βουλής, μαρτυρίες και απομνημονεύματα πολιτικών ή οικονομικών παραγόντων, πρακτικά συνεδριάσεων και εκθέσεις πεπραγμένων δημόσιων οργανισμών και επιμελητηρίων ή ιδιωτικά αρχεία κάποιων από τους πρωταγωνιστές της περιόδου που κατάφερα να εντοπίσω.

Οι αίθουσες των δικαστηρίων, ειδικά στις μεγάλες δημόσιες δίκης, αποτέλεσαν τη σκηνή επί της οποίας διατυπώθηκε για πρώτη φορά το επίσημο εθνικό αφήγημα για το τι συνέβη στην Κατοχή. Σε αντίθεση με τις περισσότερες άλλες χώρες, όπου αυτό το αφήγημα συμπεριέλαβε στον αντιφασιστικό πατριωτικό μύθο του πολέμου άτομα και ομάδες που είχαν μόνο μικρή ή καμιά σχέση με τα κινήματα της Αντίστασης, στην Ελλάδα η μακράν μεγαλύτερη συνιστώσα της αντίστασης, το εαμικό κίνημα, εξαιρείται από την κοινότητα των θυμάτων αλλά και των ηρώων του έθνους.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, όταν πια η τιμωρία αλλά και η διαδικασία επανενσωμάτωσης των δοσίλογων είχε πλέον ολοκληρωθεί, το έργο της δικαιοσύνης χάνει το ενδιαφέρον του στο εσωτερικό αλλά αποκτά διεθνές ενδιαφέρον στη διαδικασία συγκρότησης των στρατοπέδων του Ψυχρού Πολέμου. Αυτό με οδήγησε επίσης να παρακολουθήσω τις περιορισμένες προσπάθειες διεθνοποίησης του ζητήματος στα αρχεία π.χ. του ΟΗΕ ή δημοκρατικών οργανώσεων του εξωτερικού.

ΕΡ: Κοιτάζοντας σήμερα το θέμα της αντιμετώπισης του δοσιλογισμού στην Ελλάδα όχι μόνο από ιστορική και νομική, αλλά και από πολιτική, κοινωνική και ηθική σκοπιά, πιστεύετε πως έχει επέλθει επούλωση του τραύματος;

ΑΠ: Πρόκειται μάλλον για ένα ταμπού της δημόσιας μνήμης του πολέμου. Ωστόσο η ιδέα πως «εδώ, σε αντίθεση ίσως με αλλού, οι δοσίλογοι δεν τιμωρήθηκαν επαρκώς», αποτελεί κοινό τόπο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες μετά τον πόλεμο, όπως π.χ. η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ιταλία ή η Αυστρία. Τα φιλελεύθερα κοινοβουλευτικά καθεστώτα της δυτικής Ευρώπης ανακύκλωσαν εν πολλοίς τα υλικά του ναζισμού και των συνεργατών του κι η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα. Απλά εδώ η δουλειά έγινε πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο απροκάλυπτα.

Το γεγονός πως στη χώρα μας η μοίρα των δοσίλογων συνδέεται με το τραύμα ενός αιματηρού και μακρόχρονου εμφυλίου κι ενός αυταρχικού καθεστώτος που διήρκεσε μέχρι το 1974, έκανε το ταμπού πιο ανθεκτικό και πιο δύσκολο να σπάσει. Σήμερα, η απενεχοποίηση του δοσιλογικού παρελθόντος ασφαλώς συνδέεται με την επιρροή και την αντοχή της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής, την αναβίωση αυταρχικών κρατικών πρακτικών επιτήρησης κι ελέγχου των λαϊκών κινητοποιήσεων, ή τη συγκρότηση ρατσιστικών και δολοφονικών μηχανισμών αντιμετώπισης της μετανάστευσης, όπως η Frontex.

Αν η εμπειρία του Εμφυλίου συνεχίζει να αποτελεί ένα παρελθόν στο οποίο καταφεύγουν τα σύγχρονα πολιτικά υποκείμενα, ένθεν κακείθεν του πολιτικού φάσματος για να αντλήσουν την πολιτική τους ταυτότητα για τις μάχες του σήμερα, τούτο είναι μάλλον σύμπτωμα μιας επιμόλυνσης του παλαιού τραύματος από την ανοιχτή πληγή της σημερινής κρίσης.

