Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Λαμπροτρίτη στο "Μοναστηρέλλι" της Ανεμώτιας Λέσβου

Έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια οι Ανεμωτίσιοι να διασκεδάζουν στο "Μοναστηρέλλι". …


Το "Μοναστηρέλλι" ή αλλιώς Μονή Βουκόλων βρίσκεται μισή ώρα με τα πόδια απο την Ανεμώτια σε ενα καταπράσινο μέρος με πλούσια βλάστηση. Πρόκειται για ένα Μοναστήρι χωρίς καλόγερους που ωστόσο διατηρείται σε άψογη κατάσταση. 
Κάθε Λαμπροτρίτη λειτουργεί και ζωντανεύει με τους βυζαντινούς ύμνους που ψάλλονται. Οργανωμένες παρέες Ανεμωτίσιων αλλά και επισκεπτών το επισκέπτονται με τα "απαραίτητα" κοψίδια και αρνιά στη σούβλα αλλά και με την συνοδεία πάντα τοπικών μουσικών σχημάτων.




















Πηγή: LesvosPost.com http://www.lesvospost.com

Ο δήμαρχος Λέσβου ξανά αλλάζει τους αντιδημάρχους

Με απόφαση του Δημάρχου Δημητρίου Βουνάτσου, αποφασίστηκαν οι παρακάτω αλλαγές Αντιδημάρχων Λέσβου: 

Α. Ανακαλεί την αριθ. 220/2013 απόφαση Δημάρχου Λέσβου ως προς τις παραγράφους 2,3,4 και 5 για τον ορισμό του Δημοτικού Συμβούλου κ. Κων/νου Φραγκόπουλου ως Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Λέσβου, κατόπιν της αμετάκλητης παραίτηση του, και την αποδοχή αυτής.
2. Ανακαλεί την αριθ. 220/8.2.2013 απόφαση Δημάρχου Λέσβου ως προς το σκέλος ορισμού του κ. Κων/νου Φραγκοπούλου ως Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Πλωμαρίου Δήμου Λέσβου. 3. Ανακαλεί την απόφαση 251/2013 Δημάρχου Λέσβου ως προς το σκέλος ορισμού του κ. Προκόπιου Γυμνάγου ως Αντιδημάρχου Δημοτικής Ενότητας Ευεργετουλα.
Β. 1. Ορίζει τον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Αγιάσου κ. Γεώργιο Βουνατσο και ως Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Ευεργετουλα. 2. Ορίζει τον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Γέρας Δήμου
Λέσβου κ. Προκόπιο Γυμνάγο και Αντιδήμαρχο Δημοτικής Ενότητας Πλωμαρίου Δήμου Λέσβου. 
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί σε μία τουλάχιστον ημερήσια εφημερίδα του Νομού Λέσβου.




9η Μάη Η επέτειος της Νίκης των λαών (Βίντεο)

                   68 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.



Η 9η του Μάη είναι η Μέρα της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, της μεγάλης νίκης κατά του φασιστικού ιμπεριαλιστικού «Άξονα» Γερμανίας - Ιαπωνίας - Ιταλίας και των συμμάχων τους και όχι η «Ημέρα της Ευρώπης», όπως την ανακήρυξη η ιμπεριαλιστική ΕΕ με το πολιτικό κατεστημένο της, απαλείφοντας την «Ημέρα της Νίκης των Λαών»! Στόχος να σβήσουν από την ιστορική μνήμη, από τη συνείδηση λαού και νεολαίας την ανεξάντλητη δύναμη των λαών, που, όταν θέλουν, μπορούν να συντρίψουν τον φαινομενικά πανίσχυρο αντίπαλό τους. Ο φόβος τους είναι να μην μάθει η νεολαία τον καθοριστικό για την Αντιφασιστική Νίκη ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης, του Κόκκινου Στρατού και του Ι. Στάλιν, αλλά και την σημαντική συμβολή στον 6χρονο πόλεμο (1939-1945) που είχαν τα εθνικοαπελευθερωτικά και αντιφασιστικά κινήματα των καπιταλιστικών χωρών. Και σε αυτά ψυχή, οργανωτής και κύριος αιμοδότης ήταν τα Κομμουνιστικά Κόμματα.
Η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών αποτελεί ένα τεράστιο, αδιαμφισβήτητα, ιστορικό γεγονός στον 20ό αιώνα. Όχι μόνο γιατί έβαλε τέρμα σε έναν ιμπεριαλιστικό παγκόσμιο πόλεμο, το έγκλημα των εγκλημάτων του καπιταλισμού, αλλά και γιατί η λήξη του πολέμου συνοδεύτηκε από το άνοιγμα του δρόμου για το πέρασμα στο σοσιαλισμό μιας σειράς χωρών της Ευρώπης και της Ασίας.
Η δική μας γενιά, όπως η προηγούμενη, έχει χρέος να μεταλαμπαδεύσει στη νεολαία αυτό το ιερό καθήκον, να διατηρεί ζωντανή στη συνείδηση του λαού αυτή την πολύτιμη ιστορική μνήμη και να μην επιτρέψει να περάσει ο στόχος του Ιμπεριαλισμού με τη μαύρη προπαγάνδα και ψέματα, να σκεπαστεί η αλήθεια και να επέλθει η λήθη. Η νέα γενιά πρέπει να πιστέψει ότι η δύναμη των λαών είναι ανεξάντλητη και πως όταν θέλουν οι λαοί μπορούν να συντρίψουν τον φαινομενικά πανίσχυρο αντίπαλό τους.




