Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Πώς θα μοιραστούν οι επιδοτήσεις με την νέα Κ.Α.Π.

Το νέο εθνικό σχέδιο για την Κοινή Αγροτική Πολιτική φέρνει αναδιανομή του πακέτου των αγροτικών επιδοτήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2020.
Με βάση το νέο σχέδιο οι επιδοτήσεις θα συνδέονται με την παραγωγική διαδικασία ενώ όσοι αποκτήσουν τον τίτλο του «πράσινου» αγρότη θα κερδίσουν 3,5 δισ. Ευρώ.
Η πίτα των κονδυλίων στους Έλληνες αγρότες από το 2015 έως το 2020, όπως γράφει το «Έθνος» θα μοιραστεί ως εξής:
  • Βασική ενίσχυση 6,1 δις ευρώ και 3,5 δισ ευρώ για όσους καλλιεργούν με βάση φιλοπεριβαλλοντικές πρακτικές που ορίζει ο νέος κανονισμός «Πρασίνισμα».
  • Οι νέοι αγρότες θα μοιραστούν επιπλέον ποσά ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Όσοι αποκτήσουν τον τίτλο του πράσινου αγρότη θα μοιραστούν 3,5 δισ.
  • Μπόνους 360 εκατομμυρίων ευρώ θα δοθεί για τους αγρότες των ορεινών και μειονοτικών περιοχών.
  • Πριμ ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ θα διανεμηθούν σε όσους καλλιεργούν όσπρια.
  • Οι καλλιέργειες που η παραγωγή τους είναι συνδεδεμένη με τις επιδοτήσεις θα λάβουν επιπλέον 950 εκατομμύρια ευρώ.
  • Αναδιανεμητικό πριμ 360 εκατομμυρίων ευρώ για όσους παραγωγούς χρειαστούν πρόσθετη στήριξη.
  • Πριμ 40 εκατομμυρίων ευρώ για νεοεισερχόμενους στον πρωτογενή τομέα από 2015, που θα ανατροφοδοτείται κάθε χρόνο από αχρησιμοποίητα δικαιώματα.
  • Περίπου 19.000 αγρότες εως 40 ετών θα ευνοηθούν από το 2% των κονδυλίων που θα δεσμευτούν για την ανανέωση του γεωργικού πληθυσμού.


Πηγή

Η φωτογραφία της ημέρας

Αρνείται η κυβέρνηση της Πορτογαλίας την τελευταία δόση ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας αποφάσισε σήμερα να αρνηθεί την τελευταία δόση, ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, του διεθνούς προγράμματος βοήθειας προκειμένου να μην αναγκαστεί να επαναφέρει το πρόγραμμα αυτό που ολοκληρώθηκε τον Μάιο, ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Οικονομικών της χώρας.

Η κυβέρνηση αποφάσισε "να μην ζητήσει μια νέα επέκταση του προγράμματος και, κατά συνέπεια, να μην λάβει την τελευταία δόση", είπε η Μαρία Λουίς Αλμπουκέρκε μετά τη λήξη του υπουργικού συμβουλίου.

Οι διεθνείς πιστωτές (Ευρωπαϊκή Ένωση, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) επρόκειτο να καταβάλουν στη Λισαβόνα την τελευταία δόση από το πρόγραμμα συνολικού ύψους 78 δισεκ. ευρώ. Όμως η καταβολή της αναβλήθηκε μέχρι η κυβέρνηση να λάβει νέα μέτρα λιτότητας, ισοδύναμα με εκείνα που απορρίφθηκαν στα τέλη Μαΐου ως αντισυνταγματικά από το Συνταγματικό Δικαστήριο.

Η δικαιοσύνη απέρριψε τρία από τα μέτρα που προβλέπονταν στον προϋπολογισμό του 2014, όπως τη μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων που λαμβάνουν περισσότερα από 675 ευρώ μηνιαίως, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια "τρύπα" περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ στα κρατικά ταμεία.

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην προχωρήσει στη λήψη νέων, εναλλακτικών μέτρων, μέχρι να γίνουν γνωστές οι δικαστικές αποφάσεις για τα άλλα μέτρα που εφαρμόζονται στη χώρα. Πάντως η υπουργός υπογράμμισε ότι η Λισαβόνα έχει δεσμευτεί "να συνεχίσει τη δημοσιονομική προσαρμογή και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις".

