Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Οι αντιρατσιστικές καταβολές του λαού της ΑΕΚ

Αναδημοσίευση απο το aek-live

Μπορεί η ΑΕΚ να είναι ρατσιστική ομάδα;
Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση θα πρέπει να γνωρίζουμε δύο βασικά πράγματα. Πρώτο: τι είναι ο ρατσισμός και δεύτερο και κυριότερο: την ιστορία της ΑΕΚ. Η γνώση και των δυο αυτών σε συνδυασμό, μπορεί να μας προκαλέσει μια μοναδική αγάπη γι αυτή την ομάδα, που δεν αρχίζει κι ούτε τελειώνει μια Κυριακή στο γήπεδο. Λατρεία που δεν περιορίζεται μόνο σε «τίτλους» και διακρίσεις, όπως συμβαίνει στο κόσμο άλλων ομάδων. Αλλά και επιθυμία να προστατευτεί αυτή η κληρονομιά που κουβαλάει για δεκαετίες η ΑΕΚ..

«Πέρα κι Αϊβαλή έγινε καταστροφή, μα μια ιδέα απ τον ξεριζωμό γεννήθηκε από πρόσφυγες εδώ»



Η Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως ιδρύθηκε το 1924 από πρόσφυγες στην Αθήνα. Ο δικέφαλος αετός που συμβολίζει την βυζαντινή αυτοκρατορία, το κίτρινο και μαύρο που είναι τα χρώματα της Κων/λης και οι σκοποί του σωματείου επιλέχτηκαν ως ιερή παρακαταθήκη στην ιστορία που ήδη από εκείνα τα χρόνια είχε επιφορτιστεί με αίμα και βάσανα.  
Η ιστορία των ανθρώπων της ΑΕΚ και της σχέσης τους με τον αθλητισμό ξεκινάει νωρίτερα. Στη Κωνσταντινούπολη στα τέλη του 19ου και στις αρχές το 20ου αιώνα το ελληνικό στοιχείο που ανθούσε οικονομικά κατείχε και τα «πρωτεία» στον αθλητισμό. Στη Περίοδο της Απολυταρχίας που διένυε η Οθωμανική Αυτοκρατορία, για τον Μουσουλμανικό Τουρκικό πληθυσμό, όχι να παίξει ποδόσφαιρο, αλλά ακόμη και η συσπείρωση του σ’ ένα φιλανθρωπικό σωματείο εθεωρείτο ποινικό αδίκημα. Κατά συνέπεια το ποδόσφαιρο παιζόταν είτε από τις οικογένειες των Άγγλων που ζούσαν στην Πόλη, είτε από τους Ρωμιούς που ήταν από τα ομορφότερα πολιτιστικά στοιχεία της Πόλης. [1]


Οι πολιτικές εξελίξεις καθορίζουν ιστορικά γεγονότα…
Αιτία της ίδρυσής της ΑΕΚ στάθηκε μια τραγωδία στη νεότερη ιστορία του Ελληνισμού, η Μικρασιατική Καταστροφή του 1922.
Η «Μεγάλη Ιδέα», «ο Εθνικός Πόλεμος» και η πολιτική του επεκτατισμού που εκφράστηκαν κυρίως από τον πρωθυπουργό και μετέπειτα πρόεδρο της ΑΕΚ, Ελευθέριο Βενιζέλο οδήγησαν τη χώρα στη Μικρασιατική Εκστρατεία και σε ένα καταστροφικό γι αυτήν πόλεμο.  Στον ξεριζωμό από τις περιοχές της Μικράς Ασίας και του Πόντου, περίπου 4.000.000 εκατομμυρίων ανθρώπων. Ο εκτοπισμός των οποίων αποτέλεσε την αφορμή δημιουργίας της ΑΕΚ.

