Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Ουκρανοί φασίστες βεβήλωσαν σύμβολο της ΕΣΣΔ στη Μόσχα

Στα χρώματα της σημαίας της Ουκρανίας (κίτρινο – γαλάζιο) έβαψαν τέσσερα άτομα έμβλημα της Σοβιετικής Ένωσης που έχει απομείνει στην κορυφή ουρανοξύστη, στο κέντρο της Μόσχας, ενώ ύψωσαν και την ουκρανική σημαία.

«Η σημαία τοποθετήθηκε από άγνωστους εγκληματίες στην κορυφή του ουρανοξύστη Κοτελνιτσέσκαγια», ανέφερε ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων, Ρόμαν Κιλκέγιεφ, στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Εργαζόμενοι κλήθηκαν να αφαιρέσουν τη σημαία και να «περάσουν ένα χέρι» βάψιμο το σοβιετικό αστέρι, στην κορυφή του ύψους 176 μέτρων κτηρίου.

Τα συγχαρητήριά του στους Ουκρανούς που προχώρησαν σε αυτή την πράξη εξέφρασε ο Ουκρανός πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο.

Ο Ποροσένκο, ο οποίος πρόκειται να συναντηθεί την Πέμπτη με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν στο Μινσκ της Λευκορωσίας, σχολίασε στο facebook:

«Μου άρεσε πάρα πολύ το γεγονός ότι, την παραμονή του εορτασμού της ουκρανικής σημαίας, ένα από τα ψηλότερα κτήρια της Μόσχας βάφτηκε στα χρώματά μας. Συγχαίρω αυτούς τους Ουκρανούς», έγραψε.

Σύμφωνα με ανώτερο υπάλληλο της αστυνομίας της Μόσχας για την ενέργεια συνελήφθησαν τέσσερα άτομα, δύο άντρες και δύο γυναίκες.

Ο ουρανοξύστης Κοτελνιτσέσκαγια κατασκευάστηκε μαζί με άλλους 6 ουρανοξύστες την περίοδο 1947 – 1953. Αποτελούσε μέρος μιας σειράς 7 υψηλών κτισμάτων των οποίων η επίσημη ονομασία ήταν οι «επτά αδελφές», ωστόσο έμειναν γνωστοί ως «οι ουρανοξύστες το Στάλιν».

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

17 Αυγούστου 1944: Το Μπλόκο της Κοκκινιάς pics+vid

Μητέρα εμποδίζετε στο να δώσει νερό σε αιχμαλώτους  
Το Μπλόκο της Κοκκινιάς, στις 17 Αυγούστου 1944, έχει μείνει στην ιστορία ως τραγωδία για την Νίκαια, κατά την οποία διεξήχθησαν ομαδικές εκτελέσεις στην περιοχή από τα κατοχικά στρατεύματα των Γερμανών. Κοντά στις 2:30 το πρωί ξεκινά το δράμα της ομαδικής σφαγής που θα ακολουθήσει όταν ανέβει ο ήλιος ψηλά.

Δεκάδες γερμανικά καμιόνια περικυκλώνουν τις γύρω περιοχές που περικλείουν την Κοκκινιά, από Κορυδαλλό, Αιγάλεω, Δαφνί και Ρέντη μέχρι Κερατσίνι, Φάληρο και Πειραιά, ο κλοιός σφίγγει. Μαζί με τους Ναζί κατακτητές καταφθάνει στην προσφυγούπολη του Πειραιά, τη «Μικρή Μόσχα», όπως είχαν βαπτίσει την Κοκκινιά, και το μηχανοκίνητο τμήμα του δοσίλογου Ν. Μπουραντά.
Χαφιέδες υποδεικνύουν αντιστασιακούς στους Ναζι κατακτητές

Βίντεο ντοκιμαντέρ απο την ΕΡΤ
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει το χρονικό των γεγονότων τις 17ης Αυγούστου στην Κοκκινιά, όταν δυνάμεις του γερμανικού στρατού μαζί με τμήματα των Ταγμάτων Ασφαλείας απέκλεισαν την ευρύτερη περιοχή στήνοντας το λεγόμενο μπλόκο. Η αφήγηση περιλαμβάνει μαρτυρίες των ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα, επέζησαν της επίθεσης που πραγματοποιήθηκε, έχασαν συγγενείς και στάλθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας. Περιγράφεται η σημασία της Κοκκινιάς ως περιοχή με έντονη αντιστασιακή δραστηριότητα, με μαζικές εργατικές και άλλες κινητοποιήσεις, ένοπλη δράση και διαδηλώσεις κατά τη διάρκεια της Κατοχής, με αποκορύφωμα τους μήνες που μεσολάβησαν από το τέλος του 1943 και μέχρι τον Αύγουστο του 1944. Αντιστοίχως παρουσιάζονται τα γεγονότα της 17ης Αυγούστου όπως βιώθηκαν από τους κατοίκους της Κοκκινιάς, η έλευση των κατοχικών δυνάμεων, η συνεργασία των Ταγμάτων Ασφαλείας, η συγκέντρωση των ανδρών στην πλατεία της Οσίας Ξένης, το έργο των κουκουλοφόρων καταδοτών, οι εκτελέσεις των αγωνιστών στην παρακείμενη μάντρα του υφαντουργείου Παγιασλή, οι οδομαχίες στην ευρύτερη περιοχή και οι απεγνωσμένες προσπάθειες των γυναικών της Κοκκινιάς να βοηθήσουν τους αιχμαλώτους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αφήγηση του ΣΩΤΗΡΗ ΚΥΒΕΛΟΥ, αξιωματικού του ΕΛΑΣ, ο οποίος περιγράφει το πλαίσιο των συγκρούσεων με τις κατοχικές δυνάμεις στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και εκείνη του αστυνομικού και αγωνιστή του ΕΛΑΣ, ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ, ο οποίος είχε επιφορτισθεί με το έργο της μεταφοράς των σωρών των 78 εκτελεσθέντων και την ταφή τους. Η ταινία καταγράφει τις αναμνήσεις των επιζώντων του μπλόκου και των αντιστασιακών που μεταφέρθηκαν στη συνέχεια στο Χαϊδάρι και στο Ρουφ και ακολούθως στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Γερμανία, αλλά και γυναικών-συγγενών των θυμάτων που περιγράφουν το θρήνο και την απόγνωση για τους ανθρώπους που εκτελέστηκαν, βασανίστηκαν και φυλακίστηκαν.