Άμεση κατάταξη στον στρατό ξηράς με την 2014 Δ΄ ΕΣΣΟ και τέλος σε αρκετές αναβολές

Με εγκύκλιο διαταγή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καλούνται να καταταγούν στο Στρατό Ξηράς οι στρατεύσιμοι με την 2014 Δ’ ΕΣΣΟ, από 7 έως και 9 Ιουλίου 2014, (ενώ την 1 και 2 Ιουλίου 2014 θα παρουσιασθούν όσοι κατά το παρελθόν έτυχαν αναβολής για λόγους υγείας), όπως παρακάτω:


α. Οι στρατεύσιμοι κλάσεως 2016 (έτος γέννησης 1995) που είναι εγγεγραμμένοι ή είναι αδήλωτοι στα μητρώα αρρένων των Νομών Άρτας, Αττικής (μόνο της περιφέρειας της ΣΥ Αττικής καθώς και της περιφέρειας της ΣΥ Αθήνας με επώνυμο που αρχίζει από Μ έως και Ω), Δράμας, Έβρου, Ευβοίας, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης (με επώνυμο που αρχίζει από Μ έως και Ω), Καβάλας, Καρδίτσας, Κορινθίας, Κιλκίς, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Πιερίας, Ροδόπης (μόνο του Δήμου Κομοτηνής), Φλώρινας, Χανίων και Χίου.

β. Οι στρατεύσιμοι των κλάσεων 1991 έως και 2015 (έτη γέννησης 1970 έως και 1994), από όλους τους Νομούς που υπέχουν υποχρέωση στράτευσης και είναι κατηγορίας πρώτης έως τέταρτης (Ι/1 έως και Ι/4), πλήρους ή μειωμένης θητείας, ανεξάρτητα αν έχουν τελειώσει ή όχι τη βασική ή ειδική εκπαίδευση και οι λόγοι της υποχρέωσής τους για κατάταξη δημιουργήθηκαν στο διάστημα από 1 Μαρτίου 2014 έως 30 Απριλίου 2014.

γ. Οι στρατεύσιμοι των κλάσεων της παραγράφου 1β της παρούσης που έτυχαν αναβολής κατατάξεως για λόγους υγείας, εφόσον η ημερομηνία λήξης της περιλαμβάνεται στο διάστημα από 1 Μαΐου 2014 έως 30 Ιουνίου 2014.

Περισσότερες πληροφορίες για τα Κέντρα Κατάταξης, τις ακριβείς ημερομηνίες και τις υποχρεώσεις αυτών που καλούνται για κατάταξη, παρέχονται από τις κατά τόπους Στρατολογικές Υπηρεσίες, καθώς και στην ιστοσελίδα του Γενικού Επιτελείου Στρατού, http://www.army.gr, στην ενότητα «Κατάταξη».

Οι καλούμενοι κατά την κατάταξή τους να έχουν μαζί τους οπωσδήποτε το δελτίο της αστυνομικής τους ταυτότητας, το Σημείωμα Κατάταξης, το Ατομικό Βιβλιάριο Νοσηλείας τους, αποδεικτικό του Αριθμού Φορολογικού τους Μητρώου (ΑΦΜ) καθώς και ακτινογραφία θώρακος, που θα συνοδεύεται από γνωμάτευση ακτινολόγου ή πνευμονολόγου ιατρού, από οποιοδήποτε στρατιωτικό ή κρατικό νοσοκομείο.

Μειώνονται τα κονδύλια για τη δακοκτονία

Τη σταδιακή μείωση των κονδυλίων για τη δακοκτονία καταγγέλλει ο Αγροτικός Σύλλογος πρώην Δήμου Αρμένων στο ν. Χανίων. 

Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος καταγγέλλει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να κάνει τη δακοκτονία ατομική υπόθεση του κάθε αγρότη, και απαιτεί να ξεκινήσει άμεσα η δακοκτονία από τη Διεύθυνση Γεωργίας της Αντιπεριφέρειας με αύξηση των κονδυλίων για αποτελεσματική δακοκτονία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου:

«Τα προβλήματα στη δακοκτονία δεν είναι καινούργια. Απλά κάθε χρόνο πολλαπλασιάζονται αναλόγως με τη σταδιακή μείωση των κονδυλίων από το κράτος.

Στόχος είναι η δακοκτονία να γίνει ατομική υπόθεση του αγρότη. Και οι μεν ελάχιστοι μεγαλοαγρότες θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος του κόστους, ενώ οι μικρομεσαίοι αγρότες δεν θα μπορέσουν. Και μαζί με τα υπόλοιπα βάρη (υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλές τιμές παραγωγού, υψηλά ασφάλιστρα ΟΓΑ - ΕΛΓΑ, χαράτσι στα ακίνητα, χαράτσι ενεργοποίησης δικαιωμάτων από τράπεζα Πειραιώς, ΠΑΣΕΓΕΣ, κλπ.) θα οδηγηθεί πιο γρήγορα στο ξεκλήρισμα. Που είναι και στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων, όπως απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες που επενδύουν στον αγροτοδιατροφικό τομέα.

Παράλληλα με το ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών, στόχος είναι οι αγρότες που δουλεύουν στη δακοκτονία, να δουλεύουν με εξευτελιστικά μεροκάματα.

Για να επιτύχουν αυτούς τους δύο στόχους, το ξεκλήρισμα και τα εξευτελιστικά μεροκάματα, στρέφουν τους αγρότες που δεν εργάζονται στη δακοκτονία, εναντίον αυτών που εργάζονται, κατά το "διαίρει και βασίλευε".

