Η Ένωση Αθέων σας προσκαλεί στον "Φανερό Δείπνο", την Παρασκευή 18-04-2014 (γνωστή και ως "Μεγάλη") στις 8 μ.μ.
Αποχή από το πένθος και τη νηστεία για όποιον καθορίζει τη διατροφή του με τη λογική και όχι με βάση εντολές εκπροσώπων υποτιθέμενων μεταφυσικών όντων.
Χορτοφάγοι/ες και κρεοφάγοι/ες είναι όλοι/ες ευπρόσδεκτοι/ες, αρκεί να υπάρχει κέφι και το μενού προσαρμόζεται!
Στην Αθήνα η εκδήλωση θα γίνει στο ψητοπωλείο "Η Γυριστρούλα", Πλατεία Ασωμάτων και Αδριανού, Θησείο απέναντι από τον ΗΣΑΠ, τηλ. 210 3211966.
Στην Θεσσαλονίκη θα γίνει στο "Ελιά Λεμόνι", Μάρκου Μπότσαρη 19Α, τηλ. 2310888558, 2310865691.
Το κόστος θα εξαρτηθεί από την κατανάλωση του καθενός/μίας. Μπορείτε να παραγγείλετε ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις δυνατότητές σας.
Παρακαλούμε δηλώστε συμμετοχή με email το αργότερο έως την Πέμπτη 17-04-2014, στο contact@atheia.gr αποσαφηνίζοντας αν πρόκειται για την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη και δηλώνοντας πόσα ακριβώς άτομα θα έρθουν μαζί με εσάς, ώστε να διευκολύνουμε τα καταστήματα στην προετοιμασία. Η εγγραφή στο event του facebook δεν θεωρείται δήλωση συμμετοχής.
Στις Ευμενίδες του Αισχύλου (στ. 151), ο Χορός αποκαλεί τον Ορέστη «άθεον άνδρα», επειδή σκότωσε τη μητέρα του, μολονότι είναι φανερό πως εκείνος δεν αμφιβάλλει για την ύπαρξη των θεών, συνομιλεί μάλιστα με τον Απόλλωνα. Και δεν είναι η μόνη περίπτωση, όπου άθεος χαρακτηρίζεται από τους αρχαίους κι εκείνος που παραβαίνει τους νόμους των θεών ή ασεβεί με κάποιον άλλον τρόπο.
Πρόσωπα που αρνούνται ευθαρσώς την ύπαρξη οποιονδήποτε θεοτήτων, εμφανίζονται στο δεύτερο μισό του 5ου αιώνα. Αποκαλούνται άθεοι, επίθετο που εξακολουθεί να συγχέεται με τον ασεβή, μία κατηγορία που οδήγησε στη φυλακή, στην εξορία, ακόμα και στον θάνατο αρκετούς Αθηναίους δίκαια ή άδικα.
Οι γνωστοί σε εμάς άθεοι της εποχής, που πίστευαν πως οι θεοί είναι επινόηση των ανθρώπων, είναι ο Πρόδικος από την Κέα, ο Κριτίας ο Αθηναίος, ο Διαγόρας ο Μήλιος και ο Κινησίας. Αυτοί, κάτω από την επίδραση της σοφιστικής κίνησης, που έθεσε υπό αμφισβήτηση, όχι μόνο τις καθιερωμένες θρησκευτικές αντιλήψεις, αλλά και την εγκυρότητα του ίδιου του Νόμου και την ύπαρξη των θεών, για πρώτη φορά, είτε υπονοούν είτε απερίφραστα διακηρύττουν ότι θεοί δεν υπάρχουν. Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, συμπεριφέρονται με αναίδεια και προβαίνουν σε απρέπειες που προκαλούν την αντιπάθεια των συμπολιτών τους.
Ο Πρόδικος ο Κεῖος ήταν φυσικός φιλόσοφος και Σοφιστής, στενός φίλος του Σωκράτη. Το όνομά του συνδέεται με τον μύθο του Ηρακλή που καλείται να επιλέξει ανάμεσα στην Αρετή και στην Κακία, αφήγηση που υπήρχε στο έργο του «Ὥραι» και την οποία επανέλαβε πολλές φορές στις διαλέξεις του. Στην εποχή του ήταν διάσημος για δύο πράγματα: την εμμονή του στην ακριβή χρήση των λέξεων και τις αθεϊστικές του αντιλήψεις.
Ο Πρόδικος, εξετάζοντας το θέμα ανθρωπολογικά, ισχυρίστηκε πως ο άνθρωπος επινόησε τις θεότητες, από ευγνωμοσύνη για τα αγαθά που του παρείχε η φύση. Δεν είναι τυχαίο, έλεγε, πως οι αρχαιότεροι θεοί σχετίζονται άμεσα με τη διατροφή, όπως είναι η Δήμητρα ή την απόκτηση ευημερίας, όπως ο Διόνυσος. Και κάθε φορά που αντιλαμβάνονταν την αξία κάποιου πράγματος και τη συνεισφορά του στην επιβίωση και στην πρόοδο, το θεοποιούσαν και γιόρταζαν λατρεύοντάς το. Έτσι έγινε με τον ήλιο, τη σελήνη, τα ποτάμια, τη φωτιά.
