Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Ποιος έβαλε τη φωτιά στη Μόρια;


Αποτέλεσμα εικόνας για μορια φωτιαΣύμφωνα με νεότερες πληροφορίες που παίρνουμε από τον αλληλέγγυο κόσμο στη Λέσβο, υπάρχουν μαρτυρίες μεταναστών που καταγγέλλουν πως η φωτιά μπήκε όχι από μέσα από το στρατόπεδο -όπως εξαρχής διαδίδει επίσημα το ελληνικό κράτος και διάφορα Μ.Μ.Ε.-, αλλά από έξω και ΠΙΣΩ από το στρατόπεδο σε σημείο που υπάρχουν ελαιόδεντρα.
Εκτός από την περίεργη φωτιά που έκαψε το μεγαλύτερο μέρος του στρατοπέδου, υπάρχουν και όσα διαδραματίστηκαν κατά την έξοδο των γυναικόπαιδων από το φλεγόμενο μέρος. Μια ομάδα περίπου 20 φασιστών, οπλισμένοι με μαχαίρια και τσεκούρια επιτέθηκαν αδιακρίτως σε γυναίκες που κρατούσαν παιδιά και τις κυνήγησαν ενώ με τσεκούρι φαίνεται πως σπάστηκε αυτοκίνητο αλληλέγγυου.
Αποτέλεσμα εικόνας για μορια φωτια
Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίθεσης οι μπάτσοι επιδεικτικά αγνοούσαν τις εκκλήσεις για βοήθεια και έλεγαν στους κατατρομοκρατημένους μετανάστες-ριες πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και θα έπρεπε να φύγουν. «Τρέξτε – τρέξτε!», «προχωρήστε!» «δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι» έλεγαν σε όσους-ες δέχονταν τις επιθέσεις των φασιστών. Δηλαδή η ΠΑΓΙΑ και αποδεδειγμένη τακτική της ΕΛ.ΑΣ σε περιπτώσεις πογκρόμ: Επίβλεψη του πεδίου, μη παρέμβαση σε τελέσεις αξιόποινων πράξεων, εκφοβισμός των θυμάτων και δηλώσεις πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Είτε πρόκειται για τη δολοφονία Φύσσα, είτε για παλαιότερα πογκρόμ της Χρυσής Αυγής στο κέντρο της Αθήνας και αλλού, ακριβώς η ίδια τακτική. Φυσικά η τελευταία πινελιά ήταν οι συλλήψεις μεταναστών και όχι φασιστών και πάλι κατά τη γνωστή τακτική εκφοβισμού των θυμάτων που βρίσκονται κατηγορούμενα και αγνόησης του θύτη.
Αποτέλεσμα εικόνας για μορια φωτια

Το σχόλιο μας:

Είναι να απορεί κανείς πως οι αστυνομικές δυνάμεις, δηλαδή τα ΜΑΤ, «δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα» απέναντι σε μια ομάδα 20 περίπου ατόμων -σύμφωνα με τις μαρτυρίες-. Επίσης είναι να απορεί κανείς πως έγιναν συλλήψεις μεταναστών αλλά όχι ανθρώπων που κυνηγούσαν σε γυναίκες με μαχαίρια και κράδαιναν τσεκούρια. Βέβαια, αν απορεί κανείς με όλα αυτά είναι γιατί μάλλον δεν γνωρίζει τις πάγιες τακτικές των μηχανισμών του ελληνικού κράτους και των αιώνιων φίλων του. Εν προκειμένω μιας δράκας Νεοναζί της Λέσβου, που συνήθως φωτογραφίζονται στο νησί να κάνουν ομαδικές ασκήσεις και να χαριεντίζονται με μπλουζάκια της Χρυσής Αυγής. Η τελική πινελιά έρχεται από τα τζιμάνια της Νέας Δημοκρατίας στο νησί, που νομίζουν πως μπορούν να καθοδηγήσουν το στρατό των φουσκωτών παίρνοντας αυτοί τους ψήφους.