Αυτή είναι η τακτική όλων που αποδέχονται την κυρίαρχη πολιτική κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης ως δεδομένη.

Απαιτούμε, άμεσα να ξεκινήσει η δακοκτονία από τη Διεύθυνση Γεωργίας της Αντιπεριφέρειας, με αύξηση των κονδυλίων για αποτελεσματική δακοκτονία».

Ελεύθερη η καλλιέργεια μεταλλαγμένων σπόρων, αποφάσισαν οι κυβερνήσεις της ΕΕ

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις κατέληξαν σήμερα στο Λουξεμβούργο σε πολιτική συμφωνία βάσει της οποίας αφήνεται στα κράτη μέλη η επιλογή να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν την καλλιέργεια στο έδαφός τους γενετικά τροποποιημένων οργανισμών(ΓΤΟ).

«Όλα τα κράτη, με εξαίρεση το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο, συμφώνησαν σ' αυτό τον συμβιβασμό», ανακοίνωσε ο Έλληνας υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης.

Το νέο πλαίσιο επιτρέπει σε κάθε κράτος να απαγορεύει την καλλιέργεια ενός ΓΤΟ σε ολόκληρη την επικράτειά του ή σε τμήμα της για λόγους άλλους από την υγεία και το περιβάλλον, όπως η δημόσια τάξη, η χωροταξία ή ο αγώνας κατά της διασποράς των ΓΤΟ. Ωστόσο, τα κράτη μέλη που τάσσονται κατά των ΓΤΟ δεν θα μπορούν να απαγορεύουν τη διαμετακόμιση εγκεκριμένων σπόρων μέσω του εδάφους τους. Με τη συμφωνία αυτή, τα εδάφη της ΕΕ καθίστανται στο εξής διαθέσιμα για την καλλιέργεια ΓΤΟ, ένα μέτρο που περιμένουν εδώ και 14 χρόνια οι μεγάλες πολυεθνικές που ασχολούνται με την παραγωγή μεταλλαγμένων σπόρων.

Μέχρι στιγμής τέσσερις ΓΤΟ έχουν λάβει έγκριση καλλιέργειας, αλλά μόνον ένας καλλιεργείται ακόμη: ο αραβόσιτος «MON810» του αμερικανικού ομίλου «Monsanto», ο οποίος ζήτησε την ανανέωση αυτής της έγκρισης. Οι άλλοι, δύο αραβόσιτοι («BT176» και «T25») και η πατάτα «Amflora», έχουν εγκαταλειφθεί. Όμως, έξι αιτήματα καλλιέργειας ΓΤΟ περιμένουν έγκριση, μεταξύ των οποίων ο αραβόσιτος «TC1507» του ομίλου «Pioneer».

Η πολιτική συμφωνία είναι το πρώτο στάδιο στη διαδικασία που πάντως αναμένεται να έχει θετική κατάληψη για τις πολυεθνικές. Η συμφωνία θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το οποίο αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Ιούλη.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Φασισμός *

