Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Παρουσίαση βιβλίου: Το Πρόβλημα της Ιστορικότητας του Ιησού.

Οι Εκδόσεις Δαιδάλεος και ο Μηνάς Παπαγεωργίου σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου μας βιβλίου "Το Πρόβλημα της Ιστορικότητας του Ιησού: Το Ρεύμα των Μυθικιστών".

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν για το βιβλίο όπως και για το θέμα που πραγματεύεται η φιλόλογος-συγγραφέας Χαρίτα Μήνη, ο πολιτισμολόγος Ιωάννης Μπουσίου και φυσικά ο ίδιος ο συγγραφέας της έρευνας και δημοσιογράφος, Μηνάς Παπαγεωργίου.

ΠΟΥ/ΠΟΤΕ: Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Ιουλίου στην αίθουσα φιλοσοφικών συζητήσεων "Ορφεύς" (Ακαδημίας 88, 2ος όροφος), στις 8:00 μ.μ.

Είσοδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ

facebook event

Κλωτσάμε την μπάλα, όχι τη ζωή...Της Βίκυς Καλοφωτιά*

Φωτογραφία: Κλωτσάμε την μπάλα, όχι τη ζωή...

...διαβάζω, ξεφυλλίζοντας μία τοπική εφημερίδα της ελληνικής περιφέρειας...που προαναγγέλει την πανηγυρική έναρξη ενός τουρνουά ποδοσφαίρου...

Και αμέσως κατακλύζουν το μυαλό, διαπερνούν το φράγμα της ψυχής και κάνουν την καρδιά μου να πάλλεται, οι ακόλουθες σκέψεις...

Τη ζωή την αγαπάμε, την τιμάμε, τη λατρεύουμε, τη γευόμαστε, τη γιορτάζουμε, τη βιώνουμε, τη σεβόμαστε, την εξυμνούμε, την απαθανατίζουμε σε φωτογραφίες-κειμήλια, την ευγνωμονούμε, την εκθειάζουμε, τη στολίζουμε, τη χαιρόμαστε, την τραγουδάμε, την προστατεύουμε, την εκτιμάμε, την περιφρουρούμε από τα παράσιτα, την τοποθετούμε στο πιο ψηλό βάθρο, την παρασημοφορούμε...

Κάθε στιγμή της υπέροχης ζωής μας είναι ιερή και ευλογημένη, καταπληκτική και έξοχη, παραμύθι και όνειρο...και ο εφιάλτης κάποιες φορές αναγκαίος, για να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες και τα ιδανικά, να τροποποιήσουμε κοσμοθεωρίες, παρωχημένες αντιλήψεις και σκουριασμένες γνώσεις, να εκτιμήσουμε αυτά, που όταν τα είχαμε, τα θεωρούσαμε δεδομένα...

Όλα χρειάζονται, για να σχηματιστεί το “επιτυχημένο μείγμα” μιας ζωής πλούσιας, έντονης, ουσιαστικής, “ακομπλεξάριστης” και απηλαυμένης μέχρι την τελευταία σταγόνα...

Και οι χαρές και οι δυστυχίες και τα πάθη και η λογική και το όμορφο και το άσχημο και το μαζί και το χώρια και το ηχηρό και το σιωπηρό και ο φόβος και η γενναιότητα και η ζήλεια και ο θαυμασμός και η δράση και το διάλειμμα και το κρύο και η ζέστη και το πικρό και το γλυκό και το όνειρο και η πραγματικότητα και ο δυναμισμός και η ευαισθησία και το άσπρο και το μαύρο και το φως αλλά και το σκοτάδι και το καλοκαίρι και ο χειμώνας και το γέλιο αλλά και το δάκρυ...
Προσοχή όμως στη δοσολογία...

Ζω
Ωραίες
Ημέρες

Ενεργοποιώντας όλες τις αισθήσεις...

Η ζωή μου είναι δική μου...
Δεν την παραχωρώ λεία πουθενά και σε κανέναν...
Παλεύω και αγωνίζομαι, για να βελτιώσω ό,τι με ενοχλεί, να σταχυολογήσω τα σήματα που μου στέλνει ο κάθε “μασκοφορεμένος Ζορό” ή “Μπάτμαν” ή “Σπάϊντερμαν” και να γίνω δέκτης ποιότητας, αλήθειας, ανόθευτης και οξείας κρίσης, νηφαλιότητας πνεύματος και κυρίαρχος του εαυτού μου!

Η ζωή μου, μου είναι πολύτιμη...
Γι’αυτό και δεν την εναποθέτω σε τρεμάμενα χέρια, ούτε σε χέρια αγυρτών...
Δεν τη σκορπάω δεξιά κι αριστερά, δεν την προσφέρω για χόρταση, δεν την διαπραγματεύομαι, δεν την ευτελίζω, δεν την ξεπουλώ, δεν την πετάω τροφή στα κάθε λογής σαρκοβόρα, δεν την τσαλαπατώ, δεν την περιφέρω στο παζάρι, δεν την υποβάλλω στην υπερ-έκθεση, δεν τη θυσιάζω σε κανένα φίδι που τρέφω στον κόρφο μου, δεν την ξοδεύω αλόγιστα, δεν τη μεταμφιέζω σε κάτι που δεν είναι, δεν τη δανείζω, δεν τη χαρίζω...

Και πάνω απ’όλα δεν την κλωτσάω...

Το γήπεδο απλώνεται μπροστά μας ελεύθερο...
Οι θεατές έχουν πάρει τις θέσεις τους στις κερκίδες...
Ο διαιτητής σφύριξε την έναρξη του ματς...

Ξεκινάμε λοιπόν!

Και κυρίως προσέχουμε, τι και ποιόν κλωτσάμε...

Έτσι ώστε μαζί με τα ξερά...να μην κάψουμε και τα χλωρά...

Βίκυ ΚαλοφωτιάΚλωτσάμε την μπάλα, όχι τη ζωή...

...διαβάζω, ξεφυλλίζοντας μία τοπική εφημερίδα της ελληνικής περιφέρειας...που προαναγγέλει την πανηγυρική έναρξη ενός τουρνουά ποδοσφαίρου...

Και αμέσως κατακλύζουν το μυαλό, διαπερνούν το φράγμα της ψυχής και κάνουν την καρδιά μου να πάλλεται, οι ακόλουθες σκέψεις...

Τη ζωή την αγαπάμε, την τιμάμε, τη λατρεύουμε, τη γευόμαστε, τη γιορτάζουμε, τη βιώνουμε, τη σεβόμαστε, την εξυμνούμε, την απαθανατίζουμε σε φωτογραφίες-κειμήλια, την ευγνωμονούμε, την εκθειάζουμε, τη στολίζουμε, τη χαιρόμαστε, την τραγουδάμε, την προστατεύουμε, την εκτιμάμε, την περιφρουρούμε από τα παράσιτα, την τοποθετούμε στο πιο ψηλό βάθρο, την παρασημοφορούμε...

Κάθε στιγμή της υπέροχης ζωής μας είναι ιερή και ευλογημένη, καταπληκτική και έξοχη, παραμύθι και όνειρο...και ο εφιάλτης κάποιες φορές αναγκαίος, για να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες και τα ιδανικά, να τροποποιήσουμε κοσμοθεωρίες, παρωχημένες αντιλήψεις και σκουριασμένες γνώσεις, να εκτιμήσουμε αυτά, που όταν τα είχαμε, τα θεωρούσαμε δεδομένα...

Όλα χρειάζονται, για να σχηματιστεί το “επιτυχημένο μείγμα” μιας ζωής πλούσιας, έντονης, ουσιαστικής, “ακομπλεξάριστης” και απηλαυμένης μέχρι την τελευταία σταγόνα...

