Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Πρόσφυγες κρεμάστηκαν στην πλατεία Βικτωρίας

Δυο πρόσφυγες κρεμάστηκαν από δέντρα στην πλατεία Βικτωρίας. Στην περιοχή βρίσκονται και άνδρες της Αστυνομίας. Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες οι δύο πρόσφυγες είναι καλά στην υγεία τους
Εκατοντάδες πρόσφυγες βρίσκονται από το πρωί στην πλατεία Βικτωρίας, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι μικρά παιδιά και γυναίκες.  Σημειώνεται ότι οι περισσότεροι από αυτούς προέρχονται από τις χθεσινές και σημερινές αφίξεις στον Πειραιά, οι οποίοι πέρασαν τη νύχτα με κουβέρτες στην πλατεία, εκτεθειμένοι στο κρύο και στην υγρασία.

Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες οι δύο πρόσφυγες είναι καλά στην υγεία τους. 

Ο Γ.Γ. του ΚΚΕ στη Μυτιλήνη. Το πρόγραμμα της επίσκεψης

Αποτέλεσμα εικόνας για γγ κουτσουμπαςΟ ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας θα επισκεφθεί τη Μυτιλήνη, την Τετάρτη 2 Μάρτη. Το πρόγραμμα της επίσκεψης έχει ως ακολούθως:
  • 9.30 Συνάντηση στο Δημαρχείο με το δήμαρχο Λέσβου, Σπ. Γαληνό
  • 11.00 Συνάντηση με την περιφερειάρχη Β. Αιγαίου, Χρ. Καλογήρου
  • 12.30 Επίσκεψη στο hot spot στη Μόρια
  • 19.30 Ομιλία στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης

Η επιβίωση της μικρομεσαίας αγροτιάς δεν αρχίζει και δεν τελειώνει σε έναν διάλογο- Θετικά τα συμπεράσματα

Αποτέλεσμα του κοινού οργανωμένου αγώνα των μικρομεσαίων αγροτών με τα λαϊκά στρώματα, χαρακτήρισε ο Βαγγέλης Μπούτας, το γεγονός ότι για πρώτη φορά η κυβέρνηση συζητάει το αφορολόγητο και καθυστερεί την κατάθεση του νομοσχεδίου για το Ασφαλιστικό.
Εκ μέρους των εκπροσώπων των 68 μπλόκων που συμμετείχαν στη συνάντηση με την κυβέρνηση που έγινε την Πέμπτη, ο Βαγγέλης Μπούτας σε δηλώσεις του αμέσως μετά τόνισε ανάμεσα σε άλλα ότι «ο αγώνας αφήνει παρακαταθήκη για τα αιτήματα μας αλλά και για το ίδιο το κίνημα γιατί δεν είναι αγώνας μια και έξω. Είναι αγώνας που θα συνεχιστεί μαζί με τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τα άλλα λαϊκά στρώματα και ήδη από αυτόν τον αγώνα μπορούμε να πούμε ότι για πρώτη φορά συζήτησαν το αφορολόγητο, που μέχρι τώρα δεν το κουβέντιαζαν. Βεβαίως θα περιμένουμε να δούμε το νόμο, τι προβλέπει και παραμένουμε σε ετοιμότητα για την συνέχιση του αγώνα ανάλογα με το τι θα προβλέπει ο νόμος».
Επισημαίνοντας ότι οι κυβερνητικές προτάσεις μπορεί  να βρεθούν υπό την αίρεση των δανειστών κάλεσε τους μικρομεσαίους αγρότες σε αγωνιστική ετοιμότητα ενώ σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της συνάντησης είπε ότι αυτά θα συζητηθούν συλλογικά και θα παρθούν συλλογικές αποφάσεις ενώ ξεκαθάρισε ότι μέχρι τότε τα μπλόκα θα παραμείνουν.
Η αντιπροσωπεία έθεσε το θέμα των διώξεων των αγροτών με αφορμή την εισαγγελική παρέμβαση του Αρείου Πάγου και ζήτησε να κατατεθεί τροπολογία στη Βουλή για να σταματήσουν τα «αγροτοδικεία» (Δείτε στο βίντεο ολόκληρη την δήλωση).
Στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των μπλόκων κατέθεσαν υπόμνημα με το πλαίσιο των πέντε αιτημάτων όπως αυτά αποφασίστηκαν στην Πανελλαδική σύσκεψη των 68 μπλόκων που έγινε στις 7 Φλεβάρη στη Νίκαια. Συγκεκριμένα τα πέντε αιτήματα είναι:
 1. Ν' αποσυρθεί το σχέδιο της κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό. Διεκδικούμε: Kαμία αύξηση στις ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ. Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης στα 60 για τους αγρότες και στα 55 για τις αγρότισσες. Συντάξεις αξιοπρέπειας. Να ανακληθεί άμεσα η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια που ισχύει σήμερα. Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Υγεία - Πρόνοια. Να σφραγιστούν όλα τα βιβλιάρια υγείας του ΟΓΑ χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
2. Να καταργηθεί η φορολόγηση μας από το πρώτο ευρώ που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση και υλοποιεί η σημερινή. Να καταργηθούν τα τεκμήρια διαβίωσης. Αφορολόγητο ατομικό αγροτικό εισόδημα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί και να αποσυρθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για αύξηση της φορολογίας κλπ.
3. Αφορολόγητο πετρέλαιο. Μείωση του αγροτικού ρεύματος. Κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά μέσα και εφόδια.
4. Καμιά κατάσχεση πρώτης, δεύτερης κατοικίας ή χωραφιού, από δάνεια που βρίσκονται στο «κόκκινο», συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Διαγραφή των τόκων και κούρεμα του κεφαλαίου σε ποσοστό 30% για επαγγελματικά δάνεια μέχρι 200.000 ευρώ των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων.
5. Κατάργηση του φόρου στο κρασί - Να μην εφαρμοστεί η φορολογία στο τσίπουρο.
Στο υπόμνημα υπογραμμίζεται  ότι η ικανοποίηση των πέντε  αιτημάτων «εξασφαλίζει ανάσες επιβίωσης απέναντι στον ανελέητο ανταγωνισμό για την εξασφάλιση κέρδους που βιώνουμε, από τους προμηθευτές μέσων και εφοδίων, τους εμπόρους, τις εισαγωγές ομοειδών προϊόντων, τους εξαγωγείς, μεταποιητές, διακινητές των προϊόντων μας». (Διαβάστε στα Συνημμένα Αρχεία το υπόμνημα που κατέθεσαν στον πρωθυπουργό).
Αποτέλεσμα εικόνας για συνάντηση αγροτων μαξιμου
Σε δηλώσεις του ο  πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναγνώρισε ότι «η πλειονότητα του αγροτικού κόσμου περνάει δύσκολα» και υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει λύσεις σε μια «δύσκολη δημοσιονομική εξίσωση» όπως είπε, για την δημιουργία της οποίας όμως οι μικρομεσαίοι αγρότες δεν έχουν καμία ευθύνη αφού είναι το αποτέλεσμα του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της καπιταλιστικής κρίσης.
Πρόσθεσε ότι η μόνη λύση είναι η «αύξηση του εθνικού πλούτου», η προσπάθεια της κυβέρνησης με άλλα λόγια για να «ξαναπάρει μπρος» η καπιταλιστική ανάπτυξη με μειωμένο το εργατικό «κόστος».
Αναφερόμενος στην εισαγγελική παρέμβαση ενάντια στους αγρότες είπε ότι «δεν συμφωνεί με λογικές ποινικοποίησης», αλλά δεν δεσμεύθηκε να καταθέσει η κυβέρνηση σχετική τροπολογία για την κατάργηση των «αγροτοδικείων» σύμφωνα με την πρόταση των 68 μπλόκων. 

Και 4o (“αριστερό”) Μνημόνιο!