                                                    Ελληνική ταινία για το Μπλόκο
Η ταινία γυρίστηκε το 1964 από τον Άδωνι Κύρου, αποτελεί ένα χαμένο διαμάντι της ελληνικής φιλμογραφίας. Η ιστορία που στηρίζεται η ταινία είναι το μπλόκο της Κοκκινιάς, ένα από τα γεγονότα που συνέβησαν στο τέλος της ναζιστικής κατοχής, όταν τον Αύγουστο (όπως το γεγονός της ταινίας) και το Σεπτέμβρη του 1944, οι αρχές κατοχής κάνανε τις τελευταίες προσπάθειες να ελέγξουν τις γειτονιές της Αθήνας και αυτές αντισταθήκανε με ότι διαθέτανε.

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: Το 1949 σκοτώνεται ο αετός του Μοριά Δημήτρης Γιαννακούρας ή Πέρδικας

Στις 16 Αυγούστου 1949 στη θέση ¨Ραπούνι ¨του Μαινάλου ,μετά από ενέδρα συμμορίας χιτών, και χωροφυλάκων σκότωσαν τον αετό του Μοριά, τον άφθαστο εκτελεστή των ειδικών αποστολών του ΔΣΕ, τον Δημήτρη Γιαννακούρα ή Πέρδικα, ταγματάρχη του Δ.Σ. Ο Πέρδικας υπήρξε καπετάνιος του ΕΛΑΣ και έδρασε στην Πελοπόννησο, στην Αρκαδία και στο Μαίναλο, δίνοντας πολλές νικηφόρες μάχες. Υπήρξε σύνδεσμος του Γραμματέα Περιοχής Πελοποννήσου του ΕΛΑΣ Νίκου Μπελογιάννη και συνεργάσθηκε και συναναστράφηκε με κορυφαία στελέχη του του αντιστασιακού αγώνα. Στον εμφύλιο είχε μεγάλη δράση, επέδειξε ηγετικές ικανότητες και η φήμη του εξαπλώθηκε. Με την επικράτηση των κυβερνητικών, ο Πέρδικας είχε τραγικό τέλος. Στις 16-8-1949, έπεσε μετά από προδοσία σε ενέδρα των κυβερνητικών στο Ραπούνι του Μαινάλου, πληγώθηκε και αυτοκτόνησε. Την επόμενη το πτώμα του μεταφέρθηκε στην Τρίπολη δεμένος σε μια πόρτα και εκτέθηκε σε δημόσια θέα στην πλατεία του Άρεως. Στις φωτογραφίες το απόσπασμα με το πτώμα του Πέρδικα ,και το στήσιμο του πτώματος σε δημόσια θέα στη πλατεία Άρεως στη Τρίπολη

Σαν σήμερα, το 1936 ο φασίστας Μεταξάς καίει σε όλη την Ελλάδα βιβλία!

Μία από τις πρώτες πράξεις της δικτατορίας ήταν το κάψιμο των προοδευτικών βιβλίων που κατασχέθηκαν από τα βιβλιοπωλεία, πρακτορεία και σπίτια συλληφθέντων. Τα βιβλία που κάηκαν σε δημόσιους χώρους από μέλη φασιστικών οργανώσεων και στελέχη του καθεστώτος ήταν Ελλήνων και ξένων συγγραφέων. 
Εκτός από τα έργα των Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Πλεχάνωφ και άλλων κλασικών του μαρξισμού κάηκαν και έργα των Γκόρκυ, Ντοστογιέφσκι, Τολστόι, Γκαίτε, Δαρβίνου, Φρόυντ, Ανατόλ Φράνς, Μπέρναρ Σω, Παπαδιαμάντη, Καζαντζάκη, Καρκαβίτσα και άλλων.

Χαρακτηριστικά βιβλία που κάηκαν ήταν:
- Η «Ζωή εν Τάφω» του Στρατή Μυριβήλη, πιθανώς επειδή ήταν αντιπολεμικό βιβλίο
- Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, έργο που κατεξοχήν στρέφεται κατά της εξουσίας (γενικότερα, όπως θα φανεί παρακάτω, η αρχαία γραμματεία βρέθηκε στο στόχαστρο του καθεστώτος)
- Έργα του Πλάτωνα, του Θουκυδίδη και του Ξενοφώντα. Υπήρξε ρητή διαταγή να μη διδαχθεί ο «Επιτάφιος» του Περικλή στα σχολεία, για να μην τον εκλάβουν οι μαθητές ως έμμεση αποδοκιμασία των μηχανισμών του κράτους
- Για προφανείς λόγους, το συνολικό έργο του Καρλ Μαρξ, καθώς και άλλα βιβλία με μαρξιστικό περιεχόμενο
- Η «Καταγωγή των Ειδών» του Δαρβίνου, έργο που απαγορεύτηκε κατά περιόδους ανά τον κόσμο και συνάντησε αντιδράσεις από την Εκκλησία, συντηρητικούς φορείς κλπ.
- Έργα του Σίγκμουντ Φρόιντ (προφανώς οι ψυχοσεξουαλικές θεωρίες του κρίθηκαν ανήθικες), του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο (λόγω του κοινωνικού σχολιασμού των έργων του), του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, του Ανατόλ Φρανς, του Χάινριχ Χάινε, των Μαξίμ Γκόρκι, Λέον Τολστόι και Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι (και μόνο η εθνικότητά τους ήταν αρκετή), του Γκαίτε και του Ιμάνουελ Καντ.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 16 Αυγούστου 1943. Το φρικιαστικό έγκλημα των ναζί στο Κομμένο Άρτας

«Δέκα έξι Αυγούστου 1943. Γιατί; Ποια η αμαρτία μας; Ποιον να πειράξαμε τάχα; Καλά εμείς οι μεγάλοι, όλο και κάποιο φταίξιμο θα 'χουμε. Αμ, οι γυναίκες; Οι γέροι; Τα παιδιά; Τι κακό θα μπορούσαν να φοβούνται απ' αυτούς; απαντήσεις πουθενά..
...Όμως εμείς δεν έχουμε δικαίωμα ούτε να ξεχνούμε, ούτε τους άλλους ν' αφήνουμε να ξεχνούν. Το ξέρουμε. Δεν είναι τόσο ο φόβος μην έρθουν πάλι οι εχθροί μας και μας αφανίσουν. Η απόφασή τους "κάψτε το Κομμένο" και σβήστε το απ' το χάρτη του κόσμου, πέρασε πλέον στις μελανές σελίδες της ιστορίας και έκαψε μαζί μ' αυτό κι εκείνους που την επήραν.
...Είναι, θαρρούμε, απαίτηση της ιστορίας και όλων αυτών των νεομαρτύρων των Κομμένου, Δίστομου, Καλαβρύτων, Χορτιάτη και τόσων άλλων πόλεων και χωριών, να μη χαθεί και να μη αλλάξει ούτε κεραία από τα ολοκαυτώματα που φωτίζουν τη μοίρα του κόσμου. Γιατί εδώ η ιστορία έδωσε αλλιώτικο ραντεβού και με τούτο πασχίζει να τραντάξει τις συνειδήσεις των ησυχασμένων, όταν γίνονται οι καιροί δύσκολοι και ακριβώς τότε δεν μπορούν να βρεθούν φίλοι».
Δημήτρης Βλαχοπάνος

Τις πρώτες πρωινές ώρες της 16ης Αυγούστου 1943 περί τους 120 άνδρες του 12ου Λόχου της 1ης Ορεινής Μεραρχίας Καταδρομέων (Μεραρχία Ορεινών Κυνηγών), γνωστής περισσότερο σαν Μεραρχία Εντελβάις, μεταφέρθηκαν με στρατιωτικά φορτηγά στα περίχωρα του χωριού Κομμένο, νότια της Αρτας.