…. η προσφυγιά θύμα του εθνικού διχασμού.
Ήδη πριν απ αυτή(σ.σ. την μικρασιατική καταστροφή), ο στενός φίλος του Ελ. Βενιζέλου από την επανάσταση της Θερίσου και διορισμένος απ τον ίδιο, το 1919 ύπατος αρμοστής Σμύρνης, Αριστείδης Στεργιάδης, (θέση που διατήρησε και μετά τις εκλογές του 1920 και την νίκη των αντιβενιζελικών) λίγο πριν την επικείμενη τραγωδία ενθάρρυνε με γράμματα άλλες πόλης και αντιπροσώπους της Αρμοστείας να  παρακινήσουν τους ελληνικούς πληθυσμούς να παραμείνουν ακόμα και μετά την κατάρρευση του Μετώπου. Ο ίδιος εγκατέλειψε την Σμύρνη με αγγλικό πλοίο και η κυνική δήλωση του: «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξει ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα»! μας προϊδεάζει για την αντιπροσφυγική πολιτική που θα τύχουν οι πρόσφυγες τα επόμενα χρόνια. Αλλά και τον φόβο που διακατείχε τους κυβερνητικούς της εποχής για κοινωνική αναταραχή.


Η προδοσία της «μητέρας πατρίδας»
Οι πρόσφυγες που κατάφεραν να περάσουν στον σημερινό ελλαδικό χώρο, κουβάλησαν μαζί τους και τις ελπίδες για μια νέα ζωή, που πολύ γρήγορα διαψεύστηκαν. Καθώς πέρα απ την φτώχεια, είχαν να αντιμετωπίσουν και την εχθρική αντιμετώπιση στη νέα πατρίδα τους, που εκπορεύονταν από πολιτικό μένος.

Οι αντιβενιζελικοί σε κάθε ευκαιρία θα επιτίθονταν με κάθε μέσο στους πρόσφυγες για τα φιλοβενιζελικά τους αισθήματα- βεβαία όσα διατηρήθηκαν κυρίως μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. 

Κομβικό σημείο για τη σχέση των προσφύγων με το ελλαδικό πολιτικό σύστημα θα είναι η υπογραφή της “Ελληνοτουρκικής συνθήκης φιλίας, ουδετερότητος και διαιτησίας” από τους Βενιζέλο και Κεμάλ. Ο μεσολαβητής γι’ αυτή την εξέλιξη ήταν ο Ιταλός δικτάτορας Μουσολίνι. Ο Ελ. Βενιζέλος θα υπογράψει το 1930 την “Συνθήκη” παρά την έντονη αντίδραση των προσφύγων, τους οποίους απείλησε με διώξεις, με το γνωστό Ιδιώνυμο. Δηλαδή, με την κατηγορία του εχθρού του κράτους. Το Ιδιώνυμο είχε ψηφιστεί για να κατασταλεί η ανάπτυξη του κομμουνιστικού κινήματος…. Με αυτή την κίνηση ο Βενιζέλος έθεσε οριστικά τέρμα στις ελπίδες των μικρασιατών να επιστρέψουν στις εστίες τους.
Η συμφωνία του 1930, μαζί με την υποβολή πρότασης του πρωθυπουργού της Ελλάδας Ελ. Βενιζέλου προς την Επιτροπή του Νόμπελ για την βράβευση του Μουσταφά Κεμάλ Πασά -που είχε ήδη λάβει το προσωνύμιο Ατατούρκ (Πατέρας των Τούρκων)- με το Νόμπελ Ειρήνης, εγκαινίασαν μια νέα εποχή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κείμενο που στάλθηκε στην Επιτροπή, στο οποίο ο Κεμάλ χαρακτηριζόταν ως: “πραγματικός στυλοβάτης της ειρήνης”.[2]
Η ξενοφοβία κι ο ρατσισμός σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο δεν είναι τωρινά φαινόμενα. Ο όρος μετανάστης για αρκετές δεκαετίες (ασφαλώς έχει και τώρα) είχε υποτιμητικό χαρακτήρα.