Αποτέλεσμα εικόνας για νικος μπογιοπουλος   Γράφει: ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ήταν στις «17 ώρες» της… «σκληρής διαπραγμάτευσης» του κ.Τσίπρα που άνοιξε ο δρόμος για την υπαγωγή της Ελλάδας στο καθεστώς του τρίτου Μνημονίου.
    Θυμίζουμε τι έλεγε εκείνη η απόφαση της 12ης Ιουλίου 2015: 
  «Τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ που ζητούν χρηματοπιστωτική συνδρομή από τον ΕΜΣ αναμένεται να απευθύνουν, εφόσον είναι δυνατόν, ανάλογο αίτημα και στο ΔΝΤ. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου η Ευρωομάδα να συμφωνήσει σχετικά με νέο πρόγραμμα του ΕΜΣ. Επομένως, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο του 2016».
    Η δέσμευση της κυβέρνησης Τσίπρα για την και πέραν του Μαρτίου του 2016 παραμονή του ΔΝΤ στην Ελλάδα έγιναν – αυτολεξεί - νόμος του ελληνικού κράτους με τον νόμο 4334 (ΦΕΚ Α' 80/16-07-2015).
    Αλλά και νωρίτερα, παραμονές του δημοψηφίσματος, ο κ.Τσίπρας αιτήθηκε  προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ESM νέο δάνειο – και στην ουσία νέο Μνημόνιο - για την Ελλάδα βάσει των όρων «της συνθήκης του ESM».
    Αλλά όποιος ζητά την «αρωγή» του ESM γνωρίζει ότι, ταυτόχρονα, καταλήγει στα νύχια του ΔΝΤ. Η συνθήκη συγκρότησης του ESM αναφέρει ρητά:
    «Ένα κράτος μέλος της ευρωζώνης που ζητά οικονομική ενίσχυση από τον ESM αναμένεται να απευθύνει ένα παρόμοιο αίτημα προς το ΔΝΤ» (προοίμιο, παράγραφος 6).   
    Ενώ αυτά έχει κάνει η κυβέρνηση του κ.Τσίπρα, εντούτοις όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έλειψαν οι «αντιΔΝΤ» πόζες των κυβερνώντων, μηδέ του πρωθυπουργού εξαιρουμένου.
    Πρόκειται για το σύνηθες επικοινωνιακό μάρκετινγκ της κυβέρνησης, κάθε φορά που νέα αντιλαϊκά μέτρα βρίσκονται προ των πυλών, να ανασύρει από τη ναφθαλίνη τις ανύπαρκτες «κόκκινες γραμμές» της και το παραμύθι της… «σκληρής διαπραγμάτευσης».
    Αλλά κι αυτό το παραμύθι έφτασε στο τέλος του. Η ελληνική κυβέρνηση αιτήθηκε προς το ΔΝΤ, όπως ακριβώς προβλέπεται στις συμφωνίες που έχει υπογράψει, τη σύναψη νέου Μνημονίου μαζί του!
    Παρατήρηση 1η: Το νέο Μνημόνιο με το ΔΝΤ θα υπάγεται στο περίφημο αγγλικό δίκαιο. Είναι το δίκαιο για το οποίο ο κ.Τσίπρας έβγαζε πύρινους λόγους – πριν γίνει πρωθυπουργός – κατηγορώντας τους προηγούμενους πρωθυπουργούς και τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «υποτέλεια» και «εθνική αναξιοπρέπεια».
    Παρατήρηση 2η:  Τι θα περιλαμβάνει το νέο Μνημόνιο με το ΔΝΤ είναι δεδομένο. Πριν από λίγες μέρες ο γνωστός μας κ.Τόμσεν  ξεκαθάρισε ότι η παρουσία του ΔΝΤ στην Ελλάδα σημαίνει νέα βάρβαρα μέτρα ύψους από 5,5 έως 9,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2018.  
    Με άλλα λόγια: Ενώ το τρίτο Μνημόνιο «τρέχει», η κυβέρνηση προχωρά στην σύναψη κι ενός 4ου Μνημονίου!
    Η «αριστερά» του κ.Τσίπρα, η «αριστερά» που επιστρατεύεται από το σύστημα της αρπαγής και της εκμετάλλευσης για να φέρνει σε πέρας όσα δεν θα μπορούσε η Δεξιά, η «αριστερά» που έφερε το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, που επιμηκύνει την παρουσία του ΔΝΤ στην Ελλάδα, που συνεννοείται με τον ΣΕΒ για την διάλυση του Ασφαλιστικού, που κρύβεται πίσω από τα υποψίχουλα των «παράλληλων προγραμμάτων» την ώρα που ανακεφαλαιοποιεί τραπεζίτες, μπορεί να περηφανεύεται.
    Σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους έχει φέρει δυο Μνημόνια! Ίδια και χειρότερα με εκείνα που θα «έσκιζε»…   

Φιλική χειρονομία με νόημα των αγροτών στον Τσίπρα

Ο γνωστός συνδικαλιστής – αγρότης από το μπλόκο της Νίκαιας, ο Βαγγέλης Μπούτας έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου φέρνοντας δώρα στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Συγκεκριμένα κράταγε στα χέρια του μια σακούλα και έναν κόκκινο φάκελο, με τη σακούλα να περιέχει ένα μεγάλο μπουκάλι τσίπουρο. Χαρακτηριστικά είπε στον πρωθυπουργό πως «τώρα που δεν έχουν περάσει τα μέτρα μπορώ να στο φέρνω ακόμη το τσίπουρο».
Ο Αλέξης Τσίπρας του απάντησε πως «Το μόνο που δεν μπορούν να μας πάρουν είναι ο ήλιος και το τσίπουρο».

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Τι εννοούμε DERBY στην Ελλάδα (foto)

Η μοναξιά του σοφού ανθρώπου

Ο σοφός άνθρωπος, ο homo sapiens sapiens, είναι το μόνο επιζών είδος από την εξελικτική του ομάδα. Κι αυτό είναι ασυνήθιστο.

Τα ζώα των περισσοτέρων ειδών έχουν επιζώντα ξαδέλφια, είδη με στενή συγγένεια.

Το λιοντάρι αναφέρεται ως Panthera leo. Το Panthera δείχνει το γένος, το leo δείχνει το είδος. Υπάρχουν τρία ξαδέλφια στο γένος Panthera. Η τίγρη (Panthera tigris), ο ιαγουάρος (Panthera onca) και η λεοπάρδαλη (Panthera pardus).

Υπάρχουν και κάποια ετεροθαλή αδέλφια του λιονταριού, αναγνωρισμένα υποείδη, όπως το λιοντάρι του Κονγκό (Panthera leo hollisteri) ή το λιοντάρι της Ινδίας (Panthera leo goojratensis).

Ο άνθρωπος έχει μείνει μόνος, χωρίς κοντινούς συγγενείς. Αναφερόμαστε στους εαυτούς μας, στο είδος μας, ως Homo sapiens sapiens. Το Homo αφορά στο γένος. Το πρώτο sapiens (έμφρων, σοφός) αφορά στο είδος. Το δεύτερο sapiens, δηλώνει το υποείδος και δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη σοφία μας.

Στο γένος μας (Homo) έχουν υπάρξει κι άλλοι. Ο Homo habilis (Άνθρωπος ο Επιδέξιος), ο Homo erectus (Άνθρωπος ο Όρθιος), που επέζησε ως είδος περισσότερο από 500.000 χρόνια, ο περιβόητος Homo neanderthalensis (Άνθρωπος του Νεάντερταλ) και άλλα είδη και υποείδη ανθρώπων.

Όμως κανείς άλλος δεν επιβίωσε μέχρι τις μέρες του sapiens sapiens. Επιπλέον υπάρχουν λίγες χρονικές αλληλεπικαλύψεις. Μόλις εμφανίζεται ένα νέο είδος Homo το προηγούμενο είδος εξαφανίζεται “μυστηριωδώς” (σε χρονικό διάστημα λίγων χιλιάδων χρόνων).

~~

Γιατί απομείναμε μόνοι μας, εμείς οι διπλά σοφοί;

Η επέκταση και η κυριαρχία είναι οι λέξεις κλειδιά. Οι Homo μεταναστεύουν πολύ πιο μακριά απ’ τα λιοντάρια. Τα Panthera leo μπορούν να ζήσουν μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές. Οι Homo προσαρμόζονται παντού. Απολιθώματά τους και απομονωμένες φυλές έχουν βρεθεί σε κάθε ήπειρο, σε κάθε απομακρυσμένο νησί, με εξαίρεση την Ανταρκτική.