Η διαταγή που δόθηκε έλεγε μεταξύ των άλλων να φονευτούν όλοι οι κάτοικοι σαν μέτρο αντεκδίκησης. Ο λόγος ήταν ότι πριν λίγες ημέρες που ένας γερμανός αξιωματικός οδήγησε το όχημα του μέσα από το χωριό, είχε παρατηρήσει τότε αντάρτες, οι οποίοι έκαναν διαπραγματεύσεις για την προμήθεια τροφίμων από το χωριό.

Αν και οι αντάρτες είχαν αποχωρήσει από το χωριό αμέσως και πήγαν στα λημέρια τους στα γύρω βουνά, σε λίγες ημέρες 317 πολίτες κάτοικοι του Κομμένου και γύρω χωριών φονεύτηκαν κατά τρόπο άγριο, ανάμεσά τους ήταν 172 γυναίκες και 145 άνδρες όλων των ηλικιών, 80 παιδιά μικρότερα των 10 ετών, 13 ήταν βρέφη μικρότερα του 1 έτους. Οι δύο ιερείς του χωριού φονεύτηκαν, 38 κάηκαν ζωντανοί στα σπίτια τους. Από τα σπίτια τα 181 καταστράφηκαν. Ζώα και κινητά περιουσιακά στοιχεία τα πήραν σαν λάφυρα.

Θα περάσει πολύς καιρός για να ταφούν οι νεκροί και να σταθούν στα πόδια τους οι 440 που γλίτωσαν. Η φρίκη του πολέμου εξακολουθεί για πολύ να συμβιώνει με τον κόσμο. Εκείνο το «γιατί», όμως, μένει αναπάντητο ως τώρα.

Το φρικτό αυτό έγκλημα ήταν ένα οργανωμένο σχέδιο των στρατευμάτων κατοχής, που στόχο είχε να καμφθεί η αντίσταση του ελληνικού λαού. Τη στιγμή μάλιστα που ο απελευθερωτικός αγώνας και η αντίσταση του λαού μας εναντίον των γερμανικών και ιταλικών στρατευμάτων κατοχής έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της. Συγκεκριμένα, αφού το γερμανικό μέτωπο αρχίζει να καταρρέει, οι Γερμανοί θέτουν σε εφαρμογή τη χιτλερική αρχή της "αλληλέγγυας ευθύνης" και διαπράττουν φρικιαστικά εγκλήματα. Θύμα αυτής της θηριωδίας υπήρξε και το Κομμένο…

Το 1968 στη Γερμανία μια μεγάλη εισαγγελική έρευνα ξεκίνησε από τον εισαγγελέα του Μονάχου στη Γερμανία. Οπως περιγράφει ο Γερμανός συγγραφέας Χέρμαν Φρανκ Μέγερ σε βιβλίο που έγραψε για τη φρικαλεότητα του Κομμένου, ο υπεύθυνος αξιωματικός της Βέρμαχτ, Ράινχολντ Κλέμπε, είπε ψέματα στην ανάκριση σχετικά με τα συμβάντα. Είπε ότι δε θυμόταν να είχε πυροβολήσει κατά αμάχων πολιτών. Αν και περί τους εκατό στρατιώτες που πήραν μέρος στο μακελειό ανακρίθηκαν, κανένας από τους επιζήσαντες στο Κομμένο δεν ανακρίθηκε σχετικά με τα συμβάντα. Η δίκη κατά του Κλέμπε, που υπηρέτησε μετά τον πόλεμο ως ανώτερος αξιωματικός στο Γερμανικό Ομοσπονδιακό στρατό (Μπουντενσβέαρ) και των άλλων, δεν έγινε ποτέ λόγω έλλειψης επιβαρυντικών στοιχείων.

Το βιβλίο του Χ.Φ. Μέγερ κυκλοφόρησε στη Γερμανία το 1999 από τις εκδόσεις «Ρωμιοσύνη» στην Κολωνία και στην Ελλάδα το 1998 από τις εκδόσεις «ΚΑΛΕΝΤΗ» στην Αθήνα, Ελληνικός τίτλος «Η φρίκη του Κομμένου».

Μετά την έκδοση του βιβλίου αυτού στη Γερμανία νέες ανακρίσεις κατά των συμμετασχόντων ξεκίνησαν από την αστυνομία. Επίσης, στους κύκλους των πρώην Ορεινών Καταδρομέων στη Γερμανία και στην Αυστρία, το αποκαλυπτικό βιβλίο προκάλεσε πολλές αμφιλεγόμενες συζητήσεις.

Το 2003, διάφορες ομάδες στη Γερμανία, ιδιαίτερα η Αδελφότητα των Θυμάτων των Διωγμών από το Ναζιστικό Καθεστώς (VVN) οργάνωσε μια διαδήλωση και μια δημόσια συζήτηση σχετικά με τα εγκλήματα που διέπραξαν οι Ορεινοί Καταδρομείς στην Ελλάδα και την Ιταλία. Στην εκδήλωση αυτή παρέστησαν μάρτυρες των ωμοτήτων στο Δίστομο και στο Κομμένο.

(Από δημοσιεύματα του Ριζοσπάστη)

Αξίζει να δείτε:

Αφιέρωμα: “Η σφαγή του Κομμένου Άρτας (Χρονικό - Ο τραγικός απολογισμός - Το έγκλημα πολέμου)”


ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΒΛΑΣΤΗΜΑΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ, «ΣΥΝΤΡΟΦΕ»;

Ο Λένιν, έλεγε ότι, η θρησκεία καλλιεργεί στον στερημένο και εκμεταλλευόμενο αυτού του κόσμου την παρηγοριά της επουράνιας ανταμοιβής, με ενέχυρο την καρτερικότητα για όσα υφίσταται επί της Γης. Όμως, «σε κείνους που ζουν από ξένη εργασία, η θρησκεία διδάσκει την αγαθοεργία στην επίγεια ζωή, προσφέροντάς τους μια πολύ φτηνή δικαίωση για όλη την εκμεταλλευτική τους ύπαρξη και πουλώντας τους σε συμφέρουσα τιμή εισιτήρια για την επουράνια μακαριότητα», συμπέραινε  ο Βλαντιμίρ , ο ηγέτης των Μπολσεβίκων.