Αυτή η ορθολογική ερμηνεία της θρησκευτικότητας του ανθρώπου, ρίχνει φως στο φαινόμενο να ταυτίζεται η ονομασία ενός ωφέλιμου πράγματος με το όνομα του αντίστοιχου θεού, ο οποίος θεωρείται και ο εφευρέτης του πράγματος αυτού (για παράδειγμα, η φωτιά ονομάζεται και Ήφαιστος, το τζάκι Εστία, η Γη ταυτίζεται με τη θεά Γαία). Παράλληλα αντικρούει την ερμηνεία του Δημόκριτου, που ισχυριζόταν πως κίνητρο για την επινόηση των θεών ήταν ο φόβος για τα φαινόμενα της φύσης που απειλούσαν την ανθρώπινη ζωή.
Επόμενος άθεος, ο Κριτίας, ο αριστοκράτης μαθητής του Σωκράτη και συγγενής του Πλάτωνα, που έβλεπε την πίστη στους θεούς ως ένα πολύ αποτελεσματικό, πολιτικό εργαλείο που επινόησαν οι ηγεμόνες για να πειθαναγκάσουν τους υπηκόους τους να είναι πειθαρχημένοι. Η ανάγκη αυτή προέκυψε, υποστηρίζει ο Κριτίας, επειδή η νομοθεσία, μπορεί να απέτρεπε τους κακούς από τη διάπραξη εγκλημάτων φανερά, αλλά εξακολουθούσαν τον άνομο βίο τους όταν κανείς δεν τους έβλεπε. Επινοήθηκαν λοιπόν οι θεοί που τα βλέπουν όλα και πάντα, ώστε να περιοριστεί η παρανομία στα κρυφά.
Το 415 π.Χ κατηγορήθηκε μαζί με τον Αλκιβιάδη για τη βεβήλωση των Ερμών και καταδικάστηκε σε φυλάκιση, ενώ οκτώ χρόνια αργότερα εξορίστηκε. Επέστρεψε το 405 και λίγο μετά εξελέγη μέλος των τριάκοντα τυράννων στην Αθήνα. Με την εξουσία αυτή εξόντωσε τους πολιτικούς του αντιπάλους χωρίς έλεος, άρπαξε περιουσίες συμπολιτών του, ενώ απαγόρευσε στον δάσκαλό του, τον Σωκράτη να διδάσκει. Σκοτώθηκε έναν χρόνο αργότερα, κατά τη διάρκεια της επανάστασης των δημοκρατικών του Θρασύβουλου.
Ο Διαγόρας ο Μήλιος ήταν ποιητής και έγραφε κυρίως διθυράμβους. Αιχμαλωτίστηκε από τους Αθηναίους, όταν κατέλαβαν την Μήλο και ο Δημόκριτος πλήρωσε ένα μεγάλο ποσό για τον ελευθερώσει.
Σχεδόν παντού όπου γίνεται αναφορά σε αυτόν, τον συνοδεύει το επίθετο «άθεος». Μιλούσε περιπαιχτικά και χωρίς κανέναν σεβασμό για τα μυστήρια, αποκαλύπτοντας μάλιστα τα άρρητα των τελετών. Δικάστηκε ερήμην για ασέβεια, την εποχή που οι Αθηναίοι ετοιμάζονταν για τη Σικελική εκστρατεία. Κατά πάσα πιθανότητα είχε αναμειχθεί σε πολιτικές ταραχές, ενέργεια που μαζί με την καταγωγή του από εχθρική για την Αθήνα πόλη, συνέβαλαν στην καταδίκη του. Εκείνος πάντως φρόντισε να εγκαταλείψει εγκαίρως την πόλη και να καταφύγει στην Κόρινθο, όπου και έζησε ως το τέλος της ζωής του.
Στο «Περί της φύσης των θεών» του Κικέρωνα, διασώζεται μία αφήγηση που μας δίνει μία ιδέα για την επιχειρηματολογία του Διαγόρα: Ένας φίλος του προσπαθεί να τον πείσει για την ύπαρξη των θεών, λέγοντάς του ότι υπάρχουν πολλές εικόνες ανθρώπων που σώθηκαν από φουρτούνες, επειδή επικαλέστηκαν τους θεούς. Ο Διαγόρας του απαντά «πουθενά, όμως, δεν υπάρχουν οι εικόνες εκείνων που δεν σώθηκαν».
