Pages - Menu

Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015

Ηλιούγεννα: Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων…

Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη. Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.

Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.
Οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.
Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους …έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.
Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.
Ηλιούγεννα – Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων… 
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.
Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.
Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 – 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.
Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.
Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.
Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό “ειδωλολατρικό” έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.
Τι εόρταζαν οι Αρχαίοι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων;
Οι αρχαίοι Έλληνες κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου γιόρταζαν την γέννηση του Διονύσου.
Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη.
Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.
Τον χειμώνα θρηνούσαν το σκοτωμό του Διονύσου από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου εόρταζαν την αναγέννησή του. Οι γυναίκες-ιέρειες ανέβαιναν στην κορυφή του ιερού βουνού και κρατώντας ένα νεογέννητο βρέφος φώναζαν «ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε. Ο Διόνυσος ζει» , ενώ σε επιγραφή αφιερωμένη στον Διόνυσο αναγράφεται: «Εγώ είμαι που σε προστατεύω και σε οδηγώ, εγώ είμαι το ‘Αλφα και το Ωμέγα».
Αυτή η αρχαία Ελληνική γιορτή, είχε επίσης ταυτιστεί και με την γιορτή του Ηλίου, τον οποίο οι αρχαίοι λαοί είχαν θεοποιήσει. Συγκεκριμένα στους Έλληνες, είχε ταυτιστεί με τον Φωτοφόρο Απόλλωνα του Ηλίου, ο οποίος απεικονιζόταν πάνω στο ιπτάμενο άρμα του να μοιράζει το φως του Ηλίου.
Οι αρχαίοι λαοί αναπαριστούσαν την κίνηση του ήλιου με την ζωή ενός ανθρώπου που γεννιόταν κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου που μεγάλωνε βαθμιαία καθώς αυξάνονταν και οι ώρες που ο ήλιος φωταγωγούσε την Γη, και πέθαινε ή ανασταίνονταν τον Μάρτιο την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αναγέννηση του φυτικού βασιλείου μέσα από την μήτρα της Γης.
Το χειμερινό Ηλιοστάσιο 22-25 Δεκεμβρίου σημαίνει την αρχή του χειμώνα, και ο Ηλιος αρχίζει βαθμιαία να αυξάνει την ημέρα έως ότου εξισωθεί με την νύχτα, κατά την Ιση-μερία τον Μάρτιο. Τότε ο Ήλιος νικά το σκοτάδι, και έρχεται η άνοιξη, η εποχή της αναγέννησης για την φύση.
Η εορτή αυτή πέρασε και στην αρχαία Ρώμη με τις δημοφιλείς γιορτές των Σατουρνάλιων, προς τιμήν του Κρόνου τον Δεκέμβριο αλλά και της θεάς Δήμητρας, γι΄ αυτό και έκαναν θυσίες χοίρων για την ευφορία της γης . Τα Σατουρνάλια ήταν από τις σημαντικότερες και ονομάζονταν:
« DIES INVICTI SOLIS », δηλαδή «Ημέρα του αήττητου ήλιου». Μια γιορτή που φυσικά την είχαν πάρει απο την γιορτή του Φωτοφόρου Απόλλωνα – Ηλίου!
Στην αρχαία Ρώμη, η εορτή άρχιζε στις 17 Δεκεμβρίου και διαρκούσε επτά ήμερες. Στην εορτή αυτή αντάλλασσαν δώρα, συνήθως λαμπάδες και στα παιδία έδιναν πήλινες κούκλες και γλυκά σε σχήμα βρέφους για να θυμίζουν το Κρόνο, που τρώει τα παιδιά του.
Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι «εθνικοί» αποκαλούσαν την Πρώτη Ημέρα της εβδομάδας Ημέρα του θεού-Κυρίου Ήλιου, ορολογία την οποία αργότερα χρησιμοποίησαν και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες για λόγους σκοπιμότητας ίσως. Κάτι που διασώζεται έως σήμερα στα Αγγλικά ως SUN-DAY, στα Γερμανικά SONN-TAG.
Ο Ιουστίνος ο μάρτυς (114-165 μ.Χ.) γράφει στη 2η απολογία του για τον Ιησού «…σταυρώθηκε, πριν το Σάββατο, ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ “ΚΡΟΝΟΥ” και την επόμενη ημέρα ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ (θεού) “ΗΛΙΟΥ” και η οποία μετονομάσθηκε σε ΚΥΡΙΑΚΗ, αναστήθηκε και εμφανίσθηκε στους μαθητές Του…»
Οι Αιγύπτιοι στις 25 Δεκεμβρίου εόρταζαν την γέννηση του θεού-ήλιου Όσιρη. Μετά την δολοφονία του ένα δένδρο ξεφύτρωσε στο οποίο ο Ίσις,σε κάθε επέτειο της γέννησης του στις 25 Δεκεμβρίου, άφηνε δώρα γύρω από το δένδρο.
Οι Βαβυλώνιοι, και οι Φοίνικες ονόμαζαν το θεό-ήλιο Βαάλ , οι Πέρσες λάτρευαν τη γέννηση του Αήττητου-ήλιου και θεού Μίθρα Βασιλιά, ενώ οι Βραχμάνοι στην γέννηση του ψάλλουν: «Εγέρσου ω βασιλιά του κόσμου, έλα σε μας από τις σκηνές σου».
Εκτός όμως της ημέρας της γέννησης και πολλές από τις παραδόσεις που συνδέονται με τα Χριστούγεννα (ανταλλαγή δώρων, στολισμοί, κάλαντα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο κλπ.) έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες. Πιο συγκεκριμένα τα κάλαντα!
Πίσω από τα κάλαντα κρύβεται ένα αρχαίο Ελληνικό έθιμο με το όνομα Ειρεσιώνη, που αναφέρεται ήδη από τον Όμηρο, ο οποίος ευρισκόμενος στην Σάμο, σκάρωσε διάφορα τραγούδια τα οποία μαζί με μια ομάδα παιδιών τα τραγουδούσαν στα σπίτια των πλουσίων ευχόμενοι πλούτο, χαρά και ειρήνη.
Συμβόλιζε την ευφορία και γονιμότητα της γης και εορτάζονταν δυο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη με σκοπό την παράκληση των ανθρώπων προς τους θεούς κυρίως του Απόλλωνος-ήλιου και των Ωρών για προστασία της σποράς και μια το φθινόπωρο, για να τους ευχαριστήσουν για την συγκομιδή των καρπών. Ταυτόχρονα με τις ευχαριστίες προς τους θεούς, έδιναν ευχές και στους συνανθρώπους.
Τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι, κρατώντας ελιάς ή δάφνης στολισμένα με μαλλί (σύμβολο υγείας και ομορφιάς) και καρπούς κάθε λογής, τραγουδώντας για καλύτερη τύχη και γονιμότητα της γης.
Πολλά από τα παιδιά έφεραν τον κλάδο σπίτι τους και τον κρεμούσαν στην πόρτα όπου έμενε όλο το έτος (κάτι που συνηθίζουμε να κάνουμε σήμερα την Πρωτομαγιά).
Ο Φίλιππος Βρετάκος Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Αποστόλου Αρβανιτόπουλου, σχετικό με τα έθιμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και των καλάνδων, μας σώζει ο Φίλιππος Βρετάκος στο βιβλίο του “Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των”. Σε αυτό το βιβλίο του ο Φίλιππος Βρετάκος μας λέει:
“Το χριστουγεννιάτικον δένδρον συμβολίζει την αιωνιότητα της ζωής, διότι δεν γηράσκει και δεν χάνει, επομένως, την νεότητά του. Το δένδρον όμως των Χριστουγέννων δεν το ευρίσκω, εγώ τουλάχιστον, ως ξενικήν συνήθειαν, ως νομίζεται γενικώς, αλλ’ εν μέρει ως αρχαίαν ελληνικήν.
Είναι, δηλαδή, υπολείμματα της περιφήμου “ειρεσιώνης”, και της “ικετηρίας” των αρχαίων Ελλήνων, και μάλιστα των αρχαίων Αθηναίων.
Ήσαν δε η μεν Ικετηρία κλάδος ελαίας, από του οποίου εκρέμων ποκάρια μαλλιού, και έφερον αυτόν όσοι ήθελον να ικετεύσουν τον Θεόν ομαδικώς, δια την απαλλαγήν του τόπου από δεινού τινός κακού, π.χ. από νοσήματος, πανώλους, χολέρας ή ομοίου. Ως επί το πολύ, όμως, εβάσταζε την Ικετηρίαν άνθρωπος, ο οποίος ήθελε να τεθή υπό την προστασίαν θεού και της ανωτέρας αρχής, για να προβή εις αποκαλύψεις εναντίον ισχυρών ανθρώπων ή αρχόντων.” (“Κληρονομία του αρχαίου κόσμου”, εφημερίς “Εθνος”, 31 Δεκεμ.1937)
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία στο τέλος του 16ου, αλλά έως τις αρχές του 19ου αιώνα δεν ήταν διαδεδομένο ευρέως – τοποθετούνταν μόνο στις εκκλησίες.
Το δέντρο ως Χριστιανικό σύμβολο, συμβολίζει την ευτυχία που κρύβει για τον άνθρωπο η γέννηση του Χριστού.
Σταδιακά το δένδρο άρχισε να γεμίζει με διάφορα χρήσιμα είδη- κυρίως φαγώσιμα κι αργότερα ρούχα κι άλλα είδη καθημερινής χρήσης, (κάτι που γινόταν στους αρχαίους Ελληνικούς ναούς) συμβολίζοντας την προσφορά των Θείων Δώρων.
Στην σύγχρονη Ελλάδα το έθιμο το εισήγαγαν οι Βαυαροί με τον στολισμό στα ανάκτορα του Όθωνα το 1833. Μετά τον το Β’ παγκόσμιο πόλεμο το δέντρο με τις πολύχρωμες μπάλες μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.
Φυσικά μεγάλη εντύπωση προκαλεί και το μυθολογικό γεγονός του “Αγιοβασίλη” με το έλκηθρο του που το κινούν οι ιπτάμενοι τάρανδοι.
Ούτε αυτό όπως καταλαβαίνετε, δεν θα μπορούσε να μην παρθεί απο την Αρχαία Ελλάδα. Όπως αναφέραμε πιο πρίν , τον μήνα Δεκέμβριο, οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.
Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους …έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.
Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.


Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Τα αποτελέσματα των εκλογών στον Αγροτικό Σύλλογο Ανεμώτιας

Την Κυριακή 20 Δεκέμβρη πραγματοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες αρχαιρεσίες του Αγροτικού Συλλόγου Ανεμώτιας. Στις εκλογές ψήφισαν 45 μέλη του Συλλόγου και προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα:

Έγκυρα ψηφοδέλτια 45   Λευκά- Άκυρα 0





Για το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβαν:
Μαντατής Σταύρος του Ιγνατίου           36
Πτερούντιος Ηλίας του Χρήστου           33
Εμμανουήλ Βασίλειος του Εμμανουήλ 32
Κουτρουλής Χρήστος του Θεμιστοκλή  27
Γεωργάκης Βασίλειος του Ιγνατίου       22


Για την Ελεγκτική Επιτροπή

Μπερντένης Χρήστος του Αποστόλου    35
Πτερούντιος Γεώργιος του Θεμιστοκλή   29
Ατσικμπάσης Ανδρέας του Σταύρου       26

Κατά σειρά σταυρών εκλέγονται αντιπρόσωποι στην Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου οι ακόλουθοι:

Μαντατής Σταύρος του Ιγνατίου                     36
Εμμανουήλ Βασίλειος του Εμμανουήλ           29
Γιαπιτζής Αναστάσιος του Ηλία                     27
Γεωργάκης Βασίλειος του Ιγνατίου                19


Την Τρίτη 22-12-15 το εκλεγμένο Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτήθηκε σε σώμα και αποφάσισε:

Πρόεδρος:  Μαντατής Σταύρος
Γραμματέας: Γεωργάκης Βασίλειος
Ταμίας: Πτερούντιος Ηλίας

Μέλη: Εμμανουήλ Βασίλειος, Κουτρουλής Χρήστος


Πρόεδρος Εξελεγκτικής Επιτροπής
Μπερντένης Χρήστος

Άρχισαν να πιστώνονται οι Εξισωτικές και φυσικά διαψεύδονται οι προσδοκίες των αγροτών