Είπαμε. Οι υποψηφιότητες για Νόμπελ είναι τόσες πολλές που δεν ξέρουν οι Σουηδοί που να το δώσουν … Ωραιόκαστρο; Λέσβο; Χίο; Μετά τη Μόρια, τώρα και στη Φιλιππιάδα.

Δημοκράτες, ιδού το κράτος σας. Μη το πιείτε, λουστείτε.

πηγή 


Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΑΡΤΥΡΙΑ: Oσα έγιναν στ αλήθεια κατα την υποστολή της Ελληνικής σημαίας στην Μυτιλήνη 18/09/2016

limani-epeisodia-18916Επειδή γράφονται και λέγονται πολλά ανακριβή και αναληθή για τα όσα συνέβησαν χθες στην προκυμαία της Μυτιλήνης προς αποκατάσταση της αλήθειας γράφω το συγκεκριμένο post.


Eδώ και κάποιες βδομάδες ακροδεξιοί κύκλοι προσπαθούν να κατασκευάσουν γεγονότα για να δημιουργήσουν σκηνικό έντασης ανάμεσα στους ντόπιους και τους πρόσφυγες και καλλιεργήσουν αντιπροσφυγικό κλίμα στο νησί. Σ αυτή τους την προσπάθεια αρωγοί βρίσκονται συγκεκριμένο τοπικό παραδημοσιογραφικό site καθώς και ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού που καθημερινά ξερνά ρατσισμό και φασισμό από το μικρόφωνο του.

Τόσο καιρό δεν τους βγαίνει κάποιο γεγονός ώστε να κατηγορήσουν τους ταλαιπωρημένους ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί στο νησί μετά τη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας. Έτσι, λοιπόν, την προηγούμενη Κυριακή 11 Σεπτέμβρη επινόησαν μια ιστορία ξεκινώντας από μια μισή αλήθεια που την έκαναν ένα ολόκληρο ψέμα.

Συγκεκριμένα κάθε Κυριακή πρωί στη Μυτιλήνη γίνεται από στρατιωτικό άγημα η έπαρση της σημαίας και κάθε απόγευμα η υποστολή της.Το γεγονός αυτό γίνεται σε ανάμνηση του αγήματος του Παύλου Κουντουριώτη που απελευθέρωσε τη Λέσβο το 1912. Την προπερασμένη Κυριακή 11 Σεπτέμβρη με εντολή της Λιμενικής Αστυνομίας η υποστολή της σημαίας που επρόκειτο να γίνει το απόγευμα δεν έγινε.Κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει εξηγήσει τον λόγο.

Άδραξαν λοιπόν την ευκαιρία γνωστά ακροδεξιά στοιχεία και τα φερέφωνα τους να διαδίδουν ότι η υποστολή της σημαίας δεν έγινε γιατί εμποδίστηκε από πορεία των προσφύγων. Αυτό ήταν ένα μεγάλο ψέμα κατασκευασμένο για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς τους. Καμιά πορεία προσφύγων δεν είχε γίνει την Κυριακή 11 Σεπτέμβρη.

Όλη την προηγούμενη εβδομάδα μέσα από τις σελίδες τους στα social media ακροδεξιοί όπως η αυτοαποκαλούμενη ως «Πατριωτική Κίνηση Λέσβου» αλλά και μέλη της Χ.Α. Λέσβου καλούσαν σε συγκέντρωση για χθες Κυριακή 18 Σεπτέμβρη, για να προστατεύσουν, όπως έγραφαν, την σημαία από τους "λαθροπίθηκους".
metanastes-epeisodia-limani
Το αποτέλεσμα ήταν να συγκεντρωθούν γύρω στα 50 άτομα εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι γνωστοί περιθωριακοί της Μυτιλήνης, άτομα με βαρύ ποινικό μητρώο και άλλα μπουμπούκια του υποκόσμου. Φυσικά υπήρχαν και άσχετοι με την συγκέντρωση περαστικοί που έκαναν αυτή την ώρα τη βόλτα τους στην προκυμαία και κοντοστάθηκαν να δουν τι γινόταν. Απέναντι από την συγκέντρωση των ακροδεξιών υπήρχε αντισυγκέντρωση από αντιφασίστες γύρω στα 30 άτομα κυρίως νεολαίοι οι οποίοι συγκεντρώθηκαν εκεί με σκοπό να αποτρέψουν τυχόν επιθέσεις των ακροδεξιών σε πρόσφυγες. Η υποστολή της σημαίας έγινε κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα από το άγημα και από χθες οι ακροδεξιοί και τα φερέφωνα τους άρχισαν να διαδίδουν ένα άλλο ψέμα.