Ο δε  Ένγκελς ειδικά για τον χριστιανισμό, αναγνώρισε ότι στα «πρώιμα» χρόνια  του «υπάρχουν άξια προσοχής σημεία προσέγγισης με το σύγχρονο εργατικό κίνημα», η αξιοποίηση από τις κυρίαρχες τάξεις του «λυτρωτικού» του μηνύματος, που ανάγεται στο «μεταθανάτιο υπερπέραν» (σε αντίθεση με το σοσιαλισμό, που, όπως έλεγε ο Ένγκελς, «κηρύττει» τη λύτρωση στον επίγειο κόσμο, στο μετασχηματισμό της κοινωνίας), Η «συμβατότητα» του χριστιανισμού με το πολιτικό σύστημα είναι πασιφανής  από την εποχή της αρχαίας Ρώμης. Ο χριστιανισμός, από θρησκεία των δούλων και των καταπιεσμένων,  έγινε επίσημη θρησκεία της αυτοκρατορίας του Καίσαρα και επίσημη ιδεολογία του Μεσαίωνα... Έγινε ακόμα ιμπεριαλιστικός  μηχανισμός  από την εποχή των σταυροφόρων....

«Η πιο  βαθιά πηγή των θρησκευτικών προλήψεων είναι η εξαθλίωση και η αμάθεια. Αυτά πρέπει να καταπολεμήσουμε», έλεγε ο Λένιν, απευθυνόμενος στο 1ο Πανρωσικό Συνέδριο των Εργατών. Που πάει να πει σ' αυτή τη γλώσσα τη Λενινιστική, πως μόνο η γνώση της επιστήμης και των φυσικών νόμων, της σύνθεσης και της κίνησης της κοινωνίας και του κόσμου που μας περιβάλλει, μπορεί να καταπολεμήσει την αγνωσία πάνω στην οποία βασίζονται οι δοξασίες και οι άυλες μεταφυσικές εξηγήσεις των θρησκειών. Όταν οι άνθρωποι αποκτήσουν την παιδεία και την γνώση εκείνη που θα πάψει να μυθοποιεί τον πόλεμο, την φτώχεια την ανεργία, την ασθένεια, και θα εξηγεί τις αιτίες των δεινών και των καλών, που συμβαίνουν. Όταν με την  γνώση που θα κατακτήσουν  θα πάψουν  να πιστεύουν πως με προσευχή και νηστεία θα καταπολεμηθούν οι αιτίες που σκοτώνουν τα όνειρα, τις ελπίδες, που σβήνουν τα χαμόγελα.

Άρα το ζητούμενο είναι μια άλλη κοινωνία. Κι αυτό επιβεβαιώνεται ακόμα περισσότερο από τον Λένιν που εξηγούσε γιατί δεν μπορεί αυτόματα να απαλλαγούν οι άνθρωποι από τις απόκρυφες μυστικιστικές αλυσίδες της μεταφυσικής σκέψης, ακόμα κι αυτοί που κατέχουν την επιστημονική γνώση. Είχε διαπιστώσει πως συμβαίνει. «αντιδραστικές προσπάθειες (να) γεννιούνται από την πρόοδο της επιστήμης».

Στις Καπιταλιστικές κοινωνίες οι θρησκείες είναι χρήσιμα εργαλεία της αστικής τάξης για να διαιωνίζεται η μισθωτή σκλαβιά και η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Ο Μαρξ το διατύπωσε αδιαφιλονίκητα σαφέστατα:

«Η θρησκευτική αντανάκλαση του πραγματικού κόσμου μπορεί γενικά να εξαφανιστεί μόνο από τη στιγμή που οι σχέσεις της καθημερινής πρακτικής ζωής θα εκφράζουν για τους ανθρώπους καθημερινά καταφανείς λογικές σχέσεις μεταξύ τους και προς τη φύση... οι πηγές της θρησκείας - τόνιζε - δε θα βρεθούν στον ουρανό, αλλά εδώ στη Γη. Μόλις αυτή η διαστρεβλωμένη πραγματικότητα, της οποίας η θρησκεία είναι αντανάκλαση, διαλυθεί, η τελευταία θα πεθάνει από φυσικό θάνατο».

Τα γράφω όλ' αυτά με αφορμή την επίσκεψη του Τσίπρα στον Άγιο Όρος.

Σατίρισα, καυτηρίασα, χλεύασα. Αλλά τι και ποιόν; Την Υποκρισία!

Την τακτική, την πολιτικά γελοία και  ασυνεπή αλλά εκ του πονηρού θέση του ΣΥΡΙΖΑ. Ζούμε σε καπιταλιστικό καθεστώς, οι συνειδήσεις μπολιάζονται από την προσχολική ηλικία ακόμα με την θρησκευτική πίστη. Η διαμόρφωση των συνειδήσεων δεν είναι αυτόματη διαδικασία.

Η θρησκευτική συνείδηση είναι σεβαστή. Η πολιτική θέση περί ουσιαστικής ανεξιθρησκίας των σοσιαλιστικών κρατών το αποδεικνύει.  Επειδή βλέπω και ακραίες συμπεριφορές, όπως το να βλαστημούν ότι ο συνάδελφος, ο φίλος, ο γείτονας θεωρεί ιερό, λέω ξεκάθαρα πως αυτή είναι αντιδιαλεκτική θεώρηση.

Η εργατική τάξη, δεν διαχωρίζεται σε θρησκευόμενους και μη. Οι εργαζόμενοι ούτε  αφορίζονται, ούτε και προσελκύονται με ύβρεις και επιβολή.

Το πρόβλημά μας σήμερα δεν είναι αν ο διπλανός  στη μηχανή, στην οικοδομή, στο πλοίο, στο γραφείο, θρησκεύει ή όχι. Το πρόβλημά μας είναι πως ο Καπιταλισμός σάπισε και μας εξαθλιώνει , όλους!

Σε όποιον Θεό πιστεύεις, στον Χριστό, στον Αλλάχ, στον Βούδα, ή σε κανέναν, το ίδιο πονάς, πεινάς, κρυώνεις, «ανεργείς», υποσιτίζεσαι, αγωνιάς για τα παιδιά σου, τον πόλεμο, την φτώχεια, τις αρρώστιες. Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε,  και να δουλέψουμε γι' αυτό,  είναι να γίνει συνείδηση ότι αν δεν πάρουμε στα χέρια μας την ζωή μας, δεν θα μας σώσει κανείς! «Χρέος με τα χέρια μας να σηκωθούμε».