                                              Οι Στρατάρχες - Ζούκωφ και Ροκοσόφσκι!
Φωτογραφία: Δύο από τους Στρατάρχες - Ζούκωφ  και Ροκοσόφσκι! 
Δύο ονόματα που έγιναν  Φόβος και Τρόμος του ναζισμού και των φασιστών!!  

Δύο "ΜΥΘΟΙ"  - στο πλευρό του ΣΤΑΛΙΝ  τα δύο στρατηγικά μυαλά της μεγαλειώδους Νίκης που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα!!!

Ισχυρές καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας το απόγευμα σε όλη τη χώρα

Συνεχίζεται το κύμα κακοκαιρίας, αφού σήμερα Πέμπτη προβλέπονται ισχυρές βροχές και καταιγίδες στις περισσότερες ηπειρωτικές περιοχές και στην Κρήτη, που βαθμιαία θα εξασθενήσουν, ενώ η θερμοκρασία θα σημειώσει κάθετη πτώση.

Στην Αττική θα αναπτυχθούν νεφώσεις με τοπικές βροχές. Τις απογευματινές ώρες θα εκδηλωθεί καταιγίδα, πιθανόν ισχυρή, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 15 έως 22 βαθμούς Κελσίου.

Στη Θεσσαλονίκη θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις προβλέπονται με βροχές και καταιγίδες, τοπικά ισχυρές. Εξασθένηση των φαινομένων αναμένεται από το απόγευμα, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί γενικά από 14 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

Στη Μακεδονία και τη Θράκη θα αναπτυχθούν νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές, κυρίως στην κεντρική Μακεδονία. Τα φαινόμενα βαθμιαία θα εξασθενήσουν, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί γενικά από 14 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

Στα Νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο, τη Δυτική Στερεά και τη Δυτική Πελοπόννησο, θα αναπτυχθούν νεφώσεις με σποραδικές βροχές και καταιγίδες κυρίως τις απογευματινές ώρες. Τα φαινόμενα στις νοτιότερες περιοχές θα είναι κατά τόπους ισχυρά, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 13 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

Στη Θεσσαλία, την Ανατολική Στερεά, την Εύβοια και την Ανατολική Πελοπόννησο θα αναπτυχθούν νεφώσεις με τοπικές βροχές και καταιγίδες. Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά, από αργά το απόγευμα όμως θα εξασθενήσουν, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 12 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

Στις Κυκλάδες και την Κρήτη προβλέπονται νεφώσεις με τοπικές βροχές, οι οποίες το απόγευμα θα ενταθούν και θα σημειωθούν καταιγίδες,κατά τόπους ισχυρές στην Κρήτη. Τα φαινόμενα το βράδυ θα εξασθενήσουν, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί γενικά από 15 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

Στα Νησιά Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα θα αναπτυχθούν νεφώσεις, με τοπικές βροχές ή καταιγίδες κυρίως στις βορειότερες περιοχές, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί γενικά από 15 έως 27 βαθμούς Κελσίου.

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Β.D Foxmoor Η Αριστερά να πάψει να μιμείται τις λογικές της εξουσίας «Ο παλιός ο κόσμος καίγεται τώρα και ο καινούργιος θα χτιστεί σιγά σιγά»

Συνέντευξη του Β.D Foxmoor στον Μιχάλη Παπαμακάριο

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου δίσκου των Active Member, με τίτλο Αρσενάλι, ο B.D. Foxmoor μας παραχώρησε αυτή τη συνέντευξη, όπου καταπιάνεται με την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα και φυσικά τη δική του καλλιτεχνική συμβολή.

– Γιατί Αρσενάλι;

– Ήθελα να βρω έναν τίτλο που να δείχνει ό,τι είναι μαζεμένο αυτά τα χρόνια, σαν αίσθηση και δυναμική. Αυτό το οπλοστάσιο (σ.σ. αυτό σημαίνει η λέξη αρσενάλι) χρησιμοποιήθηκε για να φτιαχτεί κάτι φρέσκο. Συνέπεσε και με το κλείσιμο 20 χρόνων για τους Active Member και έτσι θέλαμε κάτι που να συγκεντρώνει ό,τι σκεφτόμασταν τόσο καιρό. Είναι ο δικός μας οπλισμός και τα «όπλα» του είναι διαφορετικά, γι’ αυτό και υπάρχουν και 4 αρσενάλια στο δίσκο που συμβολίζουν διαφορετικά πράγματα.

– Το πρώτο κομμάτι του δίσκου λέγεται «Μπορούμε και αλλιώς». Ζούμε όμως σε μια εποχή που ακούμε ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος…

– Γι’ αυτό και εμείς θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι γίνεται και αλλιώς. Η δουλειά κάθε συστήματος εξουσίας άλλωστε είναι να σου υποβάλει ότι υπάρχει μόνο ο δικός του δρόμος. Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν άλλοι δρόμοι. Το θέμα είναι ότι τα τελευταία χρόνια ζούμε σε μια απάθεια και δεν δοκιμάζουμε το δρόμο που δεν έχουμε περπατήσει ξανά. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ειδικά τα νέα παιδιά δεν βλέπουν ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι. Το θέμα είναι να τολμήσουν να τους δοκιμάσουν. Δεν το λέω με τη κλασική πολιτική έννοια. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα υποδείξω ένα δρόμο. Είμαι σίγουρος ότι αν ο κόσμος γύρω μας δοκιμάζει διαφορετικούς δρόμους, όλοι θα γίνουμε καλύτεροι. Το κακό είναι ότι εμείς οι παλιότεροι θέλαμε να δοκιμάζουμε με εγγυήσεις. Οι εγγυήσεις όμως πια δεν υπάρχουν.