Και οι χαρές και οι δυστυχίες και τα πάθη και η λογική και το όμορφο και το άσχημο και το μαζί και το χώρια και το ηχηρό και το σιωπηρό και ο φόβος και η γενναιότητα και η ζήλεια και ο θαυμασμός και η δράση και το διάλειμμα και το κρύο και η ζέστη και το πικρό και το γλυκό και το όνειρο και η πραγματικότητα και ο δυναμισμός και η ευαισθησία και το άσπρο και το μαύρο και το φως αλλά και το σκοτάδι και το καλοκαίρι και ο χειμώνας και το γέλιο αλλά και το δάκρυ...
Προσοχή όμως στη δοσολογία...

Ζω
Ωραίες
Ημέρες

Ενεργοποιώντας όλες τις αισθήσεις...

Η ζωή μου είναι δική μου...
Δεν την παραχωρώ λεία πουθενά και σε κανέναν...
Παλεύω και αγωνίζομαι, για να βελτιώσω ό,τι με ενοχλεί, να σταχυολογήσω τα σήματα που μου στέλνει ο κάθε “μασκοφορεμένος Ζορό” ή “Μπάτμαν” ή “Σπάϊντερμαν” και να γίνω δέκτης ποιότητας, αλήθειας, ανόθευτης και οξείας κρίσης, νηφαλιότητας πνεύματος και κυρίαρχος του εαυτού μου!

Η ζωή μου, μου είναι πολύτιμη...
Γι’αυτό και δεν την εναποθέτω σε τρεμάμενα χέρια, ούτε σε χέρια αγυρτών...
Δεν τη σκορπάω δεξιά κι αριστερά, δεν την προσφέρω για χόρταση, δεν την διαπραγματεύομαι, δεν την ευτελίζω, δεν την ξεπουλώ, δεν την πετάω τροφή στα κάθε λογής σαρκοβόρα, δεν την τσαλαπατώ, δεν την περιφέρω στο παζάρι, δεν την υποβάλλω στην υπερ-έκθεση, δεν τη θυσιάζω σε κανένα φίδι που τρέφω στον κόρφο μου, δεν την ξοδεύω αλόγιστα, δεν τη μεταμφιέζω σε κάτι που δεν είναι, δεν τη δανείζω, δεν τη χαρίζω...

Και πάνω απ’όλα δεν την κλωτσάω...

Το γήπεδο απλώνεται μπροστά μας ελεύθερο...
Οι θεατές έχουν πάρει τις θέσεις τους στις κερκίδες...
Ο διαιτητής σφύριξε την έναρξη του ματς...

Ξεκινάμε λοιπόν!

Και κυρίως προσέχουμε, τι και ποιόν κλωτσάμε...

Έτσι ώστε μαζί με τα ξερά...να μην κάψουμε και τα χλωρά...




* Η Βίκυ Καλοφωτιά είναι απόφοιτος σχολής δημοσιογραφίας, πτυχιούχος της Γερμανικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική. Έχοντας εργαστεί για κάποια χρόνια ως εκπαιδευτικός γερμανικής γλώσσας στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, την κέρδισε τελικά ο χώρος της δημοσιογραφίας που ήταν το μεράκι της από τα εφηβικά της χρόνια. Ξεκίνησε την δημοσιογραφική της πορεία αρθρογραφώντας σε διάφορες ενημερωτικές ιστοσελίδες ποικίλης ύλης, αναλαμβάνοντας συγχρόνως και τη μετάφραση και επιμέλεια αγγλικών και γερμανικών κειμένων. Παράλληλα πραγματοποίησε ένα σύντομο πέρασμα ως ραδιοφωνική παραγωγός σε διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό και σήμερα αρθρογραφεί στο LesvosPost.com, όπου είναι και υπεύθυνη των συνεντεύξεων.

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Γήπεδο στη Νέα Φιλαδέλφεια αλλά για ποιόν;

Παλιότερη μακέτα των εγκαταστάσεων που σχεδιάζονται στη Νέα Φιλαδέλφεια



Τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός λαός έχει γίνει θεατής ενός έργου που λέγεται αναβάθμιση του ελληνικού αθλητισμού. Σε αυτό το έργο και πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενα των εκάστοτε υφυπουργών Αθλητισμού, και άλλων κυβερνητικών παραγόντων, ο ελληνικός αθλητισμός, προχωράει, κερδίζει έδαφος στη νεολαία, δίνει διέξοδο. Το έργο αυτό λοιπόν, έκανε πρεμιέρα στις αρχές της δεκαετίας του '80 όταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ για πρώτη φορά εισάγουν τον όρο «επαγγελματικός αθλητισμός» στην καθημερινότητα αθλητών, νέων, εργαζομένων. Τι έχει γίνει και πόσο ωφέλησε αυτή η «αναβάθμιση» είναι πλέον εμφανές εάν κανείς επιχειρήσει να συγκρίνει τα στοιχεία που αφορούν τη συμμετοχή των αθλούμενων πριν και σήμερα, τις υποδομές που εγκαταλείπονται και ερημώνουν, τη φυσική κατάσταση και την ευρωστία των νέων σήμερα, το κόστος συμμετοχής σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες. Η εμπορευματοποίηση κυριάρχησε και το ρόλο του λαγού γι' αυτό έπαιξε το πιο δημοφιλές άθλημα, το ποδόσφαιρο.

Τα στοιχεία που αφορούν το ποδόσφαιρο φανερώνουν την τάση της μείωσης των δημόσιων αθλητικών υποδομών και στον αντίποδα την κατακόρυφη αύξηση των ιδιωτικών γηπέδων τύπου 5x5 ταυτόχρονα με το ξεπούλημα άλλων υποδομών -που θα δούμε παρακάτω- στο μεγάλο κεφάλαιο για κατασκευή γηπέδων - βιτρίνα και όχι μόνο.
Η πείρα που υπάρχει

Ολα αυτά τα χρόνια και ειδικά από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει πολύ ακριβά υποδομές που χαρίστηκαν σε επιχειρηματίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα έργα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 (ένας παράγοντας που συνέβαλε και στη διόγκωση του ελληνικού χρέους) τα οποία είχαν τη γνωστή τύχη που δε θα μπορούσε να είναι άλλη από το ξεπούλημά τους. Εκείνη την περίοδο η κυβέρνηση χάριζε και το ανακατασκευασμένο στάδιο «Γ. Καραϊσκάκης» στην ΠΑΕ Ολυμπιακός με τις συνέπειες για το λαό και τα ερασιτεχνικά σωματεία του Πειραιά που στεγαζόταν στο παλιό γήπεδο να είναι ολέθριες. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και το νέο γήπεδο της Λάρισας που ο επιχειρηματίας χαίρεται παραχωρήσεις σε έκταση και χρήσεις από το κράτος. Σχετικά πρόσφατο είναι και το θέμα με την κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό όπου είχε στηθεί χορός εκατομμυρίων με την περιβόητη διπλή ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας. Τελευταίο παράδειγμα και το γήπεδο της Καλλονής στη Μυτιλήνη με τον πρώην, πλέον, υφυπουργό Αθλητισμού κ. Ιωαννίδη, να δηλώνει ότι το γήπεδο θα γίνει με κάθε τρόπο και ότι αποτελεί εντολή του πρωθυπουργού. Τι και αν πετιούνται εκτός σωματεία του στίβου, τι και αν χρόνια αιτήματα για αθλητικές υποδομές στη Λέσβο παραμένουν ανεκπλήρωτα. Στην κυριολεξία μέσα σε μια νύχτα, υπουργός, δήμαρχος και περιφερειάρχης έδωσαν λύση στον πρόεδρο - επιχειρηματία.