Πάλι με αλχημείες τρέχουν οι εκκαθαρίσεις των οφειλομένων από εξισωτικές αποζημιώσεις παρελθόντων ετών με επίκεντρο τα ποσά που πιστώνονται στους λογαριασμούς των αγροτών για τα έτη 2013 και 2014. Το ζήτημα ανακύπτει για τα έτη κατά τα οποία εφαρμόζεται το γνωστό επώδυνο καθεστώς, βάσει το οποίου δεν είναι δυνατή η ενεργοποίηση δικαιωμάτων σε χορτολιβαδικές εκτάσεις οι οποίες παραδοσιακά δηλώνονταν από τους δικαιούχους και εγκρίνονταν από τις αρμόδιες χωρίς να τίθεται θέμα ταυτοποίησης και ψηφιοποίησης αυτών των βοσκότοπων.
Δεν λείπουν παραγωγοί που καταγγέλλουν μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης πως μέχρι ώρας δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ
Δεν λείπουν παραγωγοί που καταγγέλλουν μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης πως μέχρι ώρας δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ

Η αλχημεία έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ οι σημερινοί κυβερνώντες βρήκαν λύση για τις δηλώσεις του 2014, χρονιά για την οποία οι κτηνοτρόφοι πληρώνονται σχεδόν στο ακέραιο, δεν αναζήτησαν λύση για τις εκκρεμότητες του 2013, με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι, όχι μόνο να μην πληρώνονται κανονικά αλλά να υποχρεώνονται σε παρακρατήσεις αχρεωστήτως καταβληθέντων (προκαταβολές Αυγούστου 2014 για εξισωτική του 2013) οι οποίες αφαιρούνται αυτοστιγμή από τα πιστωθέντα για το 2014.
Έτσι για παράδειγμα, αν ένας κτηνοτρόφος τον Αύγουστο του 2014 εισέπραξε μια προκαταβολή της τάξεως των 1.000 ευρώ για τα 5.000 ευρώ που ανέμενε ως εξισωτική αποζημίωση για το 2013, σήμερα τα στοιχεία δείχνουν ότι όλα τα λεφτά του 2013 δεν θα έπρεπε να είναι περισσότερα από 800 ευρώ, επομένως του αφαιρούνται αυτομάτως τα 200 από την πίστωση του 2014 η οποία, όπως όλα δείχνουν κινείται με βάση τα αναμενόμενα.
Νωρίτερα το AgroNews έγραφε: 
Κατέφθασαν τα πρώτα sms στα κινητά τηλέφωνα των παραγωγών τα πρώτα μηνύματα, ότι πιστώθηκε ο λογαριασμός τους για εκκρεμότητες που είχαν υπουργείο και ΟΠΕΚΕΠΕ έναντι τους, όπως είχε ανακοινώσει από την περασμένη εβδομάδα ο Βαγγέλης Αποστόλου.
Με τις έως τώρα πληροφορίες, έχει πληρωθεί η εξισωτική του 2013, με τους κτηνοτρόφους ωστόσο να παραπονιούνται για μεγάλες περικοπές στα ποσά, που φτάνουν και το 60-65%, εν συγκρίσει με ότι έπαιρναν προηγούμενες χρονιές.
Ενδεικτικά είναι παραδείγματα κτηνοτρόφων που συζητούν στο facebook για το θέμα και ο μεταξύ τους διάλογος, από τον οποίο προκύπτει μεταξύ άλλων πως παραγωγός που προηγούμενες χρονιές εισέπραξε 4.500 ευρώ, τώρα παίρνει μόλις 1.220 ευρώ. Έτερος δηλώνει πως ειδοποιήθηκε πως έλαβε συνολικά για το 2013 αντί 4.900 ευρώ κατά τα προηγούμενα έτη.
Σημειωτέον πως την πληρωμή στους αγρότες των παλαιών εκκρεμοτήτων (εξισωτικές, βιολογικά) από το 2008 έως το 2014 ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, στο περιθώριο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με αντιπροσωπεία παραγωγών από την Αιτωλοακαρνανία, με τη συμμετοχή των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Βαρεμένου και Μαρίας Τριανταφύλλου και του αντιπροέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ Γιώργου Αποστολάκη.


πηγή

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015

Nεκρός ο συνεργάτης των ναζί και αρχιμαφιόζος που είχε προταθεί και για Νόμπελ Λογοτεχνίας


Πλήρης ημερών και στη «φυλακή» της βίλας του στην Τοσκάνη βρέθηκε νεκρός ο Licio Gelli, ένας από τους βασιλιάδες του ιταλικού υποκόσμου, το όνομα του οποίου βρέθηκε στην κορυφή πολλών πολιτικών και οικονομικών σκανδάλων που συγκλονισαν την Ιταλία κατά τα τελευταία 50 χρόνια

Δεν πρόκειται παρά για τον Licio Gelli, που έγινε παγκοσμίως γνωστός τη δεκαετία του 80 ως ο επικεφαλής της μασονικής στοάς P2 η οποία χρηματοδοτούσε ακροδεξιές οργανώσεις και βρισκόταν πίσω από το σκάνδαλο της χρεοκοπίας δυο ιταλικών τραπεζών.

Η συγκεκριμένη υπόθεση τότε είχε συγκλονίσει όλο τον κόσμο καθώς, πίσω από αυτήν δεν βρισκόταν μόνο η Σικελιάνικη Μαφία αλλά και το ίδιο το Βατικανό, ενώ ως άμεσα εμπλεκόμενος με την P2 φερόταν και ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, κάτι το οποίο ωστόσο δεν αποδείχθηκε νομικά.

Από τότε, ένας πολύχρονος δικαστικός αγώνας είχε ξεκινήσει σε βάρος του και το 1998 ο Licio Gelli βρέθηκε με μια 12ετή κάθειρξη την οποία ωστόσο κλήθηκε να εκτίσει «κατ' οίκον».

Ο πολύς ωστόσο αρχιμαφιόζος δεν έδειξε ικανοποιημένος ούτε με αυτή τη «λύση» και προτίμησε να... βρεθεί στην Ελβετία, για να συλληφθεί και πάλι όμως στις Κάννες.