– «Εγώ πάντα τους μισούσα γι’ αυτό δεν αγανάκτησα», λες σε ένα τραγούδι. Αποτελεί αυτό μια κριτική στο κίνημα των αγανακτισμένων;

– Όχι, απλώς επειδή πολλοί με ρωτούσαν εκείνες τις ημέρες (σ.σ. των πλατειών) γιατί δεν συμμετείχα, το έγραψα αυτό. Αυτά που έχουν γίνει από τους επάνω δεν με αγανάκτησαν, αλλά με στεναχώρησαν. Ήταν όμως πολύ όμορφο να βλέπεις ξανά την πλατεία γεμάτη, να βλέπεις φάτσες στο δρόμο που δεν τις υπολόγιζες, οι περισσότεροι πρέπει να έβγαιναν για πρώτη φορά. Σκέφτηκα λοιπόν να στηρίξω αυτό που γινόταν εκείνες τις ημέρες με τα τραγούδια μου, γιατί βλέπεις λειτουργώ λίγο παράξενα σε αυτές τις καταστάσεις, δηλαδή δεν μπορώ να κάτσω μπροστά από το μπάτσο να με ψεκάσει, θα κοιτάξω να τον βρω και έτσι μπορεί να μη βοηθούσα και πολύ με τη συμμετοχή μου.

– Ένα μεγάλο κομμάτι του νέου σας δίσκου αναφέρεται στο φασιστικό φαινόμενο. Πρώτη φορά συμβαίνει αυτό σε ένα δίσκο των Active Member.

– Μας έχουν προκύψει όλα αυτά τα αμίμητα και αταίριαστα, γι’ αυτό. Ζώντας εδώ όλες αυτές τις καταστάσεις, βιώνω αυτή την ιστορία σαν να βρίσκεται κάποιος μακριά και να περιγελά όλους αυτούς τους ηλίθιους. Δεν φοβάμαι τους φασίστες, από μικρός δεν μπορούσα να ανεχτώ τη λογική και την αισθητική τους. Βέβαια, πάντα νόμιζα ότι θα είναι λούμπεν. Τώρα θυμήθηκα ξανά αυτά που μου έλεγε ο παπούς μου, ότι αυτοί είναι κρυμμένοι δίπλα μας. Σε αυτή την κατάσταση, ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που θεωρεί χρέος του για να απαντήσει στους καιρούς. Εγώ το άμεσο που κάνω είναι τα τραγούδια μου και το έμμεσο η καθημερινή μου στάση. Παλιά το μοναδικό που θα σκεφτόμουνα γι’ αυτούς θα ήταν το ξύλο. Αλλά δεν είναι όπως παλιά, όπως στην Αγγλία και τη Γερμανία, το φαινόμενο είναι πιο επικίνδυνο. Βλέπω λαϊκά παιδιά, που παλιά θα τα έλεγα και δικά μας, να μεταμορφώνονται σε κτήνη.

– Πρώτη φορά ακούω σε τραγούδι σου να ανησυχείς, στο «Μη μ’ αφήνεις».

– Μα όντως ανησυχώ. Αν αυτοί οι άνθρωποι μπορούσαν να κάνουν αυτό που ονειρεύονται, άνθρωποι σαν και μένα θα ήταν πρώτοι στόχοι. Στο τραγούδι δεν μιλάω για μένα προσωπικά αλλά γενικά επειδή ξέρω ότι αυτά τα πράγματα μπορεί να συμβούν. Όταν τραγουδώ «μη μ’ αφήνεις» δεν εννοώ να με προσέχεις, αλλά να με νοιάζεσαι, το να ενδιαφέρεσαι δηλαδή γι’ αυτό που γίνεται γύρω σου είναι το θέμα. Εγώ θεωρούσα ότι είχα αφοβία σε σχέση με όλα αυτά, αλλά όταν κάνεις παιδιά και μπορεί να μεγαλώσουν σε αυτή τη μαύρη αφήγηση, αλλάζει το πράγμα. Είναι ένας αλλόκοτος φόβος, όπως αυτός που προκαλεί η αγανάκτηση του κόσμου στις εξουσίες. Είναι σαν να μας τον επιστρέφουν τώρα πίσω με αυτό τον τρόπο.

– Το κομμάτι «Στα δύσκολα μόνοι» εκφράζει μια έντονη κριτική στην Αριστερά.

– Το κομμάτι βγάζει μια πίκρα, βρήκαν δηλαδή οι φασίστες τρόπο να δουλέψουν στον κόσμο αυτά που πιστεύουν και δεν μπορεί η Αριστερά να δουλέψει στο νέο κόσμο πολιτισμό και αξίες. Ακόμα και μας, και δεν το εννοώ στενά για τους Active Member, αλλά για όλους όσοι στεκόμαστε δίπλα, δεν μας αξιοποιεί η Αριστερά όπως πρέπει. Χαίρομαι όταν ακούω τα παιδιά να φωνάζουν «φυσάει κόντρα» στις διαδηλώσεις για το σχέδιο «Αθηνά» και λέω ότι δεν πάνε χαμένα αυτά που κάνουμε, αλλά πιστεύω ότι τελικά η σχέση αυτή είναι περιστασιακή. Δεν μπορεί δηλαδή να έρχονται τα δικά σας τα παιδιά έξω από τις συναυλίες, να μοιράζουν φλάιερ για φεστιβάλ, διαδηλώσεις, εκδηλώσεις και δεν ξέρω τι άλλο και να μην μπαίνουν μέσα να δουν και να ακούσουν εμείς τι κάνουμε, αυτό είναι έλλειψη σεβασμού για μένα.