Να αγωνιστούμε ώστε να γίνει συνείδηση σε περισσότερους ότι πρέπει να καρπωθούμε τον πλούτο που παράγουμε. Μόνο μέσα από αυτούς τους αγώνες διαμορφώνονται οι ταξικές συνειδήσεις, αυτές που θα ανατρέψουν τον σκοταδισμό του Μεσαίωνα.

Σαν έρθει λοιπόν εκείνη η ώρα, θ' αναμετρηθεί η εργατική τάξη με τις δυνάμεις τις αντίδρασης και του σκοταδισμού των θρησκειών. Σήμερα όποιος υψώνει διαχωριστικά τείχη , ανάμεσά μας και δεν ανήκει στην αστική τάξη και τους πιστούς της υπηρέτες, ή αφελής  είναι, ή αστοιχείωτος , ή φανατικός «εκ του σύνεγγυς» ή «από μακριά νυχτωμένος».

Όπως λοιπόν έλεγε ο κομμουνιστής πατέρας του φίλου μου , όταν τον άκουγε να βλαστημάει τον Χριστό: 

ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΒΛΑΣΤΗΜΑΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ; Άσε τους χριστιανούς να εκμαυλίζουν μόνοι τους την πίστη τους. Τα καταφέρνουν καλύτερα!



Read more: http://aliatas.blogspot.com/2014/08/blog-post_13.html#ixzz3AXNvDox8

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Με διαγραφή απειλεί 180.000 φοιτητές ο Λοβέρδος

Με διαγραφή από τα μητρώα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ απειλεί 180.000 φοιτητές το υπουργείο Παιδείας, τους οποίους χαρακτηρίζει «λιμνάζοντες» και δηλώνει ότι οι σχετικές διαδικασίες θα ξεκινήσουν από την 1η Σεπτέμβρη.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να κλείσει κάθε παράθυρο σε τυχόν ευνοϊκή ερμηνεία του νόμου και αναφέρει «σχετικά με τους «λιμνάζοντες» φοιτητές ο νόμος θα εφαρμοστεί και στο τέλος του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, δηλαδή στις 31/8/2014, οι «λιμνάζοντες» θα διαγραφούν».

Κάνει λόγο για «περίπου 180.000 φοιτητές Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.» και πως το υπουργείο παιδείας είναι «σε συνεχή συνεργασία με τα συντονιστικά όργανα των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., ώστε την 1/9/2014 αυτή η εξευτελιστική κατάσταση να περάσει οριστικά στο παρελθόν».

Ξεκαθαρίζει πως η διαδικασία των διαγραφών δεν θα γίνει στην παρούσα φάση από τα ιδρύματα αναφέροντας πως «το άμεσο μέλλον, ο νόμος ορίζει, πως το συγκεκριμένο θέμα θα ρυθμίζεται από τους οργανισμούς των ιδρυμάτων, οι οποίοι όμως ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Συνεπώς ισχύει η νομοθεσία και αυτή ακριβώς θα εφαρμοστεί.»

Η νέα τοποθέτηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έγινε διότι ο Ανδρέας Λοβέρδος δέχθηκε επικρίσεις -και εντός της κυβέρνησης- πως με το βλέμμα στις εκλογές επιδιώκει σε εκλογική πελατεία με την μη εφαρμογή ψηφισμένων νόμων. «Όσοι πιστεύουν σε αυτή την ανάγκη αλλά θεωρούν πως θα κάνουμε πίσω για μικροπολιτικούς λόγους, δεν έχουν παρά να περιμένουν λίγες μέρες για να εξακριβώσουν την ακρίβεια των λόγων μας» απαντά η ανακοίνωση.

ΜΑΣ: Δεν θα επιτρέψουμε κανένας φοιτητής να διαγραφεί

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας «είναι απαράδεκτη» τονίζει σε ανακοίνωση του το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και σημειώνει πως «δεν θα επιτρέψουμε κανένας φοιτητής να διαγραφεί».

Αναφερόμενο στους αποκαλούμενους «αιώνιους» φοιτητές ξεκαθαρίζει πως:

  • Το 60% αυτών των φοιτητών αναγκάζεται να δουλεύει για να μπορέσει να τα βγάλει πέρα (το 35,2 μάλιστα με πλήρες ωράριο).
  • Το 14% δηλώνει ότι επιβράδυνε τις σπουδές του γιατί στην πορεία κατάλαβε ότι δεν θα μπορέσει να βρει δουλειά στο επιστημονικό του αντικείμενο.

Το ΜΑΣ σημειώνει πως «οι λεγόμενοι αιώνιοι φοιτητές λοιπόν είναι αυτοί που παλεύουν να επιβιώσουν και παράλληλα προσπαθούν για κάτι καλύτερο. Αυτούς τους φοιτητές προκλητικά αποκαλεί το Υπουργείο “αιώνιους” και “άχρηστους” την ώρα που ξέρουν ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι φοιτητές από την επαρχία που αναγκάζονται να επιστρέψουν στα σπίτια τους και να πηγαίνουν στις σχολές τους μόνο για την εξεταστική επειδή δεν αντέχουν να πληρώνουν νοίκια και οι όποιες εστίες υπάρχουν δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.

Στην ουσία η απόφαση του Υπουργείου είναι ένα κομμάτι από το παζλ της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-μονοπωλίων που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στερώντας το δικαίωμα στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Δεν θα επιτρέψουμε κανένας φοιτητής να διαγραφεί!»

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Έλληνες εφοπλιστές: Θα παραλάβουν πάνω από 500 νέα πλοία ως το 2016!

Σε παραγγελίες που φτάνουν τα 20 δισ. δολάρια ως το 2016 έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ναυτιλιακό Τύπο και δείχνουν ότι συνεχίζουν ακάθεκτοι να πλέουν σε πελάγη κερδών. Κέρδη βγαλμένα από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και τα αμέτρητα προνόμια που τους παρέχουν απλόχερα όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και τα χρυσοπληρώνει ο λαός.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για παραγγελίες συνολικά 565 πλοίων (φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG) συνολικής χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέσα στο 2014 έχουν ήδη παραδοθεί σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες 76 πλοία, χωρητικότητας 7,076 εκατ. τόνων και αναμένονται μέχρι το τέλος του χρόνου άλλα 118, χωρητικότητας 10,5 εκατ. τόνων. Συνολικά το 2014 θα παραδοθούν σε ελληνικές εταιρείες 194 πλοία, χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων. Από αυτά τα 103 είναι φορτηγά, τα 34 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα 33 είναι δεξαμενόπλοια, 12 είναι πλοία LNG, 8 LPG και 4 άλλων τύπων.