Ότι δήθεν οι αντιφασίστες συγκεντρώθηκαν για να σταματήσουν το άγημα και με την παρέμβαση τους αυτό απετράπει. Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν συνέβη, τουναντίον όσοι πρόσφυγες βρισκόταν εκείνη την ώρα στην πλατεία στο άκουσμα του ελληνικού εθνικού ύμνου σηκώθηκαν όρθιοι.

Αυτά είναι τα πραγματικά γεγονότα στα οποία ήμουν μπροστά.

Η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας της Λέσβου παραμένει φιλάνθρωπη και αλληλέγγυα στους πρόσφυγες και γι αυτό γύρισε την πλάτη στα κηρύγματα μίσους.

Υ.Γ. Πραγματικά είναι ότι πιο σιχαμερό να βλέπεις προδότες της Κύπρου, πληροφοριοδότες της ασφάλειας την περίοδο της Χούντας και απογόνους μαυραγοριτών που έφτιαξαν την περιουσία τους στην Κατοχή να ψάλλουν τον εθνικό ύμνο!


Αναδημοσίευση απο facebook/ Θράσος Αβραάμ

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΣΤΑΥΡΌΣ ως σύμβολο θρησκευτικής λατρείας

Αποτέλεσμα εικόνας για σταυρός συμβολο θρησκειαςΟ ΣΤΑΥΡΌΣ
Αν ρωτήσουμε σήμερα κανένα χριστιανό τί παριστάνει ο σταυρός, θα μας απαντήσει ότι είναι ένα σύνεργο θανάτουένα όργανο βασανισμού πάνω στο οποίο σταυρώθηκε ο κύριος ΙησούςΣτην πραγματικότητα, αυτό είναι ολότελα λαθεμένο. Είναι πολύ αμφίβολο αν στ' αλήθεια ο σταυρός είναι το σύνεργο της σταύρωσης, γιατί στην αρχαιότητα οι άνθρωποι σταυρώνονταν πάνω σε κάτι στύλους με μια πλάγια σανίδα στο πάνω μέρος, σε σχήμα Τ. Δεν πρόκειται όμως γι' αυτό, αλλά για το γεγονός ότι σε πολλές θρησκείες συναντάμε την εικόνα του σταυρού, πολλούς αιώνες πριν από το χριστιανισμό, μα τότε ο σταυρός δεν αντιπροσώπευε ένα αντικείμενο που να έχει σχέση με το θάνατο, αντίθετα, ήταν το σύμβολο της ζωής, λόγου χάρη στους Αιγυπτίους και στους άλλους λαούς. Την εικόνα του σταυρού τη βρίσκουμε επίσης σε εργαλεία, σε αγγεία και σε μνημεία της παλαιολιθικής εποχής, όταν δεν ήταν γνωστός ούτε ο χαλκός, ούτε το σίδερο, δηλαδή χιλιάδες χρόνια πριν απ' το χριστιανισμό.
Ο σταυρός, λοιπόν, εμφανίζεται παντού στα μνημεία μιας εποχής που χάνεται στα βάθη των καιρών. Τί σήμαινε ο σταυρός πραγματικά; Σε πολλά μέρη, στην αρχή ο σταυρός ήταν ένα εργαλείο παραγωγής της φωτιάς. [Γραφικό 66]
Δεν είναι ανάγκη να εξηγήσουμε και πολύ ούτε και λεπτομερειακά πόσο ευεργετική, υπέροχη και γεμάτη μυστήριο ήταν για την ανθρωπότητα η ανακάλυψη της φωτιάς. Χάρη στη φωτιά ο άνθρωπος μπόρεσε να ζεσταθεί μες στις κρύες σπηλιές, να φωτίσει τις καλύβες του, να διαλύει το τρομαχτικό σκοτάδι της νύχτας. Ξαφνικά ο άνθρωπος ένιωσε πιο ισχυρός, οι δυνάμεις του μεγάλωναν σαν έμαθε να παράγει φωτιά. Άλλα τη φωτιά για πρώτη φορά βρήκε τον τρόπο να την προκαλεί τρίβοντας δυο ξερά ξύλα. Πόσο θα ξαφνιάστηκε, και συνάμα θα τρόμαξε ο άνθρωπος για να χαρεί μετά θωρώντας τη φλόγα που ξεπηδούσε σαν έτριβε τα δυο ξύλα! Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι ο πρωτόγονος άνθρωπος είδε στο σταυρό το σύμβολο της ζωής, της φωτιάς και του ήλιου. Ο άνθρωπος πίστευε ότι το μεγάλο ουράνιο άστρο, ο ήλιος, που σκορπάει το φώς, την ζέστη και τη ζωή κατέβηκε στη γη και ενσαρκώθηκε στις σπίθες, στις φλόγες που είδε μπροστά του. Και αυτό δεν είναι παράξενο, γιατί η φωτιά που παρήγαγε ο άνθρωπος ήταν ίδια με τη φωτιά που άναβαν πολλές φορές οι κεραυνοί μες στην καταιγίδα, όταν οι θεοί, σύμφωνα με την δοξασία των αρχαίων, έριχναν απ' τους ουρανούς πύρινα βέλη στη γη. Μετά την ανακάλυψη, όμως της φωτιάς και οι άνθρωποι μπορούσαν να ρίχνουν παρόμοια πύρινα βέλη—φλεγόμενα ξύλα— πάνω στ' αγρίμια που τους επιτίθονταν. Είχαν την εντύπωση ότι μ' αυτό απόχτησαν ένα μέρος από τη δύναμη των θεών. Κι εκείνοι που προσκυνούσαν τον ήλιο άρχισαν να λατρεύουν και τη φωτιά και η εικόνα του σταυρού έγινε σύμβολο του φωτός, της ζωής. Ο σταυρός δεν είχε τότε καθόλου τη σημασία που του δίνουν μερικοί σήμερα.
Η λατρεία της φωτιάς ήταν πολύ διαδομένη. Σε πολλές θρησκείες διατηρούνται ακόμα ίχνη αυτής της λατρείας. Ένας περσικός ύμνος που εξυμνεί τη φωτιά αρχίζει με τούτα τα λόγια: «Ω, συ φωτιά, άρχοντα παντοδύναμε, που υψώνεσαι απ' τη γη, φωτιά που σκορπάς, με τις λαμπρές σου φλόγες, φως στο βασίλειο του σκότους, συ που κυβερνάς την τύχη όλων των πλασμάτων, οποιοδήποτε όνομα κι αν φέρουν αυτοί. Συ λιώνεις το χαλκό και τον κασσίτερο, συ τη νύχτα γεμίζεις τρόμο την ψυχή του κακού...»[Γραφικό 67]
Αποτέλεσμα εικόνας για σταυρός συμβολο θρησκειας
Αργότερα, το εργαλείο παραγωγής της φωτιάς άλλαξε και πήρε το σχήμα της λεγόμενης σβάστικας (του αγκυλωτού σταυρού). Στο σημείο όπου σταυρώνονταν δυο κομμάτια ξύλα φτιάχνανε μια τρύπα απ' όπου περνούσαν ένα ξυλαράκι στρογγυλό. Με τη γρήγορη περιστροφή του ξύλου αυτού, οι άνθρωποι κατάφερναν να προκαλούν σπίθες. Τον αγκυλωτό σταυρό τον συναντάμε στους πιο διαφορετικούς λαούς. Στο βιβλίο του Μάλβερ«Επιστήμη και θρησκεία» ο αναγνώστης μπορεί να βρει πολυάριθμες εικόνες του αγκυλωτού σταυρού.[72] Τον παλιό καιρό, οι ναοί χτίζονταν σε σχήμα σταυρού. Στις Ινδίες, στην Κίνα, στην Κορέα, στο Μεξικό, στην Αίγυπτο και στην Ελλάδα συναντάμε το σύμβολο του σταυρού, εκατοντάδες και χιλιάδες χρόνια πριν από το χριστιανισμό. Όταν οι άνθρωποι κοιτάζουν σήμερα την εικόνα του ασσυριανού βασιλιά Ασουνασιραπάλ είτε των αρχιερέων Σαμσί-Μπιν και Σαμσί-Ούμπλου (που έζησαν 9—10 αιώνες πριν απ' το χριστιανισμό) με το σταυρό στο λαιμό, δυσκολεύονται να πιστέψουν πως αυτούς τους σταυρούς τους φορούσανε ειδωλολάτρες, χίλια χρόνια πριν από το χριστιανισμό. Το ίδιο καταπληχτικά μοιάζουν με τους σημερινούς σταυρούς αυτοί που βρέθηκαν με τις ανασκαφές στις Μυκήνες και στην Καππαδοκία, και που χρονολογούνται από μια εποχή 1200—1300 χρόνια πριν το χριστιανισμό.
Είναι, λοιπόν, αναμφισβήτητο ότι στην αρχή η λατρεία του σταυρού δεν είχε καμιά σχέση με την αφήγηση της σταύρωσης του Ιησού και οι χριστιανοί τη δανείστηκαν από άλλες θρησκείες.