Βέβαια εννοώ την Αριστερά των δρόμων και όχι αυτή που θέλει να κυβερνήσει. Αυτή η Αριστερά είναι χαμένη και δεν έχει μουσική στο πλευρό της. Δεν το εννοώ στρατευμένα, αλλά ως το αισθητικό, το πολιτιστικό περιβάλλον που φτιάχνει γύρω της η Αριστερά. Εγώ έγινα μουσικός γιατί πιστεύω ότι ο τρομοκράτης είναι λίγος. Για μένα ένας στίχος μπορεί να γίνει η μάνα του μεγαλύτερου επαναστάτη.

Η Αριστερά να πάψει να μιμείται τις λογικές της εξουσίας

«Ο παλιός ο κόσμος καίγεται τώρα και ο καινούργιος θα χτιστεί σιγά σιγά»



– Δεν περιμένεις δηλαδή κάτι από την Αριστερά που θέλει να κυβερνήσει;

– Είπαμε να κοροϊδεύουμε τους άλλους, να κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας; Από την πρόταση για μια νέα σοσιαλδημοκρατία στην Ευρώπη τι να περιμένω; Ξαναζεσταμένο φαΐ… Εντάξει, μπορεί να βοηθήσει ψυχολογικά όπως το ’81, αλλά τίποτα άλλο. Είναι σαν να προσπαθείς να πάρεις μετάλλιο σε έναν αγώνα όπου πρέπει να αλλάξεις τη λογική του αθλήματος.

– Τι μπορεί να γίνει κατά τη γνώμη σου;

– Η καινούργια διαλεκτική είναι ένας συνδυασμός του αόριστου, του χωρίς εγγυήσεις με το όνειρο για το αύριο. Να πούμε δηλαδή στα νέα τα παιδιά ότι προχωράμε για κάτι διαφορετικό και βλέπουμε τι θα κάνουμε, γιατί ο αντίπαλος είναι ισχυρός και έχει και Plan B και δεν ξέρουμε πώς θα γίνει η σύγκρουση. Στον κόσμο πρέπει να πεις σήμερα «ξέρεις ποιος είμαι, τη λογική μου την ξέρεις, είμαι ατόφιος και δεν αλλάζω και σε καλώ να βαδίσουμε σε μια νέα πορεία που δεν μπορώ να σου πω ακριβώς πώς θα γίνει με πλήρες πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα, γιατί ούτε εγώ το ξέρω ακριβώς. Θα βαδίζουμε σε ένα δρόμο που άλλοτε θα είναι δύσκολος, άλλοτε πιο λυρικός και πιο ονειρικός, αλλά θα είμαστε ελεύθεροι και θα τον φτιάξουμε μαζί». Η Αριστερά πρέπει να σταματήσει να μιμείται τις λογικές της εξουσίας που σου δίνουνε προγράμματα βασισμένα σε πλάνα άλλων. Έρχεται τώρα και η Αριστερά που θέλει να κυβερνήσει και μας δίνει πλάνα άλλων με τις δικές της εγγυήσεις. Έτσι δεν αλλάζει το πράγμα. Ο παλιός ο κόσμος καίγεται τώρα και ο καινούργιος θα χτιστεί σιγά σιγά και δεν ξέρω πώς ακριβώς. Το θέμα είναι να εκπαιδευτούμε στη ζωή. Γιατί όταν θα γίνει το «μπαμ» δεν θα παίξουν ρόλο τα κουκιά αλλά αυτοί που θα είναι έτοιμοι να σταθούνε δίπλα σου. Αυτό είναι το θέμα και όχι να μαζέψουμε τα κουκιά που τρέχουν από τα τρύπια σακιά των άλλων… Τον Αλέξη τον ξέρω χρόνια, πώς νιώθει άνετα με αυτό το 27%; Γιατί ο Λαφαζάνης και ο Δρίτσας δεν νιώθουν άνετα, το βλέπω στα μάτια τους αυτό, ξέρουν ότι δεν είναι δικό τους. Οι καπιταλιστές θα κοιτάξουν κάποια στιγμή να το παίξουν πιο ανθρώπινοι. Αν πέσουμε σε αυτή τη παγίδα, θα είναι πολύ επώδυνο. Δεν πρέπει να την πατήσουμε και αυτή τη φορά.

πηγή: http://prin.gr

Το σκίτσο της ημέρας

Το σκίτσο της ημέρας..


Στα 376 ευρώ ο νέος μισθός που θα "πρέπει" να αμοιβόμαστε

Τα γερμανικά mini jobs είναι εδώ και κάνουν ξεκάθαρο στην Ελληνική κοινωνία ότι τα 490 ευρώ για τους άνω των 25 και τα 427 ευρώ για τους κάτω των 25 είναι πολλά!