Όποτε όμως μια ομάδα Homo συναντούσε μια ομάδα διαφορετικών ξεκινούσε ο πόλεμος, για την εδαφική κυριαρχία, για την τροφή, για τα θηλυκά.

Οι Νεάντερταλ δεν αναμίχτηκαν γονιδιακά με τους Σοφούς χάρη στον έρωτα. Θα ήταν αστείο να θεωρήσουμε έναν Νεάντερταλ “Ρωμαίο” και μια Σάπιενς “Ιουλιέτα” που να βγαίνουν στο μπαλκόνι της σπηλιάς τους και ν’ απαγγέλουν:
“Ω, Ρωμαίε, γιατί να είσαι ο Ρωμαίος; Εσύ είσαι ένας Νεάντερταλ κι εγώ είμαι μια Σάπιενς.”

Ήταν πόλεμος, επιδρομές, προσπάθεια για κυριαρχία. Τα αρσενικά σκότωναν τους αρσενικούς αντιπάλους κι έπαιρναν τα θηλυκά στην ομάδα τους.

Δεν ήταν έρωτας, ήταν βιασμός.

(Ο άνθρωπος του Νεάντερταλ αναφέρεται και ως Homo sapiens neanderthalensis, ως υποείδος του Sapiens, πρώτος ξάδελφος, γι’ αυτό και μπορούσε να γίνει η γονιδιακή μίξη. Διαφορετικά είδη δεν παράγουν γόνιμους απογόνους, όπως το άλογο [Equus ferus] με τον γάιδαρο [Equus africanus] γεννούν το στείρο μουλάρι.)

~~

Δεν νικούσαν πάντα οι πιο έξυπνοι, όπως θέλουμε να πιστεύουμε για να δικαιολογήσουμε την ύπαρξη μας ως εξέλιξη, ως πρόοδο.

Έχουν βρεθεί απολιθώματα Homo, όπως οι άνθρωποι του Μπόσκοπ (δες παλιότερο κείμενο http://www.nostimonimar.gr/homo-idiot-idiot/) που είχαν 30% μεγαλύτερο εγκέφαλο απ’ τον σύγχρονο άνθρωπο. Αυτοί εξαφανίστηκαν, εξολοθρεύτηκαν πολύ γρήγορα. Πιθανότατα γιατί δεν μπόρεσαν ν’ αντιπαλέψουν τη βαρβαρότητα των ηλιθίων.

Ίσως να ήταν ειρηνικοί, αυτοί οι χαμένοι συγγενείς μας, και να βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις ορδές των Νεάντερταλ, των Σάπιενς.

~~

Είμαστε απόγονοι αυτών που εξόντωσαν όλους τους άλλους.
Και πλέον δεν υπάρχουν άλλοι. Ή μήπως πάντα θα υπάρχουν “άλλοι”;

Αλλόθρησκοι, αλλόφυλοι, αλλόθροοι.
Άλλα γούστα, άλλες ιδέες, άλλη ιδεολογία, άλλες προτιμήσεις, άλλες πεποιθήσεις.
Άλλη χώρα, άλλη ήπειρο, άλλη τάξη, άλλο φύλο, άλλη σεξουαλική κατεύθυνση.
Άλλη ποδοσφαιρική ομάδα, άλλη μουσική, άλλο φαΐ, άλλο επάγγελμα.
Άλλη πόλη, άλλη γειτονιά, άλλος όροφος, άλλο όνομα.
Πάντα θα υπάρχει κάποιος άλλος. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να τον επινοήσουμε. Ο πόλεμος με τον “άλλον” μοιάζει να προσδιορίζει τον εαυτό μας, την ομάδα μας.

Εγώ ανήκω στο Εμείς που πολεμούν τους Άλλους, όπου ανήκεις Εσύ.

~~

Σε όλη την ιστορία του Σάπιενς οι άνθρωποι τρέχουν να πολεμήσουν. Κάποιες φορές στην άλλη άκρη του πλανήτη. Δεν το κάνουν για να ευτυχήσουν. Το κάνουν γιατί έχουν πειστεί ότι ο εχθρός είναι άλλος κι ότι ο άλλος είναι εχθρός.

Και δεν φταίνε γι’ αυτό οι προπαγανδιστές, οι στρατηγοί, οι κατακτητές, οι πολιτικοί, όχι μόνο. Πάντα υπήρχαν οι αντίρροπες δυνάμεις, οι φωνές των ανθρώπων που ζητούσαν ειρήνη, δικαιοσύνη, ανοχή, ισότητα.

Όμως οι Σοφοί Σοφοί Άνθρωποι συνεχίζουν να σκοτώνουν και να σκοτώνονται στην Τροία για πουκάμισα.

Συνεχίζουν να δολοφονούν τους διαφορετικούς. Συνεχίζουν να καταστρέφουν ό,τι δεν συμφωνεί με τις πεποιθήσεις τους. Συνεχίζουν ν’ αδιαφορούν για όσους πνίγονται, για όσους λιμοκτονούν, αν δεν παίρνουν μέρος στη γενοκτονία, αν δεν την επικροτούν, αν δεν χειροκροτούν.

Αυτή είναι η ιστορία του ανθρώπινου είδους και υποείδους, του Homo sapiens sapiens. Μια ατέρμονη γραμμή αίματος.

~~

Εξοντώσαμε όλους τους άλλους και συνεχίζουμε, μέχρι που να μη μείνει ρουθούνι Homo στον πλανήτη. Κι όταν θα εξαφανιστεί κι ο τελευταίος σοφός άνθρωπος τι θα μείνει απ’ τη μουσική του Μότσαρτ, απ’ τη γλώσσα του Ομήρου;

Ίσως μόνο ένα βινύλιο κι ένα βιβλίο, που θα σαπίζουν κάτω απ’ τη ζούγκλα μιας πόλης που κάποτε λεγόταν Νέα Υόρκη.

Εκτός κι αν, λίγο πριν το τέλος, αναδυθεί ένα νέο υποείδος, ο Homo sapiens pacific, Άνθρωπος ο Ειρηνικός.

Το νέο Nissan NP300 NAVARA (Πλούσιο φωτογραφικό υλικό)


Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου, παρουσία δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, πραγματοποιήθηκε σε κτήμα εκδηλώσεων των βορείων προαστίων, η επίσημη παρουσίαση του νέου Nissan NP300 NAVARA. 

Το νέο Nissan NP300 NAVARA θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των pick-up, συνδυάζοντας μια σειρά χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων από τα ηγετικά crossover της φίρμας με την εμπειρία των 80 και πλέον ετών, στο σχεδιασμό και την κατασκευαστική υπεροχή, καινοτόμων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.


Αξιοσημείωτο είναι ότι το νέο Nissan NP300 NAVARA, ξεκινά την πολλά υποσχόμενη εμπορική του πορεία, έχοντας στις “αποσκευές” του το πολυπόθητο Διεθνές Βραβείο του Pick-up για το 2016 !

Με εντυπωσιακό σχεδιασμό, φινέτσα, καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς και με μια αντίληψη στην κατασκευή και την κύλιση που ξεπερνά τα εσκαμμένα, το νέο NP300 NAVARA με εντυπωσιακή off-road ικανότητα, αντοχή αλλά και δυνατότητα μεταφοράς φορτίου, πρακτικά δεν έχει αντίπαλο! Το νέο μοντέλο αποτελείται από ένα πανίσχυρο, υψηλής αντοχής πλαίσιο που, σε συνδυασμό με μια σειρά από νέα μηχανολογικά χαρακτηριστικά, ανεβάζει ψηλά τον πήχη της οδικής συμπεριφοράς αλλά και της πρακτικότητας. Χρησιμοποιώντας το ίδιο DNA με τα καταξιωμένα crossover της Nissan, όπως τα κορυφαία Qashqai, X-Trail και Juke, το νέο NP300 NAVARA φέρνει μια νέα αντίληψη στην κατηγορία των pick-up, που πολλοί ανταγωνιστές του θα ζηλέψουν.

Συνοδευόμενο από εγγύηση πέντε ετών ή 160 χιλιάδων χιλιόμετρων, το νέο NP300 NAVARA, διαθέτει τα “διαπιστευτήρια” για να αντεπεξέλθει στις σκληρές απαιτήσεις του σύγχρονου επαγγελματία.