Κοινό στοιχείο όλων των παραπάνω περιπτώσεων, είναι η ενίσχυση του λεγόμενου επαγγελματικού αθλητισμού, δηλαδή του αθλητισμού των μεγαλοεπιχειρηματιών, η παραπέρα υποβάθμιση του ερασιτεχνικού αθλητισμού και η μετατροπή του σε είδος πολυτελείας.
Ποιες είναι οι ανάγκες των κατοίκων

Πριν από μερικές μέρες ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Σγουρός ανακοίνωσε τη «στήριξη» της περιφέρειας στην ανέγερση του νέου γηπέδου της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ. Η κίνηση αυτή συνοδεύτηκε μάλιστα από μια σειρά δηλώσεις παραγόντων της Περιφέρειας Αττικής που διαβεβαίωναν ότι τα χρήματα περισσεύουν και είναι άμεσα διαθέσιμα για την ΑΕΚ.

Ας ξεκαθαρίσουμε σε αυτό το σημείο τη θέση μας. Το ΚΚΕ δε διαφωνεί με την ανέγερση ενός νέου σύγχρονου γηπέδου στην περιοχή όπου βρισκόταν μέχρι και το 2003 το γήπεδο της ΑΕΚ παίρνοντας υπόψη και τις επιστημονικές μελέτες. Αντιθέτως, αναδεικνύει την ανάγκη για δημιουργία -με ευθύνη του κράτους- υποδομών άθλησης, οργανωμένων αθλητικών κέντρων στελεχωμένων με το απαιτούμενο επιστημονικό προσωπικό για σύγχρονη και ασφαλή άσκηση, στις οποίες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση η πλειοψηφία του λαού, χωρίς κόστος. Η πάγια αυτή θέση του ΚΚΕ, αφ' ενός, αφορά όλη την Ελλάδα και όχι μόνο τη συγκεκριμένη περιοχή. Λαμβάνει υπόψη τόσο τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στις περισσότερες περιοχές όσο και τις σύγχρονες ανάγκες των νέων, των εργαζομένων όλων των ηλικιών. Στην προκειμένη περίπτωση, σαφώς και η ΑΕΚ όντας η μεγαλύτερη ομάδα της περιοχής θα χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της τις υποδομές που θα απαιτούνται.

Η θέση μας αυτή δεν έχει καμία σχέση με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας στο μεγάλο κεφάλαιο, δεν αφορά γήπεδα - εμπορικά κέντρα στα οποία η λαϊκή οικογένεια δε θα μπορεί ούτε απ' έξω να περάσει, δεν αφορά γήπεδα - αρένες με τον κόσμο -κυριολεκτικά και μεταφορικά- στις εξέδρες, αλλά υποδομές που θα θωρακίζουν την σωματική και ψυχική υγεία, θα αναπτύσσουν το ταλέντο μακριά και πέρα από χορηγούς και επίδοξους σωτήρες. Δεν έχει επίσης καμία σχέση με το χάρισμα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ του δημοσίου στις ΠΑΕ, στις ΚΑΕ και στις λοιπές αθλητικές ΑΕ. Αρα, λοιπόν, καλό θα είναι να σκεφτούν καλά οι φίλοι, όχι μόνο της ΑΕΚ, αλλά όλοι οι φίλαθλοι σήμερα ποιες είναι οι πραγματικές τους ανάγκες και τη θέση του ΚΚΕ σε σχέση με το δρόμο που τραβάει σήμερα ο αθλητισμός. Και το λέμε αυτό γιατί σήμερα υπάρχει και πείρα και γνώση από την 30χρονη πορεία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου από την σαπίλα του τζόγου, των στημένων και της ντόπας. Ο φίλαθλος κόσμος έχει βαρεθεί να βλέπει τους δήθεν σωτήριες επιχειρηματίες να έρχονται και να παρέρχονται ανάλογα με το αν κερδίζουν ή όχι και στα δύσκολα να «την κάνουν» φορτώνοντας χρέη την ομάδα που πληρώνει ο ίδιος. Αλήθεια, ποιος «φέσωσε» την ΑΕΚ; Ποιος την οδήγησε στη σημερινή κατάσταση; Ποιος θα επωφεληθεί από την απαλλαγή των χρεών που θα φορτωθούν στην πλάτη του λαού; Ποιος θα ωφεληθεί από το γήπεδο - εμπορικό κέντρο που ουσιαστικά θα αποτελέσει στέγη και πεδίο επιχειρηματικής δράσης που θα περιμένει στη γωνία τον φίλαθλο - πελάτη. Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί την ύπαρξη και στέγαση ερασιτεχνικών σωματείων στο χώρο και τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση ο εργαζόμενος της περιοχής, από τη στιγμή που ο επαγγελματικός αθλητισμός αναπτύσσονταν πάντοτε σε βάρος του ερασιτεχνικού. Μήπως η Περιφέρεια Αττικής και ο κ. Σγουρός δεν γνώριζαν ότι η συγκεκριμένη περιοχή έχει γήπεδα ποδοσφαίρου μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού; Σαφώς και γνώριζαν, όπως γνωρίζουν και την κατάσταση που επικρατεί στην Αττική από πλευράς αθλητικών υποδομών. Γνωρίζουν ακόμη και τις συνέπειες από την πολιτική που φορτώνει τα βάρη της κρίσης στις πλάτες του λαού, όμως είναι οι ίδιοι που την προωθούν.
Αθλητικές εγκαταστάσεις στα χέρια του λαού

Οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων και η επιχειρηματική δραστηριότητα στον αθλητισμό αποδεικνύει περίτρανα το πού οδήγησαν την κατάσταση όλα τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις (μονοκομματικές, δικομματικές και τρικομματικές) υλοποιώντας πιστά την πολιτική που ακολουθείται τόσο στην ΕΕ αλλά και σε άλλες χώρες που ο «υγιής» αθλητισμός και η «ανταγωνιστικότητα» φέρνουν οφέλη στους μεγαλοεπιχειρηματίες - επενδυτές.

Τα λόγια του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ κ. Σαββίδη είναι χαρακτηριστικά: «Την αθλητική συνεργασία μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις και ως μέρος της εξωτερικής οικονομικής πολιτικής...Με την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΠΑΟΚ ήθελα εκτός των άλλων να διακηρύξω προς το μεγάλο κεφάλαιο της Ρωσίας ότι μπορεί να επενδύσει στην Ελλάδα χωρίς φόβο».

Σήμερα χρειάζεται επαγρύπνηση, να μη χαθεί, να μην κλείσει κανένας χώρος άθλησης. Να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης που απαξιώνουν τις αθλητικές υποδομές. Χρειάζεται χτύπημα της άποψης που καλλιεργεί και ο ΣΥΡΙΖΑ περι υγιούς επαγγελματικού αθλητισμού και σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε τομείς όπως οι ΟΤΑ. Αλλωστε και το έργο του γηπέδου της ΑΕΚ, ΣΔΙΤ θα είναι!

Το ΚΚΕ καλεί τη νεολαία, τους εργαζόμενους, τους άνεργους, το σύνολο του λαού να διεκδικήσουν, να απαιτήσουν να μην παραχωρηθεί καμία αθλητική εγκατάσταση στους ιδιώτες, να περάσουν στα χέρια του λαού όλες οι Αθλητικές Εγκαταστάσεις να καταργηθεί η επιχειρηματική δράση στον αθλητισμό και την Φυσική Αγωγή. Αλλωστε, το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να παίζεται εξίσου καλά και χωρίς τους «προστάτες» επιχειρηματίες . Δεν τους χρειάζεται!