Η κυβέρνηση δια του ΥΠΟΙΚ Γ. Στουρνάρα και με πρωτοφανή πραξικοπηματική κοινοβουλευτική μεθόδευση, έκανε δεκτή με τροποποιήσεις την Κυριακή (28/4) αργά το βράδυ στη Βουλή, την τροπολογία του ΠΑΣΟΚ, με την οποία δίνεται η δυνατότητα να προσλαμβάνονται άνεργοι για λίγους μήνες και για εργασία σε δήμους , περιφέρειες, σχολεία, νοσοκομεία και άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Οι καθαρές αμοιβές ορίζονται κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας σε 19,6 ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερες από 490 ευρώ μηνιαίως για ωφελούμενους ηλικίας 25 ετών και άνω και σε 17,1 ευρώ ημερησίως και όχι πάνω από 427 ευρώ μηνιαίως για ωφελούμενους ηλικίας κάτω των 25 ετών.

Είναι αυτή όμως η πραγματικότητα; Στους δήμους και τις περιφέρειες οι εργάσιμες μέρες δεν ξεπερνούν τις 22 ανά μήνα. Συνεπαγωγικά οι άνω των 25 θα λαμβάνουν 431,2 ευρώ και οι κάτω των 25,  376,2 ευρώ μηνιαίως!

Πηγή: http://www.alfavita.gr/


Μείωση την θρησκόληπτων στην Ευρώπη- Στην προτελευταία θέση η Ελλάδα

Το ποσοστό των ανθρώπων που παρακολουθούν τακτικά θρησκευτικά δρόμενα  μειώνεται σταθερά και σημαντικά σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα οι συνήθειες διαφέρουν κατα πολύ απο χώρα σε χώρα. 
Σύμφωνα με την τελευταία Ευρωπαική κοινωνική έρευνα που διεξήχθη το 2008 και το 2009,πάνω από το 60% των Τσέχων δηλώνουν ότι πότε δεν παρακολουθούν θρησκευτικά δρώμενα, με εξαίρεση ειδικές περιπτώσεις όπως γάμοι και βαπτίσεις. Σε Γαλλία, Βρετανία και Βέλγιο τα οποία είναι επίσης κοσμικά κράτη πάνω από το μισό των ερωτηθέντων δεν παρακολουθεί ποτέ θρησκευτικές υπηρεσίες. Η πιο τακτικοί μεταξύ των 28 χωρών βρίσκονται σε Κύπρο και Ελλάδα όπου μόνο το 2,4% και 4,0% λένε ότι δεν πηγαίνουν στην εκκλησία




Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr

ΒΙΝΤΕΟ Η Επιστήμη έσωσε τη ψυχή μου


Ένας μονόλογος του χρήστη philhellenes που λέει πολλά.

- Ακολουθεί μεταφρασμένη η περιγραφή που δίνεται στο αρχικό βίντεο από τον philhellenes:
Ναι, πολλοί από αυτούς τους στοχαστές στους οποίους οφείλω την πνευματική μου ελευθερία ήταν θρησκευόμενοι: όπως Newton, ένας χριστιανός, ο οποίος πίστευε ότι ο Θεός δημιούργησε τη Γη, αλλά που μου έδειξε τότε γιατί η Γη θα μπορούσε να είχε διαμορφωθεί χωρίς τη βοήθεια ενός θεού. Ή οι Plank και Schrodinger, δύο χριστιανοί, οι οποίοι πίστευαν ότι ο Θεός κυβερνούσε το σύμπαν, αλλά μου έδειξαν πώς ο Θεός δεν μπορούσε να ελέγξει ούτε ένα μοναχό ηλεκτρόνιο.
Οι ανακαλύψεις αυτές και πολλές άλλες που έκαναν άλλοι άνθρωποι, οι νόμοι για τους οποίους είναι διάσημοι, είναι ακριβώς αυτά που κάνουν να μοιάζουν νηπιακές οι ιδέες ότι οι θεοί γονιμοποιούν γυναίκες ή ότι άγγελοι ψιθυρίζουν σε προφήτες σε σπηλιές.

Δεν θα μπορούσα και ποτέ δεν θα έθετα σε αμφισβήτηση τη νοημοσύνη τους. Την ειλικρίνεια και την πνευματική τους συνέπεια, όμως, είναι μια άλλη συζήτηση.

Περίεργο ...

Μπορώ να σταθώ στους ώμους των γιγάντων και να δω αυτό που ακόμη και αυτοί φαινομενικά δεν θα μπορούσαν.

Δεν είμαι εναντίον του Δημιουργός (-ων), εφόσον υπάρχουν, αν υπήρξαν ποτέ. Δεν είμαι κατά την αναζήτηση για το Δημιουργός (-ους). Αυτό που με ξεπερνάει είναι ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η θρησκεία έχει τίποτα να κάνει οτιδήποτε με αυτό.
-philhellenes

Wanna see "the grey-blue mist"?

Music used: "Adagio in D Minor", from the "Surface of the Sun" soundtrack by John Murphy.

Closing montage: "Wake up" by Arcade Fire, from the album "Funeral"*. 
(I had to replace the song because of YouTube' s notice)

Source Video
Το κανάλι του χρήστη philhelleneshttp://www.youtube.com/user/philhellenes


Η μετάφραση βασίστηκε στους υπότιτλους του χρήστη 
από αυτό το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=c_w-yI...

Κυριακή 5 Μαΐου 2013

Η θρησκεία και τα κλισέ

Αν κάτι γίνεται πιο ενοχλητικό και από τις καμπάνες της Μεγάλης Παρασκευής, είναι τα κλισέ τόσο των θρήσκων, όσο και των άθρησκων. Πάμε να τα πάρουμε από την αρχή:

Έρχεται η Μεγάλη Εβδομάδα, και μεγάλη μάζα κόσμου ξεκινάει την νηστεία. Άντε να πεις οι γιαγιάδες και οι παππούδες έτσι έμαθαν έτσι κάνουν. Οι νεότεροι όμως συνεχίζουν μια υποκριτική παράδοση και αναπαράγουν την συνολική λαϊκή ηλιθιότητα. Το κάνουν όμως παραθέτοντας συχνά μια κλισέ δικαιολογία: «δεν το κάνω για θρησκευτικούς λόγους, για αποτοξίνωση το κάνω». Κόψε τις δικαιολογίες, είσαι απλά η γιαγιά σου σε πιο νέο σώμα και το γεγονός ότι έχεις smartphone δεν σε κάνει σύγχρονο άνθρωπο.