Απο το βιβλίο του Εμμανουήλ Γιαροσλάβσκι  ΠΩΣ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ, ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΕΣ 

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: Το 1978 ΑΕΚ -ΠΟΡΤΟ 6-1

Σαν σήμερα πριν από 38 χρόνια η ΑΕΚ πέτυχε μια μεγάλη νίκη που προκάλεσε αίσθηση στην Ευρώπη. Η Νταμπλούχος Ελλάδας 1978 νίκησε 6-1 την Πόρτο στον πρώτο αγώνα του α' γύρου του Κυπέλλου Πρωταθλητριών, με δύο γκολ του Ντούσαν Μπάγεβιτς και από ένα των Αρδίζογλου, Τάσου, Νικολάου και Μαύρου. Μια από τις πιο λαμπερές βραδιές της ΑΕΚ του μεγάλου προέδρου Λουκά Μπάρλου, μια ποδοσφαιρική παράσταση που έφερε στην ΑΕΚ χιλιάδες νέους οπαδούς.

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Η πρώτη αεροπειρατεία στον κόσμο έγινε από νεαρούς Έλληνες την περίοδο του εμφυλίου...

Στις 14 Σεπτεμβρίου του 1948 το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Ελευθερία» στα περίπτερα έγραφε με έντονα, κεφαλαία γράμματα, «ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΝ ΩΔΗΓΗΘΗ ΒΙΑΙΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑΝ».
DAKOTA TAE 1948
 Ήταν η πρώτη καταγεγραμμένη αεροπειρατεία σε πτήση που εκτελούσε επιβατικό δρομολόγιο στον κόσμο. Δράστες ήταν 6 μαθητές της τάξης του Γυμνασίου από τη Θεσσαλονίκη, όλοι τους παιδιά αστικών οικογενειών και πρώην μέλη της Ε.Π.Ο.Ν. Στόχος τους να καταφέρουν να περάσουν μέσα από τη Γιουγκοσλαβία στο μέτωπο του Γράμμου και να ενωθούν με τον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος.