Γεννημένος το 1919 στη βόρεια πόλη της Pistoia o Gelli είχε προσχωρήσει στη φασιστική οργάνωση του Μουσολίνι ενώ ταυτόχρονα υπήρξε και υποστηρικτής του Φράνκο κατά τον ισπανικό εμφύλιο, έχοντας αργότερα «καταφέρει» να λειτουργήσει ως σύνδεσμος μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης με τους Ναζί και με συχνότατες επαφές με τον Χέρμαν Γκέριγνκ.

Στέλεχος του νεοφασιστικού κόμματος  «Κοινωνικό Κίνημα» του Αλμιράντε και είχε άριστες σχέσεις με τον διατελέσαντα πολλές φορές πρωθυπουργό Τζούλιο Αντρεότι αλλά και στενός φίλος με τον διατελέσαντα πρόεδρο της ΑργεντινήςΧουάν Περόν, συχνά δήλωνε υπερήφανος για το ότι ήταν εκείνος που κατάφερε να φέρει τον Αργεντίνο πρόεδρο κοντά στη Μασονία.


Ο Περόν τον είχε διορίσει διπλωματικό πολιτιστικό ακόλουθο στην πρεσβεία της Αργεντινής στη Ρώμη, κάτι που του έδινε διπλωματική ασυλία.

Δεν έχει επίσημα αποδειχθεί, αυτό που όλοι έλεγαν γι αυτόν, πως ήταν και πράκτορας της CIA στην Ιταλία.

Το 1992, ο Τζέλι είχε καταδικαστέι σε 18 χρόνια για τη συμμετοχή του στην χρεωκοπία της Μπάνκο Αμπροζιάνο, (με κύριο μέτοχο το Istituto per le Opere di Religione, (Βατικανό) με τη Μαύρη Τρύπα του $1,4 δισεκατομμυρίων.

Ουδέποτε καταδικάστηκε για τις εκκρεμούσες κατηγορίες για ανάμειξη στην βομβιστική επίθεση στον σιδηροδρομικό σταθμό της Μπολόνια  το 1980.

Το 1992 επίσης, ξεκίνησε άλλη μια δίκη για επιφανή (500) μέλη της Ρ-2 που κατηγορήθηκαν για συνωμοσία εναντίον του κράτους και ο Τζέλι είχε καταδικαστεί το1994 γιαυτή την υπόθεση σε 17χρονη κάθειρξη. Αλλά η ποινή του είχε συμψηφισθεί μια και ήδη βρισκόταν σε κατ΄οίκον περιορισμό.

Το 2003 σε συνέντευξή του στη La Reppublica είχε πει:


«Κάθε πρωί μιλώ με τη συνείδησή μου και ο διάλογος αυτός με καλμάρει. Διαβάζω τις εφημερίδες και σκέφτομαι για τη χώρα: Όλα γίνονται πραγματικότητα μέρα με τη μέρα. Η Δικαιοσύνη, η Τηλεόραση η Δημόσια Τάξη. Όλα όσα έγραφα πριν τριάντα χρόνια… Ο Μπερλουσκόνι; Εξαίρετος άνθρωπος. Της δράσης όχι των λόγων. Ο άνθρωπος που χρειάζεται η Ιταλία»…

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Liccio Gelli το 1996 είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας από τη Μητέρα Τερέζα και τον Αιγύπτιο συγγραφέα, Ναγκίμπ Ναχφούζ.

Με στοιχεία από Styx-Repubblica

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Φιλικός αγώνας ΑΕΚ με την Εθνική Αστέγων

Ελεύθερη είσοδος στο φιλικό ΑΕΚ - Εθνική Αστέγων
Την Τρίτη 29 Δεκεβρίου η ΑΕΚ θα αντιμετωπίσει στο ΟΑΚΑ σε ένα φιλικό παιχνίδι την Εθνική Αστέγων, στο οποίο αξία δεν θα έχει η νίκη, αλλά ο θρίαβος της κοινωνικής αλληλεγγύης και η ανάδειξη του κοινωνικού χαρακτήρα του ποδοσφαίρου.


Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΑΕ:

«Ενα φιλικό παιχνίδι στο οποίο θα πρέπει να είμαστε όλοι εκεί!

Αυτή είναι η πρόσκληση που στάλθηκε σήμερα για το φιλικό της ΑΕΚ με την Εθνική Αστέγων που διοργανώνεται με ελεύθερη είσοδο στις 29 Δεκεμβρίου και 17.00 το απόγευμα στο ΟΑΚΑ μετά από πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής.

Ενα παιχνίδι που θα αναδείξει ως μεγάλο νικητή τον αγώνα όλων μας εναντίον της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και θα αναδείξει τη μεγάλη κοινωνική διάσταση του ποδοσφαίρου.

Οι λεπτομέρειες για αυτή τη φιλική συνάντηση των πολλαπλών συμβολισμών θα ανακοινωθούν σε συνέντευξη Τύπου που θα γίνει σε λίγες μέρες».

Διαψεύστηκε για ακόμα μια φορά η ημερομηνία πληρωμής Εξισωτικών και γνωστοποιήθηκε νέο χρονοδιαγραμμα πληρωμών

opek32Πληρωμή εκκρεμοτήτων εξισωτικής αποζημίωσης 2008-2014 και προκαταβολή του 2015 μέχρι το τέλος του Δεκέμβρη λέει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Συγκεκριμένα:

‘Έως την Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου αναμένεται να πληρωθούν οι παραγωγοί τις εκκρεμότητες από τις εξισωτικές αποζημιώσεις του 2008 έως και του 2014. Για τα έτη 2008 έως 2013 αντιστοιχούν περίπου 10 εκ. €, ενώ για το 2014 (που είχαν και το μεγαλύτερο πρόβλημα οι αγρότες) ξεπερνά τα 100 εκ. €.

Για πρωτοχρονιάτικο δώρο κρατάνε την προκαταβολή της εξισωτικής του 2015 αφού μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να πληρωθεί και η προκαταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης του 2015 με το ποσό να αγγίζει τα 80εκ. €.

Μένει μόνο να επιβεβαιωθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ πιστώνοντας τους τραπεζικούς λογαριασμούς των αγροτών.