Ο Νίκος Μπογιόπουλος
*Γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος
Η κάλπη και τα εκλογικά ποσοστά δεν αποτελούν κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τον φασισμό, για τον ναζισμό, για την ακροδεξιά. Αν ήταν έτσι, ο Χίτλερ με το 44% και το 33% που είχε πάρει στις εκλογές του 1933 στη Γερμανία θα ήταν «Άγιος». Αν ήταν έτσι η Λεπέν με το 25% στη Γαλλία θα ήταν «οσία». Ο Φάρατζ με το 29% στη Βρετανία και οι ακροδεξιοί με τα διψήφια ποσοστά από την Δανία και την Ουγγαρία μέχρι την Αυστρία και την Ολλανδία θα ήταν «ιεραπόστολοι».
   Εκείνο που επιβεβαιώνουν αυτά τα ποσοστά είναι ότι το φίδι του φασισμού εκτρέφεται και μεγαλώνει μέσα στο πλαίσιο μιας δημοκρατίας, της αστικής δημοκρατίας, η οποία ενώ είναι η ίδια που το επωάζει και το ταΐζει σε πανευρωενωσιακό επίπεδο, είναι και η ίδια που παριστάνει την «σοκαρισμένη» από την ανάπτυξή του.   
   Η γέννηση του φασισμού, ή άνοδός του και η σημερινή του αναβίωση αποτελεί έκφραση της επιβεβαιωμένης ιστορικά αλήθειας ότι µια κοινωνία, κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες, μπορεί να οδηγείται κάποιες φορές σε παράκρουση. Το φαινόμενο δεν είναι απίθανο. Άλλωστε, με την κατάλληλη προπαγάνδα και την κατάλληλη πλύση εγκεφάλου, το ίδιο εύκολα µπορεί κάποιος να µάθει ότι 2+2 δεν κάνει 4, αλλά 5, όπως έλεγε ο Μπρεχτ. Συνέβη στις αρχές του 20ού αιώνα στην Αμερική, όταν οι «Αµερικαναράδες», οι ιδεολογικοί αντίστοιχοι των «Ελληναράδων», υποδείκνυαν ως υπαίτιους όλων των δεινών τους Έλληνες, τότε, µετανάστες. Συνέβη στη Γερµανία του Μεσοπολέµου, όταν ως «αιτία της κρίσης» στοχοποιούνταν το «διαφορετικό» και σταµπαριζόταν µε ένα κίτρινο αστέρι στο ύψος της καρδιάς. Τέτοιου είδους «µνήμες» φρεσκάρονται χρόνια τώρα στην ΕΕ. Ήταν ο Κάμερον, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας (εκεί που οι ακροδεξιοί πήραν την πρώτη θέση στις εκλογές) από κοινού με την καγκελάριο Μέρκελ της Γερμανίας (εκεί που για πρώτη φορά οι ναζί εξέλεξαν ευρωβουλευτή) που συνομολογούσαν τον Φλεβάρη του 2011 ότι στην Ευρώπη επήλθε το «τέλος» του πολυπολιτιστικού μοντέλου» το οποίο «απέτυχε»…
   Ο φασισμός γεννιέται μέσα στους υπονόμους του συστήματος της αγριότητας, της εκμετάλλευσης, της σήψης, της διαφθοράς. Σε συνθήκες κρίσης, δε, αυτού του συστήματος, του καπιταλιστικού συστήματος, γιγαντώνεται και αξιοποιείται από τις κυρίαρχες οικονομικές ελίτ (σσ: θα δούμε σε επόμενο σημείωμα πως συγκεκριμένα γίνεται αυτό στην Ελλάδα) ώστε να διατηρήσουν την κυριαρχία τους με μοχλό τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία.
   Ανάλογα με το μέγεθος της κρίσης ορίζονται και οι ανάγκες της οικονομικής ολιγαρχίας. Για να τσακίσει τις αντιστάσεις ή για να ξεστρατίσει την οργή που προκαλεί η πολιτική της, με την οποία μετακυλύει τα βάρη της κρίσης στο λαό, ο φασισμός αξιοποιείται είτε ως επικουρικός παρακρατικός μηχανισμός της εξουσίας της, είτε ακόμα και ως επίσημη μορφή πολιτικής διαχείρισης των υποθέσεών της.
  • Αυτό συνέβη το 1919 στην Ιταλία όταν ο μεγιστάνας Ανιέλι έπαιρνε από το χεράκι τον Μουσολίνι και τον παρουσίαζε στους βιομηχάνους, στην έδρα του Συνδέσμου Βιομηχάνων της Ιταλίας, ως τον πιστότερο υπηρέτη της τάξης τους.
  •  Όταν συγκροτούνταν τάγματα εφόδου χρηματοδοτούμενα από εργοστασιάρχες και  χτυπούσαν εργάτες και απεργίες, όπως γινόταν το 1920 στην Ιταλία από τους μελανοχίτωνες.
  • Όταν ο βασιλιάς Βιτόριο Εμμανουέλε έπαιρνε  υπό την αγκάλη του τον «Ντούτσε» και τον διόριζε πρωθυπουργό το 1922.
  • Αυτό συνέβη στη Γερμανία με τον Χίτλερ που έκανε πραξικόπημα το 1923 και δέκα χρόνια αργότερα οι τραπεζίτες και οι βιομήχανοι τον διόρισαν καγκελάριο.
  • Χρειάζονταν εκείνη την μορφή πολιτικής διαχείρισης, που θα μπορούσε να εγγυηθεί μέσα από την θηριωδία και την κτηνωδία των μεθόδων της ότι τώρα πλέον ότι  θα τεθεί «το  κράτος στην υπηρεσία του ιδιωτικού κεφαλαίου», όπως τους υποσχέθηκε ο Χίτλερ από τη Λέσχη των Γερμανών Βιομηχάνων του Ντίσελντορφ το 1933.
  • Όταν, δε, απειλείται η εξουσία της άρχουσας τάξης ή σε συνθήκες πολιτικής αστάθειας αυτής της εξουσίας, οι ελίτ δεν αναμένουν πότε ο φασισμός θα αποκτήσει κοινωνικό έρεισμα για να τον αξιοποιήσουν. Τον επιβάλλουν «από τα πάνω»:  Αυτό συνέβη το 1973 στη Χιλή, το 1936 στην Ισπανία, το 1936 και το 1967 στην Ελλάδα.
   Ο φασισμός αξιοποιεί την φτωχοποίηση πλατιών κοινωνικών στρωμάτων για να αποκτήσει κοινωνική βάση. Ειδικά των μικρομεσαίων στρωμάτων που καταστρέφονται και που τα κηρύγματα περί «δημοκρατίας» ειδικά όταν προέρχονται από την αστική δημοκρατία που τους καταστρέφει, όταν προέρχονται από τα κόμματα ή από τα ΜΜΕ αυτής της δημοκρατίας, δεν τους λένε τίποτα. Το αντίθετο. Τα κόμματα και τα ΜΜΕ του κατεστημένου (όπως αυτά που διαφήμιζαν την σοβαρότητα των φασιστών), όσο περισσότερο «βρίζουν» τους φασίστες - χωρίς βέβαια ποτέ να αποκαλύπτουν το ρόλο τους - τόσο περισσότερο τους «ηρωοποιούν» στα μάτια των κατεστραμμένων. Τα στρώματα αυτά συνδέουν την επιβίωσή τους με την ικανοποίηση της οργής τους η οποία επαφίεται στους πιο λαϊκιστές και τους πιο… βαρβάτους «τιμωρούς».
   Για την δυνατότητα του φασισμού να διεισδύει στην κοινωνική συνείδηση οι επισημάνσεις από την ιστορική εισήγηση του Γκεόργκι Δημητρόφ στο 7ο συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς το 1935 αποκτούν δραματική επικαιρότητα και συνιστούν πολύτιμο εργαλείο:
   ΠΡΩΤΟ: Ορισμένοι λένε ότι η κρίση και η φτωχοποίηση δεν είναι μια από τις αιτίες ενίσχυσης του φασισμού γιατί σε αντίθεση με την Ελλάδα των Μνημονίων σε άλλες χώρες της ΕΕ, επίσης γιγαντώνεται ο φασισμός, αλλά εκεί «δεν υπάρχει κρίση». «Ξεχνούν» ότι στην Ευρώπη έχει εγκαθιδρυθεί η κοινωνία των 2/3 και πάμε ολοταχώς για την κοινωνία του 1/3. «Ξεχνούν» ότι στη Γερμανία - «ατμομηχανή» της ΕΕ υπάρχουν 16 εκατομμύρια φτωχοί και κοινωνικά αποκλεισμένοι. Ότι υπάρχουν 7,5 εκατομμύρια εργαζόμενοι με μηνιαίο εισόδημα 400 ευρώ το μήνα. «Ξεχνούν» ότι στη Γαλλία υπάρχουν 8 εκατομμύρια φτωχοί, άνεργοι και κοινωνικά αποκλεισμένοι που αναζητούν καταφύγιο στα γκέτο και στις όχθες του Σηκουάνα. «Ξεχνούν» ότι στην Ολλανδία εκφράστηκε με τον πιο καθαρό τρόπο η βαρβαρότητα της καπιταλιστικής «ευημερίας» όταν - και παρότι η χώρα εμφάνιζε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης - το 2012 πήγε σε εκλογές με επίδικο την επιβολή λιτότητας ύψους 16 δισ. ευρώ στις πλάτες του ολλανδικού λαού. «Ξεχνούν» ότι στη Βρετανία, αν και εκτός Ευρωζώνης και χωρίς την ανάγκη να βαφτίσει τη λιτότητα με τον όρο «μνημόνιο», εφαρμόζεται η πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας, στην οποία οι ίδιοι οι φορείς της έχουν προσδώσει τον κωδικό «δάκρυα και αίμα». Προφανώς «ξεχνούν» ότι μιλάμε για την ΕΕ των 30 εκατομμυρίων ανέργων και των 120 εκατομμυρίων απόκληρων.
   ΔΕΥΤΕΡΟ: Η δημαγωγία του φασισμού, η φασιστική «ιδεολογία», ένα τόσο αντιδραστικό έκτρωμα της αστικής ιδεολογίας που συχνά στον παραλογισμό της φτάνει ως την τρέλα, αποκτά τη δυνατότητα να αποκτήσει επιρροή πάνω στις μάζες όσο η προχωρημένη σήψη του καπιταλισμού εισχωρεί στα κατάβαθα της ιδεολογίας του και του πολιτισμού του. Όταν το σύστημα της διαφθοράς έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο σήψης ώστε να φτάνει να κάνει σημαία του το «όλοι μαζί τα φάγαμε», τότε, σε συνδυασμό με την απελπιστική κατάσταση πλατιών λαϊκών μαζών, ορισμένα τέτοια ευαίσθητα στρώματα κολλάνε από τα ιδεολογικά απορρίμματα της σήψης αυτής. Ουδείς πρέπει να υποτιμά την αποτελεσματική ικανότητα της ιδεολογικής επιδημίας του φασισμού να εισχωρεί στην κοινωνική συνείδηση, ειδικά σε συνθήκες σήψης που ξεκινά από τις πλαστές πινακίδες Λιάπη μέχρι τις μίζες της Ζήμενς και από τις «λίστες Λαγκάρντ» μέχρι τα σκάνδαλα των ΜΚΟ και των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
   ΤΡΙΤΟ: Ο φασισμός αξιοποιεί την αποδυνάμωση των δημοκρατικών, πολιτικών και κοινωνικών ελευθεριών. Πριν κάνει ο Χίτλερ τη χρήση του άρθρου 48 του Συντάγματος της Βαϊμάρης που επέβαλε «γύψο» στη Γερμανία το είχαν κάνει οι φιλελεύθεροι και οι σοσιαλδημοκράτες. Αυτή η αποδυνάμωση των δημοκρατικών αντανακλαστικών που επέρχεται από την τακτική μιας διακυβέρνησης μέσω  Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, επιβολής του «μαύρου» στις τηλεοπτικές οθόνες, επιβολή απαγορεύσεων συναθροίσεων λόγω έλευσης καγκελαρίων και υποπλανηταρχών, επιβολής Μνημονίων με συνοπτικές διαδικασίες κοκ, «εκπαιδεύει» κοινωνικά στρώματα στην λογική της αποδοχής των «εκτροπών». Το ίδιο συμβαίνει με την «καθαγίαση» των φασιστών και των ακροδεξιών μέσω της συμμετοχής τους σε κυβερνητικά σχήματα της αστικής δημοκρατίας, από την Αυστρία μέχρι τη Νορβηγία και την Ουκρανία – για να μην μιλήσουμε για την κυβέρνηση Παπαδήμου στην Ελλάδα… Το ίδιο συμβαίνει με την αποδοχή της ακροδεξιάς ατζέντας. Έχει αποδειχτεί από τη Γαλλία του Σαρκοζί μέχρι τον ημέτερο «Ξένιο Δία»: Οπότε η άρχουσα τάξη και τα κόμματά της αποφάσισαν να προωθήσουν τα ταξικά και ιδιαίτερα πολιτικά τους συµφέροντα παίζοντας το χαρτί της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και του εθνικισµού, και µάλιστα στο όνοµα του «κατευνασµού» της Ακροδεξιάς, έσυραν την κοινωνία στη βαρβαρότητα και έγιναν τροφοί του φασιστικού φιδιού.
   ΤΕΤΑΡΤΟ: Ο φασισμός «παίζει» με το αίσθημα εθνικής αξιοπρέπειας. Ο φασισμός εκφράζει την πιο αντιδραστική μορφή του αστικού εθνικισμού. Για να διευκολύνει την διαιώνιση της ταξικής κυριαρχίας των ισχυρών, αποδίδει τα δεινά του λαού στην «εθνοτική του υποτίμηση» και όχι στην ταξική του καταπίεση. H φασιστική κλίκα, με το πρόσχημα ότι υπερασπίζεται τα πανεθνικά συμφέροντα, προωθεί την πολιτική καταπίεσης και εκμετάλλευσης του ίδιου της του λαού και της καταλήστευσης και υποδούλωσης άλλων λαών. Χρησιμοποιεί ως λίπασμα μετατροπής του πατριωτισμού σε σωβινισμό τον εθνικό μηδενισμό, που τον πλασάρουν με τη μάσκα του «διεθνισμού» οι ιδεολογικοί φορείς του κεφαλαίου που δεν έχει πατρίδα. Οι φασίστες μετατρέπουν την εθνική υπερηφάνεια του λαού για το παρελθόν του, για τους αγώνες του, για τη γλώσσα του, για την καταγωγή του, για τον τόπο του, για τα ιστορικά επιτεύγματά του, από εργαλείο φιλίας μεταξύ των λαών και εμπλουτισμού του ανθρώπινου πολιτισμού, σε «μαχαίρι» του μισανθρωπισμού. Ο φασίστας μαγαρίζει την έννοια του πατριωτισμού. Στη θέση της αγάπης για την πατρίδα και τον σεβασμό στις πατρίδες των άλλων, στη θέση «Πατρίδα ή θάνατος» του Τσε Γκεβάρα, στη θέση «Είμαστε γεμάτοι από αίσθημα εθνικής περηφάνειας» του Λένιν για το ρώσικο λαό το 1914, στη θέση του πατριωτισμού του ΕΑΜ που απελευθέρωνε την πατρίδα το 1944, ο φασισμός βάζει την πατριδοκαπηλεία και την μισαλλοδοξία. Το κάνει πατώντας πάνω σε ό,τι θίγει το εθνικό αίσθημα κάθε λαού, το κάνει πατώντας πάνω στους εξευτελισμούς του αγγλικού δικαίου, της επιτήρησης, των ταπεινώσεων με «δόσεις» κοκ.