Τη διετία ως το 2016 αναμένεται να παραδοθούν στους Ελληνες εφοπλιστές 371 πλοία συνολικής χωρητικότητας 35,3 εκατ. τόνων. Πιο ειδικά, το 2015 αναμένεται η παράδοση 237 πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, από τα οποία 99 είναι φορτηγά, 45 δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7 off shore. Το 2016 αναμένεται να παραδοθούν 134 πλοία, χωρητικότητας 14,5 εκατ. τόνων.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές στη χώρα μας δεν κατασκευάζουν ούτε βάρκα, ενώ από την άλλη, παρά την τρελή κερδοφορία τους την οποία μαρτυράει το «βιβλίο» παραγγελιών, έχουν εξαπολύσει σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων επίθεση «εφ' όλης της ύλης», επιδιώκοντας να επιβάλουν ατομικές συμβάσεις πείνας και μαύρη ανασφάλιστη εργασία σε βάρος των ναυτεργατών για να εξασφαλίσουν πάμφθηνη εργατική δύναμη. Μάλιστα, ήδη ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης έχει αποστείλει έγγραφο στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ενημερώνοντας ότι μπορούν οι εταιρείες να επιβάλουν ατομικές συμβάσεις.
Πρόσθετα, οι εφοπλιστές, τώρα πλέον, έχουν κάνει σαφές ότι δε θα δώσουν φράγκο και από τα 400 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι θα κατέβαλαν οικειοθελώς ως φορολογία σε διάστημα 3 ετών, ποσό που ανερχόταν στα ...20 ευρώ την ημέρα για κάθε καράβι. Να σημειωθεί ακόμα ότι παρά τη σταθερή αύξηση του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, η ανεργία στους ναυτεργάτες έχει εκτιναχθεί σε πρωτόγνωρα ποσοστά, αφού ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) δίνουν 5.000 ανέργους, των οποίων μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία είναι εντελώς ακάλυπτη ασφαλιστικά. Μόλις το 16% περίπου επιδοτείται με επίδομα ανεργίας το οποίο ανέρχεται στο ...ιλιγγιώδες ποσό των 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους.

Τα όνειρα μας δεν έχουν χορηγούς

Γράφει ο Σταύρος Μαντατής

Χτες το βράδυ σε ένα ΑΕΚτζήδικο παρεάκι καθώς απολαμβάναμε το αυγουστιάτικο φεγγάρι και «επιδεικνύαμε» τα αυτοκολλητάκια που φτιάξαμε, μας πλησίασε κάποιος και αφού επαινώντας τις μπλούζες των club της Original 21 που φορούσαμε, απευθυνόμενος σε μας είπε: «Σας βρήκα χορηγό!».

Επειδή γνωρίζαμε τον «ευγενή» σπόνσορα αποκλείσαμε τον ενδεχόμενο να «τρολλάρει», του απαντήσαμε ορθά κοφτά: «Δεν χρειαζόμαστε εμείς χορηγούς, εμείς όλοι είμαστε οι χορηγοί!».

Με αφορμή αυτό το περιστατικό απίστευτής «ηλιθιότητας» μπαίνω στην διαδικασία να γράψω εδώ στο aek-live κάποιες σκέψεις.

Κάποιος αφελής ίσως πιστέψει πως για τις ανάγκες των εξόδων κάποιου club χρειάζονται χορηγοί. Αν βρίσκεται σε κάποια ομάδα που οι οπαδοί πάνε εκδρομή με έξοδα της εταιρίας του προέδρου ίσως να είναι και φυσιολογικό. Αν όμως είναι οπαδός της ΑΕΚ θα κάνει λάθος.

Φανταστείτε ο δικός μας κόσμος να έβγαινε σε πλειστηριασμό. Επηρεασμένοι από τις αρχές του φιλελευθερισμού να είχαμε τιμή και να πουλιόμασταν. Το χρώμα μας να ήταν το χρώμα του εκάστοτε χορηγού και στα φτερά του δικέφαλου να προσθέταμε το όνομα του σπόνσορα. Να είχαμε νταβαρτζήδες και να έκλειναν τα μαγαζάκια αν δεν πουλούσαν. Πραγματικός εφιάλτης!
Κι όμως η χρηματοδότηση από κάποιον χορηγό σημαίνει όλα τα παραπάνω, σημαίνει έλεγχος. Για άλλους οπαδούς άλλων ομάδων σημαίνει επένδυση.

Για όσους έχουν ζήσει την σκεπαστή, εκδρομές, δωματιάκια, βροχή στην εθνική, πορείες είναι αυτονόητο πως δεν δεχόμαστε χέρι από κανέναν. Είναι αυτονόητο πως δεν κοστολογούνται αυτές οι στιγμές. Ο όρος «ιδιωτικός στρατός» που συχνά χρησιμοποιούν ορισμένα παπαγαλάκια δημοσιογράφοι όταν κυρίως αναφέρονται σε ταραχές δεν ταιριάζει στον λαό της ΑΕΚ.
Είναι διαφορετικό να είσαι ΑΕΚ, είναι κάτι ξεχωριστό! Γι αυτό το να είσαι αυθεντικός/ original είναι κάτι τιμητικό, που δεν μπορούν όλοι εύκολα να το υιοθετήσουν. Αν χαθεί αυτό χάνεται και η ουσία, η ιδέα ξεφτίζει, αλλοιώνεται και καταντά να μαζικοποιείται στην βιομηχανία του θεάματος, στην έκφραση του αθλητισμού.
Ποτέ μα ποτέ δεν θα καταντήσουμε χρηματοδοτούμενα νούμερα. Είμαστε ΑΕΚ ρε!!!

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Αυτοκόλλητα απο την o®iginal 21 Ανεμώτιας



Κ Υ Κ Λ Ο Φ Ο Ρ Η Σ Α Ν ! ! ! !
Τα αυτοκόλλητα ORIGINAL ΑΝΕΜΩΤΙΑΣ (Λέσβου) 
Δυνατότητα αποστολής σε όλη την χώρα. Κόστος 0.50 ευρώ/ κομμάτι.
Τηλέφωνα για παραγγελίες:
Στήβ 6974253895 (whath up)
Σουγιάς 6945363108 (CU)


Πιστώθηκε σήμερα πετσοκομμένη η Εξισωτική για το 2013

Εγινε σήμερα Παρασκευή 8/8/14 η παρακάτω πληρωμή για τα Μέτρα 211 και 212 Εξισωτική Αποζημίωση έτους 2013, σε 60.891 δικαιούχους και ποσό 60.501.551,50 €.