Ποιότητα κύλισης και χειρισμός

Για τη Nissan, το βασικό στοιχείο για την κατασκευή του νέου NP300 NAVARA ήταν να συνδυάσει την υψηλή οδηγική απόλαυση, όπως ακριβώς και στα crossover της φίρμας, χωρίς να θυσιαστεί η αποδεδειγμένη off-road ικανότητα του μοντέλου. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου, επιτέλεσε το νέο σύστημα της πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους για την έκδοση Double Cab, παρέχοντας σημαντικά βελτιωμένη οδηγική άνεση αλλά και εξαιρετικό χειρισμό. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την περίπτωση διαδραματίζει και το μειωμένο βάρος κατά 20 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, της νέας αυτής ανάρτησης.

Στην έκδοση King Cab, η ανάρτηση του νέου NP300 NAVARA ζυγίζει 7 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ ο νέος σχεδιασμός της, βελτιώνει την γωνία προσέγγισης του πίσω τροχού κατά 3,1%, προσφέροντας παράλληλα σημαντικά μειωμένο θόρυβο κατά την κύλιση.

Ένα ακόμα μεγάλο ατού του νέου NP300 NAVARA είναι και η ευελιξία του. Χάρη στην αναθεωρημένης σχεδίασης πίσω ανάρτηση και τη μείωση του μεταξονίου κατά 50 mm, το νέο μοντέλο έχει τώρα ένα κύκλο στροφής μόλις 12,4 μέτρα.

Τεχνολογία

Σε απόλυτη αρμονία με το όραμα της Nissan για καινοτομία, το νέο NP300 NAVARA εισάγει μια σειρά νέων τεχνολογιών στην κατηγορία των pick-up, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς και σε αυτό τον τομέα. Εφοδιασμένο με τα συστήματα Περιμετρικής Θέασης (Around View Monitor) και Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Emergency Barking), χαρακτηριστικά καινοτόμα συστήματα των crossover της Nissan, το νέο NP300 NAVARA παρέχει στον οδηγό και τους επιβάτες του τα πιο προχωρημένα επίπεδα τεχνολογίας που έχουν δει ποτέ σε ένα pick-up. Το πακέτο του εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης συμπληρώνουν τα Cruise Control, Hill Descent Control (HDC) και Hill Start Assist (HSA), τα οποία έχουν αναπτυχθεί για να καλύψουν τις υψηλές απαιτήσεις των ιδιοκτητών του νέου NP300 NAVARA, καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless entry), η πίσω κάμερα οπισθοπορίας αλλά και οι αισθητήρες παρκαρίσματος.

Επιπλέον, το νέο NP300 NAVARA, προκειμένου να προσφέρει ακόμα πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση, είναι εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το προηγμένο σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού. Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ό, τι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ανεπαίσθητο για τον οδηγό και τους επιβάτες προκειμένου να επιβραδυνθεί ο ταχύτερος τροχός. Με αυτόν τον τρόπο, το νέο NP300 NAVARA προσφέρει ακόμα πιο βελτιωμένη πρόσφυση, ισορροπία στις στροφές και μια πιο ασφαλή αίσθηση κατά την οδήγηση.

Εσωτερικό

Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης, ενώ και κάθε στοιχείο της καμπίνας έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες.

Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί από το μηδέν, με μια νέα εμφάνιση που προσφέρει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και μια πιο “ανοιχτή” αίσθηση. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη χάρη στη βελτιωμένη εργονομία, καθώς έχουν κατασκευαστεί με χρήση τεχνολογίας εμπνευσμένη από τη NASA.
Στα επιπλέον χαρακτηριστικά, περιλαμβάνονται ο ψηφιακός διζωνικός κλιματισμός, καθώς και ένα νέο σύστημα εξαερισμού για τα πίσω καθίσματα που έχουν ανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσφέρουν ακόμα πιο άνετες μετακινήσεις.

Εξωτερικός Σχεδιασμός

Κατασκευασμένο επί Ευρωπαϊκού εδάφους και σχεδιασμένο για τις ειδικές απαιτήσεις και τις προτιμήσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς, το νέο NP300 NAVARA έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ένα στιβαρό, σπορ ύφος, με ένα μείγμα από κυρτές και κοίλες επιφάνειες που του προσδίδουν μια δυναμική εμφάνιση. Με την εμπρός μάσκα τύπου V που συναντάται σε όλα τα νέα μοντέλα της Nissan, αλλά και με τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, το νέο NP300 NAVARA διαθέτει μια ακαταμάχητη εμφάνιση.

Κινητήρες και Μετάδοση

Ο νέος 2.3 λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου του νέου NP300 NAVARA είναι έως και 24% πιο αποτελεσματικός από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου, ενώ αποτελεί τον πιο καθαρό σε ρύπους, αλλά και τον πιο οικονομικό σε κατανάλωση κινητήρα στην κατηγορία των pick-up. Διατίθεται με δύο επιλογές ισχύος εξόδου, 160PS και 190PS αντίστοιχα, ενώ στην κορυφαία έκδοσή του προσφέρεται με τεχνολογία διπλής υπερσυμπίεσης – κάτι που εισάγεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των pick-up - και προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος λειτουργίας, σε συνδυασμό με σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO2.

Η Nissan γνωρίζει άριστα ότι οι ισχυροί κινητήρες χρειάζονται και αντίστοιχα ισχυρά συστήματα μετάδοσης. Έτσι και στην περίπτωση του νέου NP300 NAVARA, υπερέχει για μια ακόμα φορά, προσφέροντας επιλογές κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, καθώς και ως standard χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή εναλλακτικά αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων.


Κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Κατασκευασμένο για να ικανοποιήσει στο έπακρο τις προσδοκίες των υποψήφιων αγοραστών, το νέο NP300 NAVARA είναι εξίσου ικανό και σε καταστάσεις εκτός δρόμου. Το σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει, βασίζεται στα ισχυρά σημεία του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς μοντέλο, προσφέροντας το πλέον αξιόπιστο κράτημα και στα πιο δύσβατα εδάφη.

Το σύστημα εμπλοκής και απεμπλοκής της τετρακίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός καλείται να επιλέξει είτε κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες, ή την λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100χλμ/ω.

Τονίζοντας περαιτέρω τα off-road διαπιστευτήρια του, το νέο NP300 NAVARA διακρίνεται και από τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων. Σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να ανταπεξέλθει πλήρως σε απότομες και ολισθηρές κλίσεις, η ρύθμιση 4LO προσφέρει ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς, ενώ για τους οδηγούς που θα εμπλακούν σε δύσκολες καταστάσεις εκτός δρόμου, υπάρχει διαθέσιμη και η επιλογή του μηχανικού κλειδώματος του διαφορικού.

Ωφέλιμο φορτίο και δυνατότητες ρυμούλκησης

Με ωφέλιμο φορτίο άνω του ενός τόνου σε όλες του τις εκδόσεις και με την εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης των 3,5 τόνων, το νέο NP300 NAVARA είναι έτοιμο για να ανταπεξέλθει στις πιο σκληρές και απαιτητικές συνθήκες, είτε πρόκειται για εργασία ή για αναψυχή.

O ωφέλιμος χώρος φόρτωσης στο νέο NP300 NAVARA είναι 67 χιλιοστά μακρύτερος από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ στην έκδοση Double Cab διαθέτει και τον μεγαλύτερο χώρο σε μήκος στην κατηγορία του, με 1,578 χιλιοστά. Παράλληλα, στις εκδόσεις King Cab το μήκος του ωφέλιμου χώρου, αγγίζει τα 1,788 χιλιοστά.

Ιδανικό για την ασφαλή μεταφορά κάθε είδους φορτίων, το σύστημα φόρτωσης αποτελείται από πρωτοποριακές ράγες C στην καρότσα του pick-up, με κανάλια βαρέως τύπου στο πίσω εξωτερικό τοίχωμα της καμπίνας, αλλά και πλευρικά. Το νέο Nissan NP300 NAVARA, διαθέτει και ένα ευέλικτο σύστημα για ταχεία και ασφαλή πρόσδεση κάθε είδους φορτίου, ώστε ακόμα και η πιο ιδιόρρυθμη φόρτωση να ασφαλιστεί σωστά και με ευκολία.