   ΠΕΜΠΤΟ: Οι φασίστες κατακρεουργούν ολόκληρη την ιστορία του κάθε λαού, για να παρουσιαστούν σαν απόγονοι και συνεχιστές του κάθε τι ανώτερου και ηρωικού στο παρελθόν του. Στα ναζιστικά βιβλία του μεσοπολέμου οι μεγάλοι άντρες του παρελθόντος του γερμανικού λαού παρουσιάζονταν σαν φασίστες. Ο Μουσολίνι καμωνόταν τον συνεχιστή του Γκαριμπάλντι. Οι Γάλλοι φασίστες φτιάχνουν σημαίες με την Παρθένα της Ορλεάνης σαν ηρωίδα τους. Οι Αμερικάνοι φασίστες επικαλούνται τις παραδόσεις των αμερικάνικων πολέμων ανεξαρτησίας, τις παραδόσεις του Ουάσινγκτον, του Λίνκολν. Οι Έλληνες φασίστες, από τους οποίους βγήκαν οι Τσολάκογλου και οι Λογοθετόπουλοι, παριστάνουν τους «μαχητές της Πίνδου»! Όσοι λοιπόν συκοφαντούν, παραποιούν ή παρατάνε ό, τι έχει αξία από το ιστορικό παρελθόν του έθνους και της ανθρωπότητας στους φασίστες πλαστογράφους, όσοι συντάσσουν ευρω-μνημόνια για να συσχετίζουν και να ταυτίζουν (!) τον φασισμό με τον αμείλικτο εχθρό του, τον κομμουνισμό, όσοι παραχαράσσουν την Ιστορία βαφτίζοντας «φάρμακο» το ρετσινόλαδο του φασίστα Μεταξά ή «πρόοδο» το μυστρί του Παττακού, είναι υπόλογοι για την αποβλάκωση των λαϊκών μαζών. Χαρίζουν την κοινωνία στο φασισμό.
   Συμπερασματικά: Ο φασισμός είναι μια επιδημία που με τη δημαγωγία του και την «αντισυστημική» μάσκα του (σσ: στην ελληνική εκδοχή της οποίας θα επανέλθουμε αναλυτικά) εισχωρεί τόσο βαθύτερα στην κοινωνική συνείδηση όσο μεγαλύτερη είναι η σήψη του καπιταλιστικού συστήματος και η κοινωνική δυστυχία που αυτό προκαλεί, σε συνδυασμό με την αδυναμία του εργατικού κινήματος να βρεθεί στο ύψος των περιστάσεων της επίθεσης που δέχεται.