Υποσχέσεις για αύξηση της Εξισωτικής στα 7500ευρω για τα έτη εφαρµογής 2014 και 2015


Μάλιστα, πρόκειται για ένα Μέτρο, οι αλλαγές του οποίου θα συµπεριληφθούν στην πληρωµή την οποία ο ίδιος ο υπουργός «επιµένει» ότι θα ολοκληρωθεί µέχρι το τέλος του έτους. Πιο συγκεκριµένα µιλώντας σχετικά µε το νέο Πρόγραµµα Αγροτικής Ανάπτυξης, στη συνέντευξη τύπου της περασµένης Πέµπτης, ο κ. Αποστόλου ανέφερε τα εξής: «Κάναµε µεγάλες προσπάθειες για την απορρόφηση κονδυλίων, αυξήσαµε την απορροφητικότητα µέσα από την αύξηση της ενίσχυσης σε δικαιούχους εξισωτικής. Μάλιστα, αυτές τις µέρες 200 εκατ. ευρώ περίπου θα πάνε σε δικαιούχους του εν λόγω προγράµµατος».

Σηµειωτέον ότι απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών ο υπουργός έχει προσδιορίσει την πληρωµή υπόλοιπων από παλιές υποχρεώσεις –συµπεριλαµβανοµένης και της εξισωτικής του 2014- µέχρι τα µέσα ∆εκεµβρίου και την προκαταβολή της εξισωτικής του 2015 εντός του ∆εκεµβρίου 2015.  

Η αύξηση αυτή των κοινοτικών ενισχύσεων µεταφράζεται σε 50 εκατ. ευρώ επιπλέον, και έρχεται από τη µία σε συνέχεια της αύξησης της συµµετοχής της Ευρώπης στην καταβολή των πληρωµών στους δικαιούχους (Καν ΕΕ 1305/2013, άρθρο 59, παράγραφος ζ) και από την άλλη, από την ανάγκη να απορροφηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κονδύλια του «Μπαλτατζή» στο 20ηµερο που µένει πριν κλείσει ο «κουµπαράς» του για την επταετία.

Για τους ορεινούς κτηνοτρόφους  που εντάχθηκαν στο Μέτρο 211 ισχύουν τα εξής µέγιστα ποσά σε ευρώ: 

  • Νέοι αγρότες: 7.500
  • Μικρά νησιά: 7.000
  • Λοιποί: 7.000.
Ποσά σε ευρώ/στρέµµα ανάλογα µε την αξιοποίηση της έκτασης: 
  • Ζωοτροφές, αρωµατικά και φαρµακευτικά φυτά, ψυχανθή, σιτηρά, είδη εκτός διατροφής: 12,5-17,5
  • Λοιπές καλλιέργειες: 10
  • Βοσκότοποι: 20


Μειονεκτικές περιοχές 
Το ετήσιο ποσό της εξισωτικής αποζηµίωσης για τις µειονεκτικές περιοχές (Μέτρο 212) για τα έτη εφαρµογή 2014-2015, διαµορφώνεται ως εξής:   

  • Νέοι αγρότες: 7.000
  • Μικρά νησιά: 6.500
  • Λοιποί: 6.500.  
Ποσά ανάλογα µε την αξιοποίηση της έκτασης: 
  • Ζωοτροφές, αρωµατικά και φαρµακευτικά φυτά, ψυχανθή, σιτηρά, είδη εκτός διατροφής: 10-13,5
  • Λοιπές καλλιέργειες: 9,
  • Βοσκότοποι: 15.

Σύµφωνα µε την ΚΥΑ (ΦΕΚ 2636/Β’/2015) η δαπάνη για τα έτη εφαρµογής 2014-2015 ανέρχεται σε 180 εκατ./έτος.

Στα 1,3 δις η επταετία
Η συνολική δηµόσια δαπάνη για την ∆’ προγραµµατική περίοδο ανέρχεται για το Μέτρο 211 (ορεινοί) σε 924.726.553 ευρώ και για το Μέτρο 212 (µειονεκτικές περιοχές) σε 389.560.670 ευρώ. Οι πιστώσεις είναι συγχρηµατοδοτούµενες και τα ποσά της Κοινοτικής συµµετοχής καθορίζονται έως 95% στις περιφέρειες σύγκλισης και νησιά Αιγαίου και έως 85% στις λοιπές περιοχές.
Η συνολική δαπάνη που θα προκύψει για την πληρωµή των δικαιούχων για τα έτη εφαρµογής 2007 έως και 2013, θα βαρύνει τον Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π.

Κριτήρια για την πληρωμή των δικαιούχων

Οι δικαιούχοι µε την ένταξή τους στο πρόγραµµα αναλαµβάνουν τις ακόλουθες δεσµεύσεις:
α: Να ασκούν τη γεωργική δραστηριότητα τουλάχιστον µε τους όρους που εντάχθηκαν στο Μέτρο.
β: Να κατοικούν µόνιµα σε ∆ηµοτικά ή Κοινοτικά ∆ιαµερίσµατα ή Οικισµούς εντός των ορίων των περιοχών παρέµβασης
γ: Να παραµείνουν γεωργοί αξιοποιώντας τουλάχιστον 20 στρεµµάτων εντός των ορίων των περιοχών παρέµβασης.
δ. Οι µετακινούµενοι κτηνοτρόφοι θα πρέπει να διατηρήσουν την ιδιότητά τους αυτή µετακινούµενοι σε βοσκοτόπια των περιοχών παρέµβασης µετακινώντας τουλάχιστον 5 ΜΜΖ για διάστηµα τουλάχιστον 5 µηνών
ε. Να εφαρµόζουν τις κανονιστικές απαιτήσεις της Κοινοτικής νοµοθεσίας στους τοµείς: – περιβάλλον, – αναγνώριση και καταγραφή των ζώων, – δηµόσια υγεία, υγεία των ζώων και των φυτών, – κοινοποίηση των ασθενειών, – συνθήκες διαβίωσης των ζώων, καθώς και τα πρότυπα της Καλής Γεωργικής Πρακτικής και Περιβαλλοντικής Κατάστασης. Οι αιγοπροβατοτρόφοι να προβαίνουν στην απαιτούµενη ηλεκτρονική απογραφή στη Κτηνιατρική Βάση ∆εδοµένων
στ. Να υποβάλλουν Ενιαία ∆ήλωση Εκµετάλλευσης.
ζ . Να υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης/πληρωµής, εφόσον επιθυµούν την ένταξη τους στα Μέτρα.
η . Να υποβάλλουν  φορολογική δήλωση από το έτος ένταξής τους.