Πηγή: topontiki.gr

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Ο εορτασμός του "Αγίου Πνεύματος" και το ιερό περιστέρι

ΚΕΦΑΛΑΙΟ VIIΙ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ -- ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ


Το άγιο πνεύμα που, σύμφωνα με τις αφηγήσεις των ευαγγελιστών, «κατέβηκε στην παρθένα Μαρία», και απ’ αυτό έμεινε έγκυος, παριστάνεται πολύ συχνά με τη μορφή περιστεριού.
Αυτό το πουλί απολάμβανε μεγάλης θρησκευτικής τιμής στην Ανατολή. Τα περιστέρια θυσιάζονταν στους θεούς σαν εξαγνιστήρια θύματα. Οι Εβραίοι ιερείς καθώς και οι ιερείς άλλων θρησκειών υποστήριζαν ότι το περιστέρι ενσαρκώνει την καθαρότητα, την αθωότητα του αγίου πνεύματος. Στην Αίγυπτο, στην Ελλάδα, στην Περσία και στις Ινδίες το πουλί αυτό θεωρούνταν ιερό. Άλλωστε, τον καιρό που σχεδόν κάθε γένος είχε δικό του ιερό ζώο, απ’ το οποίο οι άνθρωποι πίστευαν ότι κατάγονται, λατρεύονταν όχι μόνον τα περιστέρια, αλλά και άλλα ζώα. Η παραγωγή των μέσων ζωής, ο τρόπος που αποχτούσαν αυτά τα μέσα είχαν ιδιαίτερη σημασία στην εκλογή των ζώων. Έτσι, λατρεύονταν τα ζώα που χρησίμευαν σαν πηγές ύπαρξης ή εκείνα που έκαναν κακό στο σπιτικό (αυτά τα ζώα τα φοβούνταν), ή εκείνα που ήταν εξαιρετικά χρήσιμα. Διάφορες φυλές θεοποιούσαν τράγους (αρνιά), μοσχάρια, βόδια (το βόδι Άπις), γελάδες, ελέφαντες, ακόμα και γουρούνια. [Γραφικό 34]
Αποτέλεσμα εικόνας για το αγιο πνευμαΣτο χριστιανικό ευαγγέλιο το περιστέρι παίζει το ρόλο του αγίου πνεύματος. Αλλά το περιστέρι αναφέρεται και σε παλιότερους θρύλους για τη γέννηση άλλων θεών. Έτσι, η θεά της Ελλάδας Αφροδίτη παριστάνεται συχνά μ' ένα περιστέρι στο χέρι, γιατί τα περιστέρια θεωρούνταν δικά της ιερά πουλιά και βρίσκονταν σε μεγάλο αριθμό στους ναούς της. Για τη ασσυριανή βασίλισσα Σεμιράμιδα λέγανε ότι είχε τάχα μεταμορφωθεί σε περιστέρι. Το περιστέρι εμφανίζεται ακόμα και στους θρύλους άλλων θεών. Έτσι, η συριανή θεά Μα έπεσε απ’ τον ουρανό μέσα σ' ένα αυγό, που κατοπινά το κλώσησε μια περιστέρα.
Στους μύθους, ο Χνουμ, ένας από τους αιγυπτίους θεούς, έβγαλε απ’ το στόμα το αυγό από το όποιο κατοπινά γεννήθηκε ο θεός Φταχθάχ, ο δημιουργός των άστρων. Ο Δίας μεταμορφώνεται κι αυτός σε περιστέρι, που μιλάει μ' ανθρώπινη λαλιά. Και ο αιγύπτιος θεός Άμων μετατράπηκε σε περιστέρι.
Η θεά Ίσταρ ή Αστάρτη, ήταν περιστερά και ύστερα απ’ αυτό, η περιστερά έγινε ιερό της πουλί. Και τη θεά Ίσιδα την παρασταίνουν μερικές φορές με μορφή θεϊκού πουλιού ή σαν το άγιο πνεύμα, που προστάτευε τον Όσιρι. [Γραφικό 35]
Ένας αρχαίος σλάβικος θρύλος για τη δημιουργία του κόσμου, μιλούσε για δυο περιστέρια που, τάχα, έφεραν τη φωτιά (τις αστραπές) από τους ουρανούς, τη βροχή, καθώς και τη θεϊκή πνοή, δηλαδή τον άνεμο:

«Ήταν μια φορά, στην αρχή του κόσμου
Όταν δεν υπήρχε ούτε ουρανός ούτε γη,
Ούτε ουρανός ούτε γη, μονάχα γαλάζια θάλασσα
Και καταμεσής στη θάλασσα δυο βαλανιδιές.
Έγειραν χαμηλά και πάνω κάθισαν δυο περιστέρια,
Δυο περιστέρια πάνω σ' αυτές τις δυο βαλανιδιές
Κάθισαν για να συμβουλευτούνε,
Να συμβουλευτούνε, να γουργουρίσουνε:
Πώς να θεμελιώσουμε μεις, άραγε, τον κόσμο;
Να πέσουμε στο βυθό της θάλασσας

Να βγάλουμε ψιλούτσικη άμμο,
Ψιλή άμμο και γαλάζιες πετρούλες
Την άμμο την ψιλή θα την σπείρουμε,
Την πέτρα τη γαλάζια θα την ρίξουμε ψηλά:
Από την ψιλή άμμο θα βγει μαύρη γη,
Νερό κρύσταλλο, χορτάρι καταπράσινο,
Από την πέτρα τη γαλάζια — ο γαλάζιος ουρανός,
Ο γαλάζιος ουρανός, ο φωτεινός ο ήλιος,
Ο ήλιος ο φωτεινός, το καθαρό φεγγάρι
το καθαρό φεγγάρι κι όλα τ' αστέρια»[45]