Επιπλέον, η πλούσια γκάμα των γνήσιων αξεσουάρ που ταιριάζουν “γάντι” στο νέο Nissan NP300 NAVARA, είναι σίγουρο πως θα συναρπάσουν τους υποψήφιους αγοραστές, που επιζητούν το καλύτερο για το καλύτερο pick-up της χρονιάς !

Τo νέο Nissan NP300 NAVARA, είναι διαθέσιμο στο δίκτυο των επίσημων εμπόρων της Nissan ανά την Ελλάδα, σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή, που ξεκινά από τις 26.090€, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής προσφοράς από τη Nissan και του οφέλους της κρατικής απόσυρσης, για την έκδοση King Cab, με τον κινητήρα πετρελαίου dCi 2.3 λίτρων, ισχύoς 160PS. Αντίστοιχα, η έκδοση Double Cab έχει τιμή εκκίνησης στις 27.190€.



Περισσότερα για το νέο Nissan NP300 NAVARA μπορείτε να δείτε στο :



Άυριο πρωί η συνάντηση των αγροτών με την Κυβέρνηση- Τα 5 Αιτήματα της μικρομεσαίας αγροτιάς

Αποτέλεσμα εικόνας για πανελλαδικη επιτροπη μπλοκωνΑνακοινώθηκε επίσημα πως αύριο Πέμπτη 25 Φλεβάρη η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων θα συναντηθεί με την Κυβέρνηση για διάλογο στα πραγματικά αιτήματα των μικρομεσαίων αγροτών. 

Οι αγρότες ζητάνε συγκεκριμένες απαντήσεις από την κυβέρνηση στα πέντε αιτήματα που έχουν θέσει. Τονίζουν δε, ότι «η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων εκφράζει τα πραγματικά αιτήματα των μικρομεσαίων αγροτών κι αυτά θα διεκδικήσει μέχρι τέλους». Ενώ δηλώνουν ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και αναφέρονται στην αυριανή μαζική μετάβαση αγροτών τόσο από την Νίκαια όσο και από άλλα μπλόκα στον Προμαχώνα.

Αποτέλεσμα εικόνας για πανελλαδικη επιτροπη μπλοκωνΣυγκεκριμένα στην ανακοίνωση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων επισημαίνονται τα ακόλουθα:

“Μέτρα που δεν δίνουν καμία διέξοδο στους μικρομεσαίους αγρότες οι οποίοι παλεύουμε για την επιβίωσή μας, είναι αυτά που ανακοινώθηκαν στη συνάντηση που είχαν, τη Δευτέρα 22 Φλεβάρη, εκπρόσωποι κάποιων μπλόκων, με τον πρωθυπουργό και υπουργούς του.

Η κυβερνητική εκπρόσωπος έκανε λόγο για “μέτρα για την στήριξη του αγροτικού κόσμου”, αλλά κάθε άλλο πάρα αυτό είναι, καθώς όλα κινούνται στον “ντορό” της εφαρμοζόμενης πολιτικής που μας ξεκληρίζει.

Η επί τούτου “δημιουργική ασάφεια” που χαρακτηρίζει τις κυβερνητικές εξαγγελίες, δεν μπορεί να κρύψει ότι πρόκειται για μέτρα που διευκολύνουν αυτό το ξεκλήρισμα.

Η κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι στη συνάντηση πήρε μέρος η πλειοψηφία των μπλόκων που εκπροσωπούν την πλειοψηφία των αγωνιζόμενων αγροτών. Λέει, εν γνώσει της, ψέματα, με στόχο να παραπλανήσει τους αγρότες και την κοινή γνώμη. Η αλήθεια είναι ότι τα μπλόκα που παραβρέθηκαν ήταν πολύ λιγότερα από όσα ανακοινώθηκαν. Στον κατάλογο με τις συμμετοχές που δόθηκε στη δημοσιότητα περιλαμβάνονται πολλά μπλόκα που είναι ανύπαρκτα, άλλα που δεν συμμετείχαν – υπάρχουν και οι σχετικές δημόσιες διαψεύσεις και καταγγελίες – και μερικά διπλογραμμένα, με διαφορετικά ονόματα.

Oι «πρόθυμοι» που …αλληλοπεδηκλώνονταν στα σκαλιά του Μεγάρου Μαξίμου ποιός θα μπει πρώτος μέσα, καθόλου δεν εκπροσωπούσαν τους δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίους αγρότες που βρίσκονται πάνω από ένα μήνα στα μπλόκα. Τα συμφέροντα μιας χούφτας μεγαλοαγροτών εκπροσωπούσαν, όπως φαίνεται και από το πλαίσιο των αιτημάτων που υπέβαλλαν.

Αποτέλεσμα εικόνας για μπλοκο νικαιας
Τα αιτήματα που κατέθεσαν στη συνάντηση έδωσαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να δώσει 25 θολές απαντήσεις και, ταυτόχρονα, να προσπαθήσει να περάσει στην κοινή γνώμη την εντύπωση ότι οι αγωνιζόμενοι αγρότες βγήκαν στα μπλόκα για να ζητήσουν μέτρα που συμφωνούν, επί της ουσίας, με την πολιτική της. Και όταν βγήκαν από τη συνάντηση και, πλέον, ήταν προφανής ο κυβερνητικός εμπαιγμός σε βάρος των αγωνιζόμενων αγροτών, αλλά και των ίδιων των «προθύμων», που «πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι», δεν βρήκαν ούτε μια κουβέντα να πουν για να καταγγείλουν – έστω για τα προσχήματα – την κυβέρνηση. Και μόνο όταν οι αγρότες στα μπλόκα «τους πήραν στο κοντό και κατά πόδας» κάτι ψέλλισαν για κυβερνητική αδιαλλαξία και κοροϊδία.
Μέσα από τις θολές κυβερνητικές απαντήσεις γίνεται φανερό ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων κι έβαλε μπροστά να τελειώσει τη «βρώμικη δουλειά», δηλαδή το ολοκληρωτικό ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών, ώστε να προχωρήσει παραπέρα η συγκέντρωση της γης, της παραγωγής και της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων σε λιγότερα χέρια. Στο πρόσωπό της η ΕΕ, οι εμποροβιομήχανοι, τα μονοπώλια, οι τραπεζίτες που επιδιώκουν αυτή τη συγκέντρωση «βρήκαν παπά για να θάψουν και τους ζωντανούς».

Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων εκφράζει τα συμφέροντα και τα πραγματικά αιτήματα των μικρομεσαίων αγροτών κι αυτά θα διεκδικήσει μέχρι τέλους.

Εμείς, βεβαίως, στα μπλόκα βγήκαμε ενάντια στα μέτρα που πάρθηκαν το καλοκαίρι, ως προαπαιτούμενα του τρίτου μνημονίου, με την ψήφο των 222 βουλευτών στη Βουλή και προστέθηκαν στα προηγούμενα μνημονιακά μέτρα, καθώς και τα σχέδια για το Ασφαλιστικό και το Φορολογικό που παρέδωσε η κυβέρνηση για έγκριση στους εταίρους της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Αποτέλεσμα εικόνας για μπλοκο νικαιας
Μέχρι σήμερα αγωνιζόμενοι μαζί με τους εργατοϋπάλληλους και τα άλλα λαϊκά στρώματα, καταφέραμε να μην έχουν έρθουν για ψήφιση στη βουλή τα αντιλαϊκά μέτρα.
Ζητήσαμε τη συνάντηση, ώστε να μας δώσει η κυβέρνηση συγκεκριμένες απαντήσεις για καθένα από τα συγκεκριμένα αιτήματά μας που είναι:

1. Ν’ αποσυρθεί το σχέδιο της κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό.

2. Να καταργηθεί η φορολόγηση από το πρώτο ευρώ που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση και υλοποιεί η σημερινή. Να καταργηθούν τα τεκμήρια διαβίωσης. Αφορολόγητο ατομικό αγροτικό εισόδημα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί. Να αποσυρθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για αύξηση της φορολογίας κ.λπ.

3. Αφορολόγητο πετρέλαιο. Μείωση του αγροτικού ρεύματος. Κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά μέσα και εφόδια.