Πολεμικά σκάφη τύπου SPITFIRE σηκώθηκαν από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για να αποτρέψουν την αεροπειρατεία το επιβατικό της ΤΑΕ
Πολεμικά σκάφη τύπου SPITFIRE σηκώθηκαν από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για να αποτρέψουν την αεροπειρατεία στο επιβατικό της ΤΑΕ... 
 Ήταν η εποχή που ο ελληνικός Εμφύλιος μαίνονταν και η αριστερά διώκονταν βιαίως από τις κυβερνητικές δυνάμεις, ενώ οι δρόμοι για το βουνό ήταν αποκομμένοι. Με τη δικαιολογία ότι θα δώσουν εξετάσεις για το Πολυτεχνείο, οι πρώτοι αεροπειρατές της ιστορίας, οι Αλέξανδρος και Δημήτριος Κουφοδάκης (ετών 21 και 23 αντίστοιχα), Αχιλλέας Κλετιμλίδης (ετών 19), Αντώνης Βογιάζος (ετών 18), Γιώργος Κέλας (ετών 17) και Σπύρος Χειλμιάδης (ετών 18), κατέβηκαν αρχικά στην Αθήνα. Αυτή ήταν μόνο η αρχή από το παράτολμο και καινοφανές σχέδιό τους. Στις 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 13:15, οι 6 νέοι θα επιβιβαστούν από το αεροδρόμιο του Ελληνικού σε ένα αεροσκάφος της TAE, (της πρώτης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας – Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις), με δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Μεταξύ των ονομάτων των 21 επιβατών, ήταν και αυτό του βουλευτή Ιωάννη Αποστόλου. H πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία ήταν η Τ.Α.Ε, Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις και πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια της πτήσης και ενώ το αεροπλάνο βρίσκονταν πάνω από τη Σκύρο, τέσσερις από τους νεαρούς εισέβαλαν στο πιλοτήριο και οπλισμένοι με σουγιάδες και ένα μπουκάλι γκαζόζας, ζήτησαν από τον πιλότο να αλλάξει προορισμό και να προσγειώσει το σκάφος στο Βελιγράδι. Ακολούθησε συμπλοκή στο πιλοτήριο με το συγκυβερνήτη, ενώ μέσα σε εκείνο το διάστημα ο ασυρματιστής πρόλαβε να αναφέρει το συμβάν. Η εντολή που έλαβε είναι να «επιστρέψει το αεροπλάνο πάση θυσία αμέσως εις Θεσσαλονίκην». Ταυτόχρονα, απογειώθηκαν πολεμικά σκάφη τύπου SPITFIRE για να αποτρέψουν την αεροπειρατεία, αλλά ήταν ήδη αργά. Το επόμενο μήνυμα που εξέπεμψε ο ασύρματος ήταν «Είμεθα προσγειωμένοι Όφτσε Πόλε 60 χλμ. Νοτιοανατολικά Σκοπίων». Πολεμικά σκάφη τύπου SPITFIRE σηκώθηκαν από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για να αποτρέψουν την αεροπειρατεία στο επιβατικό της ΤΑΕ

aeropeitatia TAE
Η επιστροφή του αεροσκάφους σε ελληνικό έδαφος σηματοδότησε μια σειρά από ανακρίσεις, από τον ίδιο τον υπουργό Αεροπορίας, ενώ επιρρίφθηκαν ευθύνες και στους πιλότους που δεν κατάφεραν να παραπλανήσουν τους αεροπειρατές και να προσγειώσουν το σκάφος σε ελληνικό έδαφος. Τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και προφυλακίστηκαν. Οι 6 νεαροί που κατάφεραν να φτάσουν με τρένο στα Σκόπια, δικάσθηκαν ερήμην και κρίθηκαν ένοχοι και καταδικάσθηκαν σε θάνατο. Διώξεις και φυλακές γνώρισαν και οι οικογένειές τους οι οποίες δεν γνώριζαν τίποτα για τις προθέσεις των παιδιών τους. Αποτέλεσμα της πρώτης αεροπειρατείας στον κόσμο ήταν η εντατικοποίηση των ελέγχων στα αεροδρόμια και η λειτουργία τους στο εξής σε αυστηρότερο πλαίσιο. Οι έξι νεαροί αεροπειρατές καταζητούνται (1948). Από τους 6 νεαρούς αεροπειρατές, ο πιο γνωστός σήμερα είναι ο Αντώνης Βογιάζος, σκηνοθέτης που δημιούργησε ένα σημαντικό ντοκιμαντέρ για την ιστορία της εθνικής αντίστασης και είναι μεταφραστής του έργου του Λένιν στα ελληνικά.