Δείτε τα αποτελέσματα της κλήρωσης του ΕΑΠ- Ολα τα ΟΝΟΜΑΤΑ

Έληξε χθες τα μεσάνυχτα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ενδιαφέροντος για τα προγράμματα σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ακαδημαϊκού έτους 2016 – 2017.

Συγκριτικά με πέρυσι σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των αιτήσεων είναι αισθητά μειωμένος. Για τα 6 προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών ο αριθμός των αιτήσεων ανήλθε σε 27.085 αιτήσεις όταν πέρυσι έγιναν 39.582 (-12.497).

Τη μεγαλύτερη μείωση αιτήσεων έχουν για τα Μεταπτυχιακά: Πέρσι κατατέθηκαν 25.618 αιτήσεις ενώ φέτος 16.902

Η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 10.00 π.μ στο κτίριο του Ε.Α.Π. στην Πάτρα (Πάροδος Αριστοτέλους 18, Περιβόλα Πατρών- Κτίριο Διοίκησης).

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία των αιτήσεων και των προσφερόμενων θέσεων ανά πρόγραμμα σπουδών : ΕΔΩ


Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

Στο δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη προσανατολίζονται οι αγρότες για μπλόκα σε όλη την χώρα

Το δεύτερο δεκαήμερο του ερχόμενου Γενάρη οι μικρομεσαίοι αγρότες θα στήσουν συντονισμένα σε όλη τη χώρα μπλόκα με τρακτέρ, κλιμακώνοντας παραπέρα τον αγώνα τους που διαρκεί ήδη ένα μήνα. Σε αυτή την απόφαση κατέληξε η σύσκεψη της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα του Δημαρχείου του Παλαμά Καρδίτσας.
Για να έχουν τα μπλόκα τη μαζικότητα και το δυναμισμό που απαιτείται, το αγωνιστικό αγροτικό κίνημα ξεκινά από αύριο μια μεγάλη εξόρμηση στα χωριά όλης της Ελλάδας καλώντας τους αγρότες σε γενικό αγωνιστικό ξεσηκωμό. Όπως χαρακτηριστικά είπε, μιλώντας στη σύσκεψη, ο Β. Μπούτας, μέλος της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων και πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας «μας κήρυξαν τον πόλεμο και μας βομβαρδίζουν με εξοντωτικά μέτρα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να τους πολεμήσουμε και ισχυρό όπλο μας είναι τα μπλόκα με τα τρακτέρ. Το ξεκίνημα του αγώνα μας πρέπει να είναι συντονισμένο, μαζικό και να κάνει πάταγο». Ο Β. Μπούτας τόνισε ιδιαίτερα και την ανάγκη να δυναμώσει η συμμαχία της αγροτιάς με την εργατιά και τα άλλα λαϊκά στρώματα.
Αγωνιστική η διάθεση των αγροτών
Τις αγωνιστικές διαθέσεις που επικρατούν μέσα στον αγροτικό κόσμο μετέφεραν στη σύσκεψη οι εκπρόσωποι του οργανωμένου αγροτικού κινήματος, ομοσπονδιών, αγροτικών συλλόγων, επιτροπών αγώνα, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, τονίζοντας ότι έχει πλέον γίνει συνείδηση στους μικρομεσαίους αγρότες πως ο αγώνας αφορά στην ίδια στην επιβίωσή τους.
«Η αγώνας ή θάνατος» είπε ο Μ. Σταυρανουδάκης, από τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Χανίων, συμπληρώνοντας; «Η θα τους νικήσουμε ή θα χαθούμε». Και ο Γ. Βάγγος από τη Λιβαδειά τόνισε: «Χρειάζεται γροθιά στο μαχαίρι, μπλόκα παντού»
Ιδιαίτερα αγωνιστικοί και ενθουσιώδεις ήταν οι εκπρόσωποι των νέων αγροτικών συλλόγων που ιδρύθηκαν τις τελευταίες ήμερες σε διάφορες περιοχές της χώρας, σε μια προσπάθεια να συνδυαστεί και να συνδεθεί ο αγώνας με την αναγκαία αναγέννηση, ανασυγκρότηση και ισχυροποίησης του αγροτικού κινήματος.
«Ιδρυθήκαμε πριν από δύο περίπου μήνες -μόλις μια μέρα πριν από την προηγούμενη σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής των μπλόκων στις 18 Οκτώβρη στη Λάρισα- και μέσα σ' αυτό το μικρό χρονικό διάστημα καταφέραμε αρκετά, ενώ προχτές οργανώσαμε μια μεγάλη κινητοποίηση με 150 αυτοκίνητα στη νομαρχία», είπε ο Φ. Σπαθάρης, εκπρόσωπος νεοϊδρυθέντος Αγροτικού Συλλόγου στην Καβάλα.
Πολλοί από τους εκπροσώπους αναφέρθηκαν στις προσπάθειες τρομοκράτησης των αγροτών που γίνονται σε διάφορες περιοχές της χώρας με στόχο να τους φοβίσουν και να μη συμμετέχουν στις νέες κινητοποιήσεις
«Στην Αλεξανδρούπολη, η αστυνομία καλεί τις τελευταίες μέρες αγρότες σε ανάκριση για τη συμμετοχή τους σε παλιότερη κινητοποίηση. Η δικής μας απάντηση σε αυτή τη νέα επιχείρηση τρομοκράτησης θα είναι το στήσιμο ισχυρού μπλόκου στο νομό μας», υπογράμμισε ο Γ. Μαργαριτίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Έβρου.
Ενισχύονται τα μπλόκα
Την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι πλαγιοκοπήσεις του αγώνα που θα έρθουν από τον αγροτοσυνδικαλισμό, ο οποίος υπηρετεί τα συμφέροντα των μεγαλοαγροτών, επεσήμαναν αρκετοί εκπρόσωποι.
Ο Ν. Αγγέλου από την Πελοπόννησο ανέφερε ότι η Ένωση Συνεταιρισμών Καλαβρύτων πίεζε τους κτηνοτρόφους της περιοχής να πάνε στην κινητοποίηση στην Αθήνα που οργάνωσε στις 18 Νοέμβρη η λεγόμενη Πανελλαδική Επιτροπή Αγροτών και Κτηνοτρόφων με την απειλή ότι αν δεν συμμορφωθούν δεν θα τους παραλάβει το γάλα.
Και ο Χρ. Κάμτσης από την Πέλλα τόνισε: «Αν δεν ξεχωρίσουμε με σαφήνεια τη θέση μας από τα απομεινάρια της ΠΑΣΕΓΕΣ της ΓΕΣΑΣΕ και της ΣΥΔΑΣΕ θα μπερδέψουμε τον κόσμο και θα έχουμε προβλήματα»
Στην παρέμβασή του ο Ρ. Μαρούδας, μέλος της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων και πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας στάθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν ώστε ο αγώνας να έχει επιτυχία, υπογραμμίζοντας: «Το παράδειγμα των Φαρσάλων όπου παρά τις πολλές δυσκολίες και τα μεγάλα εμπόδια που είχαμε να αντιμετωπίσουμε έχει στηθεί ένα ισχυρό μπλόκο με πάνω από 200 τρακτέρ, δείχνει ότι μπορούμε. Βεβαίως χρειάζεται να δυναμώσουμε και άλλο τις προσπάθειες με στόχο, στη βάση του πλαισίου των αιτημάτων που έχουμε διαμορφώσει, να εξασφαλίσουμε την ενότητα στη βάση και την όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των αγροτών στην πάλη. Τα πολλά τρακτέρ στα μπλόκα μπορούν να αποτελέσουν μία αγωνιστική εστία αντίστασης και να συμβάλλουν και στο ανέβασμα των αγωνιστικών διαθέσεων των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Η κυβέρνηση μπορεί να παρουσιάζεται ανένδοτη έναντι των δίκαιων αγροτικών αιτημάτων, αλλά πιστεύω ότι τα μπλόκα τα φοβάται. Για αυτό και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Ν. Τόσκας δήλωσε ότι δεν θα επιστρέψει στα τρακτέρ να ανέβουν στις εθνικές οδούς».
  • Στο μεταξύ στη Θεσσαλία παραμένουν και ενισχύονται με νέα τρακτέρ τα μεγάλα μπλόκα που έχουν στηθεί στο Δέλτα της Καρδίτσας και στην είσοδο της πόλης των Φαρσάλων.