4. Καμιά κατάσχεση πρώτης, δεύτερης κατοικίας ή χωραφιού, από δάνεια που βρίσκονται στο «κόκκινο», συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Διαγραφή των τόκων και «κούρεμα» του κεφαλαίου σε ποσοστό 30% για επαγγελματικά δάνεια μέχρι 200.000 ευρώ των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων.

5. Κατάργηση του φόρου στο κρασί. Ν’ αποσυρθούν τα νέα μέτρα για φορολογία στο τσίπουρο.

Η κυβέρνηση καλείται ν’ απαντήσει σ’ αυτά τα αιτήματα που εκφράζουν τα συμφέροντα των μικρομεσαίων αγροτών.

Εμείς κλιμακώνουμε τον αγώνα με πολλές μορφές πάλης και θα συνεχίσουμε το διάλογο με τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα που πλήττονται από την κυβερνητική πολιτική για κοινό λαϊκό αγωνιστικό μέτωπο, που θα δώσει περισσότερη δύναμη, αποτελεσματικότητα και προοπτική στον αγώνα.





Εισαγγελική παρέμβαση για να σπάσει η κυβέρνηση τα αγροτικά μπλόκα

Παρέμβαση των κατά τόπους εισαγγελικών αρχών για διερεύνηση του ενδεχόμενου να συντελείται το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων, ζητεί ο Αρειος Πάγος.

Οπως αναφέρει η Εισαγγελέας Ευ. Κουτζαμάνη, η πρόβλεψη του εγκλήματος αυτού, το οποίο διώκεται αυτεπαγγέλτως, έγινε για την προστασία της εύρυθμης λειτουργίας των κάθε είδους συγκοινωνιακών εγκαταστάσεων.

Αναλυτικά η Εισαγγελική Παραγγελία:

«Προς τους κ.κ. Εισαγγελείς Εφετών της Χώρας και δι' αυτών στους κ.κ. Εισαγγελείς Πρωτοδικών της περιφερείας τους.

Το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται το φαινόμενο του αποκλεισμού της κυκλοφορίας σε δημόσιες οδούς από τους συμμετέχοντες κ.λπ. στις κινητοποιήσεις των αγροτών. Η συμπεριφορά αυτή, όπως γνωρίζετε, συνιστά κατ' αρχάς την αξιόποινη πράξη της παρακώλυσης συγκοινωνιών (άρθρο 292 ΠΚ, όπως ισχύει).

Η πρόβλεψη του εγκλήματος αυτού, το οποίο διώκεται αυτεπαγγέλτως, έγινε για την προστασία της εύρυθμης λειτουργίας των κάθε είδους συγκοινωνιακών εγκαταστάσεων, που προορίζονται για κοινή χρήση, ενδιαφέρουν το κοινωνικό σύνολο και θεωρούνται κοινωνικά αγαθά σημαντικής αξίας.

Θεωρώ υποχρέωσή μου, να υπομνήσω σε εσάς το αυτονόητο καθήκον σας για παρέμβασή σας, με τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών, με σκοπό, αφενός τη βεβαίωση του πιο πάνω εγκλήματος, ενδεχομένως δε και άλλων εγκλημάτων, και αφετέρου την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών.

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου».

Η πρώτη αντίδραση των αγροτών

Σύσκεψη στο μπλόκο του τελωνείου του Προμαχώνα πραγματοποίησαν αγρότες από τα Μάλγαρα, το Αμύνταιο και την Νίκαια προκειμένου να συζητήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες που τους απασχολούν αλλά και να στείλουν ένα μήνυμα ενότητας και συσπείρωσης.

Σχολιάζοντας την είδηση για την παρέμβαση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για τα μπλόκα, είπαν ότι πρόκειται για «χουντικές πρακτικές» και ότι οι ίδιοι δεν υποχωρούν. 

«Θα γίνει πόλεμος», είπαν χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το seleo.gr και πρόσθετε με νόημα: «Ας έρθουν τα ΜΑΤ».

Κόλαση το ΟΑΚΑ για το παιχνίδι της ΑΕΚ με τον ΠΑΟ

Αποτέλεσμα εικόνας για aek paoΜπορεί οι οπαδοι της ΑΕΚ να μην σχηματίζουν ουρές στα εκδοτήρια του ΟΑΚΑ για το ντέρμπι της Κυριακής. Όμως η ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσουν στο ματς με τον Παναθηναϊκό, θα είναι και πάλι εντυπωσιακή. Άλλωστε η προπώληση των εισιτηρίων πηγαίνει πολύ καλύτερα απ” ότι πριν από το παιχνίδι με τον ΠΑΟΚ. Ενώ είναι δεδομένο πως όσο πλησιάζει η μέρα της σέντρας του ντέρμπι, τόσο η «δίψα» του κόσμου να βρεθεί στο πλευρό της ομάδας, θα αποτυπώνεται στην προπώληση των εισιτηρίων. Ήδη έχει φύγει… πενταψήφιος αριθμός, δηλαδή 10χιλιάδες και είναι ακόμα Τετάρτη.

Αποτέλεσμα εικόνας για αεκ εξεδρα


Αποκαλύψεις για το Noor1: Τους έδωσε... στεγνά ο Λάγιος

Μετά την άδεια που εξασφάλισαν οι συνήγοροι -παρά την αποχή- από τους δικηγορικούς τους συλλόγους για να συμμετάσχουν στη δίκη του Noor1, ο Σταύρος Λάγιος ήταν αυτός που πήρε σειρά, έπειτα την κατάθεση της Κωνσταντίνας Σταματιάδου. 
Noor1: Πήραν άδεια οι δικηγόροι, συνεχίζεται η δίκη



Ο κατηγορούμενος που υποστήριξε ότι βοήθησε καθοριστικά, καθώς ήταν εκείνος όπως είπε που οδήγησε τους λιμενικούς στο πλοίο Noor1 στην Ελευσίνα, ανέτρεψε την απολογία που είχε δώσει στην ανακρίτρια, κάνοντας ακόμα και την εισαγγελέα να τον ρωτήσει: Ποιο στοιχείο θεωρείτε σημαντικό που είπατε σήμερα και δεν το είχατε πει τότε για συναισθηματικούς λόγους; 

Για να πάρει την απάντηση από τον Σταύρο Λάγιο ότι: Η Κωνσταντίνα Σταματιάδου, η πρώην σύζυγος του Γιαννουσάκη, ήταν εκείνη που είπε στον επιστάτη της βίλας, Γιώργο (υπήρχε κι άλλος επιστάτης) να αδειάσει την αποθήκη στο υπόγειο (όπου βρέθηκε ο μισός τόνος ηρωίνης), σε συνεννόηση με τον Μάκη Γιαννουσάκη. 

Σε άλλο σημείο της απολογίας του είπε ότι ο κατηγορούμενος Βασίλης Κουρούβανης, ιδιοκτήτης στο ναυπηγείο στο Ρίο όπου θα έπρεπε να μεταφερθεί αρχικά το πλοίο, ήταν παρών στην αποθήκη στο Κορωπί, μαζί με τον Γιαννουσάκη, όπου ξεφόρτωναν τα σακιά με την ηρωίνη. Είπε ακόμη ότι ο Μάκης Γιαννουσάκης νοίκιασε την αποθήκη στο Κορωπί κι ότι ήταν παρών όταν ξεφόρτωναν τα ναρκωτικά στη βίλα. Επιπλέον υποστήριξε ότι όταν μετέφεραν τα ναρκωτικά στην αποθήκη στο Κορωπί, ο ίδιος ρώτησε τον Γιαννουσάκη τι μεταφέρουν κι εκείνος του απάντησε “χασίς”. Κι όταν έντρομος ο Λάγιος είπε στον Γιαννουσάκη “τι θα γίνει αν μας πιάσουν”, αυτός του απάντησε “αν συμβεί κάτι, κατέβα από το αυτοκίνητο και τρέχα”. 