Στη μυθολογία των αρχαίων Ινδών υπάρχει η επόμενη αφήγηση: «Ο βασιλιάς Βινάρα πήγαινε να θυσιάσει. Μια περιστέρα που την κυνηγούσε ένα γεράκι, ξεφεύγοντας απ’ τον εχθρό της, πέταξε στο βασιλιά και κάθισε στα γόνατα του. Το γεράκι ζήτησε την περιστέρα, αλλά ο βασιλιάς δεν ήθελε να του τη δώσει, σ' αντάλλαγμα πρόσφερε στο γεράκι ένα βόδι, έναν κάπρο, ένα ελάφι και ένα βουβάλι. «Δώσε μου καλλίτερα— είπε το γεράκι— τόσο κρέας απ’ το κορμί σου όσο ζυγίζει η περιστέρα». Τότε ο Βινάρα έκοψε ένα κομμάτι από το σώμα του, αλλά η περιστέρα ζύγιζε πιο πολύ. Ο βασιλιάς έκοψε άλλο ένα κομμάτι, αλλά το βάρος της περιστέρας μεγάλωνε ακόμα πιο πολύ. Τελικά, ο βασιλιάς κάθισε ο ίδιος στην ζυγαριά. Τότε το γεράκι του είπε: «Εγώ είμαι ο Ίνδρα, ο βασιλιάς του ουρανού και η περιστέρα είναι θεός της φωτιάς. Θέλαμε να δοκιμάσουμε την καλοσύνη σου, κι από δω και μπρος όλη η γη θα είναι γεμάτη από τη δόξα σου»
Κι έτσι, ο Άγνις, ο θεός της φωτιάς, μεταμορφώθηκε σε περιστέρι και ο Ίνδρα, που διαφέντευε τις αστραπές και τις βροντές, πήρε τη μορφή του γερακιού.»
Στα γερμανικά και ρούσικα παραμύθια διατηρήθηκε ο θρύλος των φτερών ή των πουκάμισων από πούπουλα περιστεριού, πάπιας ή κύκνου. Φορώντας αυτά τα πουκάμισα, οι μαγικές παρθένες μεταμορφώνονταν σε περιστέρες, πάπιες, κύκνους και όταν τα έβγαζαν ξαναγίνονταν πάλι παρθένες.
Κοντά στο Δία, το περιστέρι είχε κιόλας για αποστολή να του προμηθεύει τροφή: τα περιστέρια του έφερναν την αμβροσία (τροφή των θεών).
Η λέξη «πνεύμα» σήμαινε στην αρχή άνεμος, πνοή, αναπνοή. «Το εδάφιο για το βιβλίο των περιστεριών»[46] υποστηρίζει κιόλας ότι οι άνεμοι γεννήθηκαν από το άγιο πνεύμα. Συναντάμε και την έξης προσφώνηση στο άγιο πνεύμα: «Συ πουλί, πουλί μου απ’ τον παράδεισο, συ που τη νύχτα κοιμάσαι λίγο, ξυπνάς με τα χαράματα και κελαηδάς βασιλικά τραγούδια». Γι’ αυτό το λόγο στη Ρωσία, πριν απ’ το Μεγάλο Πέτρο δεν έτρωγαν περιστέρια. Μερικοί θρήσκοι θεωρούν και σήμερα ότι είναι αμαρτία να κυνηγάς και να τρως περιστέρια. Λέγεται ότι, όταν κανένας σκοτώνει αυτό το πουλί, στο σπίτι του δε θα γεννάνε πια τα ζωντανά. Αντίθετα, το σπίτι όπου τρέφουν περιστέρια είναι ένα ευτυχισμένο σπίτι, όλα πάνε καλά σ' αυτούς που το κατοικούνε και το ίδιο το σπίτι προστατεύεται από τη φωτιά. Αν κάποιο κτίριο πάρει κάπου φωτιά, τότε πρέπει να πετάξουν στο σπίτι που καίγεται ένα άσπρο περιστέρι. Σ' αυτές τις δοξασίες το περιστέρι θεωρείται πουλί αφιερωμένο στη βροντή, την αστραπή και τη φωτιά, είναι ο μεσάζοντας ανάμεσα στο θεό και στους ανθρώπους, είναι το άγιο πνεύμα. Το περιστέρι φέρνει και την καταστροφική φωτιά και τις καταρρακτώδεις βροχές και τη φλόγα του κεραυνού.
Στον ασσυριο— βαβυλωνιακό θρύλο για τον κατακλυσμό λέγεται ότι την έβδομη μέρα μετά τον κατακλυσμό, ο Ουτναπιστίμ ξαπόλησε μια περιστέρα. Η περιστέρα πέταξε, αλλά γύρισε πίσω, γιατί δε βρήκε που να σταθεί. Ύστερα έστειλε μια χελιδόνα, αλλά κι αυτή επέστρεψε. Μετά απ’ αυτό ο Ουτναπιστίμ ξαπόλησε ένα κοράκι που δεν ξαναγύρισε γιατί βρήκε μερικά ψοφίμια να φάει. Στη βιβλική αφήγηση για τον κατακλυσμό λέγεται ότι στην αρχή ο Νώε ξαπόλησε ένα κοράκι που αφού πέταξε, γύρισε πίσω. Τότε ο Νώε ξαπόλησε το περιστέρι που την πρώτη φορά ξαναγύρισε, αλλά ξαναπετώντας έπειτα από εφτά μέρες επέστρεψε μ' ένα πράσινο κλωνάρι ελιάς στο ράμφος του. Σύμφωνα μ' έναν άλλο θρύλο, το ίδιο το κοράκι γεννήθηκε κάποτε από ένα περιστέρι άσπρο και μετατράπηκε, σε μαύρο κοράκι μόνον όταν βρώμησε και μιάνθηκε απ’ τα. ψοφίμια.
Μπορούμε ν' αναφέρουμε δεκάδες άλλους παρόμοιους θρύλους, όπου λέγεται ότι το περιστέρι, που απ’ τους πανάρχαιους, καιρούς έζησε δίπλα στον άνθρωπο και έγινε φίλος του, παίζει το ρόλο του μεσάζοντα μεταξύ θεού και ανθρώπων, του αγγελιαφόρου που αναγγέλλει τη σωτηρία (το τέλος του κατακλυσμού) και τελικά μεταμορφώνεται σε άγιο πνεύμα. Είδαμε ότι στις πανάρχαιες θρησκείες — την αιγυπτιακή, τη συριακή, τη φοινικική κ.λπ. — το περιστέρι και η περιστέρα θεωρούνται ιερά πουλιά. Η χριστιανική θρησκεία δανείστηκε τη λατρεία αυτού του πουλιού από τις εικόνες των αιγυπτιακών φοινικικών κ.λπ. ναών.[47]'
Η περιστέρα, που στους χριστιανούς ενσαρκώνει το άγιο πνεύμα, είναι λοιπόν το ίδιο πουλί που είχε θεοποιηθεί στις αρχαίες θρησκείες, το πουλί που υψώνεται από τη γη στους ουρανούς, που επικοινωνεί με τους θεούς, τους φέρνει τις ειδήσεις και τις παρακλήσεις των ανθρώπων, κατεβαίνει απ’ τον ουρανό με τη μορφή «αγίου πνεύματος», ρίχνεται στις φλόγες, προκαλώντας ένα δεισιδαιμονικό τρόμο, πετάει ανήσυχο πριν από την καταιγίδα, ενσαρκώνοντας την καταιγίδα, τον άνεμο, και, τέλος, κάθεται στον ουράνιο θόλο πάνω απ’ το θρόνο του θεού, πάνω απ’ το κεφάλι του μάλιστα «πλανιέται» από πάνω του και τον σκιάζει με τις φτερούγες του.[Γραφικό 37
Στην αρχαία χριστιανική φιλολογία φαίνονταν ξεκάθαρα η σχέση ανάμεσα στο ιερό περιστέρι -το άγιο πνεύμα- και τη θεά της γονιμότητας, τη θεομήτορα. Αυτό βγαίνει, λόγου, χάρη, και από το γεγονός ότι στη χριστιανική «αγία τριάδα» που απαρτίζεται από τον θεό-πατέρα, τον θεό-γιο και το άγιο πνεύμα, αυτό το άγιο πνεύμα κατέχει ολοφάνερα τη θέση της θεομήτορος. Στο λεγόμενο «εβραϊκό ευαγγέλιο», που απορρίφθηκε από την εκκλησία, ο Ιησούς Χριστός λέει απροκάλυπτα: «Η μάνα μου, το άγιο πνεύμα, μ' έπιασε απ’ τα μαλλιά και με απόθεσε στο βουνό Θαβώρ». Και, τέλος, οι αιρετικοί χριστιανοί στα παλιά χρόνια οι λεγόμενοι βαλεντινιανοί, έβλεπαν επίσης στο άγιο πνεύμα τη «δοξασμένη μάνα».