Διαδικτυακή ενημέρωση για τους δικαιούχους στην σελίδα http://www.opekepe.gr/

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 1949 η άγρια δολοφονία του Γιώργη Σαμπατάκου

Την 5η Αυγούστου 1949 το φασιστικό θεριό διψάει για αίμα. Η διοίκηση του ΑΕΤΟ του Κολαστηρίου της Μακρονήσου προχωρεί στην εφαρμογή των σχεδίων της. Αυτή η συγκροτημένη, η πειθαρχημένη στην ιδεολογία της αντίσταση πρέπει να σπάσει, γιατί στέκεται εμπόδιο στην ανάνηψη αυτών που υποχώρησαν, έκαναν την πρώτη δήλωση μετάνοιας και αποκήρυξης των ΕΑΜοκομμουνιστών. Το «Σύρμα», ο «κλωβός των αμετανόητων κομμουνιστών» πρέπει να διαλυθεί. Αυτή ήταν η εντολή.
Στις 5 Αυγούστου το απόγευμα, όλο σχεδόν το «Σύρμα» βρίσκεται κατανεμημένο στα διάφορα συνεργεία για την οικοδόμηση των φούρνων, που όταν τελείωναν θα έβγαζαν 20.000 κουραμάνες τη μέρα για το στρατό. Δουλεύαμε σαν σκλάβοι κάτω από την άγρυπνη επίβλεψη των μαγκουροφόρων Αλφαμιτών.

Ερχονται δύο - τρεις Αλφαμίτες από το Β' Γραφείο και ζητούν με κατάλογο τους πέντε συναγωνιστές: Σαμπατάκο Γιώργη, Σοφρονά Χρήστο, Στυλιανό Δημήτρη, Στατήρη Νικήτα, Τσολακίδη Νίκο. Το γεγονός αμέσως έγινε γνωστό σ' όλο το εργοτάξιο.
Σουρούπωσε και γυρίσαμε στον Κλωβό, με τη σκέψη μας στους πέντε συναγωνιστές. Τα προηγούμενα γεγονότα, οι διαδόσεις που σκόπιμα διοχέτευε η διοίκηση, μας προβλημάτιζαν, όμως πιστεύαμε στη θέληση, την πίστη των συντρόφων. Νύχτωσε και δε γύρισαν. Η αγωνία κορυφώθηκε γιατί ξέραμε πως η κτηνωδία των βασανιστών δεν είχε όρια...
Το πρωί της 6ης Αυγούστου μάθαμε πού έφθασε η εγκληματική ενέργεια της διοίκησης. Τους πέντε συντρόφους μας τους βασάνιζαν όλη τη νύχτα. Κανένας δε λύγισε. Κανένας δεν υπέκυψε στα βασανιστήρια των κτηνανθρώπων. Ομως έξω από το Αναρρωτήριο μια στρατιωτική κουβέρτα σκέπαζε ένα ράντζο και δήλωνε πως πάνω εκεί κείτονταν ένας νεκρός.


H τραγική είδηση


Η αγωνία των συναγωνιστών στο «Σύρμα» κορυφώθηκε, όταν έγινε γνωστό το γεγονός. Επρεπε, με κάθε τρόπο, με κάθε θυσία, να μάθουμε ποιος ήταν. Τι έγινε εκείνη τη νύχτα της εγκληματικής δραματικής επιχείρησης της διοίκησης, για να σπάσει το «Σύρμα», το μεγάλο γι' αυτήν εμπόδιο στο έργο της «Εθνικής Αναμόρφωσης» που ήθελαν πάντοτε να παρουσιάζουν στους «μεγάλους» ντόπιους και ξένους «επισκέπτες». Επρεπε να μάθουμε για την τύχη των συντρόφων μας που πέρασαν από την απάνθρωπη δοκιμασία εκείνη τη νύχτα, έπειτα από τόσες διαδόσεις που σκόπιμα η διοίκηση έβαλε σε κυκλοφορία, για να μας τρομοκρατήσει, και που έπαιρναν τώρα την υλοποίησή τους.
Ενας από μας, ο Φώτης Φλεβοτόμος, διέφυγε από το συνεργείο και με κίνδυνο να έχει και αυτός τις ίδιες δοκιμασίες κρίσης αν τον έπιαναν, που είπαν οι πέντε συγκρατούμενοί μας, τόλμησε και έφθασε στο Αναρρωτήριο, για να μας φέρει το θλιβερό μαντάτο. Οταν σήκωσε την κουβέρτα και αντίκρισε το ωχρό πρόσωπο του Γιώργη μέσα στα αίματα, λύγισαν τα γόνατά του. Εσκυψε, του έδωσε το στερνό φιλί για όλους εμάς τους συντρόφους του, τη μάνα του, τον πατέρα του, τα αδέλφια του και με ευθύνη της βαριάς του αποστολής, έφθασε να μας φέρει την τραγική αυτή είδηση.
Το «Σύρμα» και αυτή τη φορά, νίκησε τη βία, όμως το τίμημα ήταν βαρύ. Ενας νεκρός και τέσσερις βαριά τραυματίες. Δύο στο Αναρρωτήριο με τσακισμένα τα μέλη τους, υπό αυστηρή φρούρηση, και δύο, που από τα βασανιστήρια σταμάτησαν τα ούρα τους, στο «401» Στρατιωτικό Νοσοκομείο.