Επίσης “έδωσε” τον Γιαννουσάκη, λέγοντας ότι εκείνος του είπε να πάει στον πράκτορα στην Ελευσίνα να του βρει θέση ελλιμενισμού και μάλιστα να μην είναι κανένα άλλο πλοίο δίπλα. Στην αρχή της απολογίας του υποστήριξε ότι δούλεψε ως σερβιτόρος σε εστιατόριο του Γιαννουσάκη, γνωρίστηκε με τα παιδιά του και είχαν φιλική σχέση. Είπε ότι στη συνέχεια ο Γιαννουσάκης του ζήτησε να δουλέψει ως οδηγός κι αυτό έκανε, πήγαινε τα παιδιά του Παντού. Πρόσθεσε ότι η οικογένεια Γιαννουσάκη έμενε στην Εκάλη κι άλλαξαν τρία σπίτια πριν πάνε στη βίλα της Φιλοθέης. Είπε ακόμη ότι επιστάτης στη βίλα ήταν ένας “Γιώργος” κι ότι ο ίδιος δούλευε ως οδηγός. Παρουσίασε το σπίτι ως ένα σπίτι “χωρίς” κλειδί κι επισήμανε ότι “τις περισσότερες φορές χτυπούσαμε και μας άνοιγε ο Γιώργος”. 
Το χρονικό της μεταφοράς της ηρωίνης

“Τέσσερις εβδομάδες πριν έρθει το Noor1, με πήρε τηλέφωνο ο Γιαννουσάκης να πάω στον Στρατή και να πω ότι το αφεντικό μου θέλει μία θέση για το πλοίο του, εκεί που ήταν το πλοίο του “Αρίστο”. Πήγα και βρήκα έναν συνεργάτη του και είχε μία θέση, την οποία δεν ήθελε ο Γιαννουσάκης. Τελικά πήγαμε μαζί με τον Γιαννουσάκη στην Ελευσίνα κι επέλεξε μία θέση που δεν είχε άλλο πλοίο δίπλα. Λίγες ημέρες πριν έρθει το καράβι μου τηλεφώνησε ο Γιαννουσάκης και μου είπε να συναντηθούμε στη διασταύρωση Βάρης-Κορωπίου και ήρθε με ένα δίκυκλο, μαζί του κι ένας μελαμψός άνδρας. Μετά πήγαμε στην αποθήκη στο Κορωπί, όπου εκεί ήταν ο κατηγορούμενος Καρτσώνης. Ο Γιαννουσάκης είπε ότι ήθελε να βάλει στην αποθήκη σκραπ (παλιοσίδερα) και μετά με έστειλε να νοικιάσω αυτοκίνητο για τον Ιρανό. Μία ημέρα πριν έρθει το καράβι με πήρε τηλέφωνο και μου είπε να πάμε να πάρουμε προμήθειες για το πλήρωμα που θα ερχόταν. Πήγαμε με το άσπρο τζιπ, αλλά επειδή αργούσε το πλοίο, πήγαμε κάπου για φαγητό και μετά πήγαμε στο γραφείο του πράκτορα Στρατή για τη θέση ελλιμενισμού. Ο Γιαννουσάκης έδωσε 2-3 πεντακοσάρικα στον Στρατή, ο οποίος τα πήρε και είπε χαρούμενος “πω πω, έχουμε καιρό να δούμε τέτοια”. 

Μετά ήρθε το πλοίο, ανεβήκαμε στη γέφυρα με τον Γιαννουσάκη, αυτός έδωσε τα χαρτιά και συζητούσε με τον Ιρανό. Ο καπετάνιος μιλούσε αγγλικά με τον Γιαννουσάκη και δεν τους καταλάβαινα. Ο Γιαννουσάκης μου είπε να πάρω τον Ιρανό και να τον πάω στην αποθήκη στο Κορωπί, εκεί που είχαμε πάει με τον άλλο Ιρανό και τον Καρτσώνη. Όταν έφτασα άνοιξε η γκαραζόπορτα κι εκεί ήταν Γιαννουσάκης, ο Καρτσώνης κι ο Κουρούβανης και συζητούσαν. Μετά από δέκα λεπτά άνοιξε η γκαραζόπορτα ξανά και ήρθε ο Ιρανός με τη μαύρη Mercedez, που του νοίκιασα το αυτοκίνητο. Μετά μου είπε ο Γιαννουσάκης να φύγω, όχι με το άσπρο Mercedez που είχα έρθει, αλλά με ένα peugeot. Μετά από μερικές ώρες με πήρε τηλέφωνο ο Γιαννουσάκης και μου είπε να ανταλλάξουμε αυτοκίνητο. Στο δρόμο όμως με σταμάτησαν άνδρες της ΔΙΑΣ για έλεγχο και δεν είχα μαζί μου χαρτιά”. 

Σε άλλο σημείο της απολογίας του είπε: “Τρεις-τέσσερις ημέρες πριν έρθει το καράβι, πήγα στη βίλα και είδα τον επιστάτη, τον κ.Γιώργο, τον ρώτησα “τι κάνεις;” και μου είπε ότι πήγε η κα.Σταματιάδου να αδειάσει την αποθήκη όπως της είχε πει ο Γιαννουσάκης γιατί την ήθελε”. Στην αποθήκη αυτή, όπως είπε ο κατηγορούμενος ο Γιαννουσάκης έβαλε ροζ σακιά. 

Πρόεδρος: Αυτά που λέτε είναι σημαντικά και τα λέτε τώρα πρώτη φορά. Δεν τα είπατε στην ανάκριση. Έπρεπε να τα είχατε πει τότε. Για να έρθει να καταθέσει ο κ.Γιώργος και να μπορέσει να τα αντικρούσει η κα.Σταματιάδου. 

Σε άλλο σημείο η πρόεδρος του είπε: Λέτε πράγματα σημαντικά για κάποιους κατηγορούμενους. 
-Λάγιος: Πρέπει να πω την αλήθεια. 
Κρατούμενος σε Λάγιο: «Άλλαξε την κατάθεσή σου...»

Στο σημείο αυτό είπε ότι όταν μπήκε στη φυλακή, τον σταμάτησε ένας κρατούμενος στον διάδρομο και του είπε ότι ο Γιαννουσάκης έχει δώσει πολλά λεφτά για να αλλάξεις την κατάθεσή σου. Του λέει η πρόεδρος: “Ποιος είναι αυτός”, για να απαντήσει ο Λάγιος: “Δεν θυμάμαι”. 
-Πρόεδρος: Καλά, φοβάστε να πείτε το όνομα κάποιου και δεν φοβάστε να τα βάλετε με ανθρώπους που έχουν κάνει τόσο φοβερά πράγματα;
-Λάγιος: Πρέπει να πω την αλήθεια.
-Απ' ό,τι κατάλαβα εννοείτε ότι στην αρχή δεν ξέρατε τίποτα για ναρκωτικά;
-Στην αρχή που πήρα το αμάξι, δεν ήξερα τίποτα. Όταν το έμαθα, συνέχισα από φόβο προς τον Γιαννουσάκη. 
-Δεν αρνηθήκατε όμως να μην τα μεταφέρατε; Από τι κάνατε; Από φόβο στον Γιαννουσάκη;

Σε άλλο σημείο ισχυρίστηκε ότι για τον Γιαννουσάκη δεν είχε μιλήσει από φόβο, ενώ για τη Σταματιάδου για συναισθηματικούς λόγους. 

Πρόεδρος: Δεν μας δώσατε μία εξήγηση, γιατί δεν τα είχατε πει όλα αυτά για τον κ.Γιώργο από την αρχή;
-Για συναισθηματικούς λόγους, επειδή λυπόμουν τη Σταματιάδου. 
-Θέλετε να πείτε ότι τώρα δεν έχει πια συναισθηματικούς λόγους;
-Και τι να κάνω, να πληρώσω εγώ για όλους; Για όσα έχουν κάνει αυτοί;
Δεν μίλησε για... συναισθηματικούς λόγους

Και συνέχισε: Εγώ είπα στο λιμενικό για το Noor1 στην Ελευσίνα κι όχι ο Γιαννουσάκης. Κι ο λιμενικός Κατσούλης με ρωτούσε “τι πλοίο είναι αυτό;”.Αποφάσισα και πήγα μόνος μου με τον αδερφό μου και την αδερφή μου, όταν είδα το όνομά μου στα σάιτ. Ο πρώτος δικηγόρος που είχα μου είπε “μην πεις τίποτα, μην αναφέρεις το όνομα του Κουρούβανη”. Τώρα έχω άλλον δικηγόρο. 