Οι έξι νεαροί αεροπειρατές καταζητούνται (1948)

Ο "κλοιός" η ταινία του Κώστα Κουτσομύτη, βασισμένη στην πρώτη αεροπειρατεία σε πτήση επιβατικού δρομολογίουΤο 1987 οι κρίσιμες στιγμές από την πρώτη αεροπειρατεία αναβίωσαν στη μεγάλη οθόνη από τον σκηνοθέτη Κώστα Κουτσομύτη, στην ταινία «Ο Κλοιός». Ο «Κλοιός» η ταινία του Κώστα Κουτσομύτη, βασισμένη στην πρώτη αεροπειρατεία σε πτήση επιβατικού δρομολογίου...


πηγή

Συνέντευξη - παρουσίαση χειροποίητων μηχανών Stirling με τον Ηλία Κεραμιδά (video-foto)

Βιογραφικό: Ο Ηλίας Κεραμιδάς έχει γεννηθεί στην Ανεμώτια Λέσβου το 1954. Στο Δημοτικό Σχολείο Ανεμώτιας έλαβε τις πρώτες του γραμματικές γνώσεις και αργότερα στο γυμνάσιο της Καλλονής. Μετέπειτα εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου φοίτησε 6 χρόνια στη Σχολή Εργοδηγών Μηχανολόγων και Μηχανολογικού Σχεδίου για 2 χρόνια. Συγχρόνως εργαζόταν απο 1970 έως 1987 στη «Βιοχάλκο» ως Τεχνικός και από το 1987 έως το 2010 «Μινέρβα φαρμακευτική» με την ίδια ειδικότητα.

Καταρχάς να σε ρωτήσω τι είναι οι μηχανές Stirling και που τις συναντάμε ;

Μηχανές θερμού αέρα κλειστού κυκλώματος οι οποίες χρειάζονται μια πηγή θερμότητες πχ ήλιο, φλόγα. για να τεθούν σε λειτουργία. Εφευρέτης υπήρξε ο Σκοτσέζικος  Dr Robert Stirling(1790-1878). Ο R. Stirling ήταν ένας μηχανικός που έζησε την εποχή των ατμομηχανών. Επειδή όμως τα υλικά για τους λέβητες των ατμομηχανών δεν ήταν αντοχής οι λέβητες εσκάγανε και σκότωναν κόσμο. Ο R. Stirling μελέτησε και κατασκεύασε μια μηχανή η οποία λειτουργεί με θερμό αέρα και όχι με ατμό που ήταν μέχρι τότε. Επειδή όμως οι μηχανές αυτές τυγχάνουν λεπτομερούς σχεδιασμού και για το λόγο ότι παράλληλα εφευρέθηκε το disiel δεν έτυχαν συστηματικής παραγωγής. Η ΝΑΣΑ απ όσο γνωρίζω έχει χρησιμοποιήσει και χρησιμοποιεί μηχανές σε αποστολές στο διάστημα.
Μηχανή Stirling σε κίνηση
κατασκευή του Ηλία Κεραμιδά

Τι  στάθηκε αφορμή για να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με τις εν λόγω μηχανές;
Αφορμή στάθηκε όταν είδα μια μηχανή που λειτουργούσε με την θερμοκρασία του σώματος 36,6 . Η δουλεία μου ήταν η κατασκευή και συντήρηση μηχανών βιομηχανίας φαρμάκων και ήθελα στον προσωπικό μου ελεύθερο χρόνο να δημιουργήσω μηχανές που λειτουργούσαν με την αρχή του Stirling για προσωπική μου ευχαρίστηση.

Έχεις κατασκευάσει κάποια μηχανή Stirling κι αν ναι τότε ποια ήταν η πρώτη σου κατασκευή;
H πρώτη μου κατασκευή ήταν ένα ελικόπτερο.