Εφοπλιστές: Οι Έλληνες πατριώτες!

Η πρώτη ναυτιλία του κόσμου! Πανηγυρίστε Έλληνες «είμαστε» πλούσιοι! Ο εμπορικός στόλος «μας» είναι μεγαλύτερος από της Μ. Βρετανίας, Γερμανίας και Νορβηγίας μαζί!


-Πώς να θαυμάσει κανείς του Έλληνες πατριώτες που λέγονται εφοπλιστές;
-Μα από την προσφορά στην πατρίδα!
-Ποια είναι η προσφορά τους;
-Μα ότι είναι έλληνες, αυτό αρκεί!
-Και τι κάνουν;

-Οργώνουν με τα πλοία τους τους ωκεανούς, κάνουν εμπόριο και λαθρεμπόριο για το καλό των λαών, μπαίνουν σε εμπόλεμες ζώνες με κίνδυνο να σκοτωθούν οι ναυτεργάτες τους από Μαλαισία και Ινδονησία (τι μας ενδιαφέρει εμάς… και οι μετανάστες πνίγονται…) μαζί και κανένας άτυχος Έλληνας, έχουν τα λεφτά τους στο Σίτυ για να υπάρχει «ελληνικό» απόθεμα και να μη τα κουρέψει εδώ η τρόικα, δεν δίνουν φόρους γιατί αντιστέκονται πετυχημένα στους δανειστές, παίρνουν επιδότηση και θαλασσοδάνεια από τις ελληνικές τράπεζες για να παραγγείλουν πλοία για να μη τα πάρει (τα δάνεια) κανένας μικρομεσαίος μπαταχτσής, παραγγέλλουν πλοία στη Κίνα και στην Κορέα για να μη πεινάνε εκεί τα παιδιά, σηκώνουν σημαία Λιβερίας, Μάρσαλ, Μάλτας, Παναμά, Μπαχάμες για να δίνουν χαρά σε όλα τα κράτη της γης ως Έλληνες και… γενικά αυτό!







Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι βυθισμένοι σε…. κρίση κερδών, τα πλοία τους, 4.238, αποτιμώνται μόνο… 105,1 δισεκ. δολάρια και για να βγουν από την κρίση κερδών παραγγέλλουν και άλλα πλοία αξίας 7,8 δισεκ. δολαρίων ενώ για να σώσουν τους «ναυαγούς» ομογάλακτους εφοπλιστές άλλων χωρών, στο πλαίσιο πάντα της παγκόσμιας αλληλεγγύης τους (καθόλου δεν είναι ρατσιστές όπως τα τσιράκια τους της ΧΑ και δείχνουν «αλληλεγγύη» σε κάθε χρώματος εφοπλιστή), αγοράζουν από αυτούς μεταχειρισμένα κοψοχρονιά, με «ψίχουλα» 4,3 δισεκ. δολάρια.



Το σύνολο νέων επενδύσεων στο διάστημα 1.1.2015-30.11.2015 ανήλθε στα 12,083 δισεκ. δολάρια και καλπάζει συνεχώς!