«Δεν πηγαίνω στην εκκλησία, πηγαίνω μόνο στην Ανάσταση για το έθιμο». Αν παραδεχόσουν τουλάχιστον ότι πηγαίνεις στην εκκλησία για να δεις κανένα ωραίο πρόσωπο θα ήσουν ειλικρινής. Δεν πηγαίνεις στην εκκλησία για το έθιμο, άλλωστε δεν μπαίνεις μέσα, περιμένεις να πάει 12 να πει ο παπάς ό,τι έχει να πει, να ανάψεις την λαμπάδα σου και να πας για μαγειρίτσα. Κανένα έθιμο δεν σε ενδιαφέρει, μόνο η κοπελίτσα από το διπλανό στενό που έσκασε με ένα κοντό φορεματάκι στην εκκλησία.

Λες ότι δεν πιστεύεις ιδιαίτερα και δεν είσαι σαν αυτούς τους φανατικούς. Πιστεύεις με έναν δικό σου τρόπο. Μάλιστα κάπου άκουσες και σου φάνηκε ψαγμένο το «όλοι κάπου πιστεύουμε, σε κάτι δικό μας» και το επαναλαμβάνεις κάθε φορά που ακολουθείς το αναχρονιστικό τελετουργικό μιας σάπιας, εκκοσμικευμένης εξουσίας την οποία πληρώνεις αδρά.

«Σημασία έχει να κάνεις καλές πράξεις», επαναλαμβάνεις άλλες φορές. Λίγο μετά παρκάρεις το αμάξι σου στη ράμπα των ανάπηρων, ρουφιανεύεις τον συνάδελφό σου, κλέβεις τον ανυποψίαστο πελάτη του μαγαζιού σου, κυνηγάς κανέναν πακιστανό και ψηφίζεις νεοναζί.

«Το νόημα των ημερών είναι η αγάπη». Άλλη μια συνηθισμένη βλακεία. Ας υποθέσουμε για την οικονομία της συζήτησης ότι υπάρχει ένα είδος συναισθήματος, η αγάπη, που με μεταφυσικό τρόπο μπορεί να φωλιάσει στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων παρά το γεγονός ότι στον κόσμο μας κυριαρχεί η εκμετάλλευση και οι διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων. Που είδες εσύ ρε πιστέ την αγάπη να έχει σχέση με τη θρησκεία σου; Στους πολέμους που έγιναν στο όνομα της; Στα γεμάτα μίσος κηρύγματα των παλιών και σύγχρονων εκπροσώπων της; Στα γεμάτα μίσος βλέμματα των φανατικών οπαδών της; Θα μου πεις ότι την αγάπη την δίδαξε ο Χριστός που ήταν καλός και αγαθός. Ψέμα! Ο Χριστός δίδαξε την υποταγή, δίδαξε την αποδοχή της εκμετάλλευσης, την νομιμοποίηση της βίας του ισχυρού με αντίτιμο την εγωιστική αιώνια σωτηρία. Καμία αγάπη δεν δίδαξε. Και στην τελική αν θέλεις να αγαπάς κάποιον δεν σε εμποδίζει κανείς. Μπορείς να το κάνεις και χωρίς να επικαλείσαι κάποια θρησκεία.

«Σε μια δύσκολη στιγμή όμως, λες Θεέ μου βοήθησέ με, άρα πιστεύεις». Ναι, και επίσης αν βάλει καμιά γκολάρα ο Μέσι λες «τι έκανε ο πούστης». Λες να νομίζει κανείς ότι ο Μέσι είναι ομοφυλόφιλος; Επίσης αν σε ότι λέμε κρύβεται μια υπόρρητη απόδειξη της ύπαρξης του θεού τότε εξήγησε μου τι ακριβώς μπορεί να αποδεικνύει το lol, c u, bb;

Αυτά κι άλλα πολλά σε έχουν κάνει ένα άθλιο υποταγμένο υποκείμενο. Αποδέχεσαι από τη θρησκεία ό,τι χρειάζεσαι για να δικαιολογήσεις την θέση σου, για να μην αισθάνεσαι τύψεις για την αθλιότητά σου. Για παράδειγμα αποδεχόμενος την πατριαρχική δομή της θρησκείας πιστεύεις –ακόμα κι αν δεν το δείχνεις πάντα- στην ανωτερότητα του άνδρα, γίνεσαι εύκολα σεξιστής, φαλλοκράτης ή υποταγμένη γυναίκα. Αποδέχεσαι την μοιρολατρία ότι «έτσι έχουν τα πράγματα» ή «αν θέλει ο θεός θα γίνει κάτι καλό και για εμάς», αντιμετωπίζοντας εσύ ο ίδιος τον εαυτό σου ως αντικείμενο και όχι ως άνθρωπο. Εσύ που μια μέρα κάθε χρόνο πηγαίνεις στον επιτάφιο και όλες τις υπόλοιπες αναρωτιέσαι τι θα αλλάξει αν βγεις στο δρόμο.