Συνολικά μου πήρε ένα μήνα για να κατασκευαστεί. Αποτελείται από αλουμίνιο και Πλέξιγκλας τα οποία κατασκεύασα. Με δυσκόλεψε πάρα πολύ ο σχεδιασμός διότι δεν ήξερα τις μοίρες που χρειάζεται για δουλέψει η μηχανή. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα ότι τα έμβολα μεταξύ τους χρειάζονται να είναι σε 90 μοίρες. Και υπάρχει σφόνδυλος που αποταμιεύει ενέργεια για τους νεκρούς χρόνους. Η αύξηση των στροφών εξαρτάται από την θερμοκρασία του αέρα που είναι εγκλωβισμός μέσα στα έμβολα.


Ποιες ήταν οι μετέπειτα κατασκευές σου;
Επειδή το ελικόπτερο δεν πετάει λόγο βάρους από τα υλικά κατασκεύασα και τρία αυτοκίνητα τα οποία κινούνται. 

Επίσης κατασκεύασα μια μηχανή Stirling “τύπου V”. Οι κινητήρες σχηματίζουν το γράμμα V και από εκει προέρχεται η ονομασία. 
Βίντεο με την κατασκευή του Ηλία Κεραμιδά

Έχεις προβάλλει κάπου τα έργα σου; Αποσκοπείς σε οικονομικό όφελος;
Μόνο στο yοutube. Έχω κανάλι (StirlingEngines) που ανεβάζω τις κατασκευές και υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται από  όλο το κόσμο και εκδηλώνουν ενδιαφέρον με σχόλια και μηνύματα. Όχι δεν πουλάω τις κατασκευές επειδή έχουν συναισθηματική αξία που νομίζω δεν κοστολογείται.


Διάφορες άλλες χειροποίητες κατασκευές και συλλεκτικά αντικείμενα του Ηλία Κεραμιδά


Διάφορες χειροποίητες κατασκευές: Το καρότσι χρησιμοποιείται
και για τη τοποθέτηση ζάχαρης σε φακελάκια. 

Χαρταετοί: που αιωρούνται στην οροφή.
Τα βαρίδια δημιουργούν κλίση που δίνει την εντύπωση πως κινούνται μόνοι τους.

Αλευρόμυλος: Ο Η. Κεραμιδάς τον θυμόταν στη μηχανή του θείου του "Μηχανικέλι" όπου και δούλευε σε ηλικία 10 ετών. Τον δημιούργησε με πολύ κόπο και εξαιρετικής αισθητικής λεπτομέρειες. Σήμερα βρίσκεται στο πατρικό του σπίτι. 

Διάφορα παλιά αντικείμενα: Γραμμόφωνο ανάμεσα σε οικογενειακές εικόνες

Κουτί πυρομαχικών: Ενθύμιο του πατέρα του Η. Κεραμιδά απο τον πόλεμο.
Σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα υπέροχο χώρο φύλαξης ποτών.
Γκιουγιούμ: Περιείχε χλιαρό νερό και τοποθετούνταν πάνω σε σόμπα με ξύλα. Βρισκόταν στο καφενείο του Η. Κεραμιδά στην κεντρική πλατεία της Ανεμώτιας. 
Διακρίνονται χτυπήματα που προέρχονται από κοντακιές όπλων. Δεν γλύτωσε κι αυτό απο την μανία των "μπουραντάδων" που χτυπούσαν τους θαμώνες μέσα στο καφενείο του Ηλία Κεραμιδά που ήταν στέκι Αριστερών.

Ευχαριστώ πολύ τον Ηλία Κεραμιδά που δέχτηκε να παραχωρήσει συνέντευξη για να παρουσιάσουμε τις μοναδικές πολύτιμες μηχανές που δημιουργεί και τα άγνωστα αντικείμενα που συλλέγει στο σπίτι του. 

Για την συνέντευξη-παρουσίαση-καταγραφή, Σταύρος Ι. Μαντατής, Απόφοιτος Α.Ε.Α.Η.Κ. και Διαδικτυακού Προγράμματος Δημοσιογραφίας της Ακαδημίας των Πολιτών και σπουδαστής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.