Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Ολόκληρη η υπουργική απόφαση για κριτήρια κατανομής των βοσκοτόπων

Αποτέλεσμα εικόνας για βοσκοτοπιαΔημοσιεύθηκε σήμερα, Τετάρτη 27 Μάιου, η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια κατανομής των βοσκοτόπων στους κτηνοτρόφους της χώρας, παρά το γεγονός πως βρίσκονται σε εξέλιξη συγκεντρώσεις τόσο στην Αθήνα του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, όσο και στην επαρχία όπως της Ένωσης Αγρινίου, με τις οποίες εκφράζονται φόβοι απωλειών άμεσων ενισχύσεων και αναζητούνται οι βέλτιστοι τρόποι κατανομής.
Συγκεκριμένα στο ΦΕΚ 942/Β/26.5.2015 δημοσιεύθηκε η με αριθμό 873/55993 υπουργική απόφαση η οποία έχει ως εξής:
Κατανομή βοσκοτόπων στους κτηνοτρόφους της χώρας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 103 του Ν.Δ. 86/1969 «Δασικός Κώδικας» (Α΄ 7) και ιδίως της παρ. 3 αυτού, όπως το άρθρο 103 αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 60 του Ν. 4264/2014 (Α΄118) και τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν. 4315/2014 (Α΄ 269).
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), όπως αυτό ισχύει.
γ) Των άρθρων 13 μέχρι και 29 του Ν. 2637/1998, «Σύσταση Οργανισμού Πιστοποίησης Λογαριασμών, Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων, Οργανισμού Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων, Γενικών Διευθύνσεων και θέσεων προσωπικού στο Υπουργείο Γεωργίας και "Εταιρείας Αξιοποίησης Αγροτικής Γης" Α.Ε. και άλλες διατάξεις» (Α΄ 200), όπως ισχύουν.
δ) Του άρθρου 182 του Ν. 3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (Α΄ 114).
ε) Του άρθρου 3 του Π.δ. 24/2015 «Σύσταση και Μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών ασφαλίσεων» (Α΄ 20).
2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη διαχείριση και την παρακολούθηση της κοινής γεωργικής πολιτικής και την κατάργηση των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 352/1978, (ΕΚ) αριθ. 165/1994, (ΕΚ) αριθ. 2799/1998, (ΕΚ) αριθ. 814/2000, (ΕΚ) αριθ. 1290/2005 και (ΕΚ) αριθ. 485/2008 του Συμβουλίου (ΕΕ L 347).
3. Την υπ’ αριθ. Υ112/4−3−2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ιωάννη Τσιρώνη» (Β΄ 311).
4. Την υπ’ αριθμ. 49703/13−05−2015 εισήγηση του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ).
5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός – Πεδίο Εφαρμογής
Σε εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 103 του ν.δ. 86/1969, όπως ισχύει, καθορίζονται τα κριτήρια επιλεξιμότητας και η διαδικασία κατανομής στους κτηνοτρόφους της χώρας, επιλέξιμων βοσκοτόπων και βοσκήσιμων γαιών εν γένει, για τις οποίες δεν υπάρχουν περιορισμοί που να προκύπτουν από τη δασική και την περιβαλλοντική νομοθεσία για τη χρήση αυτή.
Άρθρο 2
Επιλεξιμότητα βοσκοτόπων
1. Οι επιλέξιμοι για ενίσχυση βοσκότοποι, εφεξής καλούμενοι «βοσκότοποι», αποτελούν υποσύνολο των βοσκήσιμων γαιών της χώρας και αποτυπώνονται στο υφιστάμενο χαρτογραφικό υπόβαθρο του ΟΠΕΚΕΠΕ.
2. Το σχετικό με την καταγραφή και αποτύπωση των βοσκοτόπων της χώρας χαρτογραφικό υπόβαθρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, μπορεί να ενημερώνεται με νέα δεδομένα που προκύπτουν:
α) από την εφαρμογή εθνικών πρωτοβουλιών, όπως την έγκριση και εφαρμογή των Προσωρινών και Οριστικών Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης,
β) από το Ευρωπαϊκό Κανονιστικό πλαίσιο.
Άρθρο 3
Επιλεξιμότητα κτηνοτρόφων
Επιλέξιμοι κτηνοτρόφοι, εφεξής καλούμενοι «κτηνοτρόφοι», για την κατανομή βοσκοτόπων στο πλαίσιο
της παρούσας είναι:
α) κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει μητρώο κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης στην Κτηνιατρική Βάση Δεδομένων (ΚΒΔ), εκτρέφει άνω των τριών (3) Μονάδων Μεγάλων Ζώων (ΜΜΖ) αιγών, προβάτων ή βοοειδών κάθε είδους και φυλής και υποβάλλει ή έχει υποβάλει στο παρελθόν δήλωση ενιαίας ενίσχυσης,
β) κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εκτρέφει ζώα, των οποίων η εκμετάλλευση εντάσσεται σε μέτρα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας, όπου απαιτείται και ενισχύεται η χρήση βοσκοτόπου.
Άρθρο 4
Αναλογία κατανομής βοσκοτόπων
1. Για τις ανάγκες εφαρμογής της παρούσας απόφασης, ως αναλογία κατανομής βοσκοτόπων, άλλως πυκνότητα βόσκησης, ορίζεται ο αριθμός ΜΜΖ που μπορούν να βοσκήσουν σε ένα (1) εκτάριο (1 εκτάριο = 1 Ha = 10 στρέμματα) βοσκότοπου, προκειμένου να γίνεται ορθολογική χρήση και αξιοποίηση της έκτασης, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και του εκτρεφόμενου είδους ζώου, παρέχοντας όφελος στην ύπαιθρο και την παραγωγική διαδικασία.
2. Η αντιστοίχιση των μονάδων ζώων σε MMZ, ανάλογα με το είδος και την ηλικία του ζώου, γίνεται σε εφαρμογή του άρθρου 40 της υπ’ αριθμ. 104/7056/21−1−2015 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 147) με τις ακόλουθες σχέσεις:
α) Ένα (1) πρόβατο ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλλου = 0,15 ΜMΖ
β) Μία (1) αίγα ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλλου = 0,15 ΜMΖ
γ) Ένα (1) βοοειδές κάτω των 6 μηνών ανεξαρτήτως φύλλου = 0,20 ΜΜΖ
δ) Ένα (1) βοοειδές από 6 έως 24 μηνών ανεξαρτήτως φύλλου = 0,6 ΜMΖ
ε) Ένα (1) βοοειδές άνω των 24 μηνών ανεξαρτήτως φύλλου = 1,0 ΜMΖ
στ) Μία (1) χοιρομητέρα = 0,5 ΜMΖ
ζ) Ένας (1) κάπρος ή ένα (1) παράγωγο χοιρίδιο = 0,3 ΜΜΖ
η) Ένας (1) ιπποειδές ηλικίας άνω των 6 μηνών = 1,0 ΜMΖ
Οι κατηγορίες στ, ζ και η αφορούν σε μέτρα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης όπου απαιτείται και ενισχύεται η χρήση βοσκοτόπου.
3. Για τις ανάγκες εφαρμογής της παρούσας απόφασης η χώρα διαιρείται σε «χωρικές ενότητες», σύμφωνα με τον Πίνακα 1 που έχει ως εξής:
ΠΙΝΑΚΑΣ 1
Διαίρεση της Ελλάδας σε Χωρικές Ενότητες
Χωρική Ενότητα (Χ.Ε.)
Περιγραφή Χ.Ε.
(1)
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη
Περιφερειακές Ενότητες (Π.Ε.): Έβρου (πλην της νήσου Σαμοθράκης), Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας (πλην της νήσου Θάσου), Δράμας
(2)
Κεντρική Μακεδονία
Π. Ε.: Σερρών, Θεσσαλονίκης Χαλκιδικής, Κιλκίς, Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας
(3)
Δυτική Μακεδονία
Π. Ε.: Καστοριάς, Φλώρινας, Κοζάνης, Γρεβενών
(4)
Θεσσαλία
Π. Ε.: Λάρισας, Μαγνησίας (πλην των Βορείων Σποράδων), Τρικάλων, Καρδίτσας
(5)
Ήπειρος
Π. Ε.: Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρεβέζης, Άρτας
(6)
Στερεά Ελλάδα
Π. Ε.: Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Φωκίδας,
Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Ευβοίας (πλην της νήσου Σκύρου), Αττικής (πλην των νήσων Αργοσαρωνικού, των Κηθύρων και Αντικηθύρων)
(7)
Πελοπόννησος
Π. Ε.: Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Αχαΐας, Ηλείας, Μεσσηνίας, Λακωνίας
(8)
Κρήτη
Π. Ε.: Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνης, Λασιθίου
(9)
Νησιωτική Ελλάδα
Νησιά Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους πλην των νήσων Εύβοιας και Κρήτης
4. Η μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας υπολογίζεται ως το πηλίκο των ΜΜΖ της χώρας προς την επιλέξιμη έκταση βοσκοτόπων της χώρας.
5. Η αναλογία κατανομής βοσκοτόπων ανά Χ.Ε. υπολογίζεται ως το πηλίκο των ΜΜΖ της κάθε Χ.Ε. προς την επιλέξιμη έκταση βοσκοτόπων της κάθε Χ.Ε.
6. Καθορίζεται ελάχιστη αναλογία κατανομής βοσκότοπου για όλη την ηπειρωτική χώρα (Χ.Ε. 1 – 7), κατά 15% υψηλότερη από τη μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4.
7. Στη νησιωτική Ελλάδα και την Κρήτη, λόγω ξηροθερμικών συνθηκών και χαμηλής παραγωγικότητας καθορίζεται αναλογία κατανομής ως εξής:
α) Στη νήσο Κρήτη (Χ.Ε. 8) κατά 10% χαμηλότερη από τη μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4.
β) Στη νησιωτική Ελλάδα (Χ.Ε. 9) κατά 20% χαμηλότερη από τη μέση αναλογία κατανομής βοσκοτόπων της χώρας, όπως υπολογίζεται στην παρ. 4.
Τυχόν απόθεμα βοσκοτόπων το οποίο εντοπίζεται στη νησιωτική Ελλάδα και την Κρήτη δεν μπορεί να κατανεμηθεί σε κτηνοτρόφους που έχουν την έδρα της εκμετάλλευσής τους είτε σε άλλο νησί είτε σε χωρική ενότητα της ηπειρωτικής Ελλάδας.
8. Στις Χ.Ε. με περισσότερη έκταση βοσκοτόπων από αυτή που προκύπτει σύμφωνα με την αναλογία κατανομής των παρ. 6 ή 7, σε συνάρτηση με τις ΜΜΖ της εν λόγω Χ.Ε., η κατανομή των βοσκοτόπων γίνεται σύμφωνα με την αναλογία αυτή, ήτοι την αναλογία των παρ. 6 ή 7 αντίστοιχα.
9. Στις Χ.Ε. με λιγότερη έκταση βοσκοτόπων από αυτή που είναι αναγκαία για την ικανοποίηση της καθορισθείσας αναλογίας κατανομής των παρ. 6 ή 7 αντιστοίχως, σε συνάρτηση με τις ΜΜΖ της εν λόγω Χ.Ε., οι κτηνοτρόφοι λαμβάνουν βοσκότοπους σύμφωνα με την προκύπτουσα αναλογία κατανομής της κάθε Χ.Ε., σύμφωνα με την παρ. 5.
10. Τυχόν περίσσεια βοσκοτόπων που προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 8 χρησιμοποιείται ως απόθεμα και μπορεί να κατανεμηθεί σε μετακινούμενους κτηνοτρόφους που έχουν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην ίδια ή άλλη Χ.Ε. της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Στην περίπτωση χρήσης του εν λόγω αποθέματος από κτηνοτρόφους άλλης Χ.Ε. οι κτηνοτρόφοι οφείλουν αυτοβούλως να δηλώνουν την πρόθεση αυτή στην αίτησή τους.
Άρθρο 5
Κριτήρια και κανόνες κατανομής βοσκοτόπων.
1. Κάθε κτηνοτρόφος έχει δικαίωμα στην κατανομή και χρήση βοσκοτόπου, εφόσον υποβάλλει σχετική αίτηση δήλωση, σύμφωνα με το άρθρο 6.
2. Κατά προτεραιότητα κατανέμεται η απαραίτητη έκταση βοσκότοπου σε κτηνοτρόφους που συμμετέχουν σε μέτρα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας, από τα οποία προβλέπεται η χρήση βοσκοτόπου, με αναλογία κατανομής εντός των ορίων που προβλέπονται από τα αντίστοιχα μέτρα.
3. Προτεραιότητα χρήσης των βοσκότοπων έχουν οι κτηνοτρόφοι φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή μέλη συνεταιρισμών που διατηρούν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην Τοπική/Δημοτική Κοινότητα, στην οποία βρίσκεται ο βοσκότοπος.
4. Σε περίπτωση ύπαρξης περίσσειας βοσκότοπου σε Τοπική/Δημοτική Κοινότητα του οικείου Δήμου, το πλεόνασμα διατίθεται κατά προτεραιότητα, σε κτηνοτρόφους των όμορων Τοπικών/Δημοτικών Κοινοτήτων.
Αν συνεχίζει να υπάρχει περίσσεια, το πλεονάζον τμήμα μπορεί να κατανεμηθεί και σε κτηνοτρόφους ή μέλη συνεταιρισμών άλλων περιοχών και άλλων Δήμων όμορων ή μη, εντός των ορίων της οικείας Χ.Ε. ή του ίδιου νησιού αν πρόκειται για περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας.
5. Σε περίπτωση ελλείμματος ικανής έκτασης βοσκότοπου στην οικεία Τοπική/Δημοτική Κοινότητα, για την κάλυψη των αναγκών των κτηνοτρόφων που έχουν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην εν λόγω Τοπική/Δημοτική Κοινότητα, είναι δυνατή η κατανομή βοσκότοπου από όμορες Τοπικές/Δημοτικές Κοινότητες. Αν συνεχίζει να υπάρχει έλλειμμα βοσκότοπου, αυτό μπορεί να καλυφθεί με κατανομή βοσκότοπου και από άλλες περιοχές που βρίσκονται στα όρια της οικείας Χ.Ε., όπως αυτές ορίστηκαν στην παρ. 3 του άρθρου 4, ή του ίδιου νησιού αν πρόκειται για περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας.
6. Όσοι από τους κτηνοτρόφους χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών τους και επιθυμούν να κάνουν χρήση περισσότερης έκτασης βοσκότοπου, μπορούν να αιτηθούν χορήγηση επιπλέον έκτασης βοσκοτόπου από τις περιοχές όπου υπάρχει απόθεμα. Αυτοί υπόκεινται στους όρους των μετακινούμενων κτηνοτρόφων και πρέπει να αποδεικνύουν και τη μετακίνηση τους.
7. Το ζωικό κεφάλαιο της κάθε εκμετάλλευσης υπολογίζεται με βάση τη δήλωσή τους στην Ενιαία Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) 2015 και ελέγχονται τυχόν αποκλίσεις σε σχέση με τον μέσο όρο που προκύπτει από την Κτηνιατρική Βάση Δεδομένων (ΚΒΔ) των ετών 2012 και 2014.
8. Η έκταση που κατανέμεται σε κάθε κτηνοτρόφο είναι συνεχόμενη και ενιαία, όπου αυτό είναι εφικτό.
9. Στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους δύναται να κατανεμηθεί βοσκότοπος σε διαφορετικές Χ.Ε. Το σύνολο της έκτασης βοσκότοπου που δικαιούνται οι μετακινούμενοι κτηνοτρόφοι δεν είναι δυνατό να υπερβαίνει την καθορισθείσα αναλογία κατανομής των παρ. 8 ή 9 του άρθρου 4 κατά περίπτωση, η οποία αντιστοιχεί στις κατεχόμενες ΜΜΖ.
10. Κτηνοτρόφοι που έκαναν χρήση του ίδιου βοσκότοπου για πάνω από 3 έτη κατά την πενταετία 2010−2014, λαμβάνουν κατά προτεραιότητα τις ίδιες εκτάσεις εφόσον το επιθυμούν και το δηλώσουν στην αίτησή τους.
11. Οι παραλίμνιοι ή παραποτάμιοι βοσκότοποι κατανέμονται κατά προτεραιότητα στους εκτροφείς βουβαλιών.
12. Στους κτηνοτρόφους που κατέχουν δικαίωμα βοσκής σε βοσκήσιμες γαίες ή μισθωμένη έκταση, κατανέμεται έκταση μόνο για το μέρος του ζωικού κεφαλαίου που δεν καλύπτεται, λαμβάνοντας υπόψη τις κατεχόμενες ΜΜΖ όπως προκύπτουν από την αίτησή τους σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 και την καθορισθείσα αναλογία κατανομής των παρ. 8 ή 9 του άρθρου 4, κατά περίπτωση.
13. Στους κτηνοτρόφους που αποκαταστάθηκαν κτηνοτροφικά σε ακίνητα του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχοντας δικαίωμα χρήσης των ακινήτων αυτών για βόσκηση των ποιμνίων τους, σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 2 του Ν. 4061/2012 (Α΄ 66) και στους νόμιμους κληρονόμους αυτών, που διατηρούν το ποίμνιο και δεν μεταβάλουν τη χρήση των εν λόγω ακινήτων, κατανέμεται έκταση επιλέξιμου βοσκοτόπου, μόνο για το μέρος του ζωικού κεφαλαίου που δεν καλύπτεται από την παραπάνω έκταση, λαμβάνοντας υπόψη τις κατεχόμενες ΜΜΖ όπως προκύπτουν από την αίτησή τους σύμφωνα με την παρ. 6.1 και την καθορισθείσα αναλογία κατανομής των παρ. 8 ή 9 του άρθρου 4, κατά περίπτωση.
14. Στους κτηνοτρόφους στους οποίους έχουν παραχωρηθεί ακίνητα του Υπουργείου Αγροτικής Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας για βόσκηση, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 7 του Ν. 4061/2012, κατανέμεται έκταση επιλέξιμου βοσκοτόπου, μόνο για το μέρος του ζωικού κεφαλαίου που δεν καλύπτεται από την παραπάνω έκταση, λαμβάνοντας υπόψη τις κατεχόμενες ΜΜΖ όπως προκύπτουν από την αίτησή τους σύμφωνα με την παρ. 6.1 και την καθορισθείσα αναλογία κατανομής
των παρ. 8 ή 9 του άρθρου 4, κατά περίπτωση.
Άρθρο 6
Διαδικασία κατανομής επιλέξιμων βοσκοτόπων
1. Οι ενδιαφερόμενοι κτηνοτρόφοι, υποβάλλουν αίτηση κατανομής επιλέξιμων βοσκοτόπων προς τους Δήμους μέσω των πιστοποιημένων φορέων υποβοήθησης αγροτών, αίτηση στην εφαρμογή Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (αίτηση ΟΣΔΕ), η οποία περιλαμβάνει: τη θέση της μόνιμης σταβλικής εγκατάστασης, τον αριθμό και το είδος των ζώων που εκτρέφουν, τη θέση της σταβλικής εγκατάστασης μετακίνησης στον τόπο όπου επιθυμούν να μετακινηθούν και το ζωικό κεφάλαιο που θα μετακινήσουν. Εφόσον έχει προηγηθεί η δήλωση των ανωτέρω στοιχείων του κτηνοτρόφου στο ΟΣΔΕ του τρέχοντος έτους, αυτά λαμβάνονται αυτόματα ως αίτηση κατανομής βοσκοτόπων.
2. Σε εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν. 3852/2010 (Α΄ 87), οι Περιφέρειες και οι Δήμοι της χώρας συνεργάζονται και εφαρμόζουν από κοινού δράση για την ορθή κατανομή των επιλέξιμων βοσκοτόπων σε ειδική εφαρμογή που διατίθεται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
3. Εκπρόσωποι των Δήμων συνεργάζονται με τις Δ/νσεις Αγροτικής Οικονομίας της οικείας Περιφέρειας, όπου παρουσία υπεύθυνου χειριστή της ειδικής εφαρμογής κατανομής βοσκοτόπων, του εκπροσώπου της ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, εκπροσώπου του ΟΠΕΚΕΠΕ ο οποίος προσφέρει οποιαδήποτε αιτούμενη τεχνική βοήθεια και εκπροσώπου των κτηνοτροφικών οργανώσεων, προβαίνουν στην κατανομή των επιλέξιμων βοσκοτόπων, η οποία υπογράφεται από τον οικείο Αντιπεριφερειάρχη.
4. Οι ενδιαφερόμενοι κτηνοτρόφοι καλούνται από τον αρμόδιο Δήμο προκειμένου να ενημερωθούν ενυπόγραφα για την τελική κατανομή των επιλέξιμων βοσκότοπων. Η ενυπόγραφή κατανομή ενσωματώνεται στην αίτηση ΟΣΔΕ.
Άρθρο 7
Κατανομή μη επιλέξιμων βοσκήσιμων γαιών
Για την κατανομή βοσκήσιμων εκτάσεων, οι οποίες δεν υπόκεινται σε περιορισμούς που προκύπτουν από τη δασική και την περιβαλλοντική νομοθεσία για τη χρήση αυτή, επιπλέον των επιλέξιμων για ενίσχυση βοσκοτόπων, εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις του Β.Δ. 24−9/20−10−1958 (Α΄ 171) και του Ν.Δ. 318/69 (Α΄ 212), όπως ισχύουν, με σκοπό την πλήρη κάλυψη των βοσκητικών αναγκών των ποιμνίων. Ως μη επιλέξιμες νοούνται οι κατά 100% μη επιλέξιμες βοσκήσιμες γαίες.
Άρθρο 8
Υποχρεώσεις κτηνοτρόφων
1. Οι κτηνοτρόφοι υποχρεούνται να διατηρούν τους βοσκότοπους σε καλή λιβαδική κατάσταση και να εκπληρώνουν τις απαιτήσεις του εγκεκριμένου Διαχειριστικού Σχεδίου Βόσκησης, προσωρινού ή οριστικού.
2. Εφόσον έχει εγκριθεί Οριστικό Διαχειριστικό Σχέδιο Βόσκησης, η αναλογία κατανομής ενός συγκεκριμένου βοσκοτόπου προσαρμόζεται στα όρια που καθορίζονται από διαχειριστικό σχέδιο βόσκησης.
3. Μη τήρηση των παραπάνω υποχρεώσεων συνεπάγεται ανάκληση της κατανομής για τον παραβάτη και την επανακατανομή των εκτάσεων.
4. Δεν θεωρείται αυθαίρετη η βόσκηση ζώων που οδηγούνται σε θερινές ή χειμερινές βοσκές νομίμως, εφ’ όσον η παραμονή τους στην περιφέρεια του Δήμου δεν παρατείνεται πέραν των 48 ωρών.
5. Ο δικαιούχος που παύει να διατηρεί το ποίμνιο του εκπίπτει από το δικαίωμα χρήσης του βοσκοτόπου.
6. Σε περίπτωση που το ζωικό κεφάλαιο του κτηνοτρόφου μειωθεί άνω του 30% για δυο ημερολογιακά έτη, η κατανεμημένη έκταση και το δικαίωμα χρήσης μειώνεται αναλόγως.
7. Σε περίπτωση διαδοχής των κτηνοτρόφων, εφόσον αυτοί διατηρούν το ποίμνιο διατηρούν και το δικαίωμα του αρχικού δικαιούχου να εισέρχονται στον βοσκότοπο.
Άρθρο 9
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα 20 Μαΐου
                     Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ                     Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ               ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ





Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Πέρασε στο πάνθεον των Ηρώων ο Αλεξάντρ Μοζγκοβόι

Ο διοικητής της Ταξιαρχίας Φάντασμα, Αλεξάντρ Μπορίσοβιτς Μοζγκοβόι, μαζί με τη συνοδεία του δολοφονήθηκε χτες 23 Μαϊου σε ενέδρα έξω από το χωριό Μιχαήλοβκα.


Σχετικά ο Δημήτρης Πατέλης, μέλους του Καραβανιού, που γνώρισε το διοικητή Μοζγκοβόι από κοντά και συνομίλησε πρόσφατα μαζί του.


moz3
«Δολοφονήθηκε στα 40 του χρόνια ο θρυλικός καπετάνιος των ανταρτών του εξεγερμένου Ντονμπάς, διοικητής της μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «Πρίζρακ», Αλεξάντρ Μπορίσοβιτς Μοζγκοβόι. Ήταν η δεύτερη -αυτή τη φορά επιτυχής- απόπειρα εναντίον του. Αδιαμφισβήτητα ηγετική μορφή της ένοπλης εξέγερσης, ατρόμητος μαχητής, ασυμβίβαστος με τον επιφανειακό «αντιφασισμό», τη «συνέχεια των θεσμών», την εναλλαγή εξουσίας με επικεφαλής άλλους «ολιγάρχες» (υπάκουους στο Κρεμλίνο από τα κατάλοιπα των τοπικών διεφθαρμένων μηχανισμών του «κόμματος των περιφερειών» του Γιανουκόβιτς), συνεπής μέχρι τέλους στην ανάγκη Ενιαίας Νοβορωσίας (και όχι τοπικιστικών «πριγκιπάτων» του «διαίρει και βασίλευε»), στον αγώνα για την εγκαθίδρυση πραγματικής λαϊκής εξουσίας και για τη μεταβίβαση των μέσων παραγωγής και των πλουτοπαραγωγικών πηγών στον εργαζόμενο λαό. Αγκάλιασε τη διεξαγωγή του απαγορευμένου από την κυβέρνηση του Λουγκάνσκ Διεθνούς Αντιφασιστικού Φόρουμ, παρά τις απειλές και τους εκβιασμούς. Η ταξιαρχία «Πρίζρακ» ανέλαβε την φιλοξενία και την περιφρούρηση της πολυμελούς διεθνούς αποστολής στο Αλτσέφσκ.

moz5Όσοι είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν από κοντά, αντιλαμβάνονται ότι σε τέτοιες μορφές συμπυκνώνεται το βάθος μιας αυθεντικής λαϊκής εξέγερσης. Της πρώτης αντιφασιστικής, αντιιμπεριαλιστικής και αντιολιγαρχικής εξέγερσης του 21ου αιώνα. Κάποιοι θέλουν να τελειώνουν με παρόμοιες «ανυπάκουες παραφωνίες» στους άθλιους σχεδιασμούς τους. Κάποιοι τρέφουν αυταπάτες: νομίζουν ότι σκοτώνοντας επαναστάτες θα σταματήσουν τη
νομοτελή ιστορική προοπτική της επαναστατικής ενοποίησης της ανθρωπότητας. Πλανώνται πλάνην οικτρά.

Το παράδειγμά του φωτίζει το δρόμο του αγώνα, των νικηφόρων επαναστάσεων του 21ου αιώνα. Σύντροφε Αλεξέι ζεις. Εσύ μας οδηγείς!

Υ.Γ. Από την Κομμουνιστική Ομάδα αναφέρουν ότι δεν είδαν το πτώμα. Είναι σε επιφυλακή. Διαδίδεται ότι γίνονται κινήσεις για αφοπλισμό της ταξιαρχίας Πρίζρακ.»







Αλέξης προ των πυλών...

Αποτέλεσμα εικόνας για αλέξης τσίπραςΣτη γραμμή της «ανάγκης για ρεαλιστική λύση» και της «αμοιβαίας επωφελούς συμφωνίας» κινήθηκε μιλώντας στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ το Σάββατο το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, λέγοντας ταυτόχρονα ότι «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία των διαπραγματεύσεων» και ότι η νέα αντιλαϊκή συμφωνία είναι ζήτημα ημερών.

«Όλο αυτό το διάστημα έχουμε αποδείξει ότι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε υποχωρήσεις, ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε σε μια αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία» είπε ο Αλ. Τσίπρας. Εμμέσως πλην σαφώς παραδέχτηκε τους σκληρούς όρους της συμφωνίας, λέγοντας ότι «το θέμα του ΦΠΑ, του ασφαλιστικού συστήματος, της αγοράς εργασίας ή σε οποιοδήποτε άλλο τομέα οι αρχιτέκτονες του πιο αποτυχημένου προγράμματος στην ιστορία του ΔΝΤ, επιμένουν σε ακρότητες», τις οποίες ακρότητες «δεν πρόκειται να δεχθούμε».

Ο Αλ. Τσίπρας προσδιόρισε ως το θετικότερο επίτευγμα της συμφωνίας «τους χαμηλούς στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2015 και το 2016 και υψηλότερους αλλά λογικούς για τα επόμενα χρόνια, με την προϋπόθεση ότι η ελληνική οικονομία θα έχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης», υποστηρίζοντας ότι έτσι «αφήνουμε πίσω μας τη λογική της σκληρής λιτότητας που διαπερνούσε από άκρη σε άκρη τη μνημονιακή πολιτική». Όπως επίσης και την παραδοχή «της ανάγκης αναδιάρθρωσης του χρέους, καθώς η ανάλυση της βιωσιμότητας του εξαρτάται άμεσα από το ύψος αυτών των πρωτογενών πλεονασμάτων».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε επίσης και στη «σκληρή γραμμή» των εταίρων, κατηγορώντας όμως - χωρίς να κατονομάσει - μόνο «ορισμένους αξιωματούχους», που «με τις δηλώσεις και τη στάση τους στις πιο κρίσιμες στιγμές της διαπραγμάτευσης, δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στην προσπάθεια για την εξεύρεση λύσης, δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στην ίδια την Ευρώπη. Δεν βοηθούν στην οικοδόμηση του κλίματος εμπιστοσύνης που αυτή τη στιγμή είναι πιο αναγκαίο από ποτέ. Και υψώνουν διαχωριστικές γραμμές εκεί που χρειάζεται προσέγγιση και διάλογος». Εμφανιζόμενος ως υπέρμαχος της ευρωπαϊκής ενοποίησης τους κάλεσε «όσους εξακολουθούν να παίζουν με τη φωτιά, όσους ποντάρουν στην αποτυχία της ευρωπαϊκής ενοποίησης, όσους εξωθούν τα πράγματα σε ρήξη» ... «να καταλάβουν επιτέλους ότι αυτό που διακυβεύεται δεν είναι ένα παιχνίδι ισχύος και επιβεβαίωσης, αλλά το ίδιο το μέλλον της Ευρώπης, το ίδιο το σχέδιο της ευρωπαϊκής ενοποίησης», και να σιωπήσουν «αυτές τις τελευταίες μέρες πριν τη συμφωνία».

Απευθυνόμενος τέλος στο εσωκομματικό ακροατήριο, είπε ότι «δεν πρόκειται να αποδεχθούμε εξευτελιστικούς όρους, ούτε για τους εαυτούς μας, ούτε για την παράταξη», γιατί «η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού ζητάει βιώσιμη και μακράς πνοής λύση και όχι απλά συμφωνία».

Η Πράγα στον φωτογραφικό φακό ενός επισκέπτη (photo)

Αναγνώστης της σελίδας μας επισκέφτηκε πρόσφατα την πρωτεύουσα της Τσεχίας. Στη σύντομη παραμονή του απαθανάτισε ορισμένες στιγμές...

Δείτε παρακάτω:




 Ναρκωτικά για όλα τα γούστα και τις ηλικίες και φυσικά τα βαλάντια στα ράφια δίπλα σε άλλα προϊόντα



 Η ζώνη αγνότητας της γυναίκας κατα τον Μεσαίωνα


  Μνημείο αγωνιστών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.



















Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Πως βλέπουν οι ψηφοφόροι των κομμάτων την υποδοχή των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας

Ψηφοφόροι ανά κόμμα και υποδοχή λειψάνων με τιμές Αρχηγού κράτους. Αρκετά υψηλά τα ποσοστά αποδοχής, για ένα θέμα όμως που πριν μία δεκαετία δεν θα προξενούσε καμία αντίδραση.

Από την πρόσφατη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τον ΣΚΑΙ.

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Έχασαν τη μάχη δύο από τους τραυματίες του εργοδοτικού εγκλήματος στα ΕΛΠΕ - Ανακοίνωση του ΚΚΕ

Ακόμα δυο νεκρούς θρηνεί η εργατική τάξη στο βωμό του κέρδους. Το απόγευμα της Τρίτης έχασε τη μάχη για τη ζωή και δεύτερος εργαζόμενος που είχε τραυματιστεί από την έκρηξη των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο, στις 8 Μάη 2015 και νοσηλευόταν στο «Θριάσιο» νοσοκομείο. Πρόκειται για τον Ντελιλάι Ραμαντάν του Ζάλο.

Νωρίτερα το πρωί της Τρίτης είχε καταλήξει ο Μπάμπης Δευτεραίος, 41 ετών, εργαζόμενος, πατέρας δύο παιδιών, που είχε τραυματιστεί από την έκρηξη στα ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο στις 8 Μάη 2015 και νοσηλευόταν στο νοσοκομείο «Αττικόν».

Υπενθυμίζουμε ότι από αυτό το εργοδοτικό έγκλημα είχαν τραυματιστεί συνολικά έξι εργαζόμενοι.

Ανακοίνωση του ΚΚΕ

Σε ανακοίνωσή του για το θάνατο των δύο εργατών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέει τα εξής:

«Τον τραγικό απολογισμό δύο ακόμα νεκρών μετρά σήμερα η εργατική τάξη, καθώς κατέληξαν 2 από τους πολυτραυματίες εργάτες του πρόσφατου εργοδοτικού εγκλήματος στα ΕΛΠΕ.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα πιο θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες και τους συναδέλφους των δύο εργατών, την ελπίδα και συμπαράστασή του στους άλλους τραυματίες να γυρίσουν γρήγορα στις οικογένειες και τις δουλειές τους.

Η κατάσταση στους χώρους δουλειάς έχει φτάσει στο απροχώρητο από την παντελή έλλειψη ελέγχου των άθλιων συνθηκών δουλειάς, από την εντατικοποίηση της εργασίας,από την απουσία μέτρων ασφαλείας. Η κυβέρνηση και η εργοδοσία είναι υπόλογες για το αίμα των εργατών και την αθλιότητα που επικρατεί στους χώρους δουλειάς.

Η εργατική τάξη πρέπει να αντιδράσει, με την οργάνωση και την αλληλεγγύη της, την πάλη της μέσα και έξω από τους χώρους δουλειάς, να μην επιτρέψει να χαθούν άλλες ζωές στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των καπιταλιστών. Να υψώσει το ταξικό ανάστημά της για τη ζωή που της αξίζει και της στερούν».

πηγή:902

"Άκυρο" στον υπουργό Εθνικής Άμυνας απο τους Αμερικάνους



Αποτέλεσμα εικόνας για πάνος καμμενοςΑθήνα
Παρά τις τυμπανοκρουσίες περί των προτάσεών του στους Αμερικανούς για την κατασκευή νατοϊκής βάσης στο Αιγαίο, ο Πάνος Καμμένος φαίνεται ότι δέχθηκε ένα γερό «κρύο ντους» πριν από την επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας μεταβαίνει στην Ουάσιγκτον χωρίς τελικά να έχει ραντεβού ούτε με τον αμερικανό ομόλογό του Άστον Κάρτερ ούτε με τον υφυπουργό Ρόμπερτ Γουόρκ. 

Αντίθετα, ο κ. Καμμένος εκλήθη και θα συναντηθεί την Παρασκευή 22 Μαϊου στο Στέητ Ντιπάρτμεντ με την αμερικανίδα υφυπουργό Εξωτερικών για θέματα Ευρώπης Βικτόρια Νούλαντ, η οποία δεν αποκλείεται να του… τραβήξει το αυτί για το φλερτ του με τη Μόσχα, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει σοβαρή ενόχληση τόσο σε αμερικανικούς όσο και σε ΝΑΤΟϊκούς κύκλους.


Ως γνωστόν, ο κ. Καμμένος είχε υψηλές προσδοκίες για την επίσκεψή του στην Ουάσιγκτον. Θα συνοδεύεται μάλιστα, σύμφωνα τουλάχιστον με τον αρχικό προγραμματισμό, από πολυμελή αποστολή στην οποία αναμένεται να συμμετάσχουν και στελέχη ελληνικών αμυντικών εταιρειών. Μάλιστα, ο κ. Καμμένος ζήτησε να οργανωθεί συνάντηση με στελέχη αμερικανικών εταιρειών οπλικών συστημάτων κατά την παραμονή του στην Ουάσιγκτον, κάτι που όπως φαίνεται τελικώς θα πραγματοποιηθεί.

Ωστόσο, το περασμένο Σάββατο, το γραφείο του επικεφαλής του Πενταγώνου Άστον Κάρτερ ενημέρωσε την ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον ότι ο αμερικανός υπουργός Άμυνας δεν μπορεί να συναντήσει τον κ. Καμμένο και η προγραμματισμένη συνάντησή τους για την 21η Μαϊου πρέπει να αναβληθεί. Ο λόγος παρέμενε άγνωστος μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Αντιπροτάθηκε μάλιστα να οριστεί συνάντηση του κ. Καμμένου με τον κ. Γουόρκ, αλλά ούτε αυτό τελικά έγινε.

Παρ' όλα αυτά, ο έλληνας υπουργός αποφάσισε να μεταβεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και απέρριψε εισηγήσεις να μετατεθεί η επίσκεψή του για αργότερα ώστε να μπορέσει να συναντήσει τον κ. Κάρτερ. Έτσι, με εξαίρεση τη συνάντηση με την κυρία Νούλαντ, ο κ. Καμμένος θα αρκεστεί σε συνομιλίες με γερουσιαστές στο Κογκρέσο και στην παρουσία του σε δύο think tanks, στο Atlantic Council και στο Hudson Institute.


Αγγελος Αθανασόπουλος
Newsroom ΔΟΛ

Χάθηκε η εβδομάδα για το πριμ στα αιγοπρόβατα

Πέρασε κι αυτή η εβδοµάδα χωρίς να µπει σεντ στους λογαριασµούς των αγροτών! Κάτι ανακοινώσεις – δεσµεύσεις για πληρωµή του ποιοτικού πριµ στα αιγοπρόβατα µέχρι τις 15 Μαΐου, στις… Καλένδες! Στα κάγκελα ο αγροτικός κόσµος, που αυτή την περίοδο είναι στο φουλ τους οι αγροτικές εργασίες και οποιαδήποτε εισροή χρήµατος είναι βάλσαµο!
  • Αντίθετα, εκτός από την οριστικοποίηση της φορολόγησης των αγροτικών επιδοτήσεων από φέτος, µετά την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, ήρθαν και τα τερτίπια του καιρού και «έκαψαν»αµπέλια, ελιές, δενδρώδεις, κηπευτικά.  Κι ενώ η ζηµιά ακόµα δεν µπορεί να υπολογιστεί, το σίγουρο είναι ότι ο ΕΛΓΑ δεν αποζηµιώνει χαλάζι και ανεµοθύελλα όταν τα δέντρα είναι στο στάδιο της ανθοφορίας. ∆ηλαδή, βράστα! 

Πάει για µαλλί και θα βγει κουρεµένος ο Βαγγέλης που δεν φαίνεται να αποφεύγει την καυτή πατάτα των βοσκοτόπων. αφού τώρα έχει να λύσει πολλά προβλήµατα και στο εσωτερικό. Με το µοντέλο ΟΣ∆Ε που επιχειρεί να εφαρµόσει, µοιράζοντας σε περισσότερους τα κοµµάτια της πίτας, στο τέλος θα του «την πέσουν» όλοι ανεξαιρέτως και µάλιστα λίαν συντόµως! Ήδη, οι περιφερειάρχες είναι στα κάγκελα, µετά το άδειασµα που τους επεφύλαξε για το έργο των διαχειριστικών σχεδίων.

Σχέδιο παρουσίασης των ελληνικών success stories έδειξε χωρίς πολλά «ταρατατζούµ» ο καταξιωµένος Έλληνας κοινοτικός αξιωµατούχος, που κουβάλησε την περασµένη εβδοµάδα στη Βόρεια Ελλάδα αποστολή από 3 συναδέρφους του στην Κοµισιόν και 12 δηµοσιογράφους, από µεγάλα µέσα, ισάριθµων χωρών της Ευρώπης. Τους ξενάγησε σε κάποια πρότυπα παραδείγµατα λειτουργίας επιχειρήσεων και φορέων.

Στο ιδιότυπο αυτό ενηµερωτικό… tour, σταθµοί της πολυπληθούς αποστολής αποτέλεσαν το ακριτικό Νυµφαίο και η οργάνωση Αρκτούρος, ο ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού που µοιράζει τα κέρδη στα µέλη του, ο όµιλος Ευθυµιάδη και η Αµερικανική Γεωργική Σχολή. ∆ιακριτικά µεν, αποτελεσµατικά δε, όπως ό,τι κάνει ο κ. Χανιώτης, γιατί από αρνητικά παραδείγµατα... έχουµε πήξει.

Προβολή του θεατρικού έργου του Μπέκετ, «περιµένοντας το Γκοντό» θυµίζει η ιστορία µε την άρση του εµπάργκο. Τα νέα σούρτα – φέρτα του Αλεξέενκο στη Βέροια, σε µια συνάντηση µε 100 εκπροσώπους οµάδων παραγωγών και εµπόρων – εξαγωγέων, δεν κόµισε κάποιο καλό νέο για το ρωσικό απαγορευτικό. Μόνο στο τέλος της εκδήλωσης βρέθηκαν στο Βαγονάκι περί τα 20-25 άτοµα, όπου τραπέζωσαν τον Ρώσο αξιωµατούχο. Αυτός πάλι, «σφίγγα» και µόνο κάτι αναφορές ότι το αν και πότε θα αρθούν τα αντίµετρα, είναι πολιτική απόφαση και θα τη λάβει ο Πούτιν. Περιµένοντας, δηλαδή, ακόµα τον Γκοντό….                
Ο MΠΛΟΚΑΤΖΗΣ