Όμως και εμείς οι άθεοι και άθρησκοι έχουμε τα κλισέ μας. «Σέβομαι το θρησκευτικό συναίσθημα του άλλου…». Τι ακριβώς να σεβαστώ όταν γνωρίζω ή όταν θα έπρεπε να γνωρίζω πως και γιατί έχει καλλιεργηθεί αυτό το συναίσθημα; Δεν γεννήθηκε ποτέ κανένας άνθρωπος με το κουσούρι του θρησκευτικού συναισθήματος. Αυτό του το εγχάραξε μια συγκεκριμένη κοινωνία που τον θέλει υποταγμένο. Μια κοινωνία που θέλει τον άνθρωπο να υποτάσσεται στους νόμους της καθ’ εικόνα και καθ’ομοίωση της υποταγής στον θεό. Τον εκπαίδευσε αυτή η κοινωνία με τα κατηχητικά της, τα υποχρεωτικά θρησκευτικά, τον προσηλυτισμό, το πάντα υψηλό κοινωνικό στάτους που απολάμβαναν οι παπάδες, τα ήθη και τα έθιμά της, αλλά κυρίως με την καλλιέργεια της αντίληψης ότι είσαι δούλος και όσο πιο δούλος είσαι τόσο το καλύτερο.

Ωστόσο το να αποδεχτείς την αιτιολόγηση ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν δεν φταίνε αλλά το κάνουν από συνήθεια, γιατί έτσι έμαθαν ή γιατί είναι ανίκανοι να σκεφτούν πέρα από το προφανές δεν είναι παρά μια ακόμα χαζή δικαιολογία. Και ο φασίστας έγινε φασίστας για κοινωνικούς ή ψυχολογικούς λόγους. Μπορείς να τον δικαιολογήσεις; Και αυτός που κακοποιεί την γυναίκα του τα παιδιά του ή τον σκύλο του κάποια δικαιολογία θα βρει.

Αυτή η ευκολία με την οποία αποδεχόμαστε την βλακεία, μπορεί να μας δίνει την ψευδαίσθηση της ανωτερότητας, αφού εμείς κατανοούμε κάτι που οι φτωχοί τω πνεύματι δεν μπορούν να κατανοήσουν, αλλά μας στερεί την δυνατότητα να τους αντιμετωπίσουμε ως κανονικούς ανθρώπους. Οπότε ας μην τρομάζουμε από την παντελή αδυναμία τους να συμπεριφερθούν ως κανονικοί άνθρωποι.

«Δεύτε λάβετε το φως το αληθινό»


Για δεκαετίες είμαστε μάρτυρες μιας απίστευτης απάτης που συντελείται κάθε Μεγάλο Σάββατο, στα  εροσόλυμα, με το λεγόμενο “Πανάγιο Φως”. Κάθε τέτοια μέρα λοιπόν, γύρω στο μεσημέρι, πραγματοποιείται το “θαύμα” της τελετής της αφής του Αγίου Φωτός στον Ιερό Ναό του Παναγίου Τάφου στα Ιεροσόλυμα με την παρουσία του Ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων, του Αρμένιου Πατριάρχη και χιλιάδων πιστών. Πρώτα λοιπόν σβήνουν όλα τα καντήλια και κεριά του Ναού. Ισραηλινοί αστυνομικοί ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή τον ιερό ναό για τυχόν ύπαρξη αναμμένου φωτός. Ερευνούν επίσης τον Πατριάρχη για τυχόν ύπαρξη κρυμμένου αναπτήρα ή σπίρτων. Αφού διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει τίποτε το επιλήψιμο, οι δύο πατριάρχες μπαίνουν στο κουβούκλιό του και βγαίνουν, μετά από λίγη ώρα, με αναμμένες τις λαμπάδες τους. Ήρθε το φως το αληθινό! Η χαρά ζωγραφισμένη στα πρόσωπα των πιστών που σπεύδουν να ανάψουν και τη δική τους λαμπάδα. Το φως αυτό θα χρησιμοποιηθεί στη φετινή Ανάσταση στους ναούς, όταν ο ιερέας, βγαίνοντας από το ιερό της εκκλησίας, αναφωνήσει «δεύτε λάβετε το φως το αληθινό». Σε ό,τι μας αφορά, όμως, η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Στο αεροδρόμιο του Τελ-Αβίβ υπάρχει ελληνικό κρατικό αεροπλάνο που περιμένει να παραλάβει τη φλόγα για να τη μεταφέρει στην Αθήνα, απ’ όπου με άλλα αεροπλάνα, αυτοκίνητα (και γαϊδουράκια) θα μεταφερθεί σε κάθε γωνία και σε κάθε ιερό ναό της ελληνικής επικράτειας (ακόμα και στην άνω και την κάτω ραχούλα) για να συμμετάσχει στην τελετή της Ανάστασης. Κυβερνητικό κλιμάκιο (φέτος θα είναι επικεφαλής ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Τσιάρας) θα συνοδέψει τη φλόγα, η οποία θα γίνει δεκτή στην Αθήνα με τιμές αρχηγού κράτους.