Φριχτή νύχτα


Οταν ένας - ένας γύριζε στο «Σύρμα», μετά τη σχετική ανάρρωσή του, διηγούνταν τη φρικτή εκείνη βραδιά της δοκιμασίας που άρχιζε με ψυχολογικά και περνούσε σε σωματικά βασανιστήρια, για να σπάσουν, να υποκύψουν, να παραδοθούν...
Οταν μας πήραν από τους φούρνους, μας πήγαν στο Α2 και ο αξιωματικός διέταξε και μας έβαλαν σε μια μεγάλη σκηνή, σκοτεινή με ένα σκοπό Αλφαμίτη έξω από την κλειστή πόρτα. Ημασταν μέσα σε ένα σκοτάδι. Σε μια περισυλλογή τι θα μας κάνουν, πώς θα αντιδράσουμε από την πρώτη στιγμή. Εμπαιναν δυο-τρεις Αλφαμίτες μέσα στη σκηνή, μας έριχναν τους προβολείς, τους φακούς πάνω μας, στα πρόσωπά μας. Μας έβριζαν με χυδαίες εκφράσεις και κατέληγαν «θα κάνετε όλοι δήλωση μετάνοιας, αποκήρυξη του ΕΑΜοκομμουνισμού ή θα πεθάνετε, το "Σύρμα" θα το διαλύσουμε». Μια σιωπηλή αγωνία επικρατεί στη σκηνή.
Σε μια στιγμή, ακούγεται ποδοβολητό που σπάει τη νεκρική σιγή. Ερχονται. Μια άγρια φωνή λέει: «Σαμπατάκος». Εισορμούν τέσσερις αλφαμίτες. «Σήκω ρε π.... κομμούνι». Τον αρπάζουν, του ρίχνουν κατακεφαλιές.
«Ο κύριος φοιτητής. Εσύ είσαι ο καθοδηγητής εκεί μέσα; Απόψε θα κάνεις δήλωση ή θα πεθάνεις» και του ρίχνουν κλοτσιές και γροθιές στο κεφάλι. «Πάμε στο Α2 να υπογράψεις, να τελειώνεις». Τον πήραν τα σκυλιά, για το Α2. Δεν υπέκυψε και έπειτα στο σκοτάδι στην κόλαση και εμείς να ακούμε τα βογκητά του και τις βρισιές των βασανιστών. Αυτό είναι πιο χειρότερο από το να βασανίζεσαι ο ίδιος. Ετσι ήρθε η σειρά μας. Ενας - ένας στο Α2 και μετά στο σκοτάδι, στην άγρια νύχτα του Μακρονησιού, ανυπεράσπιστοι στα χέρια των βασανιστών.


«Λυσσασμένα σκυλιά...»


Να πώς διηγείται ο Στυλιανού και συμπληρώνει ο Σοφρονάς τη φονική εκείνη βραδιά, που επέζησαν χάρη στην περιποίηση στο νοσοκομείο των συναγωνιστών και ορισμένων συντρόφων γιατρών:
Μετά που μας πήγαν έναν - έναν στο Α2 και αρνιόμασταν να κάνουμε δήλωση, μας έριχναν με κλοτσιές και γροθιές στο κεφάλι μέσα σε μια σκοτεινή μεγάλη σκηνή, μακριά, όπως κατάλαβα, απ' αυτή που μας είχαν πρώτα όλους μαζί. Γύρω σου να στέκονται όρθιοι με τα στειλιάρια στο χέρι, σαν λιοντάρια έτοιμοι να σε κατασπαράξουν, οι βασανιστές, οι Αλφαμίτες. Ψωμάς, Σκαρπέλης, Λώρης, Κατσιμίχας, Χούλιας, Γκάσιος και τρεις άλλοι που πρώτη φορά τους βλέπαμε.
Το «Πάρτε τον αυτόν τον ΕΑΜοκομμουνιστή, τον ΕΑΜοβούλγαρο», που είπε ο αξιωματικός του Α2 στις πεινασμένες και διψασμένες από αίμα ύαινες, είχε σημασία. Αρχισαν δήθεν με το καλό τις πιέσεις για δήλωση. Οι δυο - τρεις να προσπαθούν να κρατήσουν τους άλλους, που προσπαθούσαν να πέσουν πάνω σου, να σου λένε: «Κάνε μια δήλωση να γλιτώσεις». «Μην είσαι κορόιδο ρε, οι άλλοι έκαναν». «Θέλεις να τους αφήσουμε να σε λιώσουν;».


Εικονικές εκτελέσεις


Επεσαν μερικές φάπες, γροθιές, κλοτσιές, στυλιαριές. «Απόψε δεν έχεις, ή θα κάνεις δήλωση ή θα πεθάνεις». «Λέγε ρε ΕΑΜοβούλγαρε». Οχι, δεν κάνω! Τότε έπεσαν πάνω μου, λυσσασμένα σκυλιά. Χτυπούσαν όπου ήταν. Αδέσποτα, ανοργάνωτα. Μ' έσερναν από τα μαλλιά και με πήγαν έξω από τη σκηνή. Ακουγα τα βογκητά, μάλλον του Γιώργη. Μέσα στο σκοτάδι, στο ύψωμα, στήνουν έναν και πυροβολούν. Τον αρπάζουν και τον ρίχνουν από την άλλη πλευρά. Μετά άλλον, το ίδιο, τον πετάνε πίσω.
Ηρθε η σειρά μου. «Θα κάνεις δήλωση ή θα πεθάνεις, όπως οι άλλοι;» «Οχι, δεν κάνω», ήταν η απάντηση. Με στήσανε, όπως όπως, οι δυο και από απέναντι μου έριξαν. Είδα τις λάμψεις των πυροβολισμών και άκουσα. Μ' άρπαξαν και με πέταξαν πίσω από το υψωματάκι. Μας έκαναν εικονική εκτέλεση για να εκφοβίσουν τους υπόλοιπους και να σπάσουν. Ξύπνησα σ' ένα θάλαμο αναρρωτηρίου σ' ένα ράντζο. Δεν μπορούσα να ουρήσω. Την άλλη μέρα με έστειλαν στο «401» Νοσοκομείο.
Και αφού δεν πέτυχαν τίποτα με κανέναν από τους πέντε, άρχισαν πάλι μέσα στο σκοτάδι σε έναν έναν ανελέητο ξύλο, ανοργάνωτο. Να βλέπεις το σύντροφό σου να τον κάνουν λιώμα, να σπαρταράει η καρδιά σου. Να βλέπεις να προσπαθεί να προφυλάξει το κεφάλι και του τσακίζουν τα χέρια και τα πόδια και τέλος να μένει πλέον ανήμπορος. Είναι άραγε νεκρός; Να λες ας έρθει η σειρά μου να τελειώνω... Αυτός γλίτωσε. Δεν υπέκυψε. Στάθηκε ο Ανθρωπος όρθιος απέναντι στη βία, το φασισμό. Αμετανόητος κομμουνιστής. Ηταν ο Γιώργης Σαμπατάκος, φοιτητής της Ανωτάτης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών. Ετσι πέρασε η σειρά και των πέντε.
Μας λιώσανε, μας σακάτεψαν, σκότωσαν τον Γιώργη, λέει ο μαθηματικός Σοφρονάς, όμως κανείς δεν υποχώρησε, δεν υπέκυψε, δεν πήραν από κανέναν την ατιμωτική δήλωση μετάνοιας. Το «Σύρμα» νίκησε τη βία, το φασισμό. Η διοίκηση αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την πιο πέρα προσπάθειά της για τη διάλυση του «Κλωβού των Αμετανόητων».


Νίκος ΜΑΛΑΜΟΓΛΟΥ
Κρατούμενος στο «Σύρμα», (Από το ανέκδοτο βιβλίο μου: «Μακρόνησος ο Νέος Παρθενώνας» - Δημοσιεύτηκε στον Ριζοσπάστη, 14 Αυγούστου 2003)