Του Βαγγέλη ΓΕΙΤΟΝΑ
πηγή: rizospastis.gr/

Παραιτούνται οι περισσότεροι δήμαρχοι σήμερα στο συνέδριο της ΚΕΔΕ


Παραιτούνται οι περισσότεροι δήμαρχοιΤις παραιτήσεις τους θέτουν στη διάθεση του προεδρείου της ΚΕΔΕ η συντριπτική πλειονότητα των δημάρχων, που μιλούν στη γενική συνέλευση της Ένωσης, η οποία έχει ξεκινήσει από το πρωί. Η συνέλευση διεξάγεται σε τεταμένο κλίμα μετά τα προβλεπόμενα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που έρχεται προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Δεν λείπουν και κάποιες κριτικές φωνές απέναντι στην ίδια την ΚΕΔΕ και το διοικητικό συμβούλιό της για τις έως σήμερα πολιτικές επιλογές. Επίσης, αρκετοί δήμαρχοι έχουν στηλιτεύσει το γεγονός ότι στη σημερινή σημαντική γενική συνέλευση παρίστανται το ένα τρίτο των δημάρχων.

Ως φλέγοντα ζητήματα δεν αξιολογούνται μόνον η κατάργηση των δύο κλάδων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή των σχολικών φυλάκων και της δημοτικής αστυνομίας, αλλά και η ισχυρή επιτροπεία του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας, μέσω του οποίου ο γενικός διευθυντής Οικονομικών του υπουργείου Εσωτερικών αποκτά αποφασιστική εξουσία στη σύνταξη των προϋπολογισμών των δήμων και ορίζεται ως αρμόδιος να υποδεικνύει στους ΟΤΑ τις παρεμβάσεις που πρέπει να εφαρμόζουν. Από τις εισηγήσεις των δημάρχων, ωστόσο, διαφαίνεται ότι το νομοσχέδιο είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι σε σειρά σοβαρών προβλημάτων, που συσσωρεύτηκαν την τελευταία τριετία.

Γι αυτό, στην πρόταση ψηφίσματος της γενικής συνέλευσης αναφέρεται με σαφήνεια ότι, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, θα εξεταστούν προτάσεις ακόμη και για ακραίες μορφές αντίδρασης, όπως παραιτήσεις όλων των μελών των δημοτικών συμβουλίων.

Ήδη, η ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, με χθεσινό ψήφισμά της προτείνει να τεθούν οι παραιτήσεις των 325 δημάρχων στη διάθεση της γενικής συνέλευσης της ΚΕΔΕ, ως ύστατη έκφραση διαφύλαξης της αξιοπρέπειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

πηγή: enikos.gr 

Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Τι τρέχει με το κληροδότημα Χρήστου Βλάμη;

Έπεσε στην αντίληψή μας η παρακάτω απόφαση της Δ/νσης Δασών του Ν. Λέσβου σχετικά με το "υπό σύσταση κοινοφελές ίδρυμα Χρήστου Βλάμη" (Διαύγεια: ΑΔΑ: ΒΕΑΑΟΡ1Ι-ΤΒ4, 17/04/2013).

Από όσο γνωρίζουμε, είχε δοθεί ως κληρονομιά στην τότε κοινότητα Ανεμώτιας και κατόπιν με τις διοικητικές αλλαγές ("Καποδίστριας" και "Καλλικράτης") είχε περάσει στην αρμοδιότητα του τότε Δήμου Καλλονής και τώρα του Δήμου Λέσβου.

Οι κάτοικοι της Ανεμώτιας έχουν ενημερωθεί ; Ή όταν το μάθουν θα τους λένε "τώρα ότι έγινε, έγινε"...

Δείτε σχετικά:

- Κληρονομιά Βλάμη: Τοποθέτηση - Προτάσεις από την Επιτροπή Δημοτών στην 1η Συνάντηση Ανεμωτισίων (8/5/2011)
- Κληρονομιά Βλάμη: Προτάσεις που κατατέθηκαν στην Συνεδρίαση του Τ.Σ. Ανεμώτιας 20/04/2011





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η Δ/νση Δασών Ν. Λέσβου ανακοινώνει ότι:

Με την αρ. 19605/1466/16-04-2013 Πράξη Χαρακτηρισμού του Δ/ντή Δασών Ν.Λέσβου, που στάλθηκε για να αναρτηθεί στη Δημοτική ΕνότηταΚαλλονής(Ανεμώτιας), χαρακτηρίσθηκε, μετά από αίτηση του κ.εκτελεστών του υπό σύσταση κοινωφελούς ιδρύματος Χρήστου Βλάμη έκτασησυνολικού εμβαδού Ε=48.084 τ.μ η οποία βρίσκεται στη θέση «Γούπη» Δημοτικής Ενότητας Καλλονής (Τοπ.Κοινότητα Ανεμώτιας) ΔήμουΛέσβου ως εξής:

1) Ως ΜΗ ΔΑΣΙΚΗ, έκταση εμβαδού Ε1= 19.086,79 τ.μ.κατά την έννοια της παρ. 6α΄ του άρθρου 3 του Ν. 998/79 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα

2) Ως ΔΑΣΟΣ, έκταση εμβαδού Ε2= 28.997,21 τ.μ. κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν. 998/79, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα υπαγόμενη στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

Κατά της πράξης αυτής και εντός δύο μηνών από την τελευταία δημοσίευση μπορούν να εκφέρουν αντιρρήσεις η Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου καθώς και κάθε φυσικό και νομικό πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον, ενώπιον της Α΄/θμιας Ε.Ε.Δ.Α. Ν. Λέσβου.

Μυτιλήνη 17-04-2013
Ο Δ/ντής Δασών Ν. Λέσβου
Φώτιος Κράλης
Δασολόγος, MSc


Αναδημοσίευση απο http://anemotia-lesvou.blogspot.gr


Σχόλιο web radioanemotia

Πριν ένα χρόνο περίπου είχε πραγματοποιηθεί σε κεντρικό σημείο της Ανεμώτιας μία "Γενική Συνέλευση" των κατοίκων του χωριού. Μεταξύ των άλλων θεμάτων που "συζητήθηκαν" ήταν και αυτό για το "υπό σύσταση κοινωφελές ίδρυμα Χρήστου Βλάμη".  Όσοι ήταν παρόντες και παρούσες θα θυμούνται πως δεν παρουσιάστηκαν καθόλου έγγραφα ή κάποια "πιστοποίηση" σχετικά με το ίδρυμα, που κατα την γνώμη μας είναι το κυριότερο. Διότι δεν γνωρίζουμε με επίσημα στοιχεία την περιουσία του κληροδοτήματος σήμερα αλλά απο "σπόντες" ή "διαπιστεύσεις". Eπίσης είχε διατυπωθεί ότι "πάλευαν να φτιάξουν το ίδρυμα".  Αν λοιπόν οι φερόμενοι συνεχίσουν να άγονται και να φέρονται στην αφάνεια δεν είναι και καθόλου απρόσμενο να ενημερωνόμαστε σχετικά και με αυτο τον τρόπο, τυχαία απο κάποια ανακοίνωση. 
Είναι ενδεικτικό του θέματος πως δεν έχει γίνει προσπάθεια να συγκαλεστεί καμιά Λαϊκή Συνέλευση  του χωριού για να ενημερωθούν οι κάτοικοι ή έστω μία συνέλευση των Τοπικών Συμβούλων ή Φορέων του χωριού. 
Όταν δεν κρατάς το "μαχαίρι και την πίτα" είναι δύσκολο να προχωρήσεις ακόμα κι αν το θες πάρα πολύ οπότε αρκείσαι μέχρι εκεί που μπορείς (Προτάσεις που κατατέθηκαν στην Συνεδρίαση του Τ.Σ. Ανεμώτιας 20/04/2011 )  . 




Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Kαταβλήθηκε "κουτσουρεμένη" η επιδότηση για το γάλα και το τυρί στους αγρότες της Λέσβου

Σήμερα καταβλήθηκαν στους λογαριασμούς των αγροκτηνοτρόφων της Λέσβου τα χρήματα που αφορούσαν την επιδότηση για τα γάλα και το τυρί του 2012.  Η επιδότηση είχε εγκριθεί ήδη απο την Δευτέρα 1 Ιουλίου και οι αγρότες που έκαναν ενημέρωση στον λογαριασμό τους στην ΑΤΕ Πειραιώς Bank είχαν ολοκληρώσει την συναλλαγή. Για τους υπόλοιπους αγρότες που δεν έκαναν  ενημέρωση η συναλλαγή εκκρεμούσε και ολοκληρώθηκε σήμερα όπως διαπιστώνουμε και απο τη σελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Το μέρος της επιδότησης άγγιξε το 70% ωστόσο οι κτηνοτρόφοι εκφράζουν ανησυχίες για τις συνεχόμενες περικοπές, τα χαράτσια και την αύξηση των εξόδων που αφορούν την παραγωγή τους και το κόστος ζωής στην ύπαιθρο. 

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

8 λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι βρίσκουν καταφύγιο στην θρησκεία

Εκτιμάται ότι σχεδόν το 90% των ανθρώπων παγκοσμίως ανήκει σε μια θρησκεία. Ακόμα κι αν αποκλείσουμε τα παιδιά των θρησκευόμενων ανθρώπων (σε πολλές χώρες τα παιδιά νομικά ανήκουν στην ίδια θρησκεία με τους γονείς μέχρι να ενηλικιωθούν), είναι ξεκάθαρο ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει θρησκευτικές πεποιθήσεις. Η ερώτηση είναι γιατί; 
Υπάρχει κάποια διαμορφωμένη προς τον θεό τρύπα στον εγκέφαλό μας; 
Γιατί οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να πιστεύουν ένθερμα στο πολύ απίθανο; 
Η σύντομη απάντηση είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά, ωστόσο υπάρχουν μερικές πλευρές της συμπεριφοράς μας που παρέχουν μερικά στοιχεία. Ακολουθούν 8 λόγοι σχετικοί με την θρησκευτική συμπεριφορά.

8. Οι άνθρωποι είναι προληπτικοί

Υπάρχει ένα παράλογο φαινόμενο που συμβαίνει λίγο ως πολύ σε πολλούς λάτρεις δημοφιλών ομαδικών σπορ. Εάν, κατά την παρακολούθηση ενός αγώνα, για κάποιον λόγο σταματήσουν για λίγο να τον βλέπουν και τη στιγμή εκείνη συμβεί μια νίκη, θεωρούν πως η επανάληψη της συμπεριφοράς τους αυτής μπορεί να οδηγήσει και πάλι σε νίκη. Οι λάτρεις του ποδοσφαίρου για παράδειγμα, εάν σταματήσουν για λίγο την παρακολούθηση ενός αγώνα και εκείνη τη στιγμή μπει γκολ, νιώθουν ότι πρέπει να σταματήσουν ξανά την παρακολούθησή του με την πεποίθηση ότι θα μπει κι άλλο γκολ.

Παρότι γνωρίζουμε σύμφωνα με τη λογική μας ότι το να πεταχτούμε στην τουαλέτα δεν επηρεάζει ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι που παίζεται εκατοντάδες ή χιλιάδες μίλια μακριά, το αίσθημα βρίσκεται εκεί και είναι διαδεδομένο. Έχουμε ακούσει πολλές εκφράσεις του τύπου «δεν είμαι προληπτικός αλλά...»

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι οι προλήψεις δεν περιορίζονται στους ανθρώπους. Ο ψυχολόγος B.F. Skinner έδειξε ότι τα περιστέρια διακατέχονται επίσης από προλήψεις. Συγκεκριμένα τοποθέτησε πεινασμένα περιστέρια μέσα σ' ένα κουτί και τους έδινε φαγητό σε τυχαίες στιγμές. Τα περιστέρια θα επαναλάμβαναν οποιαδήποτε τελευταία τους συμπεριφορά για να «κάνουν» το φαγητό να ξαναρθεί.

Όπως έχει επισημανθεί είναι πολύ δύσκολο να γίνει διάκριση ανάμεσα στην προληπτική συμπεριφορά (π.χ. να πιούμε ένα φλιτζάνι καφέ ώστε να «κάνουμε» μια ποδοσφαιρική ομάδα να σκοράρει) και στην θρησκευτική συμπεριφορά (π.χ. μιλώντας με σιγανή φωνή για να «προκαλέσουμε» βροχή). 

7. Oι άνθρωποι δεν μπορούν να ελέγξουν τον ανθρωπομορφισμό

Αλήθεια, ποιοι από εμάς μιλούν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους; Και όχι επειδή διαθέτουν αναγνώριση ομιλίας. Απ' ότι φαίνεται πολλοί το κάνουμε αυτό. Μιλάμε (ή φωνάζουμε) στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στα αυτοκίνητα, στα κατσαβίδια, σε σχεδόν οτιδήποτε με το οποίο αλληλεπιδρούμε. Πρόκειται για μια διαδεδομένη πρακτική και αφορά ειδικότερα τα παιδιά τα οποία επιβάλλουν προσωπικότητες σε άψυχα αντικείμενα. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για τη χρησιμότητα αυτής της συμπεριφοράς, για παράδειγμα αν αναζητάμε κάτι που χάσαμε και φωνάξουμε το όνομα του εν λόγω αντικειμένου, τότε μπορούμε να το βρούμε πιο εύκολα- δηλαδή το να μιλάμε σε κάτι βοηθάει τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν στο χαμένο αντικείμενο. Και πάλι, αν οι άνθρωποι πιεστούν θα παραδεχτούν ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, το αυτοκίνητο ή το κατσαβίδι δεν μπορεί να τους ακούσει στην πραγματικότητα, ακόμα κι αν φωνάξουν, όμως οι άνθρωποι δεν μπορούν να σταματήσουν να το κάνουν. Αυτή η συμπεριφορά έχει οικοδομηθεί μέσα στον εγκέφαλό μας. Πώς συνδέεται αυτό με την θρησκευτική πίστη; Η θρησκεία έχει περιγραφεί ως «προσπάθεια να μιλήσουμε στον καιρό». Άραγε πόσο διαφορετικό είναι το να μιλάμε με τα αυτοκίνητά μας; 

6. Ανάγκη για σκοπό

Φαίνεται πως έχουμε μια φυσική ικανότητα να αποδίδουμε σκοπό στα πράγματα. Για παράδειγμα τα κουνέλια μπορούν να έχουν πολλούς σκοπούς. Τρώνε γρασίδι, φτιάχνουν τρύπες, κάνουν περισσότερα κουνέλια (προφανώς!), ταΐζουν αλεπούδες και ούτω καθεξής. Φαίνεται ότι είναι φυσικό να πιστεύουμε ότι όλα πρέπει να έχουν έναν σκοπό. Αλλά ποια η χρησιμότητα των σφηγκών; Αυτή είναι μια ερώτηση που ακούγεται συχνά λες και οι σφήγκες είναι κάτι που υπάρχει χωρίς καθαρό σκοπό. Μας φαίνεται λάθος να πιστεύουμε ότι μερικά πράγματα δεν έχουν σκοπό και απλά «είναι». Η τάση να νομίζουμε ότι «όλα έχουν έναν σκοπό» οδηγεί στα ερωτήματα «ποιος ο σκοπός της ζωής;», «ποιος ο σκοπός του θανάτου;», «ποιος ο σκοπός του κακού;». Πολλοί φιλόσοφοι θα υποστήριζαν ότι αυτές δεν είναι λογικές ερωτήσεις, εν μέρει επειδή βασίζονται στην υπόθεση ότι αυτά τα πράγματα έχουν έναν σκοπό. Αλλά αν επιμένουμε ότι τα πράγματα έχουν σκοπό, τότε μια υπερφυσική εξήγηση, που μπορεί να εξηγήσει τα πάντα, μπορεί προφανώς να τα εξηγήσει. 