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτή την ιστορία η οποία καλά κρατεί δεκαετίες τώρα; Την απάτη; Την υποκρισία; Τον σκοταδισμό; Την ηθική αυτουργία του ελληνικού κράτους στο μέγα αυτό ψέμα;

Ας δούμε όμως κάποια στοιχεία:

Από πού μας προέκυψε ο Αρμένιος Πατριάρχης; Δεν είναι ελληνική η εκκλησία του Πανάγιου Τάφου; Είναι. Όμως, στην κούρσα των δύο εκκλησιών για την «κατάκτηση» του Τάφου, πρόλαβαν οι Αρμένιοι και κατοχύρωσαν το τελευταίο τμήμα του από το ύψος των γονάτων και μετά. Έτσι, όταν επισκέπτεσαι τον Τάφο, υπάρχει ένας διαχωριστικός τοίχος που τον χωρίζει στα δύο. Πρέπει να βγεις από τον ναό και να μπεις σε ένα μικροσκοπικό παρεκκλήσι, όπου ένας νυσταλέος και αδιάφορος Αρμένιος παπάς κάθεται ανακούρκουδα. Περιμένει να τον "ασημώσεις". Όταν ρίξεις τα ψιλά, τότε σηκώνει ένα μαύρο κουρτινάκι και αποκαλύπτει τα τελευταία 30-40 εκατοστά του Τάφου. Απίστευτο και όμως αληθινό! Το είδα με τα μάτια μου πριν από 10-15 χρόνια.

Κλειδί σε όλη αυτή την ιστορία είναι βέβαια το χρήμα (follow the money line, που λένε και στα αστυνομικά μυθιστορήματα). Οι Ισραηλινοί αστυνομικοί και το κράτος, παρότι καγχάζουν τη χριστιανική θρησκεία, παίζουν μια χαρά το παιχνίδι του κλέφτη και του αστυνόμου. Γιατί να χαλάσουν τη μαγιονέζα που τους αποφέρει τόσα χρήματα, με τους πιστούς που επισκέπτονται κατά χιλιάδες τους χριστιανικούς άγιους τόπους; Οι ορθόδοξοι και οι Αρμένιοι, παρότι κατά βάθος αλληλομισούνται, παίζουν το παιχνίδι της ειρηνικής συνύπαρξης χάριν του χρήματος, της δόξας και της ισχύος που τους αποφέρει όλη αυτή η ιστορία.


Σε ό,τι αφορά στο “θαύμα”, αυτό καθαυτό, έχω τις εξής δύο (μεταξύ πολλών) απορίες. Γιατί χρειάζεται να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο η τελετή; Το Άγιο Φως μιας χρονιάς δεν κάνει και για την επόμενη και για τη μεθεπόμενη; Δεν αντέχει στον χρόνο; Έχει, δηλαδή, περιορισμένη διάρκεια ζωής με ημερομηνία λήξης (στην ετικέτα);

Οι ορθόδοξοι χριστιανοί που ζουν π.χ. στην Αυστραλία και που η ώρα τους είναι εφτά ώρες μπροστά από εμάς, δεν έχουν καμία πιθανότητα να παραλάβουν έγκαιρα το Άγιο Φως για να κάνουν Ανάσταση. Αυτούς δεν τους σκεφτόμαστε, δεν τους λυπόμαστε, έτσι καταδικασμένοι που είναι;

Θα μπορούσα να συνεχίσω και άλλο, αλλά νομίζω πως είπα αρκετά. Θέλω να κλείσω με δυο λόγια για τον ρόλο του ελληνικού κράτους σε όλα αυτά. Είναι ντροπή το επίσημο κράτος να συντηρεί τον σκοταδισμό. Είναι ντροπή το ελληνικό κράτος να μεταχειρίζεται τους πολίτες ως πρόβατα. Είναι ντροπή να μιλάνε τα κανάλια για θαυματουργές εικόνες που δακρύζουν.

Μήπως ήρθε η ώρα το κράτος, τώρα που υποτίθεται πως εκσυγχρονίζεται η ελληνική κοινωνία, να εγκαταλείψει τον σκοταδισμό που συντηρεί και υποδαυλίζει, για καθαρά ψηφοθηρικούς σκοπούς, τόσα και τόσα χρόνια;

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Πρεμιέρα σήμερα για το νέο 5 ευρω

Πρεμιέρα σήμερα σε όλη την Ευρωζώνη του νέου χαρτονομίσματος των 5 ευρώ με την προσωπογραφία της Ευρώπης από την ελληνική μυθολογία.

Το υδατογράφημα του νέου χαρτονομίσματος των 5 ευρώ απεικονίζει το πορτρέτο της Ευρώπης ενώ ο αριθμός 5 είναι σε σμαραγδί χρώμα το οποίο ανάλογα με το σημείο που το κοιτάζει κανείς και το φωτισμό, μεταβάλλεται από βαθύ πράσινο σε βαθύ μπλε.

Τα ανάγλυφα γράμματα δεξιά και αριστερά θα καθιστούν πιο εύκολη την αναγνώρισή του για τα άτομα με προβλήματα όρασης.

Εκτιμάται ότι τέτοιου τύπου τροποποιήσεις θα εφαρμοστούν και στα υπόλοιπα χαρτονομίσματα του ευρώ που σταδιακά θα ανανεωθούν.

Το νέο χαρτονόμισμα των 5 ευρώ από σήμερα 2 Μαϊου θα διατίθεται μέσω των ευρωπαϊκών τραπεζών, είτε από τα γκισέ είτε από τα Μηχανήματα Αυτόματης Ανάληψης.

Παρά το γεγονός ότι τα παλιά χαρτονομίσματα των 5 ευρώ θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά από την κυκλοφορία, θα διατηρήσουν την αξία τους και θα μπορεί κανείς ακόμα και όταν θα αποσυρθούν εντελώς να τα ανταλλάσσει με τις κεντρικές τράπεζες της χώρας του.