Εισαγγελέας: Ποιο στοιχείο θεωρείτε σημαντικό που είπατε και σήμερα και δεν το είχατε πει πριν για συναισθηματικούς λόγους;
-Λάγιος: Ότι η Σταματιάδου έδωσε εντολή στον κ.Γιώργο να αδειάσει την αποθήκη, σε συνεννόηση με τον Γιαννουσάκη. 
-Έχετε πει στην απολογία σας στην ανακρίτρια, ότι ανησυχήσατε όταν βάζατε τα σακιά με τα ναρκωτικά στην αποθήκη και είπατε στον Γιαννουσάκη “τι θα γίνει αν κατέβει κάποιος από την οικογένειά του στο υπόγειο”. Και σας είπε ότι “έχω κανονίσει με την πρώην σύζυγό μου να μην κατέβει κανένας κάτω”. Και συνέχισε η εισαγγελέας: Είπε το όνομά τους ο Γιαννουσάκης;
-Ναι, ο Γιαννουσάκης μου είπε να μην ανησυχώ γιατί έχει μιλήσει με τη Σταματιάδου και δεν θα κατέβει κανένας, σε ερώτησή μου για το τι θα κάνει αν κατέβει κάποιος και τα δει. 
-Σας αγαπούσαν και σας είχαν εμπιστοσύνη έχετε πει στην πρώτη κατάθεσή σας. 
-Ναι, δεν είχα δημιουργήσει προβλήματα, ήξεραν ότι τα παιδιά τους τα λάτρευα. 
-Ποιος σας πλήρωνε;
-Όταν ήταν εδώ ο Γιαννουσάκης κι όχι στο Ντουμπάι, με πλήρωνε ο ίδιος. Όταν έλειπε, η κα.Σταματιάδου. 
-Όταν εργαζόσασταν στο πρακτορείο βενζίνης του αδερφού του Γιαννουσάκη, έχετε πει ότι σας ζήτησε να βγάλετε μπλοκ επιταγών στο όνομά σας. 
-Ναι, το έβγαλα. 

Σε άλλο σημείο υποστήριξε ότι ο Γιαννουσάκης του ζήτησε να πάει στην Ελευσίνα για να επιβλέπει τις εργασίες που θα γίνονταν στο πλοίο Noor1. Και συμπλήρωσε: “Τότε ούτε ήξερα τι ήταν στο πλοίο”. 
-Εισαγγελέας: Τι σας είπε για το πλοίο;
-Λάγιος: Ότι θα εκμεταλλευτεί το πλοίο, θα πάει στο Ντουμπάι να ασχοληθεί με πετρέλαια. 
-Μετά το Ντουμπάι άρχισε να φαίνεται η μεγάλη οικονομική του κατάσταση;
-Ναι. 
-Φαινόταν να σας εμπιστεύεται απόλυτα. Δεν κάνατε μόνο διεκπεραιωτικές εργασίες όπως φαίνεται; Βγάλατε και μπλοκ στο όνομά σας. Τι ακριβώς κάνατε κατ' εντολή Γιαννουσάκη;
- Ενημέρωνα τον Γιαννουσάκη για την πρόοδο των εργασιών στο πλοίο.

Και συνέχισε: Συναντήθηκα με τον Στρατή 15 μέρες πριν έρθει το πλοίο. Πήγαμε μαζί με τον Γιαννουσάκη και συστήθηκε ως ένας από τους ναυλωτές. 
-Εισαγγελέας: Άρα με τον Στρατή συναντηθήκατε μία φορά μόνος σας και μετά ήρθε κι ο Γιαννουσάκης. Τι συζητήσατε όταν ήσασταν μόνος σας με τον Στρατή;
-Του είπα ότι το αφεντικό μου θέλει να φέρει ένα καράβι και να του βρει μία θέση στην Ελευσίνα που να μην έχει δέσει δίπλα άλλο πλοίο. 
-Και σας είπε να πάτε να διαλέξετε θέση;
-Όχι, πήγαμε και οι δύο μαζί. 
-Τον Μπουρδούβαλη πόσες φορές τον έχετε δει;
-Μία φορά όταν ήρθε από το Ντουμπάι και μία στη φυλακή. Όταν γύρισε από το Ντουμπάι, ο Γιαννουσάκης μου είπε να πάω να παραλάβω τον Μπουρδούβαλη και να τον πάω όπου θέλει. Εκείνος μου ζήτησε να τον πάω πρώτα στο Ζωγράφου και μετά στον Πειραιά στο ταμείο του για τη σύνταξή του. 
-Η φόρτωση των συσκευασιών με την ηρωίνη από ποιον έγινε;
-Ο Γιαννουσάκης ήταν παρών και το πρωί στη Φιλοθέη και το απόγευμα στο Κορωπί. 
-Ήταν και τις δύο φορές παρών ο Γιαννουσάκης; Γιατί δεν αναφέρατε στην απολογία σας στην ανακρίτρια ότι σας μίλησε για κάναβη, αλλά είπατε γενικά για ναρκωτικά; Μήπως επειδή θεωρείτε ότι μπορεί αυτό να είναι ευνοϊκό για σας; Δεν ήξερα τη διαφορά κάναβης και ηρωίνης, θεωρούσα ότι όλα ήταν ναρκωτικά. 
-Γιατί περιμένατε να προχωρήσει τόσο η διαδικασία; Από αφέλεια ή από φόβο;
-Ναι, φοβήθηκα. 
Γιαννουσάκης: «Δεν είπε ότι φοβόταν να κάνει τη δουλειά...»

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο Γιαννουσάκης και είπε: “Φοβόμουν για τη ζωή μου” είπε ο Λάγιος κι εννοούσε ότι φοβόταν για τη ζωή του αν αποκαλυπτόταν αυτό. Δεν είπε ότι φοβόταν να κάνει τη δουλειά. 

Πρόεδρος στον Λάγιο: Το πρόβλημα μου εμένα είναι ότι λέτε συνέχεια πως φταίει ο Γιαννουσάκης. Μέσα στο σπίτι όμως ήταν κι ο κ.Γιώργος. Ο Γιαννουσάκης όμως δεν απευθύνθηκε σε εκείνον, παρ' ό,τι κι αυτός ήταν κολλητός του. Θέλω να πω κ.κατηγορούμενε ότι έχετε κι εσείς τις ευθυνούλες σας. 
Λάγιος: Φοβήθηκα. 

Συνήγορος του Γιαννουσάκη: Πείτε τι φοβηθήκατε.
-Λάγιος: Φοβήθηκα ότι θα έχανα τη δουλειά μου. Φοβόμουν επειδή δεν του είχα καμία εμπιστοσύνη. Αν δεν το έκανα, φοβόμουν τις αντιδράσεις του. 
Πρόεδρος: Είχατε ενδείξεις για βίαιη συμπεριφορά του τότε;
Δεν απάντησε ο Λάγιος. 
-Έχετε πει σε προηγούμενη απολογία σας ότι αντιμετωπίζετε κίνδυνο για τη ζωή σας γιατί πιστεύετε ότι είναι ικανός για όλα. Επομένως και ικανός να απειλήσει τη ζωή σας. Στοιχεία έχετε γι' αυτό; 
-Δεν λογάριαζε τίποτα, μόνο τον εαυτό του. Θα λυπόταν εμένα;
-Εισαγγελέας: Αν δεν συνεργαζόσασταν, θα κινδύνευε η ζωή σας;
-Γιατί όχι, εκείνο το βράδυ πήγε να τα φορτώσει όλα επάνω μου. Να τιμωρηθώ, αλλά για ό,τι έχω κάνει, όχι για όλα. Ήμαρτον. Στα 30 μου να βρεθώ να δικάζομαι για ηρωίνη; Ήμαρτον! Να αναλάβω αυτά που έκανα. Να τα ρίξω στον πεθαμένο; Μου ζητούσαν να τα ρίξω στον πεθαμένο. Ούτε λεφτά πήρα από αυτή την ιστορία, για γάμο πήγαινα με μια καλή κοπέλα. Αν ήταν εδώ ο λιμενικός Κατσούλης, θα έλεγε πόσο βοήθησα. 

Σε εκείνο το σημείο η δίκη διεκόπη και θα συνεχιστεί αύριο, Πέμπτη (25/2).

πηγή