5. Πίστη στη δικαιοσύνη

Φαίνεται ότι οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη πίστη στη δικαιοσύνη. Η φράση «δεν είναι δίκαιο!» μας ακούγεται οικεία, ειδικά όταν βρισκόμαστε σε νεαρή ηλικία. Παρότι η συνηθισμένη απάντηση των γονιών είναι «η ζωή απλά δεν είναι δίκαιη», η αίσθηση ότι η ζωή «πρέπει» να είναι δίκαιη είναι βαθιά ριζωμένη, όπως και για την δεισιδαιμονία, υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν περιορίζεται στους ανθρώπους. Ο εξελικτικός βιολόγος και καθηγητής Marc Bekoff πιστεύει ότι ένα αίσθημα ηθικής έχει οικοδομηθεί στους εγκεφάλους όλων των θηλαστικών, αλλά οι άνθρωποι απλά απεχθάνονται να βλέπουν παραπτώματα να μένουν ατιμώρητα και είναι κοινός παράγοντας στις θρησκείες ότι υπάρχει «πολύ» τιμωρία εν δράσει. Είναι κάπως δυσάρεστο να πιστέψουμε ότι ένας από τους σπουδαιότερους «πόλους έλξης» της θρησκείας είναι η ελπίδα ότι οι «κακοί» άνθρωποι θα τιμωρηθούν πραγματικά. 

4. Ελπίδα για ζωή μετά θάνατον

Η άλλη πλευρά της πίστης στη δικαιοσύνη. Όταν κάποιος πεθαίνει, ένα από τα στάδια της θλίψης είναι ο θυμός. Μας φαίνεται απλά τόσο λάθος, τόσο άδικο το ότι κάποιος που αγαπάμε έφυγε από κοντά μας. Ποιος δεν θα ήθελε να είναι αλήθεια η συνάντησή μαζί του ξανά; Όπως με πολλά απ' αυτά τα πράγματα, το λογικό μας μπορεί να δεχτεί ότι το να ζούμε απλώς και το να έχουμε συνείδηση της ζωής μας είναι αρκετό, όμως η λογική μας δεν είναι το μόνο πράγμα που καθοδηγεί τις πεποιθήσεις μας. 

3. Μας λείπουν οι γορίλες μας

Ο κοντινότερος ζωντανός συγγενής του σύγχρονου ανθρώπου είναι οι γορίλες. Ανάλογα με το πώς μετράμε το DNA, είμαστε κατά 99% γορίλες ή οι γορίλες είναι κατά 99% άνθρωποι. Όπως ο φυσιοδίφης και παρουσιαστής David Attenborough έχει επισημάνει, η όραση, η ακοή και η αίσθηση της όσφρησης των γοριλών είναι τόσο όμοιες με τις δικές μας σε σημείο που να βιώνουν τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο που τον βιώνουμε κι εμείς

Η συμπεριφορά των γοριλών, ωστόσο, είναι διαφορετική από των ανθρώπων. Κοινωνίες γοριλών ζουν σε μικρές ομάδες με ένα κυρίαρχο αρσενικό (λέγονται ασημοτρίχηδες επειδή το τρίχωμα του αρσενικού γίνεται γκρι όσο μεγαλώνει ηλικιακά). Ο ασημοτρίχης υπερασπίζεται την ομάδα από επιθέσεις και όπως είναι ευνόητο, ένας ώριμος, αρσενικός γορίλας είναι πολύ δυνατός, γι' αυτό και είναι πιθανότερο να κερδίζει. Ο ασημοτρίχης επίσης «διευθύνει» την ομάδα παίρνοντας όλες τις αποφάσεις, σχεδιάζοντας τις μάχες, αποφασίζοντας πού θα μετακινηθεί η ομάδα και ούτω καθεξής.

Οι άνθρωποι δεν ζουν μ' αυτό τον τρόπο. Ζουν σε σχετικά μεγάλες ομάδες, συγκριτικά με τους πιθήκους ειδικότερα, και δεν έχουν έναν εξαιρετικά ισχυρό αρσενικό αρχηγό. Ωστόσο υπάρχει η θεωρία ότι μέχρι πρόσφατα (με όρους εξελικτικής βιολογίας) ζούσαμε κι εμείς όπως οι γορίλες και ένα μέρος του εγκεφάλου μας συνεχίζει να επιζητά αυτό τον τρόπο ζωής. Ένα σημαντικό μέρος της θρησκευτικής συμπεριφοράς είναι πανομοιότυπη με την υποτακτική συμπεριφορά σ' ένα κυρίαρχο αρσενικό (τα μάτια είναι χαμηλωμένα, υπάρχει ησυχία και σεβασμός κατά την παρουσία τους). Η διαφορά είναι ότι το κυρίαρχο αρσενικό μας δεν είναι τόσο χειροπιαστό σήμερα. 

2. Καταναλώνοντας «ειδικά» φυτά

Ιθαγενείς της Νότιας Αμερικής κατανάλωναν για αιώνες το παραισθησιογόνο φυτό Αγιαχουάσκα (οι Ευρωπαίοι ιεραπόστολοι το περιέγραψαν τον 16ο αιώνα, αλλά ήταν ήδη για πολύ καιρό καθιερωμένο τότε). Η Αγιαχουάσκα είναι εύκολη στην παρασκευή της αρκεί να έχεις πρόσβαση σε τροπικό δάσος και δυνατότητα να βράσεις νερό. Τα ποικίλα φύλα της συνθλίβονται, βράζονται και καταναλώνονται. Απ' ό, τι φαίνεται είναι δύσκολο να ελέγξουμε την αποτελεσματικότητα του μείγματος, αλλά οι χρήστες του λέγεται ότι βιώνουν πνευματικές εμπειρίες που αλλάζουν τη ζωή τους κάτω από την επίδραση των χημικών των φύλων του φυτού. Άλλες επιδράσεις του φυτού που έχουν περιγραφεί είναι η αίσθηση ζώου-θηράματος σ' έναν πνευματικό κόσμο. Οι άνθρωποι δεν είναι ξένοι προς τα παραισθησιογόνα ναρκωτικά. Στοιχεία για χρήση μαγικών μανιταριών χρονολογούνται από την προϊστορική εποχή και πιστεύεται ότι οι πρώιμες θρησκείες ήταν μια προσπάθεια να εξηγηθούν οι παραισθησιογόνες εμπειρίες των ναρκωτικών. 

1. Μας φέρνει κοντά.

Παρότι είναι δύσκολο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα πώς εξελίσσεται η συμπεριφορά, υπάρχουν συνήθως ένας ή δύο λόγοι για την επιβίωσή της. Είτε προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα είτε αποτελεί παρενέργεια από κάτι άλλο που προσφέρει ένα πλεονέκτημα. Σε πρώτη ματιά, η θρησκεία είναι εξελικτικά ακριβή. Η θυσία ζώων και ανθρώπων είναι ιστορικά κοινός τόπος, οι θρησκευτικοί πόλεμοι μέχρι σήμερα κοστίζουν χιλιάδες ζωές, επομένως πώς θα μπορούσε η θρησκευτική πίστη να επιβιώσει στην εξελικτική διαδικασία;

Μία θεωρία υποστηρίζει ότι η θρησκεία φέρνει τους ανθρώπους κοντά ή ακριβέστερα επιτρέπει σε πολλούς ανθρώπους να συμβιώνουν χωρίς να σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Οι κοντινότεροι εξελικτικοί μας συγγενείς οι γορίλες και οι χιμπατζήδες- ζουν σε μικρές ομάδες (150 άτομα είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη ομάδα χιμπατζήδων). Οι χιμπατζήδες και οι άνθρωποι μοιράζονται έναν
κοινό πρόγονο πριν από περίπου 8 εκατομμύρια χρόνια, συνεπώς φαίνεται πιθανό ότι οι πρώιμοι άνθρωπου διαβιούσαν σε μικρές ομάδες, αλλά άρχισαν να ζουν σε όλο και μεγαλύτερες ομάδες με την ανακάλυψη της γεωργίας που τους ανάγκασε να ζουν μαζί. Κάτι θα έπρεπε να αλλάξει στον εγκέφαλο του πρώιμου ανθρώπου ώστε να μας επιτρέψει να ζούμε σε μεγάλες ομάδες χωρίς συνεχόμενες προστριβές. Μια κοινή θρησκευτική πίστη θα μπορούσε να είναι αυτή η αλλαγή. Ένα ενδιαφέρον σημείο της θεωρίας αυτής είναι ότι δεν ενδιαφέρεται για το ποιες είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, αλλά είναι σημαντικό κάθε μέλος της κοινότητας να πιστεύει το ίδιο πράγμα. Αυτό πιθανώς εξηγεί ορισμένες αλλόκοτες πεποιθήσεις στις θρησκείες.