Τι είχε πει ο Μαρξ για το πώς το κέρδος μετατρέπεται σε κεφάλαιο και το νέο μεγαλύτερο κέρδος ξανά σε κεφάλαιο και ξανά και ξανά… κι έτσι έχουμε… από τον… ιδρώτα τους(!) τα τεράστια κεφάλαια που αγοράζουν κράτη, κυβερνήσεις, λαούς;


Φυσικά δεν ξεχνάνε ποτέ την πατρίδα οι εφοπλιστές. Να φανταστείτε ότι τιμάνε (χωρίς φόρο) την ελληνική σημαία με το 22% των πλοίων τους να την έχουν τιμή τους και καμάρι τους στα κατάρτια. Αν δε η κυβέρνηση καταργήσει, πριν το 2018 που λήγει, τον «τεράστιο» εθελοντικό(!) «πλοιοκεφαλικό φόρο» των 400 εκ ευρώ για τέσσερα χρόνια ή 23.596 ευρώ ανά πλοίο ή 64,64 € τη μέρα (!!!) (άρθρο 14, ν. 4223/2013 – ΦΕΚ Α 287 – 31.12.2013) που υπολογίζεται με βάση τον φοροαπλλακτικό ν.27/1975 «περί φορολογίας πλοίων, και που αν θέλουν τον πληρώνουν, και κάτι άλλα ψιλά φόρου ανά κ.ο.χ. ή ανα μ. για τα αναψυχής, και αν τους επιδοτήσει για το… ενοίκιο των γραφείων που έχουν εδώ, μπορεί και να αυξήσουν το ποσοστό αυτό!


Ε, τι το έχουμε φυτέψει το άρθρο 107 του συντάγματος, κληρονομιά από το παρασύνταγμα του 1953, για την προστασία των ξένων επενδύσεων, να μη φοροαπαλλάξουμε και τη ναυτιλία «μας»! «Ξένη» είναι και αυτή(!) και το αναγνωρίζουμε συνταγματικώς!!!

Αλλά τι να περιμένεις από μια «αριστερή» κυβέρνηση που μισεί την επιχειρηματικότητα και τον ανεξέλεγκτο σκυλοπνιχτικό εφοπλισμό; Απλώς να διατηρήσει το απαλλακτικό καθεστώς!


Ενδεικτικά κάποιες από τις φοροαπαλλαγές.


1. Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική σημαία.

2. Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, υπό ελληνική σημαία, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης, είτε από άλλη αιτία.

3. Μειώνεται ο φόρος στα πλοία της α' κατηγορίας, αν αποδειχθεί ότι το πλοίο αργεί λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας. Οι ημέρες αργίας πρέπει να υπερβαίνουν τους δύο συνεχόμενους μήνες. Για τα πλοία β' κατηγορίας, οι ημέρες αργίας πρέπει να υπερβαίνουν τις 20.

4. Απαλλάσσονται από τον φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα, αρκεί να τίθενται κάτω από ελληνική σημαία για πρώτη φορά.

5. Απαλλάσσονται κατά 2/3 του φόρου πλοία β' κατηγορίας, ηλικίας μικρότερης των 20 ετών, που υφίστανται επισκευές στην Ελλάδα, το κόστος των οποίων είναι διπλάσιο της αγοραίας αξίας τους.

6. Απαλλάσσονται από τον φόρο πλοία β' κατηγορίας που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.

7. Μειώνεται η εισφορά προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) για τα πλοία που αποδεδειγμένα αργούν λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας. 8. Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κράτηση, το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική ή ξένη σημαία και τα πλοία είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.

9.Απαλλάσσονται από τη φορολογία πλοία α' κατηγορίας, που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και είναι υπό ελληνική σημαία.

10. Απαλλάσσονται από τη φορολογία πλοία α' κατηγορίας που υφίστανται ανακατασκευές ή αντικατάσταση των μηχανημάτων τους στην Ελλάδα. 11. Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας υπό ελληνική σημαία. Πηγή: bankingnews.gr http://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG7882





Στοιχεία από:

1.Σύνταγμα της Ελλάδος
Άρθρο 107: (Προστασία κεφαλαίων εξωτερικού και ειδική οικονομική νομοθεσία)
1.H πριν από την 21 Απριλίου 1967 νομοθεσία με αυξημένη τυπική ισχύ για την προστασία κεφαλαίων εξωτερικού διατηρεί την αυξημένη τυπική ισχύ που είχε και εφαρμόζεται και στα κεφάλαια που θα εισάγονται στο εξής.
Την ίδια ισχύ έχουν και οι διατάξεις των Κεφαλαίων A΄ έως και Δ΄ του τμήματος A΄ του νόμου 27/75 «περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της εμπορικής ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων».
2.Νόμος, που εκδίδεται (Ν. 27/75 (ΦΕΚ Α 77) μία φορά μόνο μέσα σε τρεις μήνες από την ισχύ του Συντάγματος, ορίζει τους όρους και τη διαδικασία για την αναθεώρηση ή λύση των εγκριτικών διοικητικών πράξεων που εκδόθηκαν με οποιονδήποτε τύπο κατ' εφαρμογήν του νομοθετικού διατάγματος 2687/1953 ή των συμβάσεων που έχουν συναφθεί από 21 Απριλίου 1967 έως 23 Ιουλίου 1974 για επενδύσεις κεφαλαίων εξωτερικού, με εξαίρεση εκείνες που αφορούν τη νηολόγηση πλοίων με ελληνική σημαία.

2.«Καθημερινή» 6/12/2015. (οικονομικές σελίδες σελ. 11)
«Ναυτεμπορική» 1/12/2015
3.ΠΟΛ.1209/17.9.2015
4.Ν. 27/75 (ΦΕΚ Α 77): Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της Εμπορικής Ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων".
5.Ν. 4223/13 (ΦΕΚ – 287 Α/31-12-2013): Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις.
6.Ν.4336/15 (ΦΕΚ 94 Α/14-08-2015) : Συνταξιοδοτικές διατάξεις Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης. (ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Δ.4: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. 27/1975 (Α΄77), ΤΟΥ Ν. 29/1975 (Α΄ 75) ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4111/2013 (Α΄18)
7.Ν.4256/14 (ΦΕΚ 92 Α/14-04-2014) : Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις.
8.Οι αλλαγές στη φορολογία πλοίων με το νόμο 4336/2015 [18.08.2015] Επιστημονική ομάδα Taxeahaven- www.taxheaven.gr
9.Γ. Τόλιος: Τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου
https://www.rproject.gr/article/ta-pronomia-toy-efoplistikoy-kefalaioy
10.ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ: Προαιρετική η φορολογία για τις ναυτιλιακές,14.03.2015
http://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG7882