Απόσπασμα απο το έργο του Εμμανουήλ Γιαρουσλάβσκι "Πως γεννιούνται ζουν και πεθαίνουν οι θεοί και οι θεές"

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

120 μέρες στα Σόδομα

net2Ποιος είπε ότι δεν άλλαξε τίποτα στην Ελλάδα αυτούς τους 4 μήνες που πέρασαν από την ιστορική 25η Ιανουαρίου; Εδώ μέσα έγιναν τα Σόδομα και τα Γόμορρα. Θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι 120 μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο.
Δεν το πιστεύετε; Για πάμε να δούμε:
Η Τρόικα έγινε «Θεσμοί»
Το Μνημόνιο έγινε «Συμφωνία»
Το ευρώ έγινε τελικά φετίχ. Ή, κομψότερα, αδιαπραγμάτευτη εθνική στρατηγική
Η πάλη των τάξεων καταργήθηκε δια στόματος Βαρουφάκη
Η γραβάτα έπαψε να αποτελεί επίσημο ένδυμα
Το Ζάππειο μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη
Η κατάργηση των ΜΑΤ έγινε αναίτιες συλλήψεις
Το σκίσιμο του Μνημονίου έγινε «σχήμα λόγου»
Η Βουλή παρέμεινε θέατρο αλλά άλλαξαν οι πρωταγωνιστές
Ο ΕΝΦΙΑ έγινε πατριωτικό καθήκον
net3
Όχι και λίγες αλλαγές για 4 μήνες. Θέλετε κι άλλες;
Οι ΗΠΑ έγιναν φίλος και σύμμαχος της «Αριστεράς»
Τα εξοπλιστικά προγράμματα πλέον αποτελούνται από ακριβοπληρωμένες αντίκες
Οι Ναζί έγιναν ισότιμοι συνομιλητές
Οι τοκογλύφοι έγιναν θεσμικοί εταίροι
Η Μέρκελ από κακιά μάγισσα έγινε σχεδόν φίλη
Ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε ΔΗΜΑΡ
Η ΔΗΜΑΡ έγινε ΣΥΡΙΖΑ
Ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας έγινε υποδοχή λειψάνων με τιμές αρχηγού κράτους για ιατρικούς σκοπούς
Η ρήξη έγινε έντιμος συμβιβασμός
Οι γραμμές από κόκκινες έγιναν κατακόκκινες


Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Στα 20.000 αντί στα 40.000 ευρώ προβλέπεται το πριμ ένταξης των Νέων Αγροτών για το 2015

Αποτέλεσμα εικόνας για νεοι αγροτεςΑπό τον αρχικό σχεδιασµό του «λίγοι και καλοί» που προέβλεπε πριµ 40.000 ευρώ για τη δηµιουργία µίας σοβαρής και δυναµικής αγροτικής εκµετάλλευσης στα πλαίσια του Μέτρου των Νέων Αγροτών, το πριµ τελικά αναµένεται να κινηθεί σύµφωνα µε πληροφορίες ξανά κοντά στα 20.000 ευρώ για να στριµωχτούν περισσότεροι δικαιούχοι µε αµφίβολες προοπτικές ως προς τη βιωσιµότητα του επενδυτικού τους σχεδίου.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα πολλών Νέων Αγροτών που εντάχτηκαν µε τις προηγούµενες προσκλήσεις (ειδικότερα του 2009 που κόπηκε στη µέση το πριµ) και δεν έφτασαν τελικά ποτέ στη δεύτερη δόση καθώς εγκατέλειψαν τελικά το επάγγελµα, ενώ σε ορισµένες περιοχές υπήρξαν απεντάξεις ακόµα και λόγω αδυναµίας παροχής πιστοποιητικών από τα κέντρα αγροτικής ανάπτυξης «∆ήµητρα».

Αντίθετα τα 40.000 ευρώ, θα δέσµευαν ποικοιλοτρόπως τον υποψήφιο επενδυτή αφού τα χρήµατα που θα πρέπει να επιστρέψει αν αλλάξει γνώµη, θα είναι πολλά και αντίστοιχα οι επενδύσεις που θα έχει ήδη κάνει θα είναι αρκετά µεγάλες, οπότε θα µπορούσαν να λειτουργήσουν ως αντικίνητρο για φακέλους χωρίς καλό σχεδιασµό.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφορεί εκτάκτως την Παρασκευή 29 Μαΐου μαζί με το περιοδικό Wine Trails


Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ποιο αυγό του φιδιού έβγαλε τον γνωστό "φιδάκια"? (foto)


Θραύση κάνουν στο διαδίκτυο το τελευταίο διάστημα βίντεο του φερόμενου "φιδοκτόνου", κατοίκου της περιοχής των Σερρών.


Ο "εξολοθρευτής" ..... είναι και ΑΙΛΙΝΑΣ!


Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Μεγάλη νίκη της Σεβίλλης 3-2 επί της Ντνίπρο στον τελικό του Europa League

περισσότερα σε λίγο

Ασκήθηκε ποινική δίωξη στον Λάμπη Ταγματάρχη

Ασκήθηκε ποινική δίωξη στον Λάμπη Ταγματάρχη - Media
Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος ασκήθηκε στον Λάμπη Ταγματάρχη, για απιστία σε βαθμό κακουργήματος.

Όπως έγινε γνωστό, η δίωξη αφορά την υπόθεση της απόκτησης του πακέτου των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League της περιόδου 2012-15, για το οποίο η προσφορά της ΕΡΤ θεωρήθηκε υπέρογκη.

Συγκεκριμένα, ο κύριος Πεπονής έκρινε ότι η προσφορά της ΕΡΤ σε σχέση με την προσφορά άλλων ιδιωτικών καναλιών ήταν «κραυγαλέα», κάτι που μεταφράζεται σε «παραβίαση των κριτηρίων της συνετούς οικονομικής διαχείρισης» της περιουσίας της ΕΡΤ.

Στην ανακοίνωση του κ. Πεπονη σημειώνεται πως: «η ορθολογική και επιμελής διαχείριση των εσόδων της ΕΡΤ αφορά αδιακρίτως τον Έλληνα φορολογούμενο και όχι μόνο τον τηλεθεατή ποδοσφαιρικών αγώνων».

Παράλληλα, εκτός από τον διευθύνοντα σύμβουλου της ΕΡΤ (Λάμπη Ταγματάρχη), ποινική δίωξη ασκήθηκε και στον Στυλιανό Στεφάνου (μέλος του Δ.Σ) αλλά και στον προϊστάμενο του αθλητικού τμήματος, Δημήτρη Χατζηγεωργίου.