Ήταν χαρακτηριστική η άρνηση αποδοχής των προσφύγων ως «Ελλήνων πολιτών» δεκατρία χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.(…)Κηρύγματα φανατισμού και ρατσισμού προς τους «αυτόχθονες» κατά των προσφύγων γεμίζουν τις σελίδες των φιλομοναρχικών εφημερίδων. Οι πρόσφυγες αποκαλούνται «λεφούσι» και «Τούρκοι»: «Οι γηγενείς καλούνται να συνασπιστούν σε συλλόγους ‘αμύνης’ κατά των προσφύγων», έγραφε η «Ακρόπολις» στις 6 Φεβρουαρίου του 1936. Οι επιθέσεις κατά των προσφύγων ήταν συνεχείς. [3] Σας θυμίζει κάτι αυτό;
Η δικτατορία της 4ης Αυγούστου θα συνεχίσει και θα επεκτείνει το ρατσιστικό/ εθνικιστικό μίσος. Αποκορύφωμα αποτελεί η πράξη του εθνικιστή Ιωάννη Μεταξά που μετονόμασε στη Θεσσαλονίκη την Οδό Αποστόλου Παύλου σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ.[4] Ο Έλληνας εθνικιστής δηλαδή τίμησε τον Τούρκο εθνικιστή! Ο δικτάτορας δεν στάθηκε όμως μόνο σε αυτό κατά τα έργα και της ημέρες της «συμμορίας» του, απαγόρευσε σε όλη την χώρα το ρεμπέτικο τραγούδι και ότι άκουσμα είχε σχέση με τον ξεριζωμό.  Σε εκείνη την περίοδο αναφέρονται τραγούδια όπως: «Μου σπάσανε τον μπαγλαμά» και απαγορευμένα όπως: «Παραπονιούνται οι μάγκες μας»,  «Χτες το βράδυ στο σκοτάδι» κ.α. 

Στα χρόνια της κατοχής ο λαός της ΑΕΚ δίνει τον δικό του φόρο αίματος στον αγώνα για εθνική ανεξαρτησία και κοινωνική απελευθέρωση. Ανάμεσα στους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που πέθαναν εξαιτίας της πείνας και των κακουχιών, που εκτελέστηκαν, δολοφονήθηκαν ή έπεσαν στα πεδία των μαχών, υπήρξαν αναμφίβολα αμέτρητοι «ανώνυμοι» Ενωσίτες αδερφοί μας, οπαδοί της βυζαντινογέννητης Θεάς. Η στενότερη κιτρινόμαυρη οικογένεια, η ίδια η ομάδα, γνώρισε μόνο μια απώλεια, αυτή του Σπύρου Κοντούλη. [5]

Στον αντίποδα…
Υπήρξαν και αθλητές που ντρόπιασαν την ιστορία και το λαό της ΑΕΚ. Ένα τέτοιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Γιώργου Κατίδη. Ο οποίος όταν σημείωσε το νικηφόρο γκολ της ΑΕΚ στον αγώνα με την Βέροια, επέλεξε να πανηγυρίσει μπροστά στις εξέδρες με τον Ναζιστικό χαιρετισμό. Ένα χαιρετισμό που έχει συνδεθεί με τρομερά εγκλήματα εναντίων της ανθρωπότητας και τον θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων. Η άμεση ενεργοποίηση των αντιφασιστικών αντανακλαστικών των οπαδών που τον αποδοκίμασαν έντονα δεν άφησε χώρο και περιθώρια για παρερμηνείες. Ενδεικτική η ανακοίνωση της Original 21 όπου μεταξύ άλλων αναφέρει: «ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΦΟΡΑΓΕ ΤΗΝ ΦΑΝΕΛΑ..(….)Το να χαιρετάς φασιστικά... ΡΕ ΤΙΠΟΤΕΝΙΕ ΞΕΥΤΙΛΑ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων μας, της ίδιας μας της ιστορίας... της προσφυγιάς και των αντιφασιστικών μας αξιών!(….)Οι γερμανοτσολιάδες, οι νενέκοι και οι προσκυνημένοι, όσοι δηλαδή πριν από εσένα χαιρετούσαν με τον ίδιο τρόπο, είχαν και αυτοί δικαιολογίες. Η ιστορία δεν τους ξεχνά!ΕΜΕΙΣ, Η ΜΕΓΑΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΕΚ, ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΞΙΩΝ, ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ!»


Ο λαός της ΑΕΚ, που σε σχέση με άλλες ομάδες επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία, για το τι πρεσβεύει η ΑΕΚ, δεν ξεχνάει. Με graffiti σε τείχους και σε πανό στο γήπεδο και σε δρόμους, υπενθυμίζει: «ΑΕΚ σημαίνει προσφυγιά ξεριζωμένη», «Και το θαύμα της ΑΕΚ πρόσφυγες το έκαναν», «ΑΕΚ φτώχεια, προσφυγιά, ξεριζωμός, μοναδικός εχθρός μας είναι ο φασισμός».   

Πώς μπορούμε να ξεχάσουμε την ιστορία μας και να γίνουμε ρατσιστές; Να απαρνηθούμε τις ρίζες μας και τις καταβολές μας; Θα ήταν οξύμωρο αν τα εγγόνια των προσφύγων κυνηγούν σε αυτό το μέρος- που κυνηγούσαν τους παππούδες τους οι «ντόπιοι»- εξαθλιωμένους ανθρώπους, που κι αυτοί αναγκάστηκαν να εκτοπιστούν. Θα ήταν τραγελαφικό να στηριζόμασταν σε δόγματα περί ανωτερότητας.

Επειδή τότε όπως και τώρα υπήρξε μετακίνηση ανθρώπων χωρίς «νομιμότητα»,  που δεν βρήκαν οργανωμένους χώρους υποδοχής, που δεν είχαν κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα. Που κατηγορήθηκαν για ανηθικότητα και για μετάδοση ασθενειών. Αλλά απεναντίας εκείνοι προσέφεραν φτηνή εργατική δύναμη για να χτιστούν ένα σωρό δημόσια και ιδιωτικά έργα που βοήθησαν στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας. Κάτι υπέρπολύτιμο, καθώς δημιουργήθηκαν προσοδοφόροι τομείς για ντόπιους και ξένους επενδυτές. 

Κάποιος ίσως να αναρωτηθεί τι σχέση έχουν όλα τα παραπάνω με το τώρα και την ΑΕΚ…  Μα αυτή είναι η ΑΕΚ! Ο κόσμος της και η ιστορία της που συνδέεται με γεγονότα και καταστάσεις στην ιστορία αυτής της χώρας.            Σε αυτό το άρθρο έγινε μια μικρή προσπάθεια για να προσεγγιστούν ορισμένες  από αυτές τις πτυχές της ιστορίας ενός περήφανου αλλά και συνάμα αδικημένου και κατατρεγμένου κόσμου που ταυτίστηκε με το όνομα ενός αθλητικού σωματείου. 

ΥΓ: Στον κόσμο των αφεντικών είμαστε όλοι μετανάστες! Κι ο ρατσισμός που διασπά τους εκμεταλλευόμενους για να αποκομίζουν κέρδη οι επενδυτές/σωτήρες/καπιταλιστές δεν έχει χώρο ούτε στον αθλητισμό ούτε πουθενά. Αλλά κυρίως στην προσφυγική ΑΕΚ!




[1] Onur Yazıcıoğlu. Ποδοσφαιρικός σεβντάς στην εξορία, εφημερίδα Ανατολή, τεύχος Οκτωβρίου 2010
[2] Γιώργος Κόκκινος – Βλάσης Αγτζίδης. Tο τραύμα και οι πολιτικές της Μνήμης. Ενδεικτικές όψεις των συμβολικών πολέμων για την Ιστορία και τη Μνήμη, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα
[3] http://internos911.blogspot.gr/2014/09/blog-post_16.html
[4] Το πένθος δια τον θάνατον του Κεμάλ Ατατούρκ. Εκδηλώσεις ελληνικής θλίψεως, εφημ. Ελεύθερον Βήμα, 12-11-1938.
[5] http://oneloveaek.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Ελλάδα: “Η χώρα με τον δεύτερο αυξανόμενο πληθυσμό πολυεκατομμυριούχων στην Ευρώπη”!

Γράφει ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Στοιχείο πρώτο: Σύμφωνα με τα στοιχεία-σοκ που ανακοίνωσε το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής οι Έλληνες που ζουν σε συνθήκες ένδειας, φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού ανέρχονται στα 6,3 εκατομμύρια!
    Στοιχείο δεύτερο: Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ μόνο μέσα σε ένα χρόνο, από το 2012 στο 2013, τα νοικοκυριά που είχαν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν θέρμανση για τα σπίτια τους μειώθηκαν κατά 31,3%...
    Στοιχείο τρίτο: Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ το ποσοστό ανεργίας των νέων ανήλθε μεσοσταθμικά το 2013 στο 58,3%...
    Τα προηγούμενα δεδομένα αξίζει να συγκριθούν με ένα ακόμα στοιχείο. Προέρχεται από την έρευνα της εταιρείας «Wealth-Χ» με έδρα τη Σιγκαπούρη και της ελβετικής τράπεζας UBS. Η έρευνα αφορά στην καταγραφή των υπερδισεκατομμυριούχων ανά τον κόσμο. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
    Στοιχείο τέταρτο: Στην Ελλάδα το 2014 είχαμε 11 τον αριθμό Έλληνες κροίσους από 9 που είχαν καταγραφεί το 2013, οι οποίοι αύξησαν την περιουσία τους από τα 16 δισ. δολάρια στα 18 δισ. δολάρια (14,2 δισ. ευρώ). Σύμφωνα με την ίδια έρευνα επιβεβαιώνεται η τάση που είχε καταγραφεί από πέρσι στην αντίστοιχη έκθεση της «Wealth-Χ» στην οποία τονιζόταν ότι όσον αφορά τα άτομα με περιουσία μεγαλύτερη των 30 εκατ. δολαρίων η Ελλάδα έχει αναδειχτεί «η χώρα με τον δεύτερο αυξανόμενο πληθυσμό πολυεκατομμυριούχων στην Ευρώπη» (A. Γιαννίκος, http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=447986) …
    Από τα παραπάνω προκύπτουν τα εξής:
    Συμπέρασμα πρώτο: Η Ελλάδα έχει μετατραπεί παγκοσμίως σε ένα ανελέητο πειραματικό εργαστήριο του πιο αδυσώπητου καπιταλισμού. Στο όνομα της κρίσης και της τάχα μου «αντιμετώπισής της» ο μοναδικός νόμος που βασιλεύει είναι ο κεφαλαιοκρατικός νόμος της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου στα χέρια των πολυεθνικών και των μονοπωλίων. Παίρνουν από τους πολλούς τα πάντα και τα δίνουν όλα στους λίγους!
    Στην Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, τα 6,3 εκατομμύρια έχουν περιπέσει στην ένδεια, αλλά την ίδια ώρα τα θησαυροφυλάκια της ολιγαρχίας μεγεθύνονται κατά ρυθμό ευθέως ανάλογο των κοινωνικών ερειπίων. Στην Ελλάδα των 6,3 εκατομμυρίων φτωχών, μόλις 11 άνθρωποι, ποσοστό 0,00011% του πληθυσμού, κατέχει πλούτο που αντιστοιχεί σχεδόν στο 10% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας! Η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε «υπόδειγμα» χώρας που  οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι.
    Συμπέρασμα δεύτερο: Αυτοί που κυβέρνησαν, που επί δεκαετίες διαχειρίστηκαν τα κοινά για λογαριασμό βιομηχάνων, τραπεζιτών, εργολάβων, «νταβατζήδων», τοκογλύφων και κερδοσκόπων, είναι εκείνοι που χρεοκόπησαν, που ξεφτίλισαν και κατάντησαν τον ελληνικό λαό εδώ που τον κατάντησαν. Αλλά είναι οι ίδιοι που παριστάνουν τους «σωτήρες». Και ενώ καμώνονται τους «σωτήρες» το αποτέλεσμα της «σωτηρίας» είναι η αποθέωση των αβυσσαλέων κοινωνικών ανισοτήτων ανάμεσα στην συντριπτική πλειοψηφία του λαού και σε μια απειροελάχιστη «κάστα» εκπροσώπων της χρηματιστικής ολιγαρχίας.
    Συνεπώς: Αν οι «σωτήρες» μας αν γνώριζαν τι σημαίνει πολιτική τσίπα και πολιτικό φιλότιμο (στα οποία συχνά αναφέρονται), θα είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο επιλογές:
    α) Ή θα έβαζαν μια πέτρα στο λαιμό τους και θα εκλιπαρούσαν γονατιστοί να ανοίξει η γη και η θάλασσα για να τους καταπιεί ή β) θα εμφανίζονταν ενώπιον των εκατομμυρίων μισθοσυντήρητων, χαμηλοσυνταξιούχων, ανέργων, πτωχευμένων, και θα τους έλεγαν ένα και μόνο πράγμα:
«Ελληνίδες και Έλληνες, σας ζητάμε συγνώμη, αλλά ξέρουμε ότι με το κακό που σας προκαλέσαμε είναι αδύνατο να μας συγχωρήσετε. Γι' αυτό ως ελάχιστη ένδειξη ντροπής και ανάληψης των ευθυνών μας, σας δηλώνουμε ότι εξαφανιζόμαστε από προσώπου Γης και ότι το μόνο πια που σας ζητάμε είναι, αν μπορείτε, να μας ξεχάσετε».
    Αυτό θα έκαναν!
    Φυσικά, δεν μας διαφεύγει ότι μια τέτοια προσέγγιση ακούγεται πολύ… «λαϊκιστική» στα ευερέθιστα αυτάκια των δυναστών του λαού. Όπως, επίσης, δεν μας διαφεύγει το κυριότερο: Ότι η πολιτική, ως έκφραση συμφερόντων, ταξικών συμφερόντων, δεν διεξάγεται ούτε με όρους τσίπας, ούτε με όρους φιλότιμου, ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για εκείνη την πολιτική που υπηρετεί τους λίγους, βασανίζοντας τους πολλούς.
    Αντίθετα, στον πραγματικό κόσμο, εδώ που η «αυτοκριτική» είναι το συγχωροχάρτι για τις νέες αγιοαμαρτίες, έχουμε την πολιτική κάστα των δήθεν «σωτήρων», όλους αυτούς που οι Ηρόστρατοι και οι Γουλιμήδες δεν πιάνουν μπροστά τους χαρτωσιά, οι οποίοι διαθέτουν από πάνω και το απερίγραπτο θράσος να ποζάρουν σαν «σοφοί», σαν «Μεσσίες»!
    Θα ’λεγε κανείς ότι είναι πραγματικά απίθανο να παριστάνουν τους «σωτήρες» οι Ηρόστρατοι. Το πιο απίθανο, όμως, είναι ότι ο ελληνικός λαός τους ανέχεται – ακόμα – να δίνουν τέτοιου είδους παραστάσεις και να βαφτίζουν «μονόδρομο» την παραμονή του κόσμου της εργασίας σε ένα πολιτικό και οικονομικό καθεστώς που τον εξανδραποδίζει…

Αγωνιστικό κάλεσμα απο την Π.Α.ΣΥ Λέσβου την Πέμπτη 9 Οκτώβρη στις 11:00 το πρωί στον κόμβο της Λάρσου

   
                           ΚΑΛΕΣΜΑ

 ΣΕ ΠΑΛΕΣΒΙΑΚΟ ΠΑΝΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ  
     ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΟΚΤΩΒΡΗ ΣΤΙΣ 11:00 ΤΟ ΠΡΩΙ
     ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΤΗΣ  ΛΑΡΣΟΥ

     Αγρότη κτηνοτρόφε η ραγδαία και συνεχιζόμενη εξάπλωση του καταρροϊκού πυρετού που έχει πλήξει το σύνολο των κοπαδιών του νησιού μας και η εγκληματική αδιαφορία τοπικών αρχών και κυβέρνησης που δεν παίρνει κανένα μέτρο για τη λύση και αντιμετώπιση του προβλήματος, μας οδηγεί για μια ακόμα φορά στο συμπέρασμα ότι αυτή η πολιτική στόχο έχει να ξεκληρίσει την μικρομεσαία αγροτιά και να συγκεντρώσει γη και παραγωγή σε λίγα χέρια.
     Εδώ και χρόνια όχι μόνο δεν έχει δοθεί λύση στα προβλήματα που βασανίζουν την μικρομεσαία αγροτιά , αλλά συνεχώς προσθέτονται και άλλα. Τελευταία ο αποχαρακτηρισμός των βοσκοτόπων που ήρθε να λεηλατήσει την εξισωτική αποζημίωση από χιλιάδες κτηνοτρόφους , τα νέα χαράτσια στη λαϊκή οικογένεια με την εφαρμογή του ΕΝΦΙΑ που βάζει χέρι στα χωράφια μας αλλά και όλες οι αυξήσεις σε εισφορές του ΟΓΑ , ΕΛΓΑ , και ΟΣΔΕ , στις ζωοτροφές , τα λιπάσματα και σε όλα τα γεωργικά εφόδια, μας οδηγούν σταθερά έξω από τα χωράφια μας , έξω από τα κοπάδια μας.
     Αγρότη αγρότισσα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα αυτά δεν ήρθαν από το πουθενά. Είναι οδηγίες της Ε. Ε. που υπηρετούν πιστά η σημερινή κυβέρνηση, οι κυβερνήσεις που πέρασαν αλλά και αυτές που πρόκειται να έρθουν και θα είναι πλήρως υποταγμένες στις προσταγές της λυκοσυμμαχίας.
     Γι’ αυτό καλούμε για άλλη μια φορά τους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας και να συμμετέχουμε μαζικά και δυναμικά στο νέο συλλαλητήριο που διοργανώνουμε την Πέμπτη 9 Οκτώβρη στις 11:00 το πρωί στον κόμβο της Λάρσου, γιατί μόνο έτσι θα έρθει η λύση στα προβλήματά μας.   

          ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

·         Να δοθούν κανονικά οι εξισωτικές αποζημιώσεις στους κτηνοτρόφους, όπως δίνονταν μέχρι σήμερα.
·         Να δίνεται η ενίσχυση στους κτηνοτρόφους με βάση τον αριθμό του ζωικού κεφαλαίου και της παραγωγής και όχι να απαιτούνται βοσκότοποι (όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες).
·         Άμεση αποζημίωση των κτηνοτρόφων για όλα τα νεκρά ζώα και για όλα τα ζώα που θανατώνονται από την Κτηνιατρική Υπηρεσία σε χώρους ελεγχόμενους, για προστασία της δημόσιας Υγείας.
·         Αποζημίωση για το σύνολο της χαμένης παραγωγής που θα προέλθει εξαιτίας του καταρροϊκού πυρετού.
·         Θεσμοθέτηση ικανοποιητικών κατώτερων εγγυημένων τιμών και επιδοτήσεων για όλα τα γεωργικά και ζωοκομικά προϊόντα.
·         Μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα αγροτικά εφόδια και αφορολόγητο πετρέλαιο, όπως στους εφοπλιστές.
·         Στήριξη της εγχώριας παραγωγής με δραστικό περιορισμό των εισαγωγών προϊόντων που παράγουμε, σε σύγκρουση με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
·         Επιδότηση των ζωοτροφών και μέτρα ενίσχυσης για αύξηση της κτηνοτροφικής παραγωγής. Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή, καμία παρακράτηση στις επιδοτήσεις.
·         Δωρεάν δήλωση καλλιέργειας του ΟΣΔΕ και ηλεκτρονική σήμανση.
·         Να μη γίνει κανένας πλειστηριασμός σπιτιού, στάνης ή χωραφιού, συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
·         Κατάργηση όλων των άμεσων και έμμεσων περιορισμών στη φυτική και κτηνοτροφική παραγωγή.
·         ΕΛΓΑ αποκλειστικά κρατικό φορέα για την πλήρη ασφάλιση ζωικής και φυτικής παραγωγής και του κεφαλαίου, αποζημίωση στο 100% των ζημιών από όλους τους φυσικούς κινδύνους και νόσους.
·         Στελέχωση και εξοπλισμό των κρατικών Κτηνιατρικών Υπηρεσιών για προστασία του ζωικού κεφαλαίου, των κτηνοτρόφων και της δημόσιας Υγείας.
·         Κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όλων των αγροτών και θεώρηση βιβλιαρίων χωρίς όρους και προϋποθέσεις με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
·         Μέτρα στήριξης για αναβάθμιση της ζωής στην ύπαιθρο.
·         Σύνταξη στα 60 για τους άντρες, στα 55 για τις γυναίκες.


                                                                              Τοπική Γραμματεία Π. Α. ΣΥ Λέσβου




Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Ολο και πιο πίσω...

Θα χάσει το λογαριασμό όποιος επιχειρήσει να μετρήσει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη διευθέτηση του χρέους.

Ας θυμηθούμε, έτσι για πλάκα, μερικές παλιότερες, δηλαδή... πριν 2 χρόνων: «Σύσταση επιτροπής ελέγχου του χρέους», «διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους», «επαναγορά χρέους», «ριζική επαναδιαπραγμάτευση του χρέους». Στη συνέχεια, αυτά που δεν ήταν και τίποτα ριζοσπαστικά έγιναν: «Τριετής τουλάχιστον αναστολή πληρωμών προς ιδιώτες με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕ» και «με τη σύμφωνη γνώμη και των πιστωτών», «αναδιάρθρωση του χρέους με διαγραφή μεγάλου μέρους του, μορατόριουμ στην αποπληρωμή και ρήτρα ανάπτυξης». Ενώ αργότερα: «Τι θα κάνουμε με το χρέος; Το αυτονόητο. Αυτό που προτείνει το Διεθνές Ταμείο για όλον τον κόσμο».


Κάπως έτσι πορευόμενοι φτάσανε στη δήλωση Σταθάκη «μέσα από διαπραγματεύσεις και συμβιβασμούς μπορούμε να βρούμε μία λύση, η οποία θα είναι βιώσιμη και εποικοδομητική για όλες τις πλευρές» και στην προχτεσινή του Γ. Δραγασάκη στη «Real news»: «Αντί για κούρεμα μπορεί να υπάρξει «απόσυρση» του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, δηλαδή ένα μέρος του χρέους να αποσυρθεί από τις αγορές ή τους φορείς που το κατέχουν σήμερα και να κρατηθεί «παγωμένο» στα πλαίσια της ΕΚΤ». Ολο και πιο πίσω, λοιπόν, τα βήματα του ΣΥΡΙΖΑ, στο όνομα του «ρεαλισμού» και δεν έχουν βγει καν κυβέρνηση. Τι διαφορά θα έχει για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα το αν το χρέος «κουρευτεί», επιμηκυνθεί η αποπληρωμή του ή παγώσει μέρος του; Καμιά, θα αλλάξουν απλά οι τρόποι που θα το πληρώσουν!

Η Banda Bassotti τραγουδάει στα σύνορα Ουκρανίας- Ρωσίας για να μεταφέρει την αλληλεγγύη της εργατικής τάξης της Ιταλίας

 Η Ιταλική ska-punk μπάντα, Banda Bassotti, έδωσε μια παράσταση έκπληξη σε ένα πλήθος από δεκάδες πολίτες στην πόλη Rostov Oblast στο Ντόνετσκ, τη Δευτέρα. Η ρωσική πόλη στα σύνορα του Ντόνετσκ βρίσκεται στην Seversky Ντόνετς ποταμό, κοντά στα σύνορα Ρωσίας-Ουκρανίας. 

Απο την Banda Bassotti ο David Cacchione δήλωσε: "Η σιωπή των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης για το τι συμβαίνει στη Νοβορόσια είναι εγκληματική - έχουμε βαρεθεί με αυτή τη σιωπή Γι 'αυτό αποφασίσαμε να έρθουμε εδώ και να μμεταφέρουμετην αλληλεγγύη της εργατικής τάξης της Ιταλίας. "

Μετά τη συναυλία, Banda Bassotti συναντήθηκε με εκπροσώπους της πολιτοφυλακής της Λαϊκής Δημοκρατίας Lugansk, όπου παρέδωσαν τις δωρεές που είχαν συσσωρεύσει. Η μπάντα αναμένεται ότι θα επιστρέψει στη Μόσχα την Τρίτη.

Η κτηνωδία των Ουκρανών Ναζί δεν σταματάει ούτε στα μνημεία των ηρώων του Β. Παγκοσμίου Πολέμου pics

H Ουκρανική εθνική φρουρά βεβήλωσε σοβιετικά μνημεία του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, χρησιμοποιώντας τα για σκοποβολή. Δεν έχει τέλος η κτηνώδη μανία που επιδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία οι Ναζί που εκπορεύονται απο Ε.Ε. και Η.Π.Α. για τον πραγματικό εχθρό και φόβο τους, τον Κομμουνισμό.  



Τα συμπεράσματα απο την φωτογραφία δικά σας....

Θα μπορούσαν να είχαν δοθεί πολλές ονομασίες για την παρακάτω φωτογραφία όπως:
Ανορθολογισμός VS Ορθολογισμού  
Σκοταδισμός VS Φωτός
Πίστη VS Επιστήμης 
Δόγμα VS Γνώσης 
και άλλα πολλά, αφήνουμε στην κρίση σας την ονομασία και τα συμπεράσματα απο τις ομοιότητες των θρησκευτικών πιστέων για τους "ιερούς" πολέμους ενάντια στους απίστους και στον αντίποδα την εξολοκλήρου διαφορά τον άνθρωπο που μάχεται για τον άνθρωπο. Απαλλαγμένο απο την αλαζονεία των "μοναδικών" δογμάτων.