Μετάφραση - Απόδοση: Δημήτρης Μητρόπουλος, για το ESOTERICA.gr

O Δημήτρης Κουτσούμπας στη Λέσβο στις 18 Ιουλίου

Επίσκεψη στη Λέσβο θα πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα ο Γ.Γ του ΚΚΕ Δημήρης Κουτσούμπας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της τοπικής εφημερίδας ΝΕΟ ΕΜΠΡΟΣ ο νέος Γραμματέας του Κόμματος θα μιλήσει σε πολιτική ομιλία την Πέμπτη 18 Ιουλίου στη πλατεία Σαπφούς.

Το πρόγραμμά του θα  ανακοινωθεί στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας. 

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Σε νέες περιπέτειες οι κτηνοτρόφοι της ΒΔ Λέσβου- Κίνδυνος περικοπών στις επιδοτήσεις

Τον κίνδυνο να χάσουν τις επιδοτήσεις ή μέρος αυτών που λαμβάνουν μέχρι σήμερα, αντιμετωπίζουν εκατοντάδες κτηνοτρόφοι της βόρειας και κεντρικής Λέσβου. Αιτία είναι ο κοινοτικός κανονισμός που εφαρμόζεται φέτος για πρώτη φορά και ορίζει ως βοσκοτόπια μόνο τις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Εκτάσεις με πουρνάρια, θάμνους και ξυλώδη βλάστηση εξαιρούνται από τους βοσκοτόπους, ενώ μέχρι πέρυσι αντιμετωπίζονταν ως τέτοιοι. Οι κτηνοτρόφοι που διαθέτουν τέτοιες εκτάσεις, κινδυνεύουν να χάσουν τις επιδοτήσεις που δικαιούνται και τις οποίες λάμβαναν κανονικά μέχρι πέρυσι.

Ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιδοτήσεων της ΕΑΣ Λέσβου, Στρατής Κεφάλας, αναφέρει: «Το πρόβλημα εντοπίζεται σε περιοχές όπως είναι ο Μανταμάδος, η Πελόπη, η Στύψη, η Πέτρα, η Φίλια, η Αγία Παρασκευή, τα Παράκοιλα, η Γέρα κ.ά.. Δηλαδή σε αυτές τις περιοχές όπου η βόσκηση γίνεται σε εκτάσεις με δενδρώδη ή θαμνώδη βλάστηση. Πρακτικά, αυτό που συμβαίνει στις παραπάνω περιοχές, είναι πως για έναν κτηνοτρόφο που δήλωνε 100 στρέμματα για να πάρει τις επιδοτήσεις, διαπιστώνουμε ότι τα 40 ή τα 50 στρέμματα χαρακτηρίσθηκαν ως μη επιλέξιμες εκτάσεις.»

Δεν υπάρχει πρόβλημα στην Ερεσό, το Σίγρι και τις άλλες περιοχές της δυτικής Λέσβου, όπου δεν υπάρχουν βοσκοτόπια με δενδρώδη βλάστηση.

Έως χθες το μεσημέρι δεν είχε διευκρινιστεί η έκταση του προβλήματος. Το Τμήμα Επιδοτήσεων της ΕΑΣ Λέσβου προσπαθούσε να προσδιορίσει τον αριθμό των στρεμμάτων που χαρακτηρίσθηκαν ως μη επιλέξιμα σε όλο το νησί. Στη συνέχεια, θα γινόταν ο προσδιορισμός του ποσού των επιδοτήσεων που κινδυνεύουν να χάσουν οι κτηνοτρόφοι του νησιού.

Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λέσβου, Αλέκος Γιαζιτζόγλου, αναφερόμενος στο πρόβλημα, μας είπε: «Το πρόβλημα είναι σοβαρό και σημαντικό. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΟΠΕΚΕΠΕ, για να δούμε πώς μπορούμε να το ξεπεράσουμε. Ανάλογο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και στο παρελθόν, όπως θα θυμάστε.»


Πώς προέκυψε το πρόβλημα
Η αλλαγή του ορισμού των βοσκοτόπων δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Πρόκειται για ένα θέμα που άνοιξε πριν από δύο χρόνια τουλάχιστον, όταν υιοθετήθηκε κανονισμός που ορίζει ως βοσκοτόπια μόνο τις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Δηλαδή φτιάχτηκε στα μέτρα των χωρών της βόρειας και της κεντρικής Ευρώπης κι αφήνει εκτός των κοινοτικών επιδοτήσεων τους βοσκοτόπους των μεσογειακών χωρών, όπου οι εκτάσεις είναι άγονες, άνυδρες και επικλινείς.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, η διατύπωση του κανονισμού δεν είναι τυχαία, διότι γίνεται προσπάθεια για τη φετινή χρονιά να μειωθεί το ύψος των συνολικών αγροτικών επιδοτήσεων που δίνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να κλείσει τον προϋπολογισμό τού 2013 χωρίς δημοσιονομικό έλλειμμα. Η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) έως και σήμερα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από κάθε άλλη Πολιτική. Γι’ αυτό και μια περικοπή των πόρων τής ΚΑΠ έχει άμεσα και ουσιαστικά δημοσιονομικά αποτελέσματα.

Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες συζητήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εξτρά οριζόντια μείωση των αγροτικών επιδοτήσεων σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος.

του Νίκου Μανάβη απο την εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ

Σχόλιο web radioanemotia

Aκόμα κι αν δεν επιβεβαιωθούν τα γραπτά του κ. Μανάβη δεν νομίζουμε να υπάρχει καμιά αμφιβολία πως η εξάρτηση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και οικονομίας στις ΚΑΠ δεν ωφελεί καθόλου τους φτωχομεσαίους αγρότες. 
Γιατί για να  επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος δεν γίνονται περικοπές σε μεγαλοαγρότες; Στην θύελλα που έρχεται οι αγρότες ας πετάξουν τα ανδρείκελα απο τις συνδικαλιστικές ενώσεις και να προετοιμαστούν για να διεκδικήσουν όσα τους ανήκουν. 
Αυτό που προέχει τώρα είναι ισχυροί αγροτικοί σύλλογοι και επιτροπές αγώνα και ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης της αγροτικής οικονομίας έξω απο τα πλαίσια της ΕΕ με κεντρικό σχεδιασμό και έλεγχο απο τα κάτω. 