Ένας λιγότερο γνωστός σε εμάς, αλλά διαβόητος εκείνη την εποχή, ήταν ο Κινησίας (450-390 π.Χ περ.), ένας Αθηναίος ποιητής και μουσικός (πολύ κακός, μάλιστα). Οι πολύ εξεζητημένες χορογραφίες του, οι συγκεχυμένες μελωδίες του, που ο κόσμος δυσκολευόταν να τραγουδήσει, η άσχημη εμφάνισή του και η πρωτότυπη ιδέα του να καταργήσει τα χορικά στις κωμωδίες (με νόμο που πρότεινε και ψηφίστηκε το 400 π.Χ) τον έκαναν αγαπημένο στόχο των κωμικών. Το τελευταίο μάλιστα, του χάρισε το διόλου κολακευτικό επίθετο «χοροκτόνος». Η ίδια η Μουσική, σε μία κωμωδία του Φερεκράτη, τον αποκαλεί «κατάρατο Αττικό» και διαμαρτύρεται γι’ αυτόν στη Δικαιοσύνη.
Αυτός, λοιπόν, ο Κινησίας ήταν μέλος ενός συλλόγου ασεβών, των «κακοδαιμονιστών», οι οποίοι έκαναν οτιδήποτε μπορούσε να προκαλέσει το θρησκευτικό συναίσθημα των Αθηναίων. Η αγαπημένη τους απασχόληση ήταν να οργανώνουν δείπνα τις αποφράδες ημέρες*, κατά τη διάρκεια των οποίων χλεύαζαν τους θεούς και τους νόμους. Ο Λυσίας αναφέρει πως ο Κινησίας ήταν ο δράστης μίας πράξης βεβήλωσης του αγάλματος της Εκάτης (παρόμοια πράξη με εκείνη της κοπής των Ερμών). Δεν γνωρίζουμε τίποτ’ άλλο γι’ αυτόν, εκτός του ότι πέθανε πάμπτωχος.
Όπως μας ενημερώνει ο Θουκυδίδης, οι Αθηναίοι, μετά την φρικτή εμπειρία του Πελοποννησιακού Πολέμου «αποφάσιζαν να χαρούν τη ζωή τους όσο ταχύτερα μπορούσαν, επιδιδόμενοι στις απολαύσεις, διότι θεωρούσαν και τη ζωή και τον πλούτο εξ ίσου εφήμερα. [….], έκριναν ότι δεν υπήρχε καμία διαφορά μεταξύ ευσεβείας και ασεβείας […] επειδή κανείς δεν πίστευε πως θα επιζήσει, για να δώσει λόγο για τα εγκλήματά του και τιμωρηθεί γι’ αυτά.» Η γοργή εξάπλωση της ανηθικότητας και της απολίτιστης συμπεριφοράς. οδήγησε τους Αθηναίους να ψηφίσουν την πρόταση του Διοπείθη περί ασεβείας, το 431 π.Χ.
Δεν θα πρέπει, ακόμα, να μας διαφεύγει το γεγονός πως πρόκειται για μία εποχή έντονων πολιτικών ταραχών και συχνά πίσω από την κατηγορία περί ασεβείας, κρύβονταν πολιτικές σκοπιμότητες. Τέτοια ήταν η περίπτωση του Σωκράτη, που ενώ ήταν βαθύτατα θρησκευόμενος, εκτελέστηκε το 399 ως ασεβής.
Κάπως έτσι, μία κοινωνία που ήταν πάντα ανοιχτή στις διαφορετικές απόψεις, που, τις καλές εποχές, διασκέδαζε συζητώντας με τους ξένους επισκέπτες της για άλλους θεούς και άλλα έθιμα, όπως κάθε κοινωνία που αντιμετωπίζει την διάλυση, στρέφεται σε οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει ένα στέρεο θεμέλιο για την θεραπεία της. Και αυτή δεν ήταν μία καλή εποχή για αμφισβητήσεις, πόσω μάλλον για προκλήσεις.
*Αποφράδες ημέρες ήταν οι γρουσούζικες μέρες, συνήθως ημερομηνίες κατά τις οποίες είχαν συμβεί τραγικά γεγονότα. Τις ημέρες αυτές δεν λειτουργούσαν οι δημόσιες υπηρεσίες, δεν διοργανώνονταν εκδηλώσεις πολιτικές ή θρησκευτικές και δεν σταματούσαν οι εμπορικές συναλλαγές. Αποφράς, από την πρόθεση από και το ρήμα φράζω = λέγω, διότι ούτε καν αναφέρονταν σε αυτές.
ΠΗΓΕΣ
E.R. Dodds, The Greeks and the Irrational, Berkeley: U. California Press, 1951
W. K. C. Guthrie, The Sophists, Cambridge University, 1971
Σαν σήμερα, η ΑΕΚ, η ομάδα των Μήλα, Αμερικάνου, Τρόντζου, Ζούπα, Βασιλειάδη, Τσάβα, Πετράκη, Νεσιάδη, Λαρετζάκη, , Δημητριάδη και Χρηστέα γίνεται η πρώτη ομάδα που κατέκτησε ευρωπαϊκό τίτλο στην Ελλάδα. Το Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης.
Το καθιερωμένο ραντεβού στο Καλλιμάρμαρο έχει δοθεί για σήμερα με την Original21 να υπενθυμίζει την Τρίτη (1/4) στον κόσμο τη συνάντηση και την απώλεια του τεράστιου Γιώργου Αμερικάνου να «πονάει» όλη την οικογένεια της ΑΕΚ.
Ο «Παγκόσμιος» θα παρακολουθεί από τον ουρανό τα 46 γενέθλια της δικής του γιορτής αλλά και των υπόλοιπων που έβαλαν την υπόγραφή τους στο θρίαμβο, ενώ από ψηλά θα δει την Ένωση να επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια, όντας φύλακας άγγελος της, όπως πάντα.
Η ομάδα
Εκείνη τη χρονιά στη Ένωση ήταν προπονητής ο Νίκος Μήλας, ενώ το ρόστερ της ομάδας αποτελούνταν από τους: Γιώργο Αμερικάνο, Γιώργο Τρόντζο, Λάκη Τσάβα, Χρήστο Ζούπα, Αντώνη Χρηστέα, Στέλιο Βασιλειάδη, Αίαντα Λαρεντζάκη, Νίκος Νεσιάδη, Αντρέα Δημητριάδη και Πέτρο Πετράκη. Η ΑΕΚ βρισκόταν πάντα στην πρώτη γραμμή στα Ευρωπαϊκά Κύπελλα, δίχως όμως να καταφέρει να κατακτήσει κάποιο μέχρι τότε.
Η εκκίνηση…
Δυο χρόνια πριν τη μεγάλη εκείνη βραδιά, το 1966, η ΑΕΚ βρέθηκε ένα βήμα πριν την πρόκριση στον τελικό , όμως γνώρισε την ήττα από την Σλάβια Πράγας με 103-73. Την ίδια μέρα μετά το τέλος του αγώνα, οι φήμες λένε, ότι υπήρξε ένταση ανάμεσα στους παίκτες που κατέληξε σε μια αποκάλυψε που συγκλόνισε του πάντες. Ο Γεώργιος Μόσχος ξέσπασε και παραδέχτηκε στους συμπαίκτες του ότι αγωνιζόταν ενώ ήξερε ότι είχε χτυπηθεί από την επάρατη νόσο…
Ο Μόσχος δεν αγωνίστηκε στο μικρό τελικό και λίγους μήνες αργότερα, στις 29 Δεκεμβρίου του 1966 άφησε την τελευταία του πνοή. Την ίδια μέρα οι συμπαίκτες του έδωσαν «όρκο ζωής» να κατακτήσουν το Κύπελλο Κυπελλούχων.
Το ξεκίνημα του όρκου!
Η μεγάλη πορεία του «Δικεφάλου» άρχισε από τον Β’ γύρο της διοργάνωσης, καθώς είχε περάσει από τον Α’ γύρο χωρίς αγώνα. Εκεί η Ένωση κλήθηκε να αντιμετωπίσει τη Βιτόρια σε διπλά παιχνίδια. Ο πρώτος αγώνα διεξήχθη στην Ισπανία εκεί όπου οι «κιτρινόμαυροι» δεν τα κατάφεραν και ηττήθηκαν με 82-72.
Επόμενος σταθμός… η Ροαγιάλ! Διπλοί αγώνες και πάλι, όμως αυτή τη φορά το συγκρότημα του Νίκου Μήλα ξεκίνησε τις υποχρεώσεις του εντός έδρας, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε και πήρε άνετη νίκη με διαφορά 22 πόντων (76-54).
Στον επαναληπτικό κινδύνεψε να χάσει την πρόκριση, όμως το τελευταίο καλάθι στον πρώτο αγώνα την «έσωσε» και παρά την ήττα (74-54), πήρε το εισιτήριο για την ημιτελική φάση.
Το εμπόδιο της Βαρέζε, ήταν αυτό που έπρεπε να ξεπεράσει η Ένωση, η οποία στον πρώτο αγώνα επί ιταλικού εδάφους βάδιζε προς το γκρεμό, καθώς η ήττα (78-60) σε συνδυασμό με την μεγάλη διαφορά έδειχνε πως δεν έχει ελπίδες για τη συνέχεια.
Όμως οι Κιτρινόμαυροι είχαν αντίθετη άποψη! Κάνοντας εξαιρετική εμφάνιση και αγωνιζόμενοι λες και ήταν το τελευταίο τους παιχνίδι, ανέτρεψαν τα δεδομένα, πήραν τη νίκη (72-52) και τότε τίποτα δεν έδειχνε να τους σταματάει…
Το Παναθηναϊκό στάδιο είχε ξεχειλίσει από κόσμο, το ίδιο και οι δρόμοι που το περιέβαλαν, ενώ παράλληλα εκατομμύρια άνθρωποι είχαν στήσει αυτί στο ραδιόφωνο για να ακούσουν τη γλαφυρή περιγραφή του Βασίλη Γεωργίου, της αρσενικής Βέμπο του ελληνικού μπάσκετ όπως κάποιοι χαρακτήρισαν, που θα ολοκληρωθεί με την ατάκα: «Είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης!».
Μπροστά σε 80.000 φιλάθλους (νούμερο που αποτελεί ρεκόργια αγώνα μπάσκετ σε Ελλάδα και Ευρώπη και μάλιστα η ΑΕΚ συμπεριλήφθηκε και στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες για αυτό, ελέω Αλέξανδρου Μαργαρίτη), η ΑΕΚ ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει την παλιά γνώριμο, Σλάβια Πράγας και με την ιδέα ότι ο Γεώργιος Μόσχος βρίσκεται κάπου εκεί ανάμεσα στο πλήθος, οι παίκτες του Νίκου Μήλα, δεν θα μπορούσαν παρά να μπουν στο γήπεδο και να κάνουν τα πάντα για να πάρουν τη νίκη, που είχαν «ορκιστεί»
Ο αγώνας
Η Ένωση πήρε από νωρίς το προβάδισμα αφού στο 7ο λεπτό βρέθηκε μπροστά με 17-11. Στη συνέχεια η Σλάβια μείωσε επικίνδυνα σε 30-27 στο 18ο λεπτό, όμως το ημίχρονο έκλεισε με την ΑΕΚ να βρίσκεται αρκετά μπροστά (47-38). Στην επανάληψη οι Τσέχοι ισορρόπησαν το ματς, φέρνοντας την διαφορά στα ίσα, όμως ο Γιώργος Τρόντζος πήρε την ομάδα στην πλάτη του και με την βοήθεια του Γιώργου Αμερικάνου την οδήγησε στη νίκη (89-82), κάνοντας την, την πρώτη ελληνική ομάδα που κατέκτησε τρόπαιο σε ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση σε οποιοδήποτε ομαδικό σπορ.
Η ΑΕΚ έχει κατακτήσει το Πρωτάθλημα Ελλάδας τις περιόδους 1958, 1963, 1964, 1965, 1966, 1968, 1970 και 2002. Έχει κατακτήσει τρεις φορές το Κύπελλο Ελλάδας (1981, 2000 & 2001) ενώ συμμετείχε άλλες επτά φορές στον τελικό (1976, 1978, 1980, 1988, 1992, 1998, 1999). Στην Ευρώπη πέρα από το Κύπελλο Κυπελλούχων το1968και το Κύπελλο Σαπόρτα το2000, έχει αγωνιστεί στον τελικό της Ευρωλίγκα το1998στη Βαρκελώνη, ενώ έχει φτάσει στα ημιτελικά μιας διοργάνωσης άλλες τρεις φορές: το1966στο final4 της Μπολόνια για το Κύπελλο Πρωταθλητριών, το1970στα ημιτελικά του Κυπελλούχων και το2001στους ημιτελικούς της Ευρωλίγκα.
Η προφητεία του γέροντος Δανιήλ επιβεβαιώνεται. Συνδέει την εξαφάνιση του Μπόινγκ με τις εξελίξεις στην Κριμαία. Ο καλόγερος Δανιήλ έζησε στη μονή του Σινά στα τέλη τον 17ου αιώνα.
Διαβάστε τι είχε πεί: «Το πουλί θα χαθεί ξαφνικά πάνω από τους σχιστομάτηδες και θα ταξιδέψει πίσω στο χρόνο. Πολλοί θα ψάχνουν αλλά δεν θα βρίσκουν. Τότε ο πόλεμος θα πιαστεί από πάνω. Οι ορθόδοξοι θα ενωθούν και θα κατατροπώσουν τον Φράγκο και την Τιάρα. Ο κοντός Μόσκοβος μαζί με τους δικούς μας θα υψώσουν ξανά την βυζαντινή σημαία στην Βασιλεύουσα την ώρα που θα φεύγουν οι Τούρκοι να σώσουν τη φυλή τους στην Κριμαία».
Πέρασε ένας χρόνος και κάτι μήνες από την τελευταία φορά και το ιστορικό Εφημεριδάκι της ORIGINAL τυπώθηκε ξανά και θα είναι σήμερα στο ΟΑΚΑ... «Το πιο παλιό οπαδικό έντυπο κυκλοφορεί και πάλι! Νο144 - χρόνος 28ος! Εφημεριδάκι αγάπη μας... βαριά κληρονομιά και αυτή, μη γυρνάτε τη πλάτη, βοηθήστε όλοι να συνεχίσει η καρδιά του να χτυπά...», το μήνυμα της R στο facebook για το Εφημεριδάκι που σήμερα βγαίνει με το πρωτοσέλιδο της φωτογραφίας...
Tην παραίτησή του από τη θέση του αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης δημοσιοποίησε το μεσημέρι του Σαββάτου ο Μάξιμος Χαρακόπουλος στο παρά πέντε της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, με το οποίο επέρχονταν σαρωτικές αλλαγές στην αγορά του φρέσκου γάλακτος.
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι θα υπερψηφίσει το πολυνομοσχέδιο το βράδυ της Κυριακής, λέγοντας: «Η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας».
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι θα υπερψηφίσει το πολυνομοσχέδιο το βράδυ της Κυριακής, λέγοντας: «Η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας». Ο κ. Χαρακόπουλος εξήγησε, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ότι παραιτείται εξαιτίας διαφωνίας του για τη ρύθμιση σχετικά με το γάλα.
Μάλιστα, αναφέρει ότι είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διάθεση του πρωθυπουργού από τις 18 Μαρτίου, ο οποίος όμως του ζήτησε να μην τη δημοσιοποιήσει πριν από την Σύνοδο Κορυφής.
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι θα υπερψηφίσει το πολυνομοσχέδιο το βράδυ της Κυριακής, λέγοντας: «Η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας».
Ο κ. Χαρακόπουλος είχε εξαρχής διαφωνήσει με τις προβλέψεις της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για το γάλα.
Η διατύπωση του πολυνομοσχεδίου για το γάλα που παραδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στον ίδιο και στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιο Τσαυτάρη δεν τους βρήκε σύμφωνους, με αποτέλεσμα να αρνηθούν και οι δύο να υπογράψουν το κείμενο.
Έπειτα από έντονες πολιτικές διαβουλεύσεις και αλλαγές στη διατύπωση, ο κ. Τσαυτάρης συμφώνησε και υπέγραψε το πολυνομοσχέδιο, όμως ο κ. Χαρακόπουλος εξακολούθησε να έχει διαφωνίες.
Στην ανακοίνωσή του, μάλιστα, ο κ. Χαρακόπουλος επέρριψε ευθύνες στον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη λέγοντας ότι υπαναχώρησε σε όσα είχαν συμφωνήσει.
Η ανακοίνωση του κ. Χαρακόπουλου
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρεται: «Από την πρώτη στιγμή που ηγέρθη, το φθινόπωρο του 2012, από το υπουργείο Ανάπτυξης, το ζήτημα της επιμήκυνσης του χρόνου ζωής του 'φρέσκου γάλακτος', διατύπωσα δημοσίως τις σοβαρές αντιρρήσεις μου.
» Το αυτό έπραξα και όταν το ίδιο ζήτημα, έπειτα από σιωπή ενός έτους, προέκυψε πλέον ως πρόταση του ΟΟΣΑ, σε έκθεση που συντάχθηκε μετά από παραγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης.
» Με στέρεα επιχειρήματα αποδείξαμε ότι η πρόταση θα είναι αρνητική για την ελληνική κτηνοτροφία και με αμφίβολα οφέλη για τον Έλληνα καταναλωτή. Απαντήσεις πειστικές δεν πήραμε.
» Αντ' αυτού, η εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ και ο χρόνος διάρκειας του φρέσκου γάλακτος εμφανίστηκαν ξαφνικά ως προαπαιτούμενο εκ μέρους της Τρόικας για την καταβολή της επόμενης δόσης!
» Και στη συνέχεια, σε μια διαδικασία κατά την οποία ουδέποτε ερωτηθήκαμε και ουδέποτε ενημερωθήκαμε, πληροφορούμασταν από τα ΜΜΕ για εναλλακτικές προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που όλες, όμως, ως αποτέλεσμα θα είχαν τη διευκόλυνση αθρόων εισαγωγών γάλακτος. Εις βάρος, εννοείται, της εγχώριας παραγωγής. Κι αυτό, δυστυχώς, ισχύει και για την τελική «πρόταση Καχριμάνη» που συμφωνήθηκε με την τρόικα, όπως με πληροφόρησε ο πρωθυπουργός.
» Καθώς, λοιπόν, η διαφωνία μου για την προτεινόμενη ρύθμιση στο γάλα συνέχιζε να υφίσταται, θεώρησα ότι δεν ήταν έντιμο εκ μέρους μου να παραμείνω στη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
» 1. Για το λόγο αυτό, ήδη από την Τρίτη 18 Μαρτίου, έθεσα την παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο οποίος μου ζήτησε να μην τη δημοσιοποιήσω πριν τη Σύνοδο Κορυφής, κάτι το οποίο και σεβάστηκα.
» 2. Ενόσω ο πρωθυπουργός βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου με πληροφόρησε ότι η τελική συμφωνία δεν είχε ακόμη καθαρογραφεί και επιδεχόταν αλλαγών. Ταυτόχρονα, ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, δημοσίως, έκανε λόγο για βελτιώσεις προκειμένου να μην καταστραφεί η κτηνοτροφία. Ενόψει των επικείμενων αλλαγών δήλωσα ότι θα τοποθετηθώ αφού κατατεθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο το τελικό κείμενο της συμφωνίας.
» 3. Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, οι εκπρόσωποι των αγελαδοτρόφων κατέθεσαν συγκεκριμένη συμβιβαστική πρόταση, η οποία θεώρησα ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την άρση του αδιεξόδου. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.
» 4. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη σύσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης με βουλευτές της ΝΔ ζήτησα τόσο εγώ όσο και άλλοι συνάδελφοι να οριστεί, από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιστημονική Επιτροπή που θα ορίσει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος. Ανάλογη πρόταση, άλλωστε, είχε προτείνει και ο Υπουργός κ. Τσαυτάρης. Ο Υπουργός Ανάπτυξης αρνήθηκε την υιοθέτηση της πρότασης επικαλούμενος την Τρόικα και ανακοίνωσε, ενώπιον 30 βουλευτών, ρύθμιση σύμφωνα με την οποία 'η διάρκεια συντήρησης του παστεριωμένου γάλακτος θα γίνεται με ευθύνη του παρασκευαστή μετά από έγκριση των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων κατά τις προβλέψεις του κοινοτικού δικαίου'. Μετά από αυτή την ουσιαστική διόρθωση, εξερχόμενος της σύσκεψης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικών συντακτών, δήλωσα ότι 'απετράπησαν τα χειρότερα'.
» 6. Ωστόσο, στο νομοσχέδιο, όπως κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 28 Μαρτίου, η προηγούμενη διατύπωση αντικαταστάθηκε με την άνευ ουσίας φράση 'και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών'.
» Μετά την υπαναχώρηση του Υπουργού Ανάπτυξης είμαι αναγκασμένος να εμμείνω στην αρχική μου απόφαση και να δημοσιοποιήσω την παραίτησή μου από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
» Στη ζωή μου έχω μάθει να βαδίζω «την οδόν την στενήν». Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, όπως άλλωστε είπα και στον πρωθυπουργό, ότι εφόσον η διάταξη για το γάλα δεν είναι ξεχωριστό άρθρο -που θα ήταν και το ορθό- η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας.
» Εύχομαι να αποδειχθεί ότι έχω εγώ άδικο στο θέμα του γάλακτος…
» Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό για τη δυνατότητα που μου έδωσε να εργαστώ, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του αγροτικού κόσμου, κάτι που ασφαλώς, θα συνεχίσω να κάνω με όλες μου τις δυνάμεις».
Σήμερα 28/3/2014 έγιναν οι παρακάτω πληρωμές Αγροτικής Ανάπτυξης: 1)Μέτρο 132 Συμμετοχή Γεωργών σε συστήματα για τη ποιότητα Τροφίμων, σε 1 δικαιούχο και ποσό 725,72€,2) Mέτρο 511 Οδοιπορικα ΕΓΤΑΑ, σε 6 δικαιούχους και ποσό 5.237,11€
Με δυο λόγια νέτα σκέτα, όπως έχουμε μάθει να μιλάμε στην ζωή μας, με όσο κι αν αυτό εκφράζεται στην παρουσία μας στο διαδίκτυο, σας ανακοινώνουμε πως ο ραδιοφωνικός σταθμός web radioanemotia καθώς και τα λοιπά social media που περιέχουν τα συνθετικά "ράδιο ανεμώτια", παύουν να υπάρχουν απο 1η Νοέμβρη 2013.
Οποιοδήποτε διαδικτυακό ίχνος μας θα σβηστεί με δική μας ευθύνη.
Η αντιλαϊκή θύελλα που βυθίζει στην ανεργία και εξαθλιώνει ολοένα και περισσότερους εργαζόμενους στη χώρα μας δεν έχει σταματημό. Συνεχίζεται και πρόκειται να συνεχιστεί όποια κι αν είναι η έκβαση των διαπραγματεύσεων με την Τρόικα, όποιο μίγμα πολιτικής κι αν επιλεγεί, όποια αστική κυβέρνηση κι αν προκύψει.
Στα χείλη όλων βρίσκεται σήμερα πολλά και αγωνιώδη ερωτήματα: Τι είδους κρίση είναι αυτή που δεν αφήνει κανένα δικαίωμά μας όρθιο; Πώς θα σταματήσουμε αυτή την επιδρομή; Τι είδους αγώνες και τι λογής συνδικάτα μπορούν να πετύχουν νίκες και κατακτήσεις;
Σε καλούμε να πάρεις μέρος στην ανοιχτή συζήτηση που διοργανώνουν -εν όψει της απεργίας στις 6 Νοέμβρη- το Εργατικό Κέντρο Λέσβου με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο με θέμα:
Η κρίση, τα αντιλαϊκά μέτρα και η απάντηση του εργατικού κινήματος
ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η ΔΥΝΑΜΗ,ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Η ΕΛΠΙΔΑ
Παρασκευή 1η Νοέμβρη 2013 στις 7.00 μ.μ. στο παλιό Εργατικό Κέντρο, Κομνηνάκη 43
Η θέα που προβάλει τα τελευταία χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης έχει ραγδαία περάσει στην εικόνα που φανερώνει πως ιστορικά ο Σοσιαλισμός είναι αναγκαίος και επίκαιρος όσο ποτέ άλλοτε.
Με θέα την απόλυτη εξαθλίωση,την απόλυτη φτώχεια,τη στρατιά των αστέγων ,την ανεργία των νέων ,των γυναικών,των μακροχρόνια ανέργων,των πρώην αυτοαπασχολουμένων,νυν εξαθλιωμένων ,παρακολουθούμε τη σήψη του ανθρωποκτόνου εκμεταλλευτικού συστήματος.Όσο σαπίζει η αποφορά του είναι αβάσταχτη. Διευρύνει το χάσμα ανάμεσα στην ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και την εποχή μας.
Στον αιώνα της τεχνολογίας, της γνώσης,καταντούν τους εργαζόμενους να ζούν σε συνθήκες μεταπολεμικές... Το 2013 τα παιδιά λιποθυμούν στα σχολεία,το 2013 στις σχολικές τάξεις στοιβάζονται 30 ανθρώπινες παιδικές ψυχές,το 2013 νομιμοποιούν την παιδική εργασία,το 2013 ο Υπουργός δηλώνει πως όλοι οι ασθενείς δεν δικαιούνται την ίδια περίθαλψή,το 2013 στο κέντρο της πόλης γίνονται συσσίτια για πεινασμένους....Το 2013 τα λαϊκά νοικοκυριά δεν έχουν ρεύμα,νερό, θέρμανση(...)Το 2013 ο παρασιτισμός,η σήψη του μονοπωλιακού καπιταλισμού εκδηλώνεται βιάζοντας τις ανθρώπινες ζωές.Σε όλες τις δομές οργάνωσης της καπιταλιστικής κοινωνίας ,σε όλους τους θεσμούς του συστήματος παίρνει τη μορφή της υπερκερδοσκοπικής εκμετάλλευσης,της απάτης,της κατάχρησης,της διαφθοράς,της καταστροφής,της ρύπανσης,στην ατμόσφαιρα,στη θάλασσα,στις ακρογιαλιές,στα δάση.
Ο παρασιτισμός και η κερδοσκοπία αναδεικνύουν και την εγκληματική φύση του Καπιταλισμού . Ανθεί το εμπόριο των ναρκωτικών,η οργανωμένη πορνεία το εμπόριο βρεφών,παιδιών ,ανθρώπινων σπλάχνων.Τα κέντρα του εγκλήματος του καπιταλισμού διαπλέκονται μεταξύ τους.με υπουργούς,με βουλευτές,με όργανα της εξουσίας,με τις αρχές της δίωξης....
Το σάπιο αυτό και παρασιτικό σύστημα που είναι ανίκανο πια να κυβερνήσει εκτρωματικά αναδεύει από τη σάπια μήτρα του το Φασισμό για να επιβληθεί ,να καθυποτάξει την εργατική τάξη. Να την εμποδίσει να παίξει τον Ιστορικό της ρόλο και να ανατρέψει το σαθρό και εκμεταλλευτικό σύστημα που την εξαθλιώνει...
Στο ρου της ιστορίας κάθε καπιταλιστική κρίση τελειώνει με γενικευμένο ή διευρυμένο πόλεμο.. ''Ή αλλιώς ο πόλεμος τους είναι η συνέχιση της πολιτικής τους με άλλα μέσα...
Οι εκτεταμένες αντιθέσεις του κεφαλαίου,οι ανταγωνισμοί τους , η ανισομετρία μεταξύ των συμμαχιών των μονοπωλίων μεγαλώνουν τους κινδύνους για ένα γενικευμένο πόλεμο στην περιοχή με την συμμετοχή και της Ελλάδας αξιοποιώντας την γεωγραφική θέση μας και τους ιμπεριαλιστικούς μηχανισμούς του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. Εν τω μεταξύ οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις σε άλλες περιοχές καθώς και η απόλυτη εξαθλίωση που έχει επιβάλει σε μια σειρά χώρες η ''Ανάπτυξη'' των μονοπωλίων δημιουργούν κύματα μεταναστών και προσφύγων που αναζητούν καταφύγια από την καπιταλιστική βαρβαρότητα.. Διακόσια χρόνια νωρίτερα ο Μαρξ έλεγε ότι: Η εισαγωγή ξένων φθηνών εργατικών χεριών γίνεται απο το ίδιο το Κεφάλαιο,με σκοπό να διαιωνιστεί η μισθωτή σκλαβιά...... Αυτά είναι μερικά από τα επιτεύγματα του Καπιταλισμού και οι προοπτικές του... Εξαθλίωση,φτώχεια,πείνα,ξενιτειά,αίμα θυσία στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους...... Αυτό το σύστημα σου ζητούν να υπερασπιστείς...Δεν υποφέρουμε όλοι στον Καπιταλισμό! Διεξάγεται Πόλεμος Ταξικός!
Ας σηκώσουμε τις σημαίες της τάξης μας της εργατικής, να ανατρέψουμε ότι μας σκοτώνει.Ας φορέσουμε τα ταξικά γυαλιά μας! Στις 6 του Νοέμβρη το πλήθος με τις σημαίες των σωματείων μας θα βρίσκεται στη μάχη της Απεργίας . Ας συστρατευθούμε, με την τάξη μας!
Η μη συμμετοχή στην Απεργία ωφελεί μόνο το σύστημα που δεν έχουμε συμφέρον να στηρίζουμε...Ταξική Επίθεση Λαέ!