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Το χρονικό της απελευθέρωσης της Ανεμώτιας Λέσβου

Το χρονικό της απελευθέρωσης της Ανεμώτιας
Σε αυτή την έρευνα έγινε προσπάθεια να συγκεντρωθούν διάφορες πληροφορίες για την ημέρα της απελευθέρωσης της Ανεμώτιας από τους Γερμανούς κατακτητές.  Ως εκ τούτου, η έρευνα  βασίστηκε σε προφορικές αφηγήσεις, προκειμένου να αναδειχθεί το γεγονός από αυτόπτες και αυτήκοους. Με δεδομένο ότι η προσωπική μου έρευνα ως προς το θέμα βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι ευπρόσδεκτη κάθε βοήθεια και πληροφορία, από μέρους των αναγνωστών, που συμβάλει στην πληρέστερη αποτύπωση των γεγονότων που έλαβαν χώρα.
Ευχαριστίες οφείλω στον Γεώργιο Ελευθερίου Ατσικμπάση (τυροκόμο) για την πολύτιμη συμβολή του στην έρευνά μου.  
Το χρονικό
Ήταν απόγευμα, ημέρα Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 1944. Ο κόσμος όλος βρισκόταν στην εκκλησία διότι γινόταν η στέψη ενός νέου ζευγαριού. Ξαφνικά χτύπησαν οι καμπάνες της εκκλησίας χαρμόσυνα και ο κόσμος όλος έκπληκτος βγήκε έξω (σ.σ από αυτήν) για να πληροφορηθεί το ευχάριστο γεγονός. Από στόμα σε στόμα μεταδόθηκε η είδηση για την απελευθέρωση του νησιού από τους Γερμανούς και αγκάλιαζαν ο ένας τον άλλο χαρούμενοι και ζητωκραύγαζαν "Ζήτω η Ελλάδα", "Ζήτω το Ε.Α.Μ", "Ζήτω η Λευτεριά".
Μετά το τέλος του μυστηρίου οι συγχωριανοί συγκεντρώθηκαν στην αγορά του χωριού, εκεί που σήμερα βρίσκεται το γραφείο του Αγροτικού Συνεταιρισμού και συνέχισαν να ζητωκραυγάζουν. Ορισμένοι από τους νέους, πιο ενθουσιασμένοι και ζωηροί, άρχισαν να σηκώνουν έναν - έναν ορισμένους από τους παραβρισκόμενους στα χέρια τους και να τους λένε "τάξε" δηλ. "δώσε" επειδή ως μέσω συναλλαγής ήταν τα "τσολάκια". Όλοι άρχισαν να δίνουν. Άλλος πρόβατο, άλλος αρνί, κατσίκι, σιτάρι, κριθάρι, όσπρια, λάδι ακόμα και κρασί ή ούζο. Όλα αυτά τα τρόφιμα συγκεντρώθηκαν και την επόμενη μέρα στήθηκαν καζάνια και άρχισε η παρασκευή των φαγητών οπότε το βράδυ τις ίδιας μέρας, με την συμμετοχή μουσικής από την Φίλια, έγινε ένα μεγάλο γλέντι στην πλατεία του χωριού που είναι σήμερα η αποθήκη του Συνεταιρισμού.
Προηγουμένως δε, την ίδια ημέρα το μεσημέρι, είχε συγκεντρωθεί όλος ο κόσμος στην αγορά του χωριού όπου, κρατώντας τις τρεις συμμαχικές σημαίες: τη Σοβιετική, την Αμερικανική, την Αγγλική, αλλά  και την Ελληνική, κατευθύνθηκε στην εκκλησία  και έγινε η καθιερωμένη δοξολογία για την απελευθέρωση του νησιού. Η δοξολογία εψάλη από τους ιερείς π. Ευάγγελο Κεραμιδά και π. Νικόλαο Παπαευστρατίου (από το Κεράμι Καλλονής) που βρισκόταν στο χωριό μας λόγω συγγενείας του, αλλά και λόγω ασφάλειας από τους Γερμανούς.  
Την επόμενη ημέρα του γλεντιού έπρεπε να φύγουν τέσσερις οπλίτες από τον εφεδρικό ΕΛΑΣ  να πάνε στην Μυτιλήνη για να συγκροτήσουν το τμήμα για την ασφάλεια του νησιού.  Οι οπλίτες αυτοί ήταν ο Ευστράτιος Κεραμιδάς του Ηλία, Αλέξανδρος Τσιτμιδέλλης του Παύλου, Γιάννης Αλιγιάννης και Κώστας Λασκαρίδης (Τζαβέλλας).
Απο τα δεξιά: Ευστράτιος Κεραμιδάς του Ηλία, Γιάννης Αλιγιάννης, Αλέξανδρος Τσιτμιδέλλης του Παύλου,Κώστας Λασκαρίδης (Τζαβέλλας). *
Οι συγχωριανοί μας σύσσωμοι βγήκαν στο σχολείο για να τους αποχαιρετήσουν και να τους ευχηθούν νίκη.  Αφού έστησαν τα όπλα τους σε σχήμα πυραμίδας οι δυο ιερείς που προαναφέραμε, έκαναν την δέηση και ευλόγησαν τα όπλα. Ο κόσμος τους ξεπρόβαλε με ζητωκραυγές και επευφημίες τραγουδώντας τον «Θούριο» του ΕΛΑΣ.

Βροντάει ο Όλυμπος, αστράφτει η Γκιώνα,
μουγκρίζουν τ’ Άγραφα, σείεται η στεριά.
Στ’ άρματα, στ’ άρματα, εμπρός στον αγώνα,
για τη χιλιάκριβη τη λευτεριά.

Ξαναζωντάνεψε τ’ αρματωλίκι,
τα μπράτσα σίδερο, φλόγα η ψυχή,
λουφάζουν έντρομοι οι ξένοι οι λύκοι
στην εκδικήτρα μας αντρίκια ορμή.

Ο Γοργοπόταμος στην Αλαμάνα
στέλνει περήφανο χαιρετισμό,
μιας ανάστασης νέας χτυπά καμπάνα,
μηνάν τα όπλα μας το λυτρωμό.

Σπάμε την άτιμη την αλυσίδα
που μας εβάραινε θανατερά,
θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα
και πανανθρώπινη τη λευτεριά.

 *Η αναφορά των εικονιζομένων γίνεται με επιφύλαξη 
Για την  καταγραφή - επιμέλεια

Σταύρος Ι. Μαντατής

Εκδήλωση: "Θρησκεία και κοινωνικά ζητήματα"


Η Ένωση Αθέων σας προσκαλεί σε εκδήλωση με θέμα

“Θρησκεία και κοινωνικά ζητήματα”

υπό την αιγίδα
του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Πάντειο Πανεπιστήμιο, κτίριο ΔΕΣΚοι (Χαρ.Τρικούπη 1 και Λαγουμιτζή 22)
Αίθουσα συνεδριάσεων (ισόγειο)

Παρασκευή 9-5-2014, ώρα 6-9 μ.μ.

Θα μιλήσουν οι:

Αντώνης Παπαρίζος
, καθηγητής κοινωνιολογίας, Παντείου Πανεπιστημίου
“Θρησκεία, ταυτότητα και διαφορετικότητα”
Βασιλική Κοϊτσάνου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Αθέων
“Θρησκεία και γυναίκες”
Αλέξανδρος Σακελλαρίου, μεταδιδακτορικός ερευνητής κοινωνιολογίας, Παντείου Πανεπιστημίου
“Η επιστήμη της αθεΐας και η αθεΐα της επιστήμης”
Θεοδόσης Τάσιος, ομότιμος καθηγητής της  Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π.,
επίτιμος πρόεδρος Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας
Σχόλιο-παρέμβαση
Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.