Κάθε Παρασκευή ραντεβού στο vasilisp radiο

Με συντροφιά την μοναδική φωνή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου και τους ηλεκτρικούς ήχους της εποχής μας δίνουμε ραντεβού κάθε Παρασκευή 20:00- 22:00 στο vasilisp radiο, το επίσημο ραδιοφωνικό στέκι των φίλων του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. http://vasilisp.listen2myradio.com/

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Η ρατσιστική συνειδηση οπως διαμορφωνεται απο τα ΜΜΕ

Γράφει ο Σταύρος Μαντατής: Τελειόφοιτος φοιτητής της Α.Ε.Α.Η.Κ, σπουδαστής του Διαδικτυακού Επαγγελματικού Προγράμματος Δημοσιογραφίας της Ακαδημίας των Πολιτών  

Συχνά πυκνά διαβάζουμε ή ακούμε για «παράνομους» μετανάστες που εισήχθησαν λαθραία στο Ελληνικό κράτος. Για παράνομες πράξεις από «λαθρομετανάστες», αύξηση εγκληματικότητας σε στέκια μεταναστών και πολλές τέτοιες «αμερόληπτες» ειδήσεις που τονίζουν στην είδηση κυρίως την εθνικότητα του ατόμου. 

Η κοινή γνώμη έχει ταυτίσει την μετανάστευση και τους μετανάστες με την παρανομία. Ασφαλώς άδικα αλλά όχι και τυχαία μιας και η «τέταρτη εξουσία», τα ΜΜΕ συμβάλει καθοριστικά με την στάση της στο να διαμορφωθεί αυτή η αντίληψη. 

Η πλειοψηφία των ΜΜΕ αναφέρεται σε μία παράνομη πράξη υπερπροβάλλοντας την εθνικότητα του δράστη αν είναι αλλοδαπός, αλλά δεν τηρεί το ίδιο και για τους Έλληνες. Για παράδειγμα τα έντυπα και κυρίως τα οπτικοακουστικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν στην πρόσφατη δολοφονία της Φαίης απο τον φίλο της χαρακτηρίζοντάς τον ως «ημεδαπό» και ως «25χρονο». Για μια παρόμοια περίπτωση, του βιασμού στην Σύρο αρκετούς μήνες πρίν,  χαρακτήρισαν τον δράστη  «Πακιστανό» σύμφωνα με την καταγωγή του, προβάλλοντας την εθνικότητά του. Όπως θυμάστε είχε προκληθεί έντονη αναστάτωση και εξαγριωμένοι «πολίτες» κρατώντας ελληνικές σημαίες ήθελαν να λιντσάρουν τον δράστη κατα την μεταφορά του. Στην πρώτη περίπτωση ο δράστης αναφέρεται με την ηλικία του και ως «ημεδαπός» και στην δεύτερη τονίζεται η εθνικότητα του.

Η ειδησιογραφία εφημερίδων, διαδικτυακών σελίδων ακόμα και δελτίων ειδήσεων είναι γεμάτη απο τέτοια παραδείγματα που επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τον όρο Έλληνας για οτιδήποτε σχετίζεται με την παρανομία και πολύ περισσότερο  επιλέγουν να χαρακτηρίζουν πάντα τον υπαίτιο με την χώρα καταγωγής του. Σε μερικές περιπτώσεις και με το θρήσκευμα του. 
Αυτό συμβάλει ώστε στην «κοινή γνώμη» να διαμορφωθεί η λαθεμένη εντύπωση πως η εθνικότητα ή το θρήσκευμα είναι τα αιτία της παρανομίας και όχι οι κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες του συστήματος που ζούμε. 

Ένα ακόμα παράδειγμα επιτηδευμένης χρήσης της γλώσσας είναι όταν χαρακτηρίζεται ανάλογα με τις περιστάσεις κάποιος ως «υπαίτιος» ή «φερόμενος». Ειδικότερα όταν τα ΜΜΕ έδωσαν στην δημοσιότητα τις φωτογραφίες των τεσσάρων φοιτητών που σχετίζονται με την ληστεία της τράπεζας στην Κοζάνη αποκαλώντας τους «υπαίτιους» και γνωστοποιόντας την προσωπικά τους στοιχεία. Σε ανάλογες περιπτώσεις για ληστείες οι δράστες αναφέρονται ως «φερόμενοι».

Δεν πρέπει λοιπόν να μας ξαφνιάζει η έξαρση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού στην Ελληνική κοινωνία με την συνεπακόλουθη άνοδο ακροδεξιών πολιτικών σχηματισμών. Τα ΜΜΕ έχουν φανεί πολύ χρήσιμα στο να βγάλουν από το περιθώριο της ιστορίας την μισαλλοδοξία επιβεβαιώνοντας πως λειτουργούν ως όπλο των κυρίαρχων τάξεων που τους συμφέρει να διαχωρίζονται οι εργαζόμενοι μεταξύ τους για να διαιωνίζεται και να επιβιώνει το σύστημα της εκμετάλλευσης. 

Η δημοσιογραφία δεν είναι όμως αυτή και δεν πρέπει να είναι αυτή. Οι κανόνες δεοντολογίας της δημοσιογραφίας προτάσσουν ο δημοσιογράφος να αντιμετωπίζει τους πολίτες ισότιμα. Χωρίς διακρίσεις εθνικής καταγωγής, φύλου, φυλής, θρησκείας, οικονομικής κατάστασης, πολιτικών φρονημάτων και κοινωνικής θέσης .  


Όταν επιτευχθεί αυτό τότε θα μπορέσει και η δημοσιογραφία να συμβάλει έτσι ώστε να ερμηνευτούν καλύτερα διάφορα κοινωνικά φαινόμενα όπως η μετανάστευση και η εγκληματικότητα και γιατί όχι να βοηθήσει ώστε να εξαλειφθούν. Για να δικαιώνει στην πράξη όσους την αντιλαμβάνονται ως λειτούργημα και αυτούς που την ασκούν ως λειτούργημα. 

Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει την Χούντα

...η φωτογραφία αφιερωμένη σ' αυτούς που "ξεχνάνε"
σ' αυτούς που υψώνουν τη σημαία της χούντας σε συγκεντρώσεις τους
σ' αυτούς που πουλάνε πατριωτισμό και δηλώνουν ανερυθρίαστα γνωρίζοντας ότι ψεύδονται πως η χούντα δεν ήταν αμερικανόφερτη

Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει το καθεστώς της Χούντας.

Η χούντα ενίσχυσε το ταμείο της προεκλογικής εκστρατείας του Νίξον με 549.000 δολάρια. Μετρητά, ζεστά- ζεστά… Είχαν «ζεσταθεί» από τη συνεχή κίνηση!
Τα χρήματα αυτά τα είχε διοχετεύσει η CIA στην ΚΥΠ, με σκοπό να «αναβαθμιστεί» η δράση της ελληνικής Υπηρεσίας, να γίνει πιο αποτελεσματικό το αντικομουνιστικό της έργο, κλπ. Στη συνέχεια, κατ” εντολή Παπαδόπουλου και με μοχλό το Ρουφογάλη, γινόταν η «ανακύκλωση» και τα χρήματα όδευαν προς το Νίξον.Σαν σήμερα το 1967 ο Ρίτσαρντ Νίξον επισκέπτεται την Αθήνα και στηρίζει το καθεστώς της Χούντας.

Η χούντα ενίσχυσε το ταμείο της προεκλογικής εκστρατείας του Νίξον με 549.000 δολάρια. Μετρητά, ζεστά- ζεστά… Είχαν «ζεσταθεί» από τη συνεχή κίνηση!
Τα χρήματα αυτά τα είχε διοχετεύσει η CIA στην ΚΥΠ, με σκοπό να «αναβαθμιστεί» η δράση της ελληνικής Υπηρεσίας, να γίνει πιο αποτελεσματικό το αντικομουνιστικό της έργο, κλπ. Στη συνέχεια, κατ” εντολή Παπαδόπουλου και με μοχλό το Ρουφογάλη, γινόταν η «ανακύκλωση» και τα χρήματα όδευαν προς το Νίξον.

πηγή: Λέμε ΟΧΙ στη Χρυσή Αυγή

Η γλώσσα του σώματος όπως διακρίνεται στην φωτογραφία είναι επίσης και ο καλύτερη απάντηση σε όσους επικαλεστούν μια τυπική συνάντηση.