Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Stephen Hawking: Ο Θεός δεν είναι αναγκαίος-Η εξαφάνιση της ανθρωπότητας θα αποτραπεί όταν θα αποικίσουμε σε άλλους πλανήτες

Ο διεθνούς φήμης φυσικός Stephen Hawking δήλωσε ότι δεν πιστεύει στο Θεό, πιστεύει όμως ότι το ταξίδι στο διάστημα προσφέρει την ελπίδα για την αθανασία του ανθρώπινου είδους.

Αυτές οι δηλώσεις έγιναν κατά τη συγκέντρωση του φεστιβάλ Starmus στην Τενερίφη στα Κανάρια Νησιά, όπου ο Stephen Hawking μαζί με άλλες αυθεντίες της επιστήμης μαζεύτηκαν για μία σειρά διαλέξεων.

Η ισπανική εφημερίδα El Mundo κατάφερε να αποσπάσει μία αποκλειστική συνέντευξη του Stephen Hawking για τις απόψεις του σχετικά με την προέλευση του σύμπαντος. Στο βιβλίο του A Brief History of Time είχε γράψει ότι η ανακάλυψη του συνόλου των επιστημονικών αρχών που είναι γνωστό και ως η θεωρία των πάντων θα επιτρέψει στους επιστήμονες να "γνωρίσουν το μυαλό του Θεού". Στη συνέχεια, στην αναζήτηση της θεωρίας των πάντων στο βιβλίο του The Grand Design διατυπώνει την άποψη ότι η ο μηχανισμός εκμάθησης της προέλευσης του σύμπαντος προχωράει τόσο καλά που πλέον ο Θεός δεν είναι αναγκαίος.


Ο δημοσιογράφος τον ρώτησε για τις δύο αυτές δηλώσεις του για τον Θεό και ο Stephen Hawking απάντησε: "Πριν κατανοήσουμε την επιστήμη είναι φυσικό να πιστεύουμε ότι ο Θεός δημιούργησε το σύμπαν. Τώρα όμως η επιστήμη μας προσφέρει μία πειστική εξήγηση. Αυτό που εννοούσα για το μυαλό του θεού, είναι ότι εμείς θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε τα πάντα που ο Θεός θα μπορούσε να ξέρει, εάν υπήρχε ο Θεός, που δεν υπάρχει. Είμαι άθεος".

Οι μελέτες του Hawking για τις μαύρες τρύπες, το χωροχρόνο και άλλα θέματα για το σύμπαν έχουν μεγάλη απήχηση και πέρα από την επιστημονική κοινότητα, γίνονται αποδεκτές και είναι δημοφιλής και στη λαϊκή κουλτούρα με αποτέλεσμα να έχει μία δικαίως διαδεδομένη φήμη ότι είναι ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους στη Γη.

Εντύπωση σε όσους διάβασαν τη συνέντευξή του έκανε και η δήλωσή του "η εξαφάνιση της ανθρωπότητας θα αποτραπεί όταν θα αποικίσουμε σε άλλους πλανήτες."


Και τι γίνεται με τους εξωγήινους;

Μήπως ο άνθρωπος που δεν πιστεύει στο θεό πιστεύει ότι είμαστε και μοναδικοί στο σύμπαν; Και τι θα γίνει άμα ψάξουμε στο σύμπαν και έρθουμε σε επαφή με "κακούς;" και γίνει ό,τι έγινε με τον Κολόμβο που ανακάλυψε την Αμερική; Δεν ήταν και η καλύτερη τύχη για τους ντόπιους αυτή η ανακάλυψη.

Σε δηλώσεις του ο Stephen Hawking είπε ότι "είναι πολύ πιθανό" το σύμπαν να έχει πολλές μορφές ζωής όμως αυτές οι μορφές ζωής βρίσκονται "μέρη που χωρίζονται με τεράστιες αποστάσεις" και "η ιδέα ότι είμαστε μόνοι μας στο σύμπαν φαντάζει τόσο αληθοφανής και αλαζονική. Αν πάρουμε υπόψη μας τον αριθμό των πλανητών και των αστεριών που υπάρχουν, είναι εξαιρετικά απίθανο ότι είμαστε το μοναδικό είδος ζωής".






Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Φρόνιμοι και αδιάφοροι…

 Γράφει: ο Νίκος Μπογιόπουλος
  Μιλάμε, γράφουμε, κριτικάρουμε, συμφωνούμε ή διαφωνούμε και σχεδόν πάντα στο επίκεντρο της κουβέντας μας είναι οι «από πάνω». Οι πολιτικές ελίτ που κυβερνούν. Οι ολιγάρχες που εξουσιάζουν. Οι γραφειοκράτες που διοικούν. Εκείνοι που «κινούν τα νήματα» και οι άλλοι που «αποφασίζουν».
   ΩραίαΑλλά εκτός από τους «από πάνω» υπάρχουν και οι «από κάτω». Οι πολλοί. Που για ό,τι γίνεται από τους «από πάνω» έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης. Με αυτούς τι γίνεται; Τί γίνεται ειδικά με εκείνους που αδιαφορούν «από άποψη» για ό,τι συμβαίνει γύρω τους; Που η δική τους αδιαφορία μεγαλώνει τα βάρη στην πλάτη των υπολοίπων;
   Ο λόγος στον Αντόνιο Γκράμσι:
   «Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας. Η αδιαφορία δρα δυνατά πάνω στην ιστορία. Δρα παθητικά, αλλά δρα. Είναι η μοιρολατρία. Είναι αυτό που δεν μπορείς να υπολογίσεις. Είναι αυτό που διαταράσσει τα προγράμματα, που ανατρέπει τα σχέδια που έχουν κατασκευαστεί με τον καλύτερο τρόπο. Είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυΐα.
   Αυτό που συμβαίνει, το κακό που πέφτει πάνω σε όλους, συμβαίνει γιατί η μάζα των ανθρώπων απαρνείται τη βούλησή της, αφήνει να εκδίδονται νόμοι που μόνο η εξέγερση θα μπορέσει να καταργήσει, αφήνει να ανέβουν στην εξουσία άνθρωποι που μόνο μια ανταρσία θα μπορέσει να ανατρέψει.
   Μέσα στη σκόπιμη απουσία και στην αδιαφορία λίγα χέρια, που δεν επιτηρούνται από κανέναν έλεγχο, υφαίνουν τον ιστό της συλλογικής ζωής, και η μάζα είναι σε άγνοια, γιατί δεν ανησυχεί.
   Φαίνεται λοιπόν σαν η μοίρα να συμπαρασύρει τους πάντες και τα πάντα, φαίνεται σαν η ιστορία να μην είναι τίποτε άλλο από ένα τεράστιο φυσικό φαινόμενο, μια έκρηξη ηφαιστείου, ένας σεισμός όπου όλοι είναι θύματα, αυτοί που τον θέλησαν κι αυτοί που δεν τον θέλησαν, αυτοί που γνώριζαν κι αυτοί που δεν γνώριζαν, αυτοί που ήταν δραστήριοι κι αυτοί που αδιαφορούσαν.
   Κάποιοι κλαψουρίζουν αξιοθρήνητα, άλλοι βλαστημάνε χυδαία, αλλά κανείς ή λίγοι αναρωτιούνται: αν είχα κάνει κι εγώ το χρέος μου, αν είχα προσπαθήσει να επιβάλλω τη βούλησή μου, θα συνέβαινε αυτό που συνέβη;
   Μισώ τους αδιάφορους και γι’ αυτό: γιατί με ενοχλεί το κλαψούρισμά τους, κλαψούρισμα αιωνίων αθώων. Ζητώ να μου δώσει λογαριασμό ο καθένας απ’ αυτούς με ποιον τρόπο έφερε σε πέρας το καθήκον που του έθεσε και του θέτει καθημερινά η ζωή, γι’ αυτό που έκανε και ειδικά γι’ αυτό που δεν έκανε. Και νιώθω ότι μπορώ να είμαι αδυσώπητος, ότι δεν μπορώ να χαλαλίσω τον οίκτο μου, ότι δεν μπορώ να μοιραστώ μαζί τους τα δάκρυά μου.
Είμαι ενταγμένος, ζω, νιώθω ότι στις συνειδήσεις του χώρου μου ήδη πάλλεται η δραστηριότητα της μελλοντικής πόλης, που ο χώρος μου χτίζει. Και μέσα σ’ αυτήν την πόλη η κοινωνική αλυσίδα δεν βαραίνει τους λίγους, μέσα σ’ αυτήν κάθε συμβάν δεν οφείλεται στην τύχη, στη μοίρα, μα είναι ευφυές έργο των πολιτών. Δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτήν κανείς που να στέκεται να κοιτάζει από το παράθυρο ενώ οι λίγοι θυσιάζονται, κόβουν τις φλέβες τους.
   Ζω, είμαι ενταγμένος. Γι’ αυτό μισώ αυτούς που δεν συμμετέχουν, μισώ τους αδιάφορους.
                                       Αντόνιο Γκράμσι 11 Φεβρουαρίου 1917» 
   *
   Ίσως ο λόγος του Γκράμσι να φαίνεται τραχύς. Ίσως εκείνο το «μισώ» να ακούγεται «βαρύ» και να χρησιμοποιείται σαν άλλοθι για να μην σταθεί κανείς στο περιεχόμενο, στην ουσία των όσων λέει. Αν πρέπει να διαφυλαχτεί η ουσία, ας μας επιτραπεί, λοιπόν, η αυθαιρεσία. Ας αλλάξουμε τη λέξη «μισώ» κι ας την αντικαταστήσουμε με το «λυπάμαι», με το «θλίβομαι», με το «αγανακτώ», με το «απορώ» ακόμα. Και η ουσία είναι πως όσα συμβαίνουν γύρω μας θα συνεχίσουν να συμβαίνουν όσο θα βασιλεύει η μοιρολατρία, η αμεριμνησία και η απουσία από το προσκήνιο της Ιστορίας εκείνων που θα μπορούσαν να «αποτρέψουν το κακό που πέφτει πάνω σε όλους».    
   Ας είμαστε, λοιπόν, ειλικρινείς: Αρκετά χαϊδέψαμε εαυτούς και αλλήλους για την «βαρεμάρα» μας. Για τον «αφ’ υψηλού» μας λήθαργο. Για την συγκαλυμμένη εκείνη αδιαφορία, που παριστάνει την πολιτικά και κοινωνικά «ψαγμένη» στάση.  
   Ας είμαστε ειλικρινείςΌσο εμείς και οι γύρω μας θα είμαστε βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στη λογική του «δε βαριέσαι», του «δεν με νοιάζει», του «δεν γίνεται τίποτα», της «ανάθεσης» όσων η επίλυση περνάει από τα δικά μας χέρια σε κάποιο ανύπαρκτο «γραφείο επίλυσης προβλημάτων» ή σε κάποιο «Μεσία» δια του «ψηφίστε – σκουπίστε – τελειώσατε», τότε θα έχουμε συμβάλει – «άβουλοι και μοιραίοι» όπως λέει ο Βάρναλης – να γίνει ακόμα πιο ασφυκτικός ο ιστός που υφαίνουν εκείνοι που αραχνιάζουν τη συλλογική μας ζωή.
   Αυτό λέει ο Γκράμσι. Το ίδιο ακριβώς που λέει κι ο δικός μας, ο μεγάλος Μενέλαος Λουντέμης:

«Αν ήρθες σε αυτό τον κόσμο για να μετρήσεις τα χρόνια σου και να ζήσεις μια φρόνιμη ζωή δεν έχεις να φοβηθείς τίποτε. Τους φρόνιμους δεν τους πειράζει κανείς. Μα αν είναι να χαθεί κάποτε ο κόσμος θα χαθεί από τους φρόνιμους. Γιατί αυτοί κάναν τους ισχυρούς ισχυρότερους».


Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Την ευθύνη στους Δήμους "πλασάρει" ο ΟΠΕΚΕΠΕ για την κατανομή των επιλέξιμων βοσκοτόπων

Στην κατανομή των βοσκησίμων εκτάσεων ζητά από τους Δήμους να προχωρήσουν ο ΟΠΕΚΕΠΕ, με σχετικό έγγραφό του. Όπως αναφέρεται στο εν λόγω έγγραφο τα δημοτικά συμβούλια θα κληθούν να αποφασίσουν δύο εναλλακτικούς τρόπους διανομής των επιλέξιμων βοσκησίμων εκτάσεων:
1. Να μοιραστούν αναλογικά (το 60% αυτών που απαιτούνται για τον καθένα κτηνοτρόφο) ανά ζωική μονάδα-Ζ.Μ. με κριτήριο την είσπραξη της Ενιαία Ενίσχυση (ΚΑΠ). Με τον ανωτέρω τρόπο διανομής όλοι θα εισπράξουν ένα μέρος της Ενιαίας Ενίσχυσης-ΚΑΠ, ενώ κάποιοι θα εισπράξουν και την Εξισωτική αποζημίωση ενώ κάποιοι άλλοι όχι.
2. Να μοιραστούν απολύτως αναλογικά τα διαθέσιμα στρέμματα ανά ζωική μονάδα-Ζ.Μ., με αυτόν τον τρόπο όλοι θα πάρουν μέρος της Ενιαίας Ενίσχυσης-ΚΑΠ και μέρος της Εξισωτικής αποζημίωσης.


Το σχόλιο μας
Η ευθύνη κατανομής των επιδοτήσεων απο μια "ανεξάρτητη" υπηρεσία όπως είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ μετατοπίζεται στους Δήμους, σε ένα πολιτικό όργανο του κράτους. 
Για να δούμε τώρα αν το νεοεκλεγέντα δημοτικά συμβούλια έχουν το θάρρος να οδηγήσουν την κτηνοτροφία στον αφανισμό, κρίνοντος μη επιδοτήσιμα χιλιάδες στρέμματα γης και κατα συνέπεια στερώντας απο χιλιάδες αγροτικά νοικοκυριά  τα αναγκαία κοινοτικά κονδύλια. 
ΥΓ: Ο πλέον αδαής έχει την στοιχειώδη νοημοσύνη να καταλάβει πως το ζήτημα είναι πολιτικό και πολιτικά πρέπει να λυθεί....

Ακροδεξιοί συμμορίτες τραυμάτισαν με κατσαβίδι στενό φίλο του Παύλου Φύσσα

Λίγες ημέρες μετά την επέτειο ενός έτους από τη στυγνή δολοφονία στο Κερατσίνι

Επίθεση με κατσαβίδι, έξω από το σταθμό μετρό του Αγίου Αντωνίου στο Περιστέρι δέχτηκε στενός φίλος του Παύλου Φύσσα.


Έναν χρόνο ακριβώς μετά το θάνατο του τραγουδιστή και λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη της προτομής του στο Κερατσίνι και τις αντιφασιστικές διαδηλώσεις στη μνήμη του, τα άτομα που πλησίασαν τον φίλο του, του επιτέθηκαν και τελικά, τον τραυμάτισαν στο μηρό, φέρονται να προέρχονται από τον ακροδεξιό χώρο, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος.

Πιο συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλε ο νεαρός φίλος του Παύλου στους αστυνομικούς, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων στην μνήμη του 34χρονου καλλιτέχνη, τάγμα εφόδου, αποτελούμενο από άτομα με ξυρισμένα κεφάλια (skinheads) του έστησε ενέδρα και τον τραυμάτισε με κατσαβίδι.

Το θύμα δεν επιθυμεί να γίνουν γνωστά τα στοιχεία του.

Στην Αστυνομία δήλωσε ότι θεωρεί πως κίνητρο των δραστών ήταν το μίσος που τρέφουν για τους φίλους του Παύλου, προσθέτοντας ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι γνώριζαν καλά τις σχέσεις του με τον Φύσσα και το γεγονός ότι στο παρελθόν είχαν συνεργαστεί.

Την ώρα της επίθεσης μαζί του ήταν και μια μαθήτρια της Β' Λυκείου, της οποίας ο πατέρας είναι από την Αφρική.

Όπως διηγήθηκε ο φίλος του Παύλου, ξαφνικά μπροστά τους εμφανίστηκαν τρεις καλογυμνασμένοι άνδρες και άρχισαν να χτυπούν με μανία τον νεαρό, τραυματίζοντάς τον με κατσαβίδι στον μηρό.

Μετά στράφηκαν εναντίον και της μαθήτριας, την οποία λήστεψαν και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν. Ο φίλος του Παύλου Φύσσα κατέθεσε μήνυση κατ’ αγνώστων στο 1ο Αστυνομικό Τμήμα Περιστερίου, όπως και η κοπέλα, ενώ κατήγγειλε ότι και στο παρελθόν, μετά τη δολοφονία του Παύλου είχε δεχθεί απειλές κατά της ζωής του από αγνώστους, όπως και αρκετοί ακόμα φίλοι του.

Την προανάκριση για την επίθεση ανέλαβε το Τμήμα Ασφαλείας Περιστερίου.

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΑΝ ΣΉΜΕΡΑ: 1933 αρχίζει στη Λειψία η δίκη για τον εμπρησμό του Ράιχσταγκ

Ο Γκεόργκι Δημητρώφ (1882 - 1949) υπήρξε στέλεχος του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος. Παιδί εργατικής οικογένειας από τη νοτιοδυτική Βουλγαρία, δούλεψε ως στοιχειοθέτης σε τυπογραφείο και αναδείχθηκε σε συνδικαλιστής ηγέτης. Εντάχθηκε στο Βουλγαρικό Σοσιαλδημοκρατικό Εργατικό Κόμμα το 1902 και προσχώρησε στην επαναστατική - μαρξιστική πτέρυγά του με επικεφαλής τον Ντίμιταρ Μπλαγκόεφ, τους λεγόμενους «στενούς σοσιαλιστές». Το 1903, οι «στενοί σοσιαλιστές» δημιούργησαν ξεχωριστό κόμμα. Το 1915 ως εκλεγμένος βουλευτής στο κοινοβούλιο αντιτάχθηκε στην ψήφιση των πολεμικών πιστώσεων. Γι' αυτό το λόγο φυλακίστηκε μέχρι το 1917. Το 1919 το κόμμα των «στενών σοσιαλιστών» μετονομάζεται σε Κομμουνιστικό Κόμμα Βουλγαρίας και εντάσσεται στην Κομμουνιστική Διεθνή. Μετά την επικράτηση της δικτατορίας του Τσάνκοφ στη Βουλγαρία, ο Γκ. Δημητρώφ διέφυγε στο εξωτερικό, ενώ καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο. Εμεινε στη Σοβιετική Ενωση μέχρι το 1929.
Στη συνέχεια, ταξίδεψε στη Γερμανία, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα και ανέλαβε ευθύνη στο Κεντροευρωπαϊκό τμήμα της Κομμουνιστικής Διεθνούς. Το Μάρτη του 1933, συνελήφθη μαζί με τους Βούλγαρους κομμουνιστές Ποπόφ, Τάνεφ, τον αρχηγό της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚ Γερμανίας Ερνστ Τόργκλερ με την κατηγορία του εμπρησμού του Ράιχσταγκ στις 27 Φλεβάρη 1933.


Ο Γκ. Δημητρώφ αναδείχθηκε το 1934 σε Γραμματέας της Κομμουνιστικής Διεθνούς μέχρι και την αυτοδιάλυσή της το 1943. Από αυτήν τη θέση πρωτοστάτησε στην πολιτική γραμμή της Διεθνούς, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά το 7ο Συνέδριο. Το 1944, μετά από 22 χρόνια εξορίας, επέστρεψε στη Βουλγαρία. Ηγήθηκε του ΚΚ Βουλγαρίας ως Γενικός Γραμματέας και της εγκαθίδρυσης της σοσιαλιστικής εξουσίας στη χώρα. Πέθανε τον Ιούλη του 1949. Ο εμπρησμός τους Ράιχσταγκ (γερμανικό κοινοβούλιο) έγινε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές του Μάρτη του 1933. Ηδη, από τις 30 Γενάρη, ο Χίτλερ είχε διοριστεί καγκελάριος από τον Πρόεδρο Χίντεμπουργκ και με τις ευλογίες του γερμανικού κεφαλαίου. Η ναζιστική κυβέρνηση υποστήριξε πως ο εμπρησμός ήταν μέρος σχεδίου «κομμουνιστικής εξέγερσης» και έτσι πέρασε σε μια ανελέητη ανοιχτή επίθεση ενάντια στους κομμουνιστές με συλλήψεις στελεχών και μελών του ΚΚ ανάμεσά τους και του ηγέτη του Ερνστ Τέλμαν.
Ο Γκ. Δημητρώφ αγορεύει στη δίκη της Λειψίας

Η δίκη της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Λιψίας. Ξεκίνησε στις 21 Σεπτέμβρη του 1933, στο IV Ποινικό Δικαστήριο του Ράιχ και ολοκληρώθηκε στις 23 Δεκέμβρη του ίδιου χρόνου. Οπως αποδείχθηκε, ο εμπρησμός του Ράιχσταγκ αποτέλεσε οργανωμένη προβοκάτσια των ναζί, με στόχο να ενοχοποιήσουν το Κομμουνιστικό Κόμμα Γερμανίας και την Κομμουνιστική Διεθνή. Το κατηγορητήριο της δίκης κατέρρευσε και οι ναζιστικές αρχές υποχρεώθηκαν να αφήσουν τον Δημητρώφ και τους συντρόφους του ελεύθερους να φύγουν για την ΕΣΣΔ. (Ριζοσπάστης)



ΓΚΕΟΡΓΚΙ ΔΗΜΗΤΡΩΦ: Η απολογία του στη δίκη της Λειψίας και άλλα κείμενά του




Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ακόμα μια έρευνα στη Ρωσία που εκτιμά θετικά τον ρόλο του Ιωσήφ Στάλιν στην ηγεσία της ΕΣΣΔ

Περίπου οι μισοί Ρώσοι αποτιμούν θετικά το ρόλο του Γιόζεφ Στάλιν την ηγεσία της πρώην ΕΣΣΔ, σύμφωνα με έρευνα του κέντρου Levada, που έγινε με αφορμή την 60ή επέτειο του θανάτου του.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 40% θεωρεί «μάλλον θετικό» και το 9% «αναμφισβήτητα θετικό» το ρόλο του, διαμορφώνοντας ένα ποσοστό 49% στο σύνολο των θετικών απαντήσεων.

Αντίθετα, το ποσοστό των αρνητικών απαντήσεων φτάνει αθροιστικά το 32%, καθώς 10% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ο ρόλος του ήταν «αναμφισβήτητα αρνητικός» και 22% «μάλλον αρνητικός».

«Εξήντα χρόνια έχουν περάσει, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε πως αυτή η εποχή παραμένει χαραγμένη στη συνείδησή μας και στο υποσυνείδητό μας», σχολίασε η κυβερνητική εφημερίδα «Rossiiskaia Gazeta». Ιδιαίτερο βάρος στη συνείδηση των Ρώσων παίζει η συμβολή της Σοβιετικής Ένωσης υπό την ηγεσία του Στάλιν στην ήττα της ναζιστικής Γερμανίας και στη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

πηγή

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Επικεφαλής αγγλικανικής εκκλησίας εξομολογείται: «Έχω τις αμφιβολίες μου αν υπάρχει θεός»

«Έχω τις αμφιβολίες μου αν υπάρχει θεός» εξομολογείται ο επικεφαλής της αγγλικανικής εκκλησίας«Έβγαλα βόλτα τον σκύλο μου και και κατέληξα να λέω στο Θεό: "Κοίτα, όλα αυτά ειναι πολύ καλά αλλά δεν νομίζεις ότι είναι ώρα τώρα να κάνεις κάτι-αν είσαι εκεί"» παραδέχθηκε ο αιδεσιμότατος Τζάστιν Γουέλμπι

Τις αμφιβολίες του για την ύπαρξη του Θεού εξομολογήθηκε για πρώτη φορά ο επικεφαλής της αγγλικανικής εκκλησίας. 

Ο αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι, αιδεσιμότατος Τζάστιν Γουέλμπι, έκανε την αποκάλυψη σε συνέντευξη που παραχώρησε στον καθεδρικό του Μπρίστολ.

Η θρησκευτική κεφαλή περίπου 80 εκατομμύριων Αγγλικανών σε όλο τον κόσμο παραδέχθηκε ότι υπάρχουν στιγμές που και αυτός ακόμα αναρωτιέται «υπάρχει Θεός;» και «πού είναι ο Θεός;».

Όπως είπε οι σκέψεις αυτές του έρχονται στο κεφάλι πολλές φορές κατά τη διάρκεια του πρωινού περιπάτου του ή όταν βγάζει βόλτα τον σκύλο του.

«Το πρωί πηγαίνω βόλτα, εγώ το λέω τρέξιμο, ο σκύλος μου το λέει χαλινάρι, και τις προάλλες προσευχόμουν για κάτι και κατέληξα να λέω στο Θεό: "Κοίτα, όλα αυτά ειναι πολύ καλά αλλά δεν νομίζεις ότι είναι ώρα τώρα να κάνεις κάτι-αν είσαι εκεί", και αυτό πιθανότατα δεν περιμένατε να το ακούσετε από τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι» είπε ο Γουέλμπι.

Όπως εξήγησε πάντως η άποψή του αυτή δεν έχει να κάνει με τα συναισθήματα αλλά «με το γεγονός ότι ο Θεός είναι πιστός και το εξωπραγματικό γεγονός με το να είναι κανείς χριστιανός έχει να κάνει με το ότι ο Θεός είναι πιστός όταν εμείς δεν είμαστε».

Ερωτηθείς πώς θα μπορούσε να πείσει όσους πιστεύουν ότι η θρησκεία δεν έχει θέση στο μοντέρνο κόσμο παραδέχθηκε ότι οι Χριστιανοί δεν έχουν όλες τις απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως γιατί ο καλός Θεός επιτρέπει σε ανθρώπους να υποφέρουν. «Ξέρουμε, όμως, για τον Ιησού. Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε όλες τις ερωτήσεις του κόσμου, δεν μπορούμε να εξηγήσουμε πολλά πράγματα αλλά ξέρουμε για τον Ιησού. Μπορούμε να μιλάμε γι' αυτόν γιατί τις άλλες ερωτήσεις δεν μπορώ να τις απαντήσω» ήταν η απάντησή του.

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Φοιτητικά έξοδα μετακίνησης Μυτιλήνη- Ηράκλειο σε πέντε χρόνια σπουδών

Έκανα ένα πρόχειρο υπολογισμό με τα εισιτήρια που κατάφερα να κρατήσω στα πέντε χρόνια όπου απαιτήθηκαν για να σπουδάσω στο Ηράκλειο Κρήτης. Διαπίστωσα πως τα έξοδα μετακίνησης απο και προς την Μυτιλήνη με εισιτήρια αεροπλάνων και πλοίων ανέρχονται σε 2618,99 Ευρώ. Το ποσό είναι όμως ενδεικτικό μιας και για διαφόρους λόγους δεν κατάφερα να κρατήσω για να τα προσθέσω ορισμένα εισιτήρια και ασφαλώς μεγαλύτερο αφού επίκειται ακόμα ένα δρομολόγιο για την ορκωμοσία. 

Τα φθηνότερα εισιτήρια με πλοίο: 



  • Ηράκλειο- Πειραιάς 14Ευρώ (11/04/2014) με το πλοίο KRITI 2

  • Mυτιλήνη- Πειραιάς 19Ευρώ (28/04/2010) με το πλοίο LISSOS





Τα ακριβότερα εισιτήρια με πλοίο:

  • Μυτιλήνη - Πειραιάς 38,50Ευρώ (5/12/2010) με το πλοίο NISSOS CHIOS

  • Πειραιάς - Μυτιλήνη 39Ευρώ (21/12/2010) με το πλοίο EUROPEAN EXPRESS


Τα ακριβότερα και φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια:
  • Ηράκλειο - Μυτιλήνη 145Ευρώ (17/04/2014) sky express
  • Mυτιλήνη - Ηράκλειο 65Ευρώ (10/09/2014) sky express












Για το ρεπορτάζ Σταύρος Μαντατής

2η Γιορτή Σύκου στο Ίππειος


Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Η αντιμετώπιση των προσφύγων από τη «μητέρα πατρίδα»

«…Καταρχάς ένας πολύ μεγάλος αριθμός προσφύγων θα χάσει τη ζωή του από τις κακουχίες στον ελλαδικό χώρο. Από την άλλη, η «Ανταλλάξιμη Περιουσία» που θα έπρεπε -με βάση τη διεθνή Συνθήκη της Ανταλλαγής των πληθυσμών- να μοιραστεί στους πρόσφυγες, αποτέλεσε -έως και σήμερα- σημείο της μεγαλύτερης οικονομικής κατάχρησης στη μετά το ‘22 Ελλάδα. …οι ντόπιοι κατάφεραν προς όφελός τους να ακυρώσουν σε μεγάλο βαθμό την αγροτική αποκατάσταση των προσφύγων. Υπήρχαν περιπτώσεις όπου οι ίδιες οι Επιτροπές που ήταν επιφορτισμένες με την αποκατάσταση των προσφύγων, συγκάλυπταν τις καταπατήσεις από γηγενείς των ακινήτων που έπρεπε να αποδοθούν σε πρόσφυγες…

Από το 1928, με την ψήφιση του Ιδιώνυμου, αλλάζει η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης κατά των Ποντίων που είχαν εγκλωβιστεί στη Σοβιετική Ένωση και συμπεριλαμβάνονταν στη συμφωνία Ανταλλαγής Πληθυσμών και Περιουσιών του 1923. Θέλοντας να σταματήσει την αποστολή στην Ελλάδα μέσω των προσφύγων, εκπαιδευμένων στελεχών για την επάνδρωση του Κομμουνιστικού Κόμματος αποφασίζει την απαγόρευση την χορήγησης αδειών καθόδου σε ομογενείς. Παράλληλα, όλος ο πληθυσμός θεωρείται ύποπτος. Η άποψη του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών είναι ότι: «…επανειλημμένως διεπιστώθη ότι οι επί μακρόν υπό τον μπολσεβικικόν ζυγόν ζήσαντες και εις Ελλάδαν κατερχόμενοι ρέπουσι μοιραίως προς τον κομμουνισμόν»…

Κομβικό σημείο για τη σχέση των προσφύγων με το ελλαδικό πολιτικό σύστημα θα είναι η υπογραφή της “Ελληνοτουρκικής συνθήκης φιλίας, ουδετερότητος και διαιτησίας” από τους Βενιζέλο και Κεμάλ. Ο μεσολαβητής γι’ αυτή την εξέλιξη ήταν ο Ιταλός δικτάτορας Μουσολίνι. Ο Ελ. Βενιζέλος θα υπογράψει το 1930 την “Συνθήκη” παρά την έντονη αντίδραση των προσφύγων, τους οποίους απείλησε με διώξεις, με το γνωστό Ιδιώνυμο. Δηλαδή, με την κατηγορία του εχθρού του κράτους. Το Ιδιώνυμο είχε ψηφιστεί για να κατασταλεί η ανάπτυξη του κομμουνιστικού κινήματος…

Η συμφωνία του ‘30, μαζί με την υποβολή πρότασης του πρωθυπουργού της Ελλάδας Ελ. Βενιζέλου προς την Επιτροπή του Νόμπελ για την βράβευση του Μουσταφά Κεμάλ Πασά -που είχε ήδη λάβει το προσωνύμιο Ατατούρκ (Πατέρας των Τούρκων)- με το Νόμπελ Ειρήνης, εγκαινίασαν μια νέα εποχή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κείμενο που στάλθηκε στην Επιτροπή, στο οποίο ο Κεμάλ χαρακτηριζόταν ως: “πραγματικός στυλοβάτης της ειρήνης”…

Η πολιτική του ελληνικού κράτους θα αποσκοπεί πλέον στην πλήρη ιδεολογική αφομοίωση των προσφύγων. Η ιστορία των Ελλήνων της Ανατολής θα είναι μια απαγορευμένη ιστορία μέχρι τη δεκαετία του ’80. Θα απαγορευτεί ακόμα και η αναφορά στον όρο «πρόσφυγες». Οι πρόσφυγες για το ελληνικό κράτος θα χαρακτηρίζονται «μετανάστες» με κύρια πηγή του αντιπροσφυγικού συναισθήματος το Παλάτι…

Ήταν χαρακτηριστική η άρνηση αποδοχής των προσφύγων ως «Ελλήνων πολιτών» δεκατρία χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Στη συνέχεια, σκληρή θα είναι η αντιπροσφυγική υστερία που θα καταλάβει τον κυβερνητικό Τύπο. Κηρύγματα φανατισμού και ρατσισμού προς τους «αυτόχθονες» κατά των προσφύγων γεμίζουν τις σελίδες των φιλομοναρχικών εφημερίδων. Οι πρόσφυγες αποκαλούνται «λεφούσι» και «Τούρκοι»: «Οι γηγενείς καλούνται να συνασπιστούν σε συλλόγους ‘αμύνης’ κατά των προσφύγων», έγραφε η «Ακρόπολις» στις 6 Φεβρουαρίου του 1936. Οι επιθέσεις κατά των προσφύγων ήταν συνεχείς…

Η αντιπροσφυγική στάση του Μεταξά θα αποτυπωθεί και συμβολικά το 1938, όταν θα δωρίσει στο τουρκικό κράτος το σπίτι όπου υποτίθετο ότι γεννήθηκε ο Μουσταφά Κεμάλ πασά και στην καρδιά της «πρωτεύουσας των προσφύγων», δηλαδή των θυμάτων του τουρκικού εθνικισμού, θα μετονομάσει την Οδό Αποστόλου Παύλου σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ. Τα αντιπροσφυγικά συναισθήματα του Ι. Μεταξά θα είναι τόσο έντονα ώστε κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του θα απαγορεύσει το ρεμπέτικο και τις μελωδίες της Ανατολής, έχοντας τη συναίνεση του τότε πνευματικού κόσμου, ανεξαρτήτως ιδεολογίας ή πολιτικής τοποθέτησης…»

Το κείμενο αυτό συμπεριλαμβάνεται στο υπό έκδοση βιβλίο: Γιώργος Κόκκινος – Βλάσης Αγτζίδης – Έλλη Λεμονίδου, Tο τραύμα και οι πολιτικές της Μνήμης. Ενδεικτικές όψεις των συμβολικών πολέμων για την Ιστορία και τη Μνήμη, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα.

Πηγή των αποσπασμάτων που δημοσιεύουμε και ολόκληρο το κείμενο: Εφημερίδα «Αγώνας της Κρήτης»

Καταβάλλονται μυστικά πληρωμές για την εξισωτική του 2013 απο τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Υπό τη «δαμόκλειο σπάθη» της Ε.Ε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, μετά την 1η πληρωμή της εξισωτικής του Αυγούστου (που ξεσήκωσε τους κτηνοτρόφους), προχώρησε «μυστικά» σε 2η και σε 3η πληρωμή, γνωστοποιώντας τες από στόμα σε στόμα, χωρίς καμία επίσημη ανακοίνωση.

Πιο αναλυτικά η 1η πληρωμή έγινε στις 8 Αυγούστου σε 60.891 δικαιούχους με ποσό 60.5 εκατ. ευρώ, η 2η πληρωμή έγινε τη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου σε 24.000 δικαιούχους, με ποσό περίπου 24 εκατ. ευρώ (αυτή θα ανακοινωθεί επίσημα) και η 3η πληρωμή έγινε την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου με άγνωστο αριθμό δικαιούχων, με ταμιακή διευκόλυνση (!!!) και με ποσό περίπου 15 εκατ. ευρώ.
Αθροίζοντας τα μέχρι τώρα καταβληθέντα ποσά έχουμε περίπου 99,5 εκατ. ευρώ και συνεπώς απομένουν μέχρι να φτάσουμε τα τελικά 130 άλλα περίπου 30.5 εκατ. ευρώ., τα οποία θα καταβληθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.

Στη 2η και 3η δόση της εξισωτικής του 2013, πληρώθηκαν κτηνοτρόφοι που είχαν επιλέξιμα και μη βοσκοτόπια και που δεν είχαν πληρωθεί το κανονικό ποσό που τους αναλογούσε, ενώ επίσης πληρώθηκαν και αυτοί που δεν εμφάνιζαν κανένα στρέμμα βοσκότοπο.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι υπηρεσιακά στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ είχαν εισηγηθεί στην ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, ότι αφού υπήρχε που υπήρχε καθυστέρηση στην 1η δόση, να δίνονταν μια μικρή ακόμη παράταση λίγων ημερών ως προς την πληρωμή της 1ης δόσης, ώστε να μην παρουσιαστούν τα γνωστά προβλήματα, αλλά η ηγεσία του ΑΥΠΑΑΤ δεν συμφώνησε. 
Με απλά λόγια, για πληρωθούν οι κτηνοτρόφοι, ο ΟΠΕΚΕΠΕ τώρα «μπαλώνει» ότι μπορεί να «μπαλώσει» και κυρίως να μην έχει πρόβλημα με την Ε.Ε διότι, όπως προαναφέραμε η «Δαμόκλειος σπάθη» βρίσκεται πάνω από το ΥΠΑΑΤ και τη χώρα μας και τα πάντα μπορεί να «μπλοκαριστούν». Εξ αυτού του λόγου, όσα λιγότερα γράφουμε, τόσο το καλύτερο για τους ίδιους τους κτηνοτρόφους και γι’ αυτό σταματάμε εδώ, ελπίζοντας τελικά να μην μείνει κτηνοτρόφος χωρίς να πληρωθεί την εξισωτική του 2013.


ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ Η ΕΞΙΣΩΤΙΚΗ ΤΟΥ 2014; 
Στο μεταξύ, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Πάρις Κουκουλόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Ν. Μωραϊτη, «καταβάλλουμε μια αγωνιώδη προσπάθεια, προκειμένου να καταφέρουμε να πληρώσουμε εντός του Δεκεμβρίου του 2014 και την εξισωτική του 2014. Συνολικά, ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι φέτος η εξισωτική να ανέλθει ως συνολική πληρωμή στο διπλάσιο αυτής του 2012, στα 260 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ. 130 εκατ. για το 2013 και 130 εκατ. για το 2014), τελικά δηλαδή ο κάθε κτηνοτρόφος να πάρει τα διπλάσια λεφτά από αυτά που πήρε πέρσι στην εξισωτική», ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Κουκουλόπουλος ανέφερε πως « ο στόχος είναι ένας: Την 1η Ιανουαρίου 2015 να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα βοσκοτόπια και να μην είναι χάρισμα η πληρωμή της εξισωτικής του 2014, αλλά η εξισωτική από το 2015 και μετά με τη νέα ΚΑΠ να πληρώνεται κάθε χρόνο στη χρονιά της».

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Σε απευθείας ανάθεση οι άγονες του βορείου Αιγαίου- Νέα προβλήματα για τη ΝΕΛ

Σε απευθείας ανάθεση των άγονων γραμμών, για τρεις μήνες, που εκμεταλλευόταν έως σήμερα η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και παράλληλα στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά τη χθεσινοβραδινή απόφαση του αρμόδιου υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία και τη θυγατρική της «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ» με κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών της και με αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο.

Γι’ αυτόν τον λόγο, την Παρασκευή 12/09/2014 συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλουν τις προτάσεις τους για την κάλυψη των γραμμών της ΝΕΛ, που σε πρώτη φάση θα γίνει με απευθείας ανάθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρχει μία μικρή μείωση των δρομολογίων που κάλυπτε έως τώρα η NEL, από τρία σε δύο, με το ίδιο μίσθωμα. Έως σήμερα η ΝΕΛ είχε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορούσε την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος -Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι- Άγιος Κήρυκος και η δεύτερη τη γραμμή Λαύριο- Ψαρά- Μεστά- Χίος.

Σημειώνεται, ότι τον Ιούλιο, κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, η οποία σε περίπτωση που μία ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει δρομολόγια δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ανώτερα στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία έχει προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου και σε επίσχεση υπηρεσιών, καταγγέλλοντας το υπουργείο Ναυτιλίας για μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεών του, προειδοποίησαν μέσω του ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει κάθε ένδικο μέσο για την πλήρη δικαίωσή της.

Σήμερα, στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου εργάζονται 500 άτομα, εκ των οποίων τα 300 αποτελούν πληρώματα των πλοίων και 200 είναι υπάλληλοι ξηράς.

Την έντονη ανησυχία του για τους απλήρωτους ναυτικούς της εταιρείας και την τύχη τους εξέφρασε με δήλωσή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο γγ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς.

Εξάλλου, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικών Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος, έκανε λόγο για τη διαμόρφωση ολιγοπωλίου στον χώρο της ακτοπλοΐας, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό και μίλησε για τις συνέπειες και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει κάτι τέτοιο.

Μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο κ. Νταλακογιώργος σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή δύο εταιρείες ελέγχουν το 80% έως 90% της ακτοπλοΐας και η έλλειψη ανταγωνισμού σε πολλές και κερδοφόρες γραμμές θα δημιουργήσει και θα πολλαπλασιάσει προβλήματα που έχουν σχέση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (σ.σ. συχνότητα των δρομολογίων σε ετήσια βάση) και με την αύξηση των δαπανών του προϋπολογισμού για την κάλυψη των επιδοτήσεων όσον αφορά τις άγονες γραμμές για τα νέα πλοία που θα μπουν. Πρόσθεσε, δε, ότι μετά την απόφαση του υπουργού δημιουργείται μία νέα κατάσταση στη ΝΕΛ, καθώς αυτές οι δύο άγονες γραμμές από τις οποίες κηρύσσεται έκπτωση ήταν ένα σημαντικό έσοδο για τη λειτουργία της και φυσικά υπάρχει ανησυχία για τους εργαζόμενους της εταιρείας.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ μίλησε για αποτυχία του μοντέλου της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην ακτοπλοΐα και για τη δημιουργία ενός δημόσιου κοινωνικού φορέα που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση και αναδιοργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και στην εξυπηρέτηση των νησιών.

Πηγή:ΑΠΕ – ΜΠΕ/Πάρης